21 серпня о 18:00Вебінар: День Незалежності України: освітня та виховна складова в контексті гуманітарної політики держави

Урок з Основ здоров'я у 1 класі "Як поводитись з незнайомими людьми"

Про матеріал

Конспект уроку з презентацією з Основ здоров'я для 1 класу на тему "Як поводитись з незнайомими людьми", метою якого є ознайомити учнів і вивчити способи уникнення небезпеки. Розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, вміння оцінювати небезпеку та вибирати дії самозахисту.

Перегляд файлу

Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №9

Полтавської міської ради

Полтавської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основи здоров'я

1 клас

 

Тема:

 

«Як поводитись з незнайомими людьми»

 

 

 

 

 

 

            

 

 

 

 

 

                                                                          Вчитель вищої категорії

          Бондаренко Світлана Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Поведінка з незнайомими  людьми.

Мета: Формувати компетентність учнів: у розширенні  знань з основних правил особистої безпеки з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці. Ознайомити і вивчити способи уникнення небезпеки. Розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, вміння оцінювати небезпеку та вибирати дії самозахисту.

Виховувати спостережливість, обачність, увагу, почуття обережності, дбайли­ве ставлення один до одного, залучати дітей до са­мостійного пошуку правильних дій в певних ситуаціях.

Обладнання:   малюнки, ілюстрації, підручник, робочий зошит,  сигналики світлофора , мультфільм «Уроки тітоньки сови», презентація «Поведінка з незнайомими людьми».

 

Хід уроку

 

І. Організація класу ( Вправа «Виконуй як я, виконуй краще за мене)

Настрій на урок (1 хв)

 

Доброго ранку, сонце ранкове,

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку, школа гарненька,

Доброго ранку, пташки і квіти.

Всі почули вже дзвінок –

Він покликав на урок.

Тож девіз наш пригадаймо

І урок розпочинаймо! (Слайд 1)

 

 

                                   Про безпеку власну дбаємо

                                   Уроки вдумливо вивчаємо.

                                   Знаємо правила ми з «Не»

                                   Пам'ять нас не підведе.

-Як ми будемо працювати на уроці?

- Що нам треба взяти на урок?

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. (1хв)

  • Сьогодні ми з вами проведемо урок обережності, дізнаємось про правила особистої безпеки, навчимось орієнтуватись у складних ситуаціях. Ці знання вам необхідні, щоб зберегти здоров'я, а можливо, і своє життя.

(Слайд 2)

                                           Поведінка

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (15 хв)

        1.Розповідь учителя.

     Здорова людина не може сидіти лише в стінах свого дому. Щодня ви ходите на вулицю, граєтесь у дворі, в парку, ходите в під'їзді, користуєтесь ліфтом.

     Тебе оточують рідні і близькі, знайомі та незнайомі люди. Знайомих людей багато, ти знаєш, хто вони і як їх звуть. З ними тебе познайомили батьки, рідні.

          Серед незнайомих людей дуже багато хороших і добрих. Проте трапляються й недобрі та злі. Вони задумують зло, тому й називаються зловмисниками. Ті, хто чинить зло – злочинці. Їх важко відрізнити від звичайних людей. Тому їх необхідно остерігатися.

       2. Складання повчальної казочки

        Вчитель

- Діти, ви любите казки слухати?

- А які казочки вам подобаються?

- Сьогодні ми з вами будемо не слухати казку, а складати зовсім нову, але повчальну казку. А називається вона «Пригоди хлопчика Неслухняйка». Я казочку почну складати, а ви будете продовжувати. До нової казки у мене є малюнки, в яких і ховається цікава казочка. (Слайд 3)

 

                                               1344522979

 

 «В одному невеличкому містечу, на одній із довгих вулиць стоїть будинок. В одній із квартир живе.........(пауза) Хочете дізнатись хто ж проживає у цій квартирі? Тож дивіться всі уважно, казка буде починатись...

 

— Жив-був собі хлопчик та такий був неслухняний, що стали на нього говорити Неслухняйко. Захотів одного разу він без відома батьків піти на вулицю погратися. Забув Неслухняйко, що не можна йти гуляти на вулицю, не повідомивши батьків чи інших близьких йому людей про те, куди він пішов.

  • Дітки, скажіть, то що ж неправильного  зробив хлопчик? (відповіді учнів)

(Слайд 4) Не можна йти гуляти на вулицю, не повідомивши батьків чи інших близьких тобі людей про те, куди ти йдеш і з ким.

 

                                             

1-й учень

- Вийшов Неслухняйко з квартири, закрив двері і попрямува до ліфта. Біля ліфта стояв незнайомець.

Вчитель

- Скажіть, що  мав би зробити хлопчик: зайти у ліфт з незнайомцем чи зачекати? (відповіді учнів)

(Слайд 5)

  Перед тим, як увійти до ліфту, підїзду, добре роздивись навколо.

Не заходь у ліфт із незнайомцями, краще почекай чи йди пішки.

Якщо у ліфт сідає незнайома людина, то не повертайся до неї спиною, краще стежити за її діями.

Ліфт відкрився, як завжди
Ти хотів зайти туди,
Та побачив молодчина
Там стоїть чужий мужчина
                              Посміхається тобі:                              
            - Гей, малюк, заходь сюди!            
- Ні, кажи, я почекаю
  Тато слідом поспішає

 

                            

 

2-й учень

- Хлопчик вийшов на вулицю і побачив, що у дворі не має нікого з друзів. Він вирішив помандрувати вулицями міста. Зайшовши за ріг, Неслухняйко помітив, що за ним слідом прямує той незнайомець.

Вчитель

- Які дії вчинить хлопчик? (відповіді учнів)

(Слайд 6)

Якщо ти відчуваєш, що хтось переслідує тебе, намагайся скритись від нього, але не заходь у безлюдні місця.

Ніколи не погоджуйся йти з незнайомими людьми до чужого підїзду, підвалу або інших безлюдних місць.

 

                                                          

 

3-й учень

- Але хлопчику стало цікаво, що це за незнайомець. Він зупинився і чемно привітався із ним. На це незнайомець усміхнувся і запропонував йому цукерку.

Вчитель

  • Що мав би зробити Неслухняйко? (відповіді учнів)

(Слайд 7)

Не приймай від незнайомців ласощі, подарунки.

                               

                      

4-й учень

- Неслухняйко здивувався такому подарунку і дременув геть від незнайомця.

5-й учень

- Біг від тротуаром біля дороги. На краю стояв дорожній помічник – світлофор, який ніби моргав своїми вогнями.

ІV.  Фізкультхвилинка «Руханка» (2хв)

(Слайд 8)

                                       «Червоний, жовтий, зелений».

« жовтий » - тиша;

« червоний» - плещуть в долоні;

« зелений» - крокують на місті.

(Проводить вчитель, показує різні сигналики).

 

6- й учень

- І тут біля нього зупинився червоний автомобіль. З нього вийшов чоловік і запропонував підвезти хлопчика.

Вчитель

- Що мав зробити Неслухняйко: сісти з радістю у авто чи чемно відмовити?

(Слайд 9)

   Якщо біля тебе зупиняється авто і незнайома людина звертається з якимось проханням, головне не підходь надто близько до машини.

Якщо запитання тобі здаються  сумнівними, то ввічливо скажи незнайомцю, що ти поспішаєш; ні в якому разі не сідай до машини, що б тобі не пропонували.

 

                                                    

7-й учень

- Неслухняйкові стало так страшно. Найбільше він хотів дістатись додому, до мами і тата. 

8-й учень

- На вулиці уже темніло. Хлопчик квапливо вертався додому. Йому було страшно і самотньо. Здавалось, що він загубився.

(Слайд 10)

Якщо ти загубився у незнайомому місці звернись до поліцейського

 

 

 

 

Вчитель 

  • Дітки, памятайте!

(Слайд 11)

                              Не грайтеся на вулиці допізна!

                              

9 – учень

- Нарешті, Неслухняйко дістався до свого будинку. У дворі він побачив маму й тата і  дуже зрадів.

 (Слайд 12)

Памятайте! Говорити ласкаві слова, обіймати, цілувати, дарувати подарунки й пригощати солодощами можуть тільки дуже близькі люди та рідні.

 

Вчитель.              

 - Дітки , вам сподобалась казочка?

- Як ви думаєте, чи все правильно робив наш головний герой казочки?

  V. Закріплення нових знань. (10хв)

1. Робота в парах. Гра «Склади правила»(Слайд 13)

                    - Складіть правила з «Не» з окремих слів.

  • Не розмовляй з незнайомцями                          .      4
  • Не погоджуйся на пропозиції незнайомців.
  • Не погоджуйся гратися з незнайомцями          .        5
  • Не грайся на вулиці з настанням темряви.

                                                                                    6

 

2. Робота з підручником с. 77                                           1

- Діти, а тепер  відкриємо наш підручник на ст. 77 і  подивимось, чи такі ж поради може він дати нам і хлопчику Неслухняйкові у поведінці із незнайомими людьми, а можливо й щось нове ми там прочитаємо.

(Читання тексту підручника )

3. Робота в зошиті с 29.

- Поради  ми з вами прочитали, а зараз виконаємо кілька вправ із робочого зошита, ст. 29.

(Перше завдання виконуємо з допомогою вчителя, друге зачитує кращий учень, а виконуємо колективно).

  • Ми виконали два завдання, а решту два виконайте самостійно.

4. Наш урок підходить до кінця, але перш ніж продзвенить дзвінок, хочу запропонувати переглянути мультфільм - уроки обережності тітоньки Сови, № 8, (5хв )  

5. Гра «Будь уважним».(2хв)

Якщо ви згодні з тим, що почуєте, піднімаєте зелену картку, якщо ні – червону.

- З незнайомцем треба привітатися.

- Якщо вам сподобався незнайомець – слід запросити його в гості.

- Не можна брати цукерок у незнайомої людини.

- Двері можна відчиняти будь – кому.

- До незнайомої жінки можна зайти в гості ненадовго.

VI. Підсумок уроку (2 хв)

- Чи сподобався вам урок?

- Що саме?                          Я вам сказати мушу,

           що живемо ми лиш раз.

Бережи себе і друзів

           та згадуй Правила щораз.

 

                     

                    

 

 

 

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку