УКРАЇНСЬКА МОВА
Календарно-тематичне планування уроків
української мови за підручником «Українська мова ти читання. Автори: К.І. Пономарьова та Л.А. Гайова (2020)»
для 3 класу за програмою НУШ (2022-2023 н.р.)
6 години на тиждень
І семестр
№ |
ДАТА |
Тема уроку |
|
|
Повторення вивченого в 2 класі.
Повторення вивченого в 2 класі.
Знайомство з підручником. Державні символи України (с.1-3). Корекційна робота Розпізнавання речень за основними ознаками.
Розрізняю голосні і приголосні звуки.
|
|
Розпізнаю м’які приголосні звуки.
Настрій твору. Оповідання Ольги Морозової «Перший день у школі». Побудова і записування розповідних речень.
Розпізнаю м'які приголосні звуки. Побудова звукових схем слів. Написання тексту на задану тему (с.6-7).
Розпізнавання питальних речень у тексті. Як у Німеччині святкують початок навчального року. Слова- мандрівники. А. Коваль « Знайомі незнайомці».
|
|
|
Пригадую слова з апострофом.
Пригадую слова зі звуками [дж], [дз], [дз´]. Написання тексту за запитаннями (с. 8-9). |
|
|
Правильно вимовляю дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу. Написання тексту за запитаннями (с.10-11).
Визначення в тексті зачину, основної частини і кінцівки Характеристика головного персонажа твору. Меган Мак Доналд « Джуді знайомиться з новим учителем». С. 11-14
|
|
|
Правильно записую слова із сумнівними приголосними звуками. Складання тексту на задану тему ( с.12-13).
Визначення типу поданого тексту. Робота з дитячою книгою.
|
|
|
Розпізнаю слова з ненаголошеними звуками [е], [и]. Побудова розповіді на задану тему (с. 14-15).
|
|
|
Правильно записую слова з ненаголошеними звуками [е], [и]. Записування розгорнутої відповіді на поставлене запитання (с. 16-17).
|
|
|
Закріплюю правильне написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и].
Характеристика головного персонажа твору. Марія Манеру « Шарлотта отримує…13 балів».с. 14-15
Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви». Списування
Наша мова- безцінний скарб. Алла Коваль « Наша мова». С.19-23. |
|
|
Пригадую правила переносу слів. Написання розповіді про власні вподобання (с. 18-19). |
|
|
Пригадую і використовую алфавіт. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки (с. 19-21). |
|
|
Шукаю слова в словнику за алфавітом. Написання тексту з обґрунтуванням власної думки (с. 21-22).
Слова-мандрівники. Нузет Умеров « Диктант». С.24-25. Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова? Л. Відута « Незрозумілі слова». А. Качан « Звертайся до словника». С.25-28. |
|
|
Повторення і закріплення знань про звуки й букви, умінь правильно переносити слова, записувати слова в алфавітному порядку
|
|
|
Сторінки з історії книгодрукування. В. Дацкевич « Як з’явилася друкована книга». С. 29-31. Медіавіконце: « Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею: розгляд ілюстрацій у підручнику. с. 32
Розрізняю пряме і переносне значення слів. Написання розповіді на задану тему за опорними словами (с. 23-24). |
|
|
Розпізнаю синоніми. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту ( с.25-26) |
|
|
Добираю синоніми. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки (с.27-28).
Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. |
|
|
Розпізнаю і добираю антоніми. Складання розповіді на задану тему ( с.28-30).
Для чого читають книжки? В. Сухомлинський « Спляча книга». С.34-35. Д. Павличко « Соняшник». С 36-37.
|
|
|
Розпізнаю слова, які мають кілька значень. Написання тексту за опорними словами ( с.30-32). |
|
|
Спостерігаю за словами, які звучать однаково, але мають різні значення. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.32-33). |
|
|
Розпізнаю синоніми, антоніми в тексті.
Для чого читають книжки?Л. Повх « У бібліотеці». С. 38-39.
Тематична діагностувальна робота з теми «Значення слова». Диктант. |
|
|
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова. Робота з науково- пізнавальною і довідковою літературою для дітей. Екскурсія до шкільної бібліотеки. |
|
|
|
|
|
Визначаю корінь слова. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.34-35). |
|
|
Розпізнаю спільнокореневі слова. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки ( с.36-37). |
|
|
Спостерігаю за чергуванням голосних у коренях слів. Написання розповіді про своє бажання з поясненням власної думки (с.37-39).
« Кирило Кожум’яка» ( українська народна казка). |
|
|
Спостерігаю за чергуванням приголосних у коренях слів. Складання розповіді за поданими запитаннями (с.39-41).
« Кирило Кожум’яка» ( українська народна казка). |
|
|
Розрізняю корені з однаковим звучанням, але різним значенням. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Написання тексту за світлиною (с.41-43). |
|
|
Визначаю закінчення в словах. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.43-45). |
|
|
Спостерігаю за призначенням закінчень у мовленні. Формування уявлення про нульове закінчення. Складання і записування розповіді за поданими запитаннями (с.45-47).
Тематична діагностувальна робота Діалог(усний) |
|
|
Визначаю основу слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями (с.47-48).
Пригоди у чарівній казці. « Вечірник, Полуночник і Світанок» ( укр. нар. казка). |
|
|
Розрізняю спільнокореневі слова і різні форми одного слова. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с.49-50). |
|
|
Визначаю префікс у словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с.51-52). |
|
|
Утворюю слова за допомогою префіксів. Відновлення тексту в буклеті. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки (с.53-54).
Діагностувальна робота. Читання мовчки (письмово). |
|
|
Розрізняю префікси і службові слова. Написання службових слів з іншими словами. Складання тексту про свої вподобання (с.54-56).
Народні пісні. « Три товариші». Народна легенда. « Походження назви Переяслав».
|
|
|
Спостерігаю за написанням слів із префіксами роз-, без-. Написання тексту за власними спостереженнями (с.56-57).
Спостерігаю за написанням слів із префіксами роз-, без-.
|
|
|
Досліджую написання слів із префіксами з-, с-. Написання тексту про своє вподобання (с.58-59).
Народ вчить, як на світі жить.Прислів’я.( напам’ять). Народні загадки. ( напам’ять). |
|
|
Спостерігаю за вживанням апострофа після префіксів. Написання розповіді на задану тему з використанням поданих словосполучень (с.60-61).
В. Сухомлинський « Сонячний день узимку». С. 60-61 |
|
|
Правильно переношу слова з апострофом після префіксів. Написання розповіді за запитаннями на основі прочитаного тексту (с.61-63).
Діагностувальна робота. Аудіювання. |
|
|
Визначаю суфікс у словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с.63-65).
Грамоті вчиться- завжди пригодиться. Зірка Мензатюк « Новорічна пригода з відьмою» с. 62-64 |
|
|
Утворюю слова за допомогою суфіксів. Написання тексту про свої вподобання з обґрунтуванням власної думки (с.65-67).
Робота з дитячою книжкою |
|
|
Визначаю будову слова. Написання тексту про свої вподобання (с.67-68). |
|
|
Розбираю слова за будовою. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.69-70).
Розбираю слова за будовою.
Відчуй іншого. Тетяна Череп- Пероганич « Колядка».
Розбираю слова за будовою.
Зимові картини і « зимові» слова. Г. Малик « Грудень» ( напам’ять). С.70 |
|
|
Розпізнаю слова з орфограмами. (с.71-72).
Придумування заголовка до тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
Перевіряю написання ненаголошених [е], [и] в коренях слів. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.72-74).
Найкращий песик на світі М. Морозенко « Руде цуценятко і різдвяний ангел» с.71-72 |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Будова слова». Мовна тема "Будова слова" |
|
|
Робота з дитячою книжкою
Пишу записку і СМС-повідомлення. Вправляння у написанні слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях (с.74-76).
Закріплення і застосування знань про будову слова. |
|
|
Перевіряю написання слів з ненаголошеними [е], [и] за словником. (с.76-77).
Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят!« На щастя, на здоров’я…» ( напам’ять) с. 77 Діагностувальна робота. Навичка читання вголос. |
|
|
Складання і записування тексту за поданим початком Діагностувальна робота. Навичка читання вголос. |
|
|
Повторення вивченого матеріалу. Повторення вивченого матеріалу. Повторення вивченого матеріалу. Робота з дитячою книжкою.
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок. |