Календарно-тематичне планування 2019-2020 н.р. 7 клас за підручником Несвіт

Про матеріал

Мета і завдання навчання предмету «Англійська мова»:

Метою курсує забезпечення єдності предметного, процесуального та емоційно-ціннісного компонентів і оволодіння іноземною мовою у контексті міжкультурної парадигми, що передбачає навчання мови народу, який нею спілкується, та ознайомлення з його культурою. Такий підхід зумовлює формування готовності до міжкультурної комунікації у межах типових сфер, тем і ситуацій спілкування, визначених навчальною програмою.

Завдання курсуполягає у формуванні вмінь:

Перегляд файлу

Дата

Скориг

Тема уроку

Мовний компонент

Мовленнєвий компонент

Примітки

Лексичний матеріал

Граматичний матеріал

Аудіювання

Говоріння

Читання

Письмо

 

Unit 1. My family and friends

 

1

2.09

 

Welcome back!

Excursion, go hiking, ancient, communicate, take photos

 

 

Ex. 3, p. 6

Ex. 2, p. 5.

Ex. 4, p. 7

Ex. 5, p. 7

 

2

3.09

 

Why we like holidays

 

 

The journey that ­impressed
me greatly

Ex. 1, p. 8

Ex. 2, p. 8.

Ex. 4, p. 9

Ex. 3, p. 8

 

3

9.09

 

What problems
trouble you?

 

 

 

Ex. 1, p. 10

Ex. 2, p. 10

Ex. 4, p. 11

 

4

10.09

 

Do you remember English?

 

 

 

Ex. 1, p. 12.

Ex. 3, p. 13.

Ex. 4, p. 13

Ex. 2, p. 12

Making up questions and dialogues

 

5

16.09

 

Our families.

 

 

Verbs + ing form

About Mary and Mike’s hobbies

Ex. 1, p. 16.

Ex. 3, p. 17

Ex. 2, p. 16

Ex. 4, p. 17

 

6

17.09

 

Activities with adults

Keep promises

share activities

be honest with each other

stay in contact with each other

take an active interest in each other’s hobbies

care about each other

do things for each other

feel safe and secure with each other

accept the differences

 

Ex. 2, p. 19

Ex. 3, p. 19.

Ex. 4, p. 19

A parent’s post

 

 

7

23.09

 

Getting along with others

 

Pronouns

 

Ex. 1, p. 20

Ex. 2, p. 20.

Ex. 3, p. 20.

Ex. 5, p. 21

Ex. 4, p. 21

 

8

24.09

 

Doing chores.

To make bed, to tidy up the room, to wash up, to iron, to water flowers, to sew buttons, to wash clothes, to cook

 

 

Ex. 4, p. 23

Ex. 2, p. 22.

Ex. 3, p. 23

Ex. 1 (b), p. 22

 

9

30.09

 

Household chores.

 

 

Sharing the jobs in the house

Ex. 1, p. 23.

Ex. 4 (c), p. 26.

Ex. 3, p. 25

Fill in the gaps.

Ex. 2, p. 24

 

 

10

1.10

 

Gardening.

 

Question Tags

 

Ex. 1, p. 27

Ex. 2 , p. 27

Ex. 3 , p. 28.

Ex. 6, p. 29

 

11

7.10

 

Family traditions

 

 

 

Saturday’s chores

Ex. 1, p. 30.

Ex. 3, p. 31.

Ex. 4, p. 31

Ex. 2, p. 30

 

 

 

12

8.10

 

How do you feel about
your duties?

 

 

 

 

Interviews

Which chores do you often do?

Ex. 2, p. 33

 

 

 

 

 

 

Unit 2. Food

 

13

15.10

 

The food I like.

 

Foods

 

Ex. 2, p. 39

Ex. 1, p. 38.

Ex. 3, p. 39

 

Completing the sentences

 

14

28.10

 

What is in your packed lunch?

 

 

To let smb
do smth

 

 

Ex. 1, p. 40.

Ex. 4, p. 41

Junk food

 

 

 

15

29.10

 

In the Kitchen

 

Kitchen equipment

 

Newton’s ­dinner

Ex. 3, p. 43

Ex. 2, p. 42

 

 

 

 

16

4.11

 

Cooking equipment.

 

 

Ex. 6, p. 56

Ex. 1 (b), p. 44.

Ex. 6, p. 45

Ex. 3, p. 44.

Ex. 5, p. 45

Ex. 4 (b), p, 45

 

17

5.11

 

Cooking equipment.

 

A place setting

 

 

Ex. 2, p. 47.

Ex. 4, p. 48

Ex. 3, p. 47

Jigsaw reading

Complete table manners

 

18

11.11

 

It had happened before

 

Past Perfect

 

 

Ex. 2, p. 49

 

 

19

12.11

 

Let’s brush up our ­grammar

 

 

The dialogue

Ex. 5, p. 52

Ex. 4, p. 52

Ex. 2, p. 51

 

 

 

Unit 3. Health highlights

 

20

18.11

 

What makes us healthy?

 

Feel fine, look happy, look tired, feel sick, feel cold, feel hot

 

 

Ex. 2 (b), p. 57

Ex. 1 (b), p. 64.

Ex. 4, p. 58

 

 

21

19.11

 

What’s the matter
with you?

 

A headache, a bad cough, a stomachache, a cold, a runny nose, a sore throat, a bad toothache, a pain in my knee / my elbow / my chest, a (high) temperature

 

 

Ex. 2, p. 60.

Ex. 2, p. 60

Ex. 4, p. 60

 

 

22

25.11

 

It’s something wrong with me.

 

 

 

 

 

Ex. 4, p. 63

Ex. 2, p. 62.

Ex. 3, p. 63

 

Dictation

 

23

26.11

 

Off school.

 

 

 

 

 

Ex. 2,4  p. 64.

Ex. 5, p. 65

Ex. 2, p. 74

Ex. 1, p. 64.

Picture dictation

 

24

2.12

 

How healthy are you?

 

 

Must / mustn’t, Should / shouldn’t

Dialogues

 

 

Ex. 3, p. 66

 

Ex. 1, p. 65

 

25

3.12

 

Medical care.

 

Aspirin, nasal spray, eye drops, a pill, an ointment, cold tablets, cough syrup, lotion

 

Arrange the dialogue

Scrambled dialogue

 

Ex. 3, p. 69

 

26

9.12

 

The first aid.

 

Bleeding, scald, choking, a broken bone, to tie a bandage, to press a clean piece of cloth, a shock, to swallow smth, to call an ambulance

 

 

The dialogue

Ex. 2, p. 70.

Ex. 4, p. 71.

Jigsaw ­reading

Ex. 3, p. 71

 

27

10.12

 

Контрольна робота з аудіювання

 

28

16.12

 

Контрольна робота з читання

 

29

17.12

 

Контрольна робота з  письма

 

30

23.12

 

Контрольна робота з говоріння

 

31

24.12

 

At the doctor’s

 

 

 

Ex. 1, p. 72.

Ex. 4, p. 73 Ex.5, p.75

Ex. 3, p. 73 Ex.2, 3, 4, p. 75

Ex. 5, p. 73

 

 

doc
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
1918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку