Календарне планування 10 клас

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ХІМІЇ 10 клас (власна розробка!) рівень стандарту, 70 годин. 2 години на тиждень. Складено на основі «Програми з хімії для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407)». Підручник: Хімія О. Г. Ярошенко, 2018
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ХІМІЇ 10 клас

(власна розробка!) рівень стандарту, 70 годин. 2 години на тиждень.

Складено на основі «Програми з хімії для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407)». Підручник: Хімія О. Г. Ярошенко, 2018

№ з/п

Дата

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Тема навчального заняття

Тип навчального заняття

Практична частина (практичні, лабораторні роботи, демонстраційні досліди, проекти та ін.)

Обладнання, реактиви, засоби наочності (у тому числі ЦОР)

Міжпредметні зв'язки, НЗЛ, ключові компетентності

Домашнє завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

І семестр

ПОВТОРЕННЯ ПОЧАТКОВИХ ПОНЯТЬ ПРО ОРГАНІЧНІ РЕЧОВИНИ (4 години)

1

01.09.2022

Знаннєвий компонент

Учень/учениця називає десять членів гомологічного ряду алканів (СН4 – С10Н22);

розуміє належність речовин за їхнім складом до вуглеводнів, оксигеновмісних, нітрогеновмісних сполук.

Діяльнісний компонент

Учень складає

молекулярні, структурні і напівструктурні формули метану та дев’яти його гомологів (С2Н6 – С10Н22), етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової та аміноетанової кислот;

рівняння реакцій: горіння (повного окиснення) вуглеводнів; заміщення для метану (хлорування); приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування); що описують хімічні властивості етанової кислоти (взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями з точки зору електролітичної дисоціації).

Ціннісний компонент

обґрунтовує

застосування метану, етану, етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти;

роль органічних сполук у живій природі;

оцінює вплив на здоров’я і довкілля окремих органічних речовин;

висловлює судження щодо необхідності знань про органічні сполуки для їх безпечного застосування.

Вступний інструктаж з БЖД.

Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин).

Комбінований тип уроку

 

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека і сталий розвиток.

Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.

Підприємливість і фінансова грамотність. 

Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.

Розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.

Ст. 7-9

2

05.09.2022

Склад, властивості, застосування окремих пред-ставників оксигеновмісних (метанол, етанол, глі-церол, етанова кислота)

Комбінований тип уроку

 

 

Ст. 9-10

3

08.09.2022

Склад, властивості, застосування окремих пред-ставників нітрогеновмісних органічних речовин.

Комбінований тип уроку

 

 

Ст. 10-11, підготовка до контрольної роботи

4

12.09.2022

 

Діагностична контрольна робота за курс 9 класу.

 

 

 

 

 

ТЕМА 1. ТЕОРІЯ БУДОВИ ОРГАНІЧНИХ СПОЛУК (6 годин)

5

15.09.2022

Знаннєвий компонент

Учень/учениця пояснює

суть явища ізомерії;

залежність властивостей речовин від складу і будови їхніх молекул на основі положень теорії будови органічних сполук;

наводить приклади органічних сполук із простими, подвійними, потрійними карбон-карбоновими зв’язками.

Діяльнісний компонент

розрізняє

органічні сполуки за якісним складом: вуглеводні, оксигено- і нітрогеновмісні речовини;

простий, подвійний, потрійний карбон-карбонові зв’язки;

характеризує суть теорії будови органічних сполук;

розв’язує задачі на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

усвідомлює необхідність знання властивостей речовини для встановлення її впливу на власне здоров’я і довкілля;

висловлює судження про значення теорії будови органічних сполук для розвитку органічної хімії;

робить висновки про багатоманітність органічних сполук на основі теорії хімічної будови.

Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

Демонстрації:

1. Моделі молекул органічних спо-лук (у тому числі 3D проектування).

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека і сталий розвиток.

Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.

Підприємливість і фінансова грамотність. 

Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.

Розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.

§1, ст.18, завдання 1, 2

6

19.09.2022

Поняття про явище ізомерії та ізомери.

Комбінований тип уроку

Демонстрації:

2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування).

Навчальний проект:

1. Ізомери у природі.

 

§1, ст. 18, завдання 3, 4

7

22.09.2022

Ковалентні карбон-карбонові зв’язки

у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

Навчальний проект:

2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.

 

§2, ст. 24, завдання 1-3

8

26.09.2022

Класифікація органічних сполук.

Комбінований тип уроку

Навчальний проект: 3. 3D-моделі молекул органічних сполук.

 

§2, ст. 25, завдання 8-9

9

29.09.2022

Розв'язування задач на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елемен-тів

Формування практичниз умінь і навичок (семінарське заняття)

Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.

 

§2, ст. 25, завдання 4-7

10

03.10.2022

 

Тематичний контроль з теми 1 «Теорія будови органічних сполук»

 

 

 

 

 

ТЕМА 2. ВУГЛЕВОДНІ (18 годин)

11

06.10.2022

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає

алкани, алкени і алкіни за систематичною номенклатурою;

загальні формули алканів, алкенів, алкінів;

фізичні властивості бензену;

пояснює суть структурної ізомерії вуглеводнів;

розпізнає структурні ізомери певної речовини;

наводить приклади

насичених, ненасичених й ароматичних вуглеводнів;

структурних формул ізомерів алканів, алкенів і алкінів.

Діяльнісний компонент

розрізняє вуглеводні різних гомологічних рядів;

складає

на основі загальної формули молекулярні формули вуглеводнів певного гомологічного ряду;

молекулярну і структурну формули бензену;

структурні формули алканів, алкенів і алкінів;

структурні формули ізомерів алканів, алкенів і алкінів за молекулярною формулою сполуки;

рівняння реакцій, які описують хімічні властивості алканів (термічний розклад, ізомеризація, галогенування), етену і етину (часткове окиснення, приєднання галогеноводнів, гідратація), бензену (горіння, галогенування, гідрування), одержання алканів (гідрування алкенів, алкінів), етену (дегідрування етану), етину (дегідрування етану, етену, гідроліз кальцій ацетиленіду), бензену (із етину, дегідрування н-гексану);

класифікує

вуглеводні різних гомологічних рядів, порівнює їхні будову і властивості;

характеризує

хімічні властивості алканів, етену та етину, бензену, способи одержання їх;

установлює

зв’язки між складом, будовою, властивостями, зберіганням, транспортуванням і застосуванням вуглеводнів та їхнім впливом на довкілля;

взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів;

дотримується

правил безпечного поводження з вуглеводнями і їхніми похідними у побуті;

розв’язує задачі

на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною;

масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

робить висновки щодо властивостей речовин на підставі їхньої будови і про будову речовин на підставі їхніх властивостей;

усвідомлює необхідність збереження довкілля під час одержання і застосування вуглеводнів;

обґрунтовує застосування вуглеводнів їхніми властивостями;

оцінює

пожежну небезпечність вуглеводнів;

екологічні наслідки порушення технологій добування і застосування вуглеводнів та їхніх похідних;

висловлює судження про значення засобів захисту рослин і їхній вплив на здоров’я людей та довкілля за їх неправильного використання.

Класифікація вуглеводнів.

Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність.  Здоров’я і безпека.  Екологічна безпека і сталий розвиток

Значення засобів захисту рослин і їхній вплив на здоров’я людей та довкілля за їх неправильного використання.

Забезпечення збереження довкілля під час одержання, зберігання, транспортування і застосування вуглеводнів та їхніх похідних

Підприємливість і фінансова грамотність

Одержання алканів, етену, етину, бензену, їх застосування.

Взаємозв’язок між вуглеводнями.

Розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною; за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.

§3, ст. 33, завдання 1-7

12

10.10.2022

Хімічні властивості алканів.

Комбінований тип уроку

Демонстрації:

3. Відношення насичених ву-глеводнів до лугів, кислот.

 

§4, ст. 39, завдання 1-4

13

13.10.2022

Одержання та властивості алканів.

Комбінований тип уроку

 

 

Опрацювання та вивчення конспекту в зошиті. Підготовка до узагальнюючого уроку, повторення попередньо вивченого матеріалу

14

17.10.2022

Узагальнення та систематизація знань з теми «Класифікація вуглеводнів. Алкани»

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

 

 

 

15

20.10.2022

Алкени. Загальні та молекулярні формули ал-кенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

§5, ст. 44, завдання 1-5

16

31.11.2022

Розв'язування задач на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомо-логічного ряду та густиною або відносною густи-ною.

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

 

 

§5, ст.43-44, завдання 6-8

17

03.11.2022

Хімічні властивості етену.

Комбінований тип уроку

 

 

§6, ст. 50, завдання 1, 6

18

07.11.2022

Одержання алкенів.

Комбінований тип уроку

 

 

Опрацювання та вивчення конспекту в зошиті

19

10.11.2022

Розв’язування задач на виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

 

 

§6, ст. 50, завдання 2-5, 7-8

20

14.11.2022

Алкіни. Загальні та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

§7, ст. 51-52

21

17.11.2022

Хімічні властивості етину.

Комбінований тип уроку

 

 

§7, ст. 52-56, завдання 1-9

22

21.11.2022

Одержання алкінів.

Комбінований тип уроку

 

 

 

23

24.11.2022

Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

§8, ст. 61, завдання 1-4

24

28.11.2022

Хімічні властивості бензену.

Комбінований тип уроку

Навчальні проекти:

4. Октанове число та якість бензину

5. Цетанове число дизельного палива

 

§8, ст. 61, завдання 5-7

25

01.12.2022

Методи одержання бензену. Застосування бензену і ароматичних сполук.

Комбінований тип уроку

Навчальний проект:

6. Ароматичні сполуки навколо нас

 

§9, ст. 64-65

26

05.12.2022

Представлення результатів та обговорення навчальних проектів

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

Навчальні проекти:

7. Смог як хімічне явище.

8. Коксування вугілля: продукти та їх використання.

9. Біогаз.

10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.

 

 

 

27

08.12.2022

Узагальнення та систематизація знань з теми «Вуглеводні» підготовка до підсумкової контрольної роботи

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

 

 

§10, виконання завдань різної складності

28

12.12.2022

 

Підсумкова контрольна робота з теми 2 «Вуглеводні»

 

 

 

 

 

ТЕМА 3. ОКСИГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (23 години)

29

15.12.2022

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає

загальні формули та характеристичні (функціональні) групи спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів;

за систематичною номенклатурою спирти, альдегіди, насичені одноосновні карбонові кислоти, естери;

пояснює

вплив характеристичної (функціональної) групи на фізичні і хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук;

водневого зв’язку на фізичні властивості оксигеновмісних органічних сполук;

наводить приклади

спиртів, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів і їхні тривіальні назви;

поширення оксигеновмісних органічних сполук у природі і харчових продуктах.

Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність

Одержання етанолу, етаналю.

Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток

Біологічне значення жирів і вуглеводів для харчування людини.

Підприємливість і фінансова грамотність.

Одержання етанолу, етаналю.

Реакція естерифікації.

Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

§11, ст. 75, завдання 1-8

30

19.12.2022

Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу.

Комбінований тип уроку

Демонстрації:

4. Окиснення етанолу до етаналю.

 

§12, ст. 80, завдання 1-3

31

22.12.2022

Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу.  Хімічні властивості гліцеролу

Комбінований тип уроку

 

 

§12, ст. 80, завдання 4-7

ІІ семестр

32

09.01.2023

Діяльнісний компонент

розрізняє

насичені й ненасичені жири;

моно-, ди-, полісахариди; реакції естерифікації;

класифікує

оксигеновмісні органічні сполуки за характеристичними групами;

складає

молекулярні і структурні формули спиртів, фенолу, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів (за назвами і загальними формулами відповідних гомологічних рядів);

рівняння реакцій, які описують хімічні властивості насичених одноатомних спиртів (повне і часткове окиснення, дегідратація, взаємодія з лужними металами, гідроген галогенідами), гліцеролу (повне окиснення, взаємодія з лужними металами), фенолу (взаємодія з лужними металами, лугами, бромною водою), етаналю (часткове окиснення і відновлення), одноосновних карбонових кислот (взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами), естерів (гідроліз), жирів (гідрування та лужний гідроліз), глюкози (часткове окиснення, відновлення воднем, бродіння спиртове і молочнокисле), сахарози, крохмалю і целюлози (молекулярні рівняння гідролізу), одержання етанолу (гідратація етену, бродіння глюкози), етаналю (гідратація етину, окиснення етанолу), етанової кислоти (окиснення етаналю, етанолу), фотосинтезу, утворення сахарози, крохмалю і целюлози у природі ;

порівнює

будову і властивості сполук з різними характеристичними групами, одноатомних спиртів і фенолу, крохмалю і целюлози;

хімічні властивості насичених одноосновних карбонових і неорганічних кислот; властивості натуральних і штучних волокон;

характеризує

хімічні властивості одноатомних насичених спиртів, етаналю, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів;

способи одержання етанолу, етаналю, етанової кислоти, глюкози, сахарози, крохмалю і целюлози;

прогнозує

хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук на основі знань про властивості характеристичних (функціональних) груп;

установлює

причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями, застосуванням і впливом на довкілля оксигеновмісних органічних сполук;

генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками;

виявляє

наявність альдегідів, карбонових кислот, глюкози;

дотримується правил

безпечного поводження з органічними речовинами;

обчислює

за хімічними рівняннями кількість речовини, масу або об’єм за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання;

розв’язує

експериментальні задачі, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

робить висновки

щодо властивостей оксигеновмісних органічних речовин на підставі їхньої будови і про будову оксигеновмісних речовин на підставі їхніх властивостей; на основі спостережень;

усвідомлює

взаємозв’язок складу, будови, властивостей, застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхнього впливу на довкілля;

необхідність охорони довкілля від промислових відходів, що містять фенол;

висловлює судження

щодо впливу продуктів органічного синтезу на здоров’я людини та екологічний стан довкілля;

розв’язує проблему

власного раціонального харчування на основі знань про жири і вуглеводи;

оцінює

біологічне значення жирів і вуглеводів для харчування людини;

раціональне співвідношення вживання рослинних та тваринних жирів, перевагу одягу з натуральних тканин;

безпечність органічних речовин і приймає обґрунтоване рішення щодо їхнього використання.

Фенол: склад і будова молекули, фізичні власти-вості.  Хімічні властивості фенолу

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

 

§14, ст.87, завдання 1-3

33

12.01.2023

Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості аль-дегідів.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

§15, ст. 88-90, ст. 93 завдання 1-3

34

16.01.2023

Хімічні властивості етаналю та його одержання

Комбінований тип уроку

Демонстрації:

5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально).

6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально).

 

§15, ст. 90-92, ст. 93 завдання 4-5

35

19.01.2023

Розвязування задач на обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

 

 

 

§13, ст. 83, завдання 1-3

36

23.01.2023

Узагальнення та систематизація знань про спирти, фенол та альдегіди. Підготовка до тематичного оцінювання

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

 

 

Повторення попередньо вовченого матеріалу §11-15

37

26.01.2023

Тематичне оцінювання з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки»

 

 

 

 

38

30.01.2023

Карбонові кислоти. Поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

§16, ст. 99 завдання 1-5

39

02.02.2023

Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. Інструктаж з БЖД

Комбінований тип уроку

Лабораторні досліди:

1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах

 

§17, ст. 104 завдання 1-4

40

06.02.2023

Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти.

Комбінований тип уроку

 

 

 

§17, ст. 104 завдання 5-7

41

09.02.2023

Естери. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

Демонстрації:

7.Ознайомлення зі зразками естерів.

 

§18, ст. 111 завдання 1-3

42

13.02.2023

Гідроліз естерів

Комбінований тип уроку

 

 

§18, ст. 105

43

16.02.2023

Жири як представники естерів. Класифікація жирів. Хімічні властивості жирів.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

Демонстрації:

8. Відношення жирів до води та органічних розчинників.

9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально).

 

§18, ст. 106-111, ст. 111 завдання 4-5

44

20.02.2023

Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

§19, ст. 112-114

45

23.02.2023

Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Інструктаж з БЖД

Комбінований тип уроку

Демонстрації:

10. Окиснення глюкози амоніач-ним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально).

Лабораторні досліди:

2. Окиснення глюкози свіжоодер-жаним купрум(ІІ) гідроксидом.

 

 

§19, ст. 114-119 завдання 1-4

46

27.02.2023

Сахароза: молекулярна формула, гідроліз.

Комбінований тип уроку

 

 

§20, ст. 120-122

47

02.03.2023

Крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз.

Комбінований тип уроку

 

 

§20, ст. 120-125 завдання 1-3

48

06.03.2023

Практична робота № 1. Розв’язування експери-ментальних задач. Інструктаж з БЖД

Формування практичних умінь і навичок (практична робота)

 

 

§21, ст. 126

49

09.03.2023

Розв'язування експерементальних задач.

Підготовка до тематичного оцінювання

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

 

 

§22, ст. 127 завдання 1-31

50

13.03.2023

Представлення результатів та обговорення навчальних проектів

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

Навчальні проекти:

11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.

12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.

13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.

14.Виробництво цукру.

15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.

16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.

17. Етери та естери в косметиці.

18. Біодизельне пальне.

 

Повторення попередньо вивченого матеріалу §11-22

51

16.03.2023

 

Тематичне оцінювання з теми 3 «Оксигеновмісні органічні сполуки»

 

 

 

 

 

ТЕМА 4. НІТРОГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (7 годин)

52

20.03.2023

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає

загальні формули та характеристичні (функціональні) групи амінів та амінокислот;

пояснює

структурні формули амінів та амінокислот; амфотерність амінокислот;

зміст понять: характеристична (функціональна) аміногрупа, пептидна група, поліпептид;

наводить приклади

амінів, амінокислот, білків.

Діяльнісний компонент

розрізняє

насичені й ароматичні аміни;

складає

молекулярні та структурні формули амінів та амінокислот за назвами і загальними формулами;

рівняння реакцій, які описують хімічні властивості метанаміну (горіння, взаємодія з водою і хлоридною кислотою), аніліну (взаємодія з хлоридною кислотою, бромною водою), аміноетанової кислоти (взаємодія з натрій гідроксидом, хлоридною кислотою, утворення дипептиду) та одержання аніліну (відновлення нітробензену);

класифікує

нітрогеновмісні органічні сполуки за характеристичними (функціональними) групами;

прогнозує

хімічні властивості амінокислот, зумовлені особливостями будови їхніх молекул;

характеризує

хімічні властивості метанаміну, аніліну, аміноетанової кислоти і білків (гідроліз, кольорові реакції);

біологічну роль амінокислот, білків;

установлює

причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями нітрогеновмісних органічних сполук;

дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами.

Ціннісний компонент

усвідомлює

вплив аніліну та його похідних (вогненебезпечність, подразливість, отруйність) на довкілля та організм людини;

висловлює судження

про вплив окремих нітрогеновмісних органічних сполук на організм людини;

обґрунтовує

застосування речовин їхніми властивостями;

оцінює

біологічне значення амінокислот і білків;

розв’язує проблему

власного раціонального харчування на основі знань про білки;

робить висновки

про властивості амінів, амінокислот та білків, виходячи з будови молекул речовин, і про будову речовин, виходячи з їхніх властивостей; на основі спостережень.

Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

Навчальні проекти:

19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.

 

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Одержання аніліну.

§23, ст. 138 завдання 1-3

53

23.03.2023

Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну.

Комбінований тип уроку

 

 

§23, ст. 138 завдання 4-5

54

03.04.2023

Анілін. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну.

Комбінований тип уроку

Демонстрації:

11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально).

12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально).

Навчальні проекти:

20. Анілін – основа для виробництва барвників.

 

§23, ст. 135-137

55

06.04.2023

Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціо-нальні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

Навчальні проекти:

21. Синтез білків.

22.Збалансоване харчування – запорука.

 

 

§24, ст.143 завдання 1-4

56

10.04.2023

Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). Інструктаж з БЖД

Комбінований тип уроку

Лабораторні досліди:

3. Біуретова реакція.

4.

Ксантопротеїнова реакція.

 

§25, ст. 150 завдання 1-2

57

13.04.2023

Біологічна роль амінокислот і білків.

Підготовка до тематичного оцінювання

 

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

Навчальні проекти:

23. Виведення плям органічного походження.

 

§26

§27, ст. 154 завдання 1-12

Повторення попередньо вивченого матеріалу §23-26

58

17.04.2023

 

Тематичне оцінювання з теми 4 «Нітрогеновмісні органічні сполуки»

 

 

 

 

 

ТЕМА 5. СИНТЕТИЧНІ ВИСОКОМОЛЕКУЛЯРНІ РЕЧОВИНИ І ПОЛІМЕРНІ МАТЕРІАЛИ НА ЇХ ОСНОВІ

(5 годин)

59

20.04.2023

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

пояснює

суть поняття полімер;

реакцій полімеризації і поліконденсації як способів добування полімерів;

наводить приклади

синтетичних високомолекулярних речовин і полімерних матеріалів на їх основі;

рівнянь реакцій полімеризації і поліконденсації.

Діяльнісний компонент

розрізняє

 реакції полімеризації і поліконденсації; пластмаси, каучуки, гуму та синтетичні волокна;

описує

властивості полімерних матеріалів;

порівнює

природні, штучні і синтетичні волокна, пластмаси;

установлює

причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та застосуванням полімерів;

дотримується

правил безпечного поводження з синтетичними матеріалами.

Ціннісний компонент

обґрунтовує

значення полімерів у створенні нових матеріалів та синтетичних волокон.

Синтетичні високомолекулярні речовини. Полі-мери. Реакції полімеризації і поліконденсації

Комбінований тип уроку

Демонстрації:

13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.

 

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля.  Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства.

Громадянська відповідальність. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства.

Підприємливість і фінансова грамотність. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.

§28, ст. 162

завдання 1-6

60

24.04.2023

Пластмаси. Каучуки, гума.  Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.

Комбінований тип уроку

 

 

§29, ст. 170 завдання 1-6

§30, ст.176 завдання 1-5

61

27.04.2023

Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства.

Комбінований тип уроку

 

 

§29, ст. 168-169

62

01.05.2023

Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування

Комбінований тип уроку

 

 

§30, ст. 183 завдання 1

63

04.05.2023

Представлення результатів та обговорення навчальних проектів

Узагальнення та систематизація знань з теми 5

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

Навчальні проекти:

24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.

25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.

26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.

27. Перспективи одержання і застосування полімерів із

наперед заданими властивостями.

28. Дослідження маркування виробів із полімер-них матеріалів і пластмас.

29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.

 

 

ТЕМА 6. БАГАТОМАНІТНІСТЬ ТА ЗВ'ЯЗКИ МІЖ КЛАСАМИ ОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН (7 годин)

64

08.05.2023

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

пояснює

причини багатоманітності органічних речовин;

наводить приклади

гомологів та ізомерів;

сполук із простими і кратними зв’язками;

сполук з різними характеристичними (функціональними) групами;

природних та синтетичних біологічно активних речовин.

Діяльнісний компонент

розрізняє

органічні сполуки за належністю до відповідних гомологічних рядів;

складає

рівняння реакцій, які характеризують генетичні зв’язки органічних сполук;

досліджує

наявність органічних кислот у продуктах харчування за допомогою індикаторів;

установлює

зв’язки між класами органічних сполук;

використовує

знання про органічні сполуки для пояснення їх різноманітності;

дотримується правил

безпечного поводження з органічними речовинами.

Ціннісний компонент

усвідомлює

необхідність знання властивостей речовини для встановлення її впливу на власне здоров’я і довкілля;

роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів;

оцінює

значення біологічно активних речовин для організму людини;

популяризує

хімічні знання;

усвідомлює

право на власний вибір і прийняття рішення;

відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів;

висловлює судження

про можливості використання органічних сполук залежно від їхніх властивостей;

обґрунтовує

значення органічних речовин у створенні нових матеріалів;

робить висновки

про важливість знань про органічні сполуки.

Зв’язки між класами органічних речовин.

Комбінований тип уроку

 

 

Наскрізьні змістовні лінії

Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність

Біологічно активні речовини.

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.

§32, ст. 186

завдання 1-3

65

11.05.2023

Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).

Засвоєння нових знань (шкільна лекція)

 

 

§33, ст. 192 завдання 1-4

66

15.05.2023

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.

Комбінований тип уроку

 

 

§34, ст. 197 завдання 1-4

67

18.05.2023

Розвязування розрахункових задач

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

 

 

Підготовка до тематичного оцінювання, повторення раніше вивченого матеріалу §28-34

68

22.05.2023

Тематичне оцінювання з тем 5-6 «Синтетичні ви-сокомолекулярні речовини і полімерні мате-ріали на їх основі» та «Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин»

 

 

 

 

69

25.05.2023

Представлення результатів навчальних проектів

Формування практичних умінь і навичок (семінарське заняття)

Навчальні проекти:

30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.

31. Доцільність та шкідливість біологічно актив-них добавок.

 

 

70

29.05.2023

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додав(-ла)
Pylypenko Viktoria
Пов’язані теми
Хімія, Планування
Додано
25 вересня 2023
Переглядів
755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку