Трудове навчання
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи (зі змінами). Сайт МОН http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html
Згідно наказу МОН України №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Програму підготували: В.К.Сидоренко, О.В.Мельник, О.Л.Морін, Л.В.Савка, О.М.Пархоменко, Н.М.Павич, Д.В.Боровик, Л.Д.Мельник, Р.М.Лещук, Т.І.Кульчицька, М.В.Гасин, Н.В.Котелянець
Підручник: Трудове навчання : підруч. для 4 класу загально-освіт. навч. закл. / О.М. Кліщ, О.М.Дятленко, Л.М.Коваль та ін. — Київ : Літера ЛТД, 2015. — 128 с.
Навчальні програми для підготовчого 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
35 годин (1 година на тиждень)
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
16 |
Вишивання. Матеріали, інструменти та пристосування для оздоблення виробів вишивкою. Основні прийоми роботи технікою вишивки. Витягування нитки з основи. Шов «вперед голка». Оздоблення серветки швом «вперед голка» |
17.01 |
Закріплення навичок безпечного користування матеріалами та інструментами. Акцентування уваги на фонетичній, лексичній і граматичній правильності мовлення. Удосконалення інтегративної діяльності аналізаторів, міжпівкульної взаємодії. |
17 |
Вишивання. Оздоблення виробів технікою вишивки. Послі-довність виготовлення виробів технікою вишивки. Шов «назад голка». Оздоблення серветки швом «назад голка» |
24.01 |
Систематична корекція мовленнєвих помилок під час усних відповідей. Розвиток зорового, слухового сприймання, уваги та пам’яті, тактильного, кінестетичного сприймання, кінетичного праксису; усного зв’язного мовлення; конструктивного мислення, мисленнєвих операцій порівняння, аналізу, синтезу, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; операцій ймовірного прогнозування на лексичному та граматичному рівні; зорового, слухового, смислового, рухового контролю на фонетичному, лексичному, графічному матеріалі |
18 |
Вишивання. Оздоблення виробів технікою вишивки. Послідовність виготовлення виробів технікою вишивки. Оздоблення серветки (продовження). |
31.01 |
Розвиток просторового орієнтування; емоційно-вольової сфери, фантазії, творчої уяви; зорово-моторної координації, диференційованих рухів пальців і кистей рук. |
19 |
Об’ємна аплікація із тканини та ґудзиків. Послідовність виготовлення об’ємної аплікації на тканині з використанням гудзиків. Пришивання гудзиків на ніжці. Виготовлення об’ємної аплікації з тканини з використанням ґудзиків |
07.02 |
Виховання естетичного смаку, чуття кольору. Виховання морально-етичних норм, посидючості, організованості, охайності, ретельності, дисциплінованості, вміння доводити розпочату справу до кінця. |
20 |
Об’ємні вироби з тканини і ґудзиків. Послідовність виготовлення об’ємної аплікації на тканині з використанням гудзиків. Виготовлення об’ємних виробів (картин, листівок, сюжетів казок тощо) |
14.02 |
Формування самостійності, креативності, організаційних умінь у навчально-практичній діяльності. Формування контекстуально зумовлених лексичних узагальнень іменників на позначення понять «картина», «листівка», «сюжет», «ілюстрація». |
21 |
Об’ємні вироби з тканини і ґудзиків. Послідовність виготовлення об’ємного виробу з тканини з використанням гудзиків. Виготовлення м’якої іграшки |
21.02 |
Закріплення навичок безпечного користування матеріалами та інструментами. Акцентування уваги на фонетичній, лексичній і граматичній правильності мовлення. |
22 |
Об’ємні вироби з тканини і ґудзиків. Послідовність виготовлення об’ємного виробу з тканини з використанням гудзиків. Виготовлення м’якої іграшки (продовження) |
28.02 |
Систематична корекція мовленнєвих помилок під час усних відповідей. Виховання морально-етичних норм, посидючості, організованості, охайності, старанності, дисциплінованості, вміння об’єктивно оцінювати результати своєї праці |
23 |
Плетіння. Способи плетіння зі стрічок, товстих ниток, шнурів. Основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою плетіння. Виготовлення ляльки з тканини технікою плетіння |
06.03 |
Акцентування уваги на фонетичній, лексичній і граматичній правильності мовлення. Формування контекстуально зумовлених лексичних узагальнень іменників на позначення понять «панно», «декор». |
24 |
Плетіння. Основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою плетіння. Виготовлення виробів (закладки, сувенірів тощо) технікою плетіння |
13.03 |
Формування лексико-семантичних мовних явищ антонімії на матеріалі відносних прикметників (природний – штучний), відносних прикметників на позначення розмірових понять окремих робочих матеріалів. |
25 |
Дизайн, оформлення та оздоблення виробів. Загальні відомості про дизайн, оформлення та оздоблення виробів. Техніки, матеріали, інструменти і пристосування для оформлення та оздоблення виробів. |
20.03 |
Розширення уявлень про бісероплетіння, дріт і його властивості. Закріплення правил безпечної поведінки та трудової гігієни при користуванні інструментами та матеріалами. |
26 |
Дизайн, оформлення та оздоблення виробів. Декорування створених виробів раніше засвоєними техніками та відомими матеріалами. Виготовлення декоративних виробів |
03.04 |
Систематична корекція мовленнєвих помилок під час усних відповідей. Формування контекстуально зумовлених лексичних узагальнень іменників на позначення понять «дизайн», «декор». |
27 |
Дизайн, оформлення та оздоблення виробів. Оформлення та оздоблення виробів раніше засвоєними техніками та відомими матеріалами. Оформлення та оздоблення виробів |
10.04 |
Виховання морально-етичних норм, посидючості, організованості, охайності, старанності, дисциплінованості, вміння об’єктивно оцінювати результати своєї праці |
28 |
Самообслуговування. Оздоблення одягу та взуття. Техніки, матеріали, інструменти та пристосування для оздоблення одягу та взуття. Оздоблення макетів моделей (шаблонів) одягу та взуття з картону раніше освоєними техніками |
17.04 |
Закріплення правил безпечної поведінки та трудової гігієни при користуванні інструментами та матеріалами. Виховання морально-етичних норм, посидючості, організованості, охайності, ретельності, дисциплінованості, вміння об’єктивно оцінювати результати своєї праці |
29 |
Пап’є-маше. Ознайомлення з технікою пап’є-маше. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробу технікою пап’є-маше. Виготовлення декоративної тарілочки |
24.04 |
Формування контекстуально зумовлених лексичних узагальнень іменників на позначення понять «моделювання», «колаж», «пап’є-маше». Акцентування уваги на фонетичній, лексичній і граматичній правильності мовлення. |
30 |
Пап’є-маше. Ознайомлення з технікою пап’є-маше. Послідовність виготовлення виробів технікою пап’є-маше. Виготовлення декоративної тарілочки (продовження) |
08.05 |
Закріплення навичок безпечного користування матеріалами та інструментами. Формування лексико-семантичних мовних явищ антонімії на матеріалі дієслів (піднімати – опускати), прислівників (праворуч – ліворуч, вгору – вниз). |
31 |
Пап’є-маше. Послідовність виготовлення виробів технікою пап’є-маше. Виготовлення декоративної маски |
15.05 |
Закріплення навичок безпечного користування матеріалами та інструментами. Акцентування уваги на фонетичній, лексичній і граматичній правильності мовлення. Удосконалення інтегративної діяльності аналізаторів, міжпівкульної взаємодії. |
32 |
Екскурсія до шкільних майстерень, на робочі місця, на виробництво та підприємства, до майстерень з традиційними народними ремеслами. |
22.05 |
Розвиток зорового, слухового сприймання, уваги та пам’яті, тактильного, кінестетичного сприймання, кінетичного праксису; усного зв’язного мовлення; конструктивного мислення, мисленнєвих операцій порівняння, аналізу, синтезу, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; операцій ймовірного прогнозування на лексичному та граматичному рівні; зорового, слухового, смислового, рухового контролю на фонетичному, лексичному, графічному матеріалі; просторового орієнтування; емоційно-вольової сфери, фантазії, творчої уяви; зорово-моторної координації. |
33 |
Підсумок за рік. |
29.05 |
|