Календарно – тематичне плануванняз основ здоров’я
для загальноосвітніх навчальних закладів
у 6-А, 6-Б, 6-В класах на 2019 / 2020 н.р.
учителя
ПЛЯСЕЦЬКОЙ ЯНИ СЕРГІЇВНИ
35 ГОДИН НА РІК
1 ГОДИНА НА ТИЖДЕНЬ
4 ГОДИНИ – РЕЗЕРВНИЙ ЧАС
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім
«Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки
України від 07.06.2017 № 804)
Укладачі програми (2012 р.): Т. Є. Бойченко, Т. В. Воронцова, О. Л. Москаленко,
В. В. Дерев'янко, В. С. Пономаренко, Н. М. Поліщук, С. С. Фіцайло
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: О. І. Шиян, Т. Г. Боса, О. А. Спірке,
О. І. Шаповал
Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).
Підручник: Основи здоров’я: Підручник для 6 кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с.
№ п/п |
Корек ція |
Дата проведення уроку |
Корек ція |
Зміст навчального матеріалу |
Кіль кість годин |
При мітки |
|
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ ( 4 години) |
|||||||
|
|
06.09 |
|
Життя і здоров’я людини Безпека життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття. |
1 |
Вивч § 1 |
|
|
|
13.09 |
|
Ризики і небезпеки Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. Відпрацювання алгоритму дій в екстремальній ситуації. |
1 |
Вивч § 2 |
|
|
|
20.09 |
|
Навколишнє середовище і здоров’я Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля. Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. Добір одягу за несприятливих погодних умов. |
1 |
Вивч § 3,4 |
|
4 |
|
27.09 |
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек. Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*. |
1 |
Вивч § 5 |
|
ТЕМАТИЧНА
|
|||||||
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 6 год+1година-резервна)
|
|||||||
5 |
|
04.10 |
|
Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці. |
1 |
Вивч § 6 |
|
6 |
|
11.10 |
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Визначення збалансованості харчового раціону. |
1 |
Вивч § 7 |
|
7 |
|
18.10 |
|
Профілактика йододефіциту і діабету.
|
1 |
Вивч § 8 |
|
8 |
|
25.10 |
|
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Аналіз маркування харчових продуктів.** |
1 |
Вивч § 8 |
|
9 |
|
08.11 |
|
Перша допомога в разі харчових отруєнь. Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях. |
|
Вивч § 8 |
|
10 |
|
15.11 |
|
Особиста гігієна. Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. |
1 |
Вивч § 9 |
|
11 |
|
22.11 |
|
Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни».* |
1 |
Вивч § 9 |
|
ТЕМАТИЧНА
|
|||||||
Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 6 год+1година-резервна)
|
|||||||
12 |
|
29.11 |
|
Звички і здоров’я Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку . Потреби людини, їх розвиток із віком. Проект самовдосконалення* (вибір, планування і досягнення мети). |
1 |
Вивч § 10 |
|
13 |
|
06.12 |
|
Навички та звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні та шкідливі звички. Чинники формування звичок. Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої чи шкідливої звички). |
1 |
Вивч § 11 |
|
14 |
|
13.12 |
|
Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. |
1 |
Вивч § 12 |
|
15 |
|
20.12 |
|
Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Моделювання ситуації прийняття зважених рішень. Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій. Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками.* |
1 |
Вивч § 13 |
|
ТЕМАТИЧНА
|
|||||||
16 |
|
|
|
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна й комерційна реклами. Аналіз соціальної і комерційної реклами.* |
1 |
Вивч § 14 |
|
17 |
|
|
|
Психоактивні речовини та здоров’я. позитивні й негативні впливи однолітків. |
1 |
Вивч § 15,16 |
|
18 |
|
|
|
Протидія тиску й маніпуляціям. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. |
1 |
Вивч § 17,18 |
|
ТЕМАТИЧНА
|
|||||||
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 15 год+2 години-резервні)
|
|||||||
Тема 1. Соціальне благополуччя (7 год+ 1 година-резервна)
|
|||||||
19 |
|
|
|
Спілкування і здоров’я. Засоби комунікації. Навички спілкування. |
1 |
Вивч § 19 |
|
20 |
|
|
|
Стилі спілкування людей. Значення упевненої поведінки для здоров’я. Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях. |
1 |
Вивч § 20 |
|
21 |
|
|
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі) Складання плану покращення міжособистісних стосунків. *. |
1 |
Вивч § 21 |
|
22 |
|
|
|
Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. |
1 |
Вивч § 22 |
|
23 |
|
|
|
Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту.
|
1 |
Вивч § 23 |
|
24 |
|
|
|
Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Моделювання ситуації з конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. |
1 |
Вивч § 24 |
|
25 |
|
|
|
Стосунки з однолітками Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. |
1 |
Вивч § 25 |
|
26 |
|
|
|
Способи протидії агресії та насильству в підлітковому середовищі.
|
1 |
Вивч § 25 |
|
ТЕМАТИЧНА
|
|||||||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 8 год + 1 година - резервна)
|
|||||||
27 |
|
|
|
Безпека в побуті Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека під час користування засобами побутової хімії. Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки. * Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.** |
1 |
Вивч § 26 |
|
28 |
|
|
|
Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі ** |
1 |
Вивч § 27 |
|
29 |
|
|
|
Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загорання одягу.
|
1 |
Вивч § 28 |
|
30 |
|
|
|
Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра в разі виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту. |
1 |
Вивч § 29 |
|
31 |
|
|
Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. |
1 |
Вивч § 30 |
||
32 |
|
|
|
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.
|
1 |
Вивч § 31 |
|
33 |
|
|
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях Телефони аварійних служб. Повідомлення рятувальних служб. Правила взаємодії з рятувальниками. Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними.
|
1 |
Вивч § 32 |
|
34 |
|
|
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП
Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС Моделювання ситуації виклику рятувальних служб **
|
1 |
Вивч § 33 |
|
35 |
|
|
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП
|
1 |
Вивч § 33, стор 195 підручн |
|
ТЕМАТИЧНА
|
|||||||