Мета і завдання навчання предмету «Англійська мова»:
Метою курсує забезпечення єдності предметного, процесуального та емоційно-ціннісного компонентів і оволодіння іноземною мовою у контексті міжкультурної парадигми, що передбачає навчання мови народу, який нею спілкується, та ознайомлення з його культурою. Такий підхід зумовлює формування готовності до міжкультурної комунікації у межах типових сфер, тем і ситуацій спілкування, визначених навчальною програмою.
Завдання курсуполягає у формуванні вмінь:
№ |
Дата |
Скориг |
Тема уроку |
Мовний компонент |
Мовленнєвий компонент |
Примітки |
|||||||||
Лексичний матеріал |
Граматичний матеріал |
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
|||||||||
Unit 1. My family and friends |
|
||||||||||||||
1 |
2.09 |
|
Welcome back! |
Excursion, go hiking, ancient, communicate, take photos |
|
|
Ex. 3, p. 6 |
Ex. 2, p. 5. Ex. 4, p. 7 |
Ex. 5, p. 7 |
|
|||||
2 |
3.09 |
|
Why we like holidays |
|
|
The journey that impressed |
Ex. 1, p. 8 |
Ex. 2, p. 8. Ex. 4, p. 9 |
Ex. 3, p. 8 |
|
|||||
3 |
9.09 |
|
What problems |
|
|
|
Ex. 1, p. 10 |
Ex. 2, p. 10 |
Ex. 4, p. 11 |
|
|||||
4 |
10.09 |
|
Do you remember English? |
|
|
|
Ex. 1, p. 12. Ex. 3, p. 13. Ex. 4, p. 13 |
Ex. 2, p. 12 |
Making up questions and dialogues |
|
|||||
5 |
16.09 |
|
Our families.
|
|
Verbs + ing form |
About Mary and Mike’s hobbies |
Ex. 1, p. 16. Ex. 3, p. 17 |
Ex. 2, p. 16 |
Ex. 4, p. 17 |
|
|||||
6 |
17.09 |
|
Activities with adults |
Keep promises share activities be honest with each other stay in contact with each other take an active interest in each other’s hobbies care about each other do things for each other feel safe and secure with each other accept the differences |
|
Ex. 2, p. 19 |
Ex. 3, p. 19. Ex. 4, p. 19 |
A parent’s post |
|
|
|||||
7 |
23.09 |
|
Getting along with others |
|
Pronouns |
|
Ex. 1, p. 20 |
Ex. 2, p. 20. Ex. 3, p. 20. Ex. 5, p. 21 |
Ex. 4, p. 21 |
|
|||||
8 |
24.09 |
|
Doing chores. |
To make bed, to tidy up the room, to wash up, to iron, to water flowers, to sew buttons, to wash clothes, to cook |
|
|
Ex. 4, p. 23 |
Ex. 2, p. 22. Ex. 3, p. 23 |
Ex. 1 (b), p. 22 |
|
|||||
9 |
30.09 |
|
Household chores. |
|
|
Sharing the jobs in the house |
Ex. 1, p. 23. Ex. 4 (c), p. 26. Ex. 3, p. 25 |
Fill in the gaps. Ex. 2, p. 24 |
|
|
|||||
10 |
1.10 |
|
Gardening. |
|
Question Tags |
|
Ex. 1, p. 27 |
Ex. 2 , p. 27 |
Ex. 3 , p. 28. Ex. 6, p. 29 |
|
|||||
11 |
7.10 |
|
Family traditions |
|
|
Saturday’s chores |
Ex. 1, p. 30. Ex. 3, p. 31. Ex. 4, p. 31 |
Ex. 2, p. 30 |
|
|
|||||
12 |
8.10 |
|
How do you feel about
|
|
|
Interviews |
Which chores do you often do? |
Ex. 2, p. 33
|
|
|
|||||
|
|
Unit 2. Food |
|
||||||||||||
13 |
15.10 |
|
The food I like.
|
Foods |
|
Ex. 2, p. 39 |
Ex. 1, p. 38. Ex. 3, p. 39 |
|
Completing the sentences |
|
|||||
14 |
28.10 |
|
What is in your packed lunch?
|
|
To let smb |
|
Ex. 1, p. 40. Ex. 4, p. 41 |
Junk food |
|
|
|||||
15 |
29.10 |
|
In the Kitchen
|
Kitchen equipment |
|
Newton’s dinner |
Ex. 3, p. 43 |
Ex. 2, p. 42
|
|
|
|||||
16 |
4.11 |
|
Cooking equipment. |
|
|
Ex. 6, p. 56 |
Ex. 1 (b), p. 44. Ex. 6, p. 45 |
Ex. 3, p. 44. Ex. 5, p. 45 |
Ex. 4 (b), p, 45 |
|
|||||
17 |
5.11 |
|
Cooking equipment.
|
A place setting |
|
|
Ex. 2, p. 47. Ex. 4, p. 48 |
Ex. 3, p. 47 Jigsaw reading |
Complete table manners |
|
|||||
18 |
11.11 |
|
It had happened before |
|
Past Perfect |
|
|
Ex. 2, p. 49 |
|
|
|||||
19 |
12.11 |
|
Let’s brush up our grammar |
|
|
The dialogue |
Ex. 5, p. 52 |
Ex. 4, p. 52 |
Ex. 2, p. 51 |
|
|||||
|
|
Unit 3. Health highlights |
|
||||||||||||
20 |
18.11 |
|
What makes us healthy?
|
Feel fine, look happy, look tired, feel sick, feel cold, feel hot |
|
|
Ex. 2 (b), p. 57 |
Ex. 1 (b), p. 64. Ex. 4, p. 58 |
|
|
|||||
21 |
19.11 |
|
What’s the matter
|
A headache, a bad cough, a stomachache, a cold, a runny nose, a sore throat, a bad toothache, a pain in my knee / my elbow / my chest, a (high) temperature |
|
|
Ex. 2, p. 60. Ex. 2, p. 60 |
Ex. 4, p. 60 |
|
|
|||||
22 |
25.11 |
|
It’s something wrong with me.
|
|
|
|
Ex. 4, p. 63 |
Ex. 2, p. 62. Ex. 3, p. 63
|
Dictation |
|
|||||
23 |
26.11 |
|
Off school.
|
|
|
|
Ex. 2,4 p. 64. Ex. 5, p. 65 |
Ex. 2, p. 74 |
Ex. 1, p. 64. Picture dictation |
|
|||||
24 |
2.12 |
|
How healthy are you?
|
|
Must / mustn’t, Should / shouldn’t |
Dialogues
|
|
Ex. 3, p. 66
|
Ex. 1, p. 65 |
|
|||||
25 |
3.12 |
|
Medical care.
|
Aspirin, nasal spray, eye drops, a pill, an ointment, cold tablets, cough syrup, lotion |
|
Arrange the dialogue |
Scrambled dialogue |
|
Ex. 3, p. 69 |
|
|||||
26 |
9.12 |
|
The first aid.
|
Bleeding, scald, choking, a broken bone, to tie a bandage, to press a clean piece of cloth, a shock, to swallow smth, to call an ambulance |
|
|
The dialogue |
Ex. 2, p. 70. Ex. 4, p. 71. Jigsaw reading |
Ex. 3, p. 71 |
|
|||||
27 |
10.12 |
|
Контрольна робота з аудіювання |
|
|||||||||||
28 |
16.12 |
|
Контрольна робота з читання |
|
|||||||||||
29 |
17.12 |
|
Контрольна робота з письма |
|
|||||||||||
30 |
23.12 |
|
Контрольна робота з говоріння |
|
|||||||||||
31 |
24.12 |
|
At the doctor’s |
|
|
|
Ex. 1, p. 72. Ex. 4, p. 73 Ex.5, p.75 |
Ex. 3, p. 73 Ex.2, 3, 4, p. 75 |
Ex. 5, p. 73 |
|
|||||