Затверджено:
Заступник директора з навчально - виховної роботи ________ Андрієнко Т.В.
«___» вересня 2019 р.
Зарубіжна література, 6 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Прим. |
1 |
Література як вид мистецтва. Художній образ. (ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ. |
1 |
|
|
2 |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. (ТЛ) Початкове поняття про міф. |
1 |
|
|
3 |
Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Грецькі міфи. Міф про Прометея. (ТЛ) Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ). |
1 |
|
|
4 |
Міфи про Геракла (1–2 міфи). |
1 |
|
|
5 |
Дедал і Ікар. Нарцис. |
1 |
|
|
6 |
Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. |
1 |
|
|
7 |
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи. |
1 |
|
|
8 |
Єгипетські міфи. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. (ТЛ) Мотив. |
1 |
|
|
9 |
Позакласне читання №1. Харріс Дж. Ч. «Казки дядечка Рімуса» |
1 |
|
|
10 |
Розвиток мовлення (усно). Твір з елементами опису «Мій улюблений міфологічний герой». |
1 |
|
|
11 |
Контрольна робота №1. Різнорівневі завдання з тем «Вступ», «Міфи народів світу» |
1 |
|
|
|
3. Мудрість байки (3 години) |
|
|
|
12 |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп «Лисиця і виноград», «Крук і Лисиця». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. (ТЛ) Байка. |
1 |
|
|
№п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Прим. |
13 |
Езоп. «Вовк і Ягня», «Мурашки й Цикада». Мораль байок Езопа. (ТЛ) Езопова мова. |
1 |
|
|
14- 15 |
Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (1–2 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. (Байка напам’ять). (ТЛ) Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ). |
2 |
|
|
16 |
Позакласне читання №2. Жан де Лафонтен. Байка «Вовк і собака» |
1 |
|
|
|
4. Пригоди і фантастика (13 годин) |
|
|
|
17 |
Р.Л.Стівенсон. Відкривач островів духовних скарбів. Історія створення роману «Острів скарбів» |
1 |
|
|
18 |
Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі. |
1 |
|
|
19 |
Система образів (Джим Хокінс і його товариші) |
1 |
|
|
20 |
Пірат Сільвер та його спільники |
1 |
|
|
21 |
Моральні цінності у романі |
1 |
|
|
22 |
Контрольна робота №2. Твір-характерист. персонажа. |
1 |
|
|
23 |
Чарльз Діккенс (1812–1870). ). Короткі відомості про Ч. Діккенса. Історія написання «Різдвяних повістей» |
1 |
|
|
24 |
«Різдвяна пісня у прозі». Сюжет та композиція твору. (ТЛ) Поглиблення понять про повість. Композиція. |
1 |
|
|
25 |
Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя. |
1 |
|
|
26 |
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
1 |
|
|
27 |
Розвиток мовлення №2 (пис.). Що робить людину щасливою? Гуманістичний зміст і висока людяність твору. |
1 |
|
|
28 |
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. |
1 |
|
|
29 |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
1 |
|
|
30 |
Роль фантастики в повісті. |
1 |
|
|
31 |
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
1 |
|
|
32 |
Контрольна робота №3. Різнорівневі завдання з теми «Пригоди і фантастика». |
1 |
|
|
|
5. Людські стосунки (9 годин) |
|
|
|
33- 34 |
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П. Чехова. Символічність назви. (ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст. |
2 |
|
|
Затверджено: Заступник директора з навчальне - виховної роботи ______ Андрієнко Т.В. «___» січня 2020 року
|
||||
№п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Прим. |
35 |
А. П. Чехов. «Товстий і тонкий». Діалог як основна форма розкриття сюжету. |
1 |
|
|
36 |
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. |
1 |
|
|
37 |
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
1 |
|
|
38 |
Характеристика героїв твору. Значення назви оповідання. |
1 |
|
|
39 |
Описи природи та їхня роль у тексті. |
1 |
|
|
40- 41 |
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант».Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва. |
2 |
|
|
42 |
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. |
1 |
|
|
43 |
Петро Попельський та Евеліна. |
1 |
|
|
44 |
Українська природа, народні образи й традиції в повісті. |
1 |
|
|
45 |
Розвиток мовлення №3(усно). Інсценізація твору за темою (А.П.Чехов, В.Г.Короленко). |
1 |
|
|
46 |
Контрольна робота №4. Різнорівневі тести з теми «Людські стосунки». |
1 |
|
|
|
6. Поетичне бачення світу (6 годин) |
|
|
|
47 |
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку. |
1 |
|
|
48 |
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. (3 – 4 хайку напам’ять). |
1 |
|
|
49 |
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). (Вірш напам’ять). |
1 |
|
|
50 |
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). (ТЛ) Ліричний герой. |
1 |
|
|
51 |
Виразне читання напам’ять хайку та вірша Р.Бернса «Моє серце в верховині…»
|
1 |
|
|
№п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Прим. |
52 |
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття. |
1 |
|
|
53 |
Позакласне читання №3. Тургенєв І. С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак»). |
1 |
|
|
54 |
Контрольна робота №5. Твір-опис за картиною І.Шишкіна «Ранок у сосновому лісі». |
1 |
|
|
|
1 |
|
|
|
55 |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». (ТЛ) Поглиблення поняття про фантастику. |
1 |
|
|
56 |
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
1 |
|
|
57 |
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. |
1 |
|
|
58 |
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. |
1 |
|
|
59 |
Позакласне читання №4. Бредбері Р. «Все літо в один день» |
1 |
|
|
8. Сучасна література (10 годин) |
||||
60 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. |
1 |
|
|
61 |
«Міо, мій Міо». Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (повість-казка). |
1 |
|
|
62 |
Образи головних героїв. Перемога добра над злом. |
1 |
|
|
63 |
Розвиток мовлення №4(пис.). Переказ епізоду твору. |
1 |
|
|
64 |
Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Недогадія та її мешканці(король, Лукас, пан Ермель, пані Штоцкер) (розділ третій). (ТЛ) Поглиблення понять про роман (фантастичний роман). |
1 |
|
|
65 |
Моральні цінності, що стверджуються в романі М.Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини). |
1 |
|
|
66 |
К. Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психол. повість).
|
1 |
|
|
№п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Прим. |
67 |
Конрад і його становлення у світі. |
1 |
|
|
68 |
Контрольна робота №6. Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом». |
1 |
|
|
69-70 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
2 |
|
|
Для вивчення напам’ять
І.А Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів).
Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»
М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)