Календарне планування. 3 клас

Про матеріал

Календарне планування для 3 кл. на І-ІІ семестр. Складено за Навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою, затвердженими МОН молоді та спорту України від 12.09.2011 № 1050, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 №584 та наказу МОН від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів»

Перегляд файлу

                                             «Погоджено»

                                              Заступник директора з НВР

                                              _________ /               /               

                                            "  " _______     р.

 

 

Календарне планування

на І-ІІ семестр

201 - 201 н.р.

 

Складено за Навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою, затвердженими МОН молоді та спорту України  від 12.09.2011 № 1050, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 №584 та наказу МОН від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів»

 

 

 Інваріантна складова:

  • Літературне читання: укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з 

 навчанням укр. мовою: підруч. для 3-го кл./Віра Науменко. -К.: Генеза, 

 2013.- 176 с.: іл.

  • Українська мова:підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. з 

 навч. укр. мовою./Захарійчук М.Д., Мовчун А.І. -К.: Грамота, 2013.- 176  

 с.: іл.

  • Математика: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл./  Ф.М.Рівкінд,  

 Л.В. Оляницька. - К.: Видавничий дім "Освіта", 2013. - 192 с.

  • Природознавство: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл./

 Т.Г.Гільберг, Т.В. Сак. - К.:Генеза, 2013. - 176 с.

  • Трудове навчання: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл./   

 Тименко В.П., Веремійчик І.М. - К. : Генеза, 2013. - 104с.:іл.

  • Основи здоров'я: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл./

 О.В.Гнатюк. - К.:Генеза, 2014. - 144 с.

  • Я у світі: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл./

 О.В.Талгіна, Г.Ж.Іванова. - К.:Вид-во "Ранок", 2013. - 144 с.: іл.

 

 

 

Вчитель:

Клас:   

Школа:   

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

 

(4 години на тиждень)

 

з/п

К-ть

год

Зміст навчального матеріалу

 Дата

план.

Дата

факт.

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

Світ народних казок

 1

   1

Ознайомлення з підручником. Вступ. Види казок. Українські народні казки

 

 

 2

   1

Казки про тварин. Вчинок персонажа. «Їжак та заєць» (українська народна казка)

 

 

 3

   1

Тема й основна думка казки. «Лисиця та рак» (українська народна казка)

 

 

 4

   1

Чарівні казки. «Про Оха-чудотвора» (українська народна казка; скорочено, початок)

 

 

 5

   1

Чарівні казки. «Про Оха-чудотвора» (укр. народна казка; скорочено, продовження)

 

 

 6

   1

Добро і зло в казці   

 

 

 7

   1

Повтори та пригадай.

Систематизація й узагальнення знань учнів з теми «Українські народні казки»

 

 

 8

   1

Урок позакласного читання за жанром: народна казка   

 

 

 9

   1

Казки народів світу

Внутрішній стан героя. «Сильний лев і маленьке мишеня» (болгарська народна казка)

 

 

 10

   1

«Як серед птахів виникла дружба» (бірманська казка)  

 

 

 11

   1

«Синя Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка; початок)

 

 

 12

   1

«Синя Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка; продовження)

 

 

 13

   1

Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка; початок)

 

 

 14

   1

«Чарівний каптур» (японська казка; продовження)

 

 

 15

   1

Контрольна робота: аудіювання (письмово)

 

 

 16

   1

Бібліотечний урок. Урок знайомства з новинками художньої літератури       

 

 

 17

   1

Повтори і пригадай

Підсумковий урок з теми «Казки народів світу». Тематичне оцінювання

 

 

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ

Світ літературних казок

 18

   1

Вступ до теми. «Тигр і автор» (за Оленою Матвієнко)

 

 

 19

   1

Казки зарубіжних письменників

Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено)

 

 

20

   1

Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» (скорочено; початок)

 

 

21

   1

Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» (скорочено; продовження)

 

 

22

   1

Михайло Коцюбинський «Ромашка». Чи знаєш ти? (За Юрієм Дмитрієвим)

 

 

23

   1

 Ірина Жиленко «Вечір гномів» (напам’ять)

 

 

24

   1

Урок позакласного літературного читання за жанром: літературна казка  

 

 

25

   1

Захаріас Топеліус  «Казка про старого гнома» (скорочено; початок)

 

 

26

   1

Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома» (скорочено; продовження)

 

 

27

   1

Олександр Пушкін «Казка про рибака та рибку» (початок)

 

 

28

   1

Олександр Пушкін «Казка про рибака та рибку» (продовження)

 

 

29

   1

Петро Єршов «Горбоконик» (уривки; початок)

 

 

30

   1

Петро Єршов «Горбоконик» (продовження)

 

 

31

   1

Контрольна робота: навичка читання мовчки (письмово)

 

 

32

   1

Урок позакласного читання за періодичною пресою: читаємо газети  

 

 

33

   1

Костянтин Ушинський «Витівки старої зими»

 

 

34

   1

Повтори і пригадай.

Підсумковий урок з теми «Казки зарубіжних письменників». Тематичне оцінювання

 

 

35

   1

Казки українських письменників

Вступ до теми.  Лариса Письменна «Як зажурився веселий Казкар» (початок)

 

 

36

   1

Лариса Письменна «Як зажурився веселий казкар» (продовження)

 

 

37

   1

Іван Франко «Лисичка і Журавель»

 

 

38

   1

Леся Українка «Казка про Оха-чудодія»

 

 

39

   1

Василь Сухомлинський «Дід Осінник»  

 

 

40

   1

Урок позакласного читання за темою: «Хто виховує своїх дітей»

 

 

41

   1

Василь Сухомлинський «Снігуроньчина пісня»

 

 

42

   1

Оксана Іваненко «Синичка» (скорочено; початок)

Контрольна робота: усний переказ прочитаного твору (усно).

 

 

43

   1

Оксана Іваненко «Синичка» (скорочено; продовження)

Контрольна робота: усний переказ прочитаного твору (усно).

 

 

44

   1

Анатолій Качан «Крихта хліба», Леонід Глібов «Хто вона?»

Контрольна робота: усний переказ прочитаного твору (усно).

 

 

45

   1

Повтори і пригадай. Підсумковий урок  з теми «Казки українських письменників». Тематичне оцінювання

 

 

Світ поезії

46

   1

Поетична  майстерня  

Вступ до теми. Павло Тичина «Пастелі» (уривок)

 

 

47

   1

Володимир Сосюра «Спокоєм повиті…»

 

 

48

   1

Урок позакласного читання за творчістю Н.Л. Забіли.

 

 

49

   1

Наталя Забіла «Зірочки» (напам’ять)

 

 

50

   1

Марійка Підгірянка «Вечір іде»

 

 

51

   1

Микола Вороний «Ущухла буря…»

 

 

52

   1

Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди…» (напам’ять)

 

 

53

   1

Ганна Чубач «Зупинюся над рікою»

 

 

54

   1

Вадим Скомаровський «Після грози»

 

 

55

   1

Урок позакласного читання за творчістю Т. Шевченка

 

 

56

   1

Ігор Калинець «Зірка»

Контрольна робота: навичка читання вголос (усно).

 

 

57

  1

Природні явища у творах

Контрольна робота: навичка читання вголос (усно).

 

 

58

  1

Повтори і пригадай.

Підсумковий урок  з теми «Поетична майстерня». Тематичне оцінювання

 

 

59

  1

Бібліотечний урок. Екскурсія до дитячої бібліотеки

 

 

60

  1

Підсумковий урок за семестр.

 

 

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

 

(4 години на тиждень)

 

з/п

К-ть

год

Зміст навчального матеріалу

 Дата

план.

Дата

факт.

І семестр

МОВА І МОВЛЕННЯ

 1

   1 

Розширення відомостей про мову як  засіб людського спілкування (с.5)

 

 

 2

   1

Державна і рідна мова (с.6)

 

 

 3

   1

Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях (с.8)

 

 

ТЕКСТ

 4

   1

Розширення уявлень про текст та його будову (с.10)

 

 

 5

   1

Уявлення про змістовий зв’язок між частинами тексту (с.11)

 

 

 6

   1

Абзац. Роль абзаців у тексті (с.13)

 

 

 7

   1

Спостереження за найголовнішими ознаками художніх та наукових текстів (с.15)

 

 

 8

   1

Урок розвитку писемного мовлення. 

Написання правил на тему «Поведінка в осінньому лісі» (за ілюстраціями) (с.17)

 

 

 9

   1

Спостереження за ознаками ділового тексту (с.17)

 

 

 10

   1

План тексту. Поділ тексту на логічно завершені частини за планом і без нього.

Складання плану прочитаного тексту (с.19)

 

 

 11

   1

Типи текстів: розповідь, опис, есе; їх характерні ознаки. (с.21-26)

 

 

 12

   1

Тема і мета висловлювання у текстах різних типів – розповідях, описах, міркуваннях, есе. Заголовок тексту (с.21-26)

 

 

 13

   1

Контрольна робота: письмовий переказ

 

 

 14

   1

Аналіз перевірної роботи. Складання художніх текстів за поданим зразком інтегр

 

 

РЕЧЕННЯ

 15

   1

Закріплення й узагальнення вивченого про речення в 1-2 класах (с.27)

 

 

 16

   1

Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (с.30)

 

 

 17

   1

Речення, різні за метою висловлювання та інтонацією (с.29)

 

 

 18

   1

Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу (с.31)

 

 

 19

   1

Звертання, розділові знаки при них. Виділення звертань в усному мовленні паузами, а на письмі – розділовими знаками. Використання у ролі звертань форм кличного відмінка (с.32)

 

 

20

   1

Головні члени речення. Зв’язок слів у реченні (с.34)

 

 

21

   1

Встановлення смислових і граматичних зв’язків між словами в реченнях. Поняття про словосполучення (с.36)

 

 

22

   1

Контрольна робота: складання діалогу (письмово)

 

 

23

   1

Аналіз перевірної роботи. Узагальнення знань і вмінь за темою «Речення»

 

 

24

   1

Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (с.42)

 

 

СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА

25

   1

Значення слів, пряме й переносне значення (с.39)

 

 

26

   1

Випадки багатозначності (с.40)

 

 

27

   1

Слова, що звучать однаково, але мають різне значення. Найуживаніші омоніми (с.43)

 

 

28

   1

Синоніми. Роль синонімів у тексті (с.44)

 

 

29

   1

Антоніми (с.45)

 

 

30

   1

Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами. (с.47)

 

 

31

   1

Культура мовленого слова (с.49)

 

 

32

   1

Урок розвитку писемного мовлення. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом (с.54)

 

 

БУДОВА СЛОВА

33

   1

Поняття про закінчення. Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова (с.50)

 

 

34

   1

Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс (с.52)

 

 

35

   1

Корінь слова. Спільнокореневі слова. Аналіз будови слова (с.54)

 

 

36

   1

Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів (с.56)

 

 

37

   1

Чергування приголосних [г], [к], [х], [ж], [ч], [ш], [з'], [ц'], [с'] у коренях слів (с.58)

 

 

38

   1

Вимова і правопис слів із ненаголошеними [е], [и] в корені слова, які перевіряються наголосом  (с.59)

 

 

39

   1

Добір спільнокореневих слів і зміна форми слова для перевірки написання слів із ненаголошеними [е], [и] (с.60)

 

 

40

   1

Урок розвитку писемного мовлення.

Складання інструкції «Як зробити рамку для фотографії» (с.64)

 

 

41

   1

Поняття «орфограма» (с.62)

 

 

42

   1

Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] в корені, що не перевіряються наголосом (с.63)

 

 

43

   1

Робота з орфографічним словником (с.65)

 

 

44

   1

Контрольна  робота з мовної теми «Речення», «Слово. Значення слова», «Будова слова» 

 

 

45

   1

Аналіз перевірної роботи. Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками (с.67)

 

 

46

   1

Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті. (с.68)

 

 

47

   1

Урок розвитку писемного мовлення. Листи (с.75) 

 

 

48

   1

Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці слів та перед глухими  (с.70)

 

 

49

   1

Повторення правопису слів із дзвінкими приголосними в кінці слів і перед глухими (с.71) 

 

 

50

   1

Закріплення вивченого про дзвінкі і глухі приголосні звуки (с.72) 

 

 

51

   1

Закріплення вивченого про голосні і приголосні звуки (с.73) 

 

 

52

   1

Префікс. Словотворча роль префіксів (с.76) 

 

 

53

   1

Творення слів із найуживанішими префіксами (с.77)    

 

 

54

   1

Контрольна робота: диктант       

 

 

55

   1

Аналіз перевірної роботи. Префікси, співзвучні з прийменниками (с.78) 

 

 

56

   1

Урок розвитку писемного мовлення. Написання запрошення (привітання) (с.84) 

 

 

57

   1

Контрольна робота: списування.

 

 

58

   1

Аналіз перевірної роботи.

Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами (с.79)   

 

 

59

   1

Спостереження за збігом однакових приголосних на межі префікса і кореня (с.81) 

 

 

60

   1

 Узагальнення знань. Підсумковий урок за семестр.

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА

 

(4 години на тиждень)

 

з/п

К-ть

год

Зміст навчального матеріалу

 Дата

план.

Дата

факт.

І семестр

УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ЗА 2-й КЛАС

 1

   1 

Нумерація чисел у межах 100. Додавання і віднімання чисел у межах 100 на основі нумерації. Властивості віднімання і додавання (додавання і віднімання нуля, віднімання рівних чисел). Розпізнавання геометричних фігур. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць (на 2 дії)  с.4

 

 

 2

   1

Нумерація чисел у межах 100. Переставний і сполучний закони додавання. Довжина, маса, місткість, час як властивості предметів навколишнього світу. Сутність процесу вимірювання. Задачі на знаходження суми трьох доданків  с.6

 

 

 3

   1

Прийоми усного додавання і віднімання у межах 100. Додавання і віднімання чисел частинами. Позначення геометричних фігур буквами латинського алфавіту. Задачі на різницеве порівняння  с.9

 

 

 4

   1

Взаємозв’язок між додаванням і відніманням. Рівняння. Задачі на знаходження невідомого доданка. Одиниці вимірювання довжини сантиметр, дециметр, метр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Побудова відрізка заданої довжини  с.10

 

 

 5

   1

Рівняння. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного, невідомого від’ємника. Коло і круг. Співвідношення між одиницями довжини. Порівняння іменованих чисел. Дії з іменованими числами  с.12

 

 

 6

   1

Додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд. Залежність результатів додавання й віднімання від зміни одного з компонентів дій. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі. Периметр многокутника  с.13

 

 

 7

   1

Перевірка додавання відніманням. Обчислення значень виразів зі змінними. Обернені задачі. Одиниці вимірювання маси кілограм, центнер  с.15

 

 

 8

   1

Додавання суми до числа. Задачі на 2 дії (додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів. Одиниці вимірювання часу доба, тиждень, місяць, рік. Порівняння іменованих чисел. Дії з іменованими числами с.16

 

 

 9

   1

Віднімання суми від числа. Задачі на різницеве порівняння. Співвідношення між одиницями вимірювання величин. Порівняння іменованих чисел. Визначення часу за годинником  с.17

 

 

 10

   1

Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Задачі на 2 дії (додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів. Дії з іменованими числами.  Самостійна робота  с.19

 

 

ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

 11

   1

Табличне множення і ділення. Взаємозв’язок між множенням і діленням. Назви компонентів і результату дії множення. Переставний закон множення. Обчислення значень числових виразів, які містять кілька арифметичних дій одного ступеня. Прості і складені задачі на табличне множення. Периметр квадрата. Формула  с.20

 

 

 12

   1

Табличне множення і ділення. Таблиці множення чисел 6–9 та ділення на 6–9. Назви компонентів і результату дії ділення. Числові рівності та нерівності. Задачі на збільшення (зменшення) числа у кілька разів. Задачі на кратне порівняння двох чисел. Периметр прямокутника. Формула периметра прямокутника  с.21

 

 

 13

   1

Рівняння на знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення. Задачі на знаходження невідомих множника, діленого, дільника. Залежність результатів множення і ділення від зміни одного з компонентів дій  с.23

 

 

 14

   1

Властивості множення і ділення (множення на 1 і на 0; ділення на 1; ділення нуля). Обчислення значень числових виразів, які містять кілька арифметичних дій одного або різних ступенів без дужок і з дужками. Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів  с.24

 

 

 15

   1

Обчислення значень числових виразів, які містять кілька арифметичних дій одного або різних ступенів без дужок і з дужками. Множення і ділення числа на 10. Ділення рівних чисел. Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів  с.26

 

 

 16

   1

Контрольна робота

 

 

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ У КОНЦЕНТРІ «ТИСЯЧА»

 17

   1

Аналіз контрольної роботи. Трицифрове число. Утворення трицифрового числа (101–199). Читання і запис трицифрових чисел. Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів  с.28

 

 

 18

   1

Трицифрове число. Утворення трицифрового числа. Читання і запис трицифрових чисел. Лічильна одиниця сотня. Лічба сотнями. Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів  с.30

 

 

 19

   1

Місце числа у натуральному ряді. Попереднє і наступне число у натуральному ряді. Порівняння чисел на основі порядку їх слідування у натуральному ряді. Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів  с.32

 

 

20

   1

 

Читання і запис чисел у розрядній таблиці. Розряд сотень. Позиційне значення цифри в записі трицифрового числа. Порівняння чисел на основі їх десяткового складу. Розрядні числа. Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивч. видів с.33

 

 

21

   1

Читання і запис чисел у розрядній таблиці. Розрядний склад числа. Запис числа у вигляді суми розрядних доданків. Загальна кількість одиниць, десятків, сотень у трицифровому числі. Одиниця вимірювання довжини міліметр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Порівняння іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини. Задачі на 2–3 дії, які включають збільшення, зменшення числа: на кілька одиниць, у кілька разів с.35

 

 

22

   1

Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини кілометр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Ознайомлення з групами взаємопов’язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальна довжина, довжина одного відрізка, кількість відрізків. Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів с.37

 

 

23

   1

Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Додавання і віднімання іменованих чисел. Прості задачі, що містять групу взаємопов’язаних величин. Периметр прямокутника (квадрата). Самостійна робота   с.39

 

 

24

   1

 

Одиниця вимірювання маси тонна. Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Порівняння іменованих чисел, поданих в одиницях маси. Ознайомлення з групами взаємопов’язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальна маса, маса одного предмета, кількість предметів. Задачі на зведення до одиниці  с.40

 

 

25

   1

Контрольна робота

 

 

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ З ЧИСЛАМИ НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

26

   1

Аналіз контрольної роботи.  Додавання і віднімання числа 1 (170 + 1, 1871). Попереднє і наступне число у натуральному ряді. Числові рівності, нерівності. Задачі на дві дії першого ступеня с.42

 

 

27

   1

Додавання на основі десяткового складу числа. Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі на дві дії першого ступеня  с.43

 

 

28

   1

Віднімання на основі десяткового складу числа. Ознайомлення з групами взаємопов’язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи  с.44

 

 

29

   1

Додавання і віднімання на основі десяткового складу числа. Рівняння, у яких права частина подана числовим виразом. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці  с.46

 

 

30

   1

Порівняння сотень, додавання і віднімання сотнями. Уявлення про нерівності зі змінною. Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач с.48

 

 

31

   1

Додавання і віднімання способом округлення. Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач  с.49

 

 

32

   1

Додавання круглих чисел. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці. Розв’язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням  с.50

 

 

33

   1

Віднімання круглих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків  с.52

 

 

34

   1

Додавання і віднімання круглих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків. Розв’язування нерівностей  с.53

 

 

35

   1

Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Задачі, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виро- біток, продуктивність праці, час роботи. Самостійна робота   с.55

 

 

36

   1

Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання числа від суми. Прості та складені іменовані числа. Порівняння іменованих чисел. Задачі, які є комбінацією вивчених видів простих задач  с.56

 

 

37

   1

Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Розв’язування рівнянь. Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивч. видів простих задач с.57 

 

 

38

   1

Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання суми від числа. Розв’язування рівнянь. Задачі на обчислення довжини сторони прямокутника за відомим периметром і довжиною іншої його сторони  с.59

 

 

39

   1

Додавання та віднімання вивчених видів. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків  с.61

 

 

40

   1

Контрольна робота

 

 

41

   1

Аналіз контрольної роботи. Додавання та віднімання вивчених видів. Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач  с.63

 

 

ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ Й ВІДНІМАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

42

   1

Алгоритм виконання письмового додавання. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розпізнавання кола і круга за істинними ознаками. Елементи кола й круга (центр кола, радіус, діаметр, їх позначення). Творча робота над задачею  с.64

 

 

43

   1

Алгоритм виконання письмового віднімання. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі, що містять числові дані в таблиці. Задачі на знаходження периметра прямокутника  с.66

 

 

44

   1

Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Коротка форма коментування письмового додавання. Складання задач на дві дії за даним виразом  с.68

 

 

45

   1

Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць  с.70

 

 

46

   1

Письмове віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд. Коротка форма коментування письмового віднімання. Рівняння  с.72

 

 

47

   1

Письмове віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд (виду 400–125). Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць. Самостійна робота  с.74

 

 

48

   1

Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел переходом через розряд). Прості та складені задачі на визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події с.75

 

 

49

   1

Перевірка  правильності  виконання  дій  додавання й віднімання трицифрових чисел. Знаходження числового значення виразу при заданих значеннях змінної. Визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події. Розв’язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням  с.76

 

 

50

   1

Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Взаємозв’язок між діями додавання й віднімання. Розв’язування рівнянь. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць. Розв’язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням  с.78

 

 

51

   1

Усне та письмове додавання трицифрових чисел. Розпізнавання геометричних фігур на кресленні. Порівняння іменованого числа та суми іменованих чисел. Задачі на знаходження периметра квадрата. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків  с.79

 

 

52

   1

Усне та письмове додавання трицифрових чисел. Рівняння, у яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач  с.81

 

 

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ. ЗАКОНИ ТА ВЛАСТИВОСТІ

53

   1

Таблиці множення чисел 6–9, ділення 6–9. Переставний закон множення. Задачі на кратне порівняння добутків с.83

 

 

54

   1

Сполучний закон множення. Розв’язування сюжетних задач алгебраїчним методом с.85

 

 

55

   1

Контрольна робота

 

 

56

   1

Аналіз контрольної роботи. Переставний і сполучний закони множення. Задачі на величини» які перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість  с.86

 

 

 

 

57

   1

Властивості множення і ділення на 1. Складені на 2–3 дії, які є комбінацією вивчених видів задач. Самостійна робота с.88

 

 

58

   1

Властивості множення на нуль, нуля на число. Ділення нуля на число. Задачі на кратне порівняння двох часток  с.90

 

 

59

   1

Ділення числа на рівне йому число. Задачі на різницеве порівняння двох часток. Творча робота с.91

 

 

60

   1

Узагальнення і систематизація знань учнів.

 

 

 

 

ПРИРОДОЗНАВСТВО

 

(2 години на тиждень)

 

з/п

К-ть

год

Зміст навчального матеріалу

 Дата

план.

Дата

факт.

І семестр

ВСТУП

 1

   1

Урок-екскурсія. Різноманітність природи. Пізнання природи людиною.  с.4-7

 

 

ВОДА

 2

   1

Вода у природі. Світовий океан, його частини. с.8-11

 

 

 3

   1

Властивості рідин на прикладі води. Температура плавлення льоду та кипіння води.

Практична робота. Порівняння властивостей води та інших рідин. с.11-14

 

 

 4

   1

Вода розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Практична робота  Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті. с.14-17

 

 

 5

   1

Прісна та морська вода.  Розподіл запасів прісної води на Землі. Практична робота. Порівняння властивостей води та інших рідин. с.18-21

 

 

 6

   1

Робота води в природі. с.22-25

 

 

 7

   1

Як людина використовує властивості води? Охорона водойм. с.25-28

 

 

ПОВІТРЯ

 8

   1

Газоподібні речовини. Повітря, його склад та властивості. Практична робота. Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря. с.29-31

 

 

 9

   1

Розширення газів за нагрівання. с.32-34

 

 

 10

   1

Рух повітря. Поняття про виникнення вітру. Як людина використовує властивості повітря? с.34-37

 

 

 11

   1

Узагальнення знань за темою «Вода. Повітря».  Контрольна робота  

 

 

 12

   1

Аналіз контрольної роботи. Охорона повітря. с.37-40  Навчальний проект «Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення»

 

 

КОРИСНІ КОПАЛИНИ. ҐРУНТИ

 13

   1

Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. с.41-44

 

 

 14

   1

Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні). с.44-48

 

 

 15

   1

Різноманітність корисних копалин, їхнє використання людиною. с.48-52 Навчальний проект «Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю).

 

 

 16

   1

Значення корисних копалин для людини. Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин.

 

 

 17

   1

Ґрунт. Склад ґрунту. Родючість – основна властивість ґрунту. Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів у творення ґрунту. Практична робота. Виявлення повітря та води у складі  ґрунту. с.53-55

 

 

 18

   1

Значення і охорона ґрунтів. с.55-59   Навчальний проект «Теплиця на моєму підвіконні» (виготовлення моделі теплиці та вирощування рослин з насіння).     

 

 

 19

   1

Контрольна робота.

Узагальнюючий урок за темою «Корисні копалини. Ґрунти»

 

 

ЕНЕРГІЯ В НАШОМУ ЖИТТІ

20

   1

Аналіз контрольної роботи. Паливні корисні копалини (вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною. с.60-63

 

 

21

   1

Невичерпні джерела енергії (Сонце, вітер і вода) та їхнє використання людиною.

 

 

22

   1

Сонце найпотужніше джерело енергії  с.63-65

 

 

23

   1

Використання енергії вітру. с.65-67

 

 

24

   1

Енергія рухомої води. с.67-70

 

 

25

   1

Урок-екскурсія.  Тепло у твоєму домі (шкільна котельня). 

 

 

26

   1

Побутові прилади, які споживають електроенергію. Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті. с.70-76

Навчальний проект. Як зберегти тепло і світло в нашому домі.

 

 

27

   1

Контрольна робота. Узагальнюючий урок за темою «Енергія в нашому житті».

 

 

ЖИВІ ОРГАНІЗМИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ

28

   1

Аналіз контрольної роботи. Рослини – живі організми. с.81-83

 

 

29

   1

Різноманітність рослин. Хвойні та квіткові рослини.  с.77-80

 

 

30

   1

Розмноження квіткових рослин. Однорічні та багаторічні рослини.  с.84-87

 

 

 

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я

 

(1 година на тиждень)

 

з/п

К-ть

год

Зміст навчального матеріалу

 Дата

план.

Дата

факт.

І семестр

ЗДОРОВЯ ЛЮДИНИ

 1

   1

Показники здоров’я і розвитку дитини.     

 

 

 2

   1

Чинники, що впливають на здоров’я. Практична робота. Вимірювання пульсу.

 

 

 3

   1

Здоровий спосіб життя. Корисні звички. Практична робота. Складання правил здорового способу життя.

 

 

ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ

 4

   1

Природні ритми і здоров’я.

 

 

 5

   1

Працездатність людини. Практична робота. Вправи для підвищення працездатності.

 

 

 6

   1

Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом.

 

 

 7

   1

Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Профілактика  інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом. Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу.

 

 

 8

   1

Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям.

 

 

 9

   1

Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я. Вибір продуктів харчування.

 

 

 10

   1

Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях.  Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням.

 

 

СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ

 11

   1

Взаємодія  з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота. Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії : байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак».

 

 

 12

   1

Родинні стосунки. Повага і взаєморозуміння в родині.

 

 

 13

   1

Взаємодопомога членів  родини. Практична робота. Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії : української народної казки «Ріпка».

 

 

 14

   1

Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практична робота. Як зробити приємність іншому. Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров’ям.

 

 

 15

   1

Ти — співрозмовник. Ефективне спілкування. Уміння слухати. . Практична робота. Як попросити про послугу чи допомогу. Підсумок за І семестр.

 

 

 

Я У СВІТІ

 

(1 година на тиждень)

 

з/п

К-ть

год

Зміст навчального матеріалу

 Дата

план.

Дата

факт.

І семестр

Я -  ЛЮДИНА

 1

   1

Я частина природи і суспільства.        

 

 

 2

   1

Моє зовнішнє «Я».      

 

 

 3

   1

Складові мого внутрішнього «Я»: світосприймання, характер, ідентичність (приналежність).

 

 

 4

   1

Обговорення можливостей досягнення успіху. Практична робота: складання правил успішного навчання.

 

 

 5

   1

Обов’язкові умови успішного розвитку сучасної людини: навчання, праця.

 

 

 6

   1

Самостійність та відповідальність.

 

 

Я ТА ІНШІ

 7

   1

Сім’я. Склад сім’ї.

 

 

 8

   1

Мої основні права та обов’язки в сім’ї. Родинні стосунки.

Практична робота. Моделювання способів поведінки поштивого ставлення до старших та інших членів сім’ї.

 

 

 9

   1

Школа. Традиції рідної школи.

 

 

 10

   1

Права і обов’язки учня/учениці. Стосунки з однокласниками.

 

 

 11

   1

Навчальний проект (колективний). Історія та традиції моєї школи (мого класу).

 

 

 12

   1

Учнівське самоврядування класу. Основні права і обов’язки членів учнівської громади класу.

 

 

 13

   1

Рольові ігри. Складання і застосування узагальнених правил поведінки в різних ситуаціях, з якими найчастіше зустрічаються діти в класі, у школі, під час екскурсії, походу тощо

 

 

 14

   1

Практична робота. Складання і застосування узагальнених правил поведінки, пов’язаних з виконанням соціальних ролей пішохода, пасажира, покупця, відвідувача бібліотеки, кінотеатру тощо

 

 

 15

   1

Людські чесноти. Навчальний проект  «Людина має творити добро».

Підсумок за І семестр.

 

 

 

 

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

 

(1 година на тиждень)

 

з/п

К-ть

год

Зміст навчального матеріалу

 Дата

план.

Дата

факт.

І семестр

 1

   1

Витинанка. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок. Види витинанок. Інструменти та пристосування для виготовлення витинанок. Послідовність дій під час виготовлення виробів у техніці «витинанка». Безпечні прийоми праці під час виготовлення витинанки. Практична робота. Виготовлення прямокутного килимка та прямокутної серветки

 

 

 2

   1

Витинанка. Силуетні витинанки і послідовність дій  при їх  виготовленні.

Практична робота. Виготовлення вітальної листівки

 

 

 3

   1

Витинанка. Сюжетно-декоративні витинанки. Практична робота. Виготовлення витинанки «Дерево життя»

 

 

 4

   1

Мозаїка. Торцювання (контурне). Загальні відомості про виготовлення мозаїки торцюванням. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів. Основні прийоми роботи та послідовність виконання мозаїки технікою торцювання.

Практична робота. Виготовлення панно в техніці мозаїки «Гриби-лісовики»

 

 

 5

   1

Мозаїка. Створення мозаїчних зображень суцільним торцюванням.

Практична робота.  Виготовлення панно із зображенням державної символіки

 

 

 6

   1

Мозаїка. Мозаїка з природних та штучних матеріалів. Основні прийоми виготовлення мозаїки. Практична робота.  Кашпо для квітів у техніці мозаїки

 

 

 7

   1

Мозаїка. Мозаїка з природних та штучних матеріалів.  Практична робота.  Виготовлення мозаїки з яєчної шкаралупи «кракле»

 

 

 8

   1

Мозаїка. Мозаїка з природних та штучних матеріалів.  Практична робота.  Створення мозаїки «Метелик» з насіння овочів, фруктів і злакових рослин на пластиліновій основі

 

 

 9

   1

Квілінг. Загальні відомості про техніку квілінг. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів технікою квілінг. Основні прийоми та послідовність виготовлення виробів технікою квілінг.

Практична робота. Виготовлення метелика в техніці квілінг

 

 

 10

   1

Квілінг. Послідовність виготовлення виробів у техніці квілінг. Основні базові форми квілінгу. Практична робота.  Виготовлення панно «Квіти»

 

 

 11

   1

Оригамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі. Інструменти  і  пристосування  для  виготовлення  виробів у техніці оригамі. Практична робота.  Виготовлення журавлика

 

 

 12

   1

Оригамі. Виготовлення об’ємних виробів у техніці оригамі на основі базової форми. Практична робота.  Складання технічних конструкцій

 

 

 13

   1

Оригамі. Створення об’ємних виробів у техніці модульного оригамі. Практична робота.  Виготовлення динозаврика

 

 

 14

   1

Робота з пластичними матеріалами. Властивості пластичних матеріалів (пластилін, полімерна глина, глина, солоне тісто). Інструменти і пристосування для виготовлення виробів. Вироби об’ємної форми. Рельєф. Послідовність виготовлення об’ємних виробів з пластичних матеріалів. Практична робота. Композиція до казки «Колобок»

 

 

 15

   1

Робота з пластичними матеріалами. Вироби об’ємної форми: рельєф і барельєф. Практична робота.  Ліплення з пластиліну барельєфного зображення півника.

Підсумок за І семестр.

 

 

 

                                             ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА

 

(3 години на тиждень)

 

з/п

К-ть

год

Зміст навчального матеріалу

 Дата

план.

Дата

факт.

І семестр

ВПРАВИ ДЛЯ ОВОЛОДІННЯ НАВИЧКАМИ ПЕРЕСУВАНЬ

 1

   1

Правила безпеки на уроках фізичної культури. Організовуючі вправи: шикування в шеренгу, повороти на місці. Ходьба по діагоналі. Біг у повільному темпі  «протиходом». Загальнорозвивальні вправи на місці в розімкнутому строю. Спеціальні вправи бігуна. Старт з різних вихідних положень. Рухливі ігри «Вгадай, чий голос», «Квач»

 

 

 2

   1

Символи, ритуали і церемонії Олімпійських ігор. Організовуючі вправи: шикування в шеренгу, повороти на місці. Ходьба по діагоналі. Біг у повільному темпі «протиходом». Загальнорозвивальні вправи на місці в розімкнутому строю. Спеціальні вправи бігуна. Біг із різних вихідних положень (сидячи, лежачи, з високого старту). Рухливі ігри «Гуси-лебеді», «Квач». Вправи зі зміною положення тіла у просторі

 

 

 3

   1

Правила рухливих ігор та безпеки на уроках фізичної культури та під час самостійних занять фізичними вправами. Організовуючі вправи: перешикування з шеренги по одному в шеренгу по два і навпаки, за розподілом. Ходьба зі зміною частоти кроку.

Загальнорозвивальні вправи на місці в розімкнутому строю. Біг із різних вихідних положень (сидячи, лежачи, з високого старту). Біг до 30 м. Рухливі ігри з бігом «Команда швидконогих», «Гуси-лебеді»

 

 

 4

   1

Дихання під час виконання фізичних вправ. Організовуючі вправи. Ходьба зі зміною частоти кроку. Біг «змійкою». Загальнорозвивальні вправи на місці в колі. Спеціальні вправи бігуна. «Човниковий» біг 4 х 9 м. Біг до 30 м. Вправи з малим м’ячем: підкидання м’яча під час ходьби почергово лівою і правою рукою; із положення стоячи спиною до стіни; кидки м’яча у стіну, повертаючись праворуч (ліворуч), з наступним його ловінням. Метання м’яча «із-за спини через плече» на дальність з місця. Рухлива гра з бігом «Команда швидконогих». Вправи зі зміною положення тіла у просторі

 

 

 5

   1

Організовуючі вправи: перешикування з колони по одному в колону по три (по чотири) способом послідовних поворотів ліворуч. Ходьба з прискоренням та уповільненням. Біг по прямокутнику і діагоналі. Загальнорозвивальні вправи з малим м’ячем. Вправи з малим м’ячем. Метання м’яча «із-за спини через плече» на дальність з місця. Рівномірний біг до 200 м. Рухливі ігри «Білі ведмеді», «Зустрічна естафета»

 

 

 6

   1

Символи, ритуали і церемонії Олімпійських ігор. Організовуючі вправи: перешикування з колони по одному в колону по три (по чотири) способом послідовних поворотів ліворуч. Ходьба з прискоренням та уповільненням. Загальнорозвивальні вправи з малим м’ячем. Вправи з малим м’ячем: метання м’яча «із-за спини через плече», стоячи на одному, двох колінах. Біг по діагоналі.

Метання м’яча «із-за спини через плече» на дальність з місця. Біг почергово з ходьбою до 400 м. Рухлива гра «Жива скульптура»

 

 

 7

   1

Організовуючі вправи. Ходьба зі зміною довжини кроку. Біг із подоланням дрібних перешкод. Загальнорозвивальні вправи з малим м’ячем. Вправи з малим м’ячем: перекидання м’яча правою рукою в ліву через плече за спиною. Метання м’яча «із-за спини через плече» на дальність з місця. Метання м’яча у вертикальну ціль (мішень 1 х 1 м) на висоті 3 м з відстані 8–10 м. Біг почергово з ходьбою до 600 м. Рухлива гра «Влуч у ціль!»

 

 

 8

   1

Організовуючі вправи: перешикування із однієї шеренги уступами за розрахунком на 9, 6, 3, на місці. Ходьба зі зміною довжини кроку, зі зміною частоти кроку. Біг із подоланням дрібних перешкод. Загальнорозвивальні вправи з малим м’ячем. Вправи з малим м’ячем. Метання м’яча «із-за спини через плече» на дальність з місця. Метання м’яча у горизонтальну ціль (завширшки 1, 5 м) з відстані 10–12 м.

Біг почергово з ходьбою до 800 м. Рухливі ігри «Ямки»; «Влуч у ціль»

 

 

 9

   1

Організовуючі вправи: перешикування із однієї шеренги уступами за розрахунком на 9, 6, 3, на місці. Ходьба із зміною довжини кроку, зі зміною частоти кроку. Біг зі зміною швидкості й напрямку руху. Загальнорозвивальні вправи з малим м’ячем. Вправи з малим м’ячем. Метання м’яча «із-за спини через плече» на дальність з місця. Метання м’яча у горизонтальну ціль (завширшки 1, 5 м) з відстані 10–12 м.

Рівномірний біг до 900 м. Рухливі ігри «Повінь», «Команда швидконогих»

 

 

 10

   1

Організовуючі вправи: перешикування з колони по одному в колону по два і навпаки, за розподілом. Ходьба зі зміною напрямку за звуковим сигналом. Біг «змійкою», з прискоренням. Загальнорозвивальні вправи з малим м’ячем. Стрибки в довжину з місця. Метання м’яча «із-за спини через плече» на дальність з місця. Метання м’яча у горизонтальну ціль (завширшки 1, 5 м) з відстані 10–12 м.

Рівномірний біг до 900 м. Рухливі ігри «Повінь», «Гречка»

 

 

 11

   1

Організовуючі вправи: перешикування з колони (шеренги) по одному в колону (шеренгу) по два і навпаки, за розподілом. Загальнорозвивальні вправи із гімнастичною палицею. Ходьба із зміною довжини кроку, зі зміною частоти кроку. Махи ногами у різних площинах. Біг на місці з максимальною частотою кроків, прискорення на 5–10 кроків. Перелізання через перешкоди заввишки до 100 см. Стрибки у висоту з прямого розбігу (через гумову мотузку) способом «зігнувши ноги» з 5–7 кроків розбігу. Рухливі ігри «У річку, гоп!», «Гуси-лебеді»

 

 

 12

   1

Організовуючі вправи: перешикування з колони (шеренги) по одному в колону (шеренгу) по два і навпаки, за розподілом. Загальнорозвивальні вправи із гімнастичною палицею. Ходьба із зупинками за сигналом. Вправи на розтягування.

Перелізання через перешкоду заввишки до 100 см.  Стрибки у висоту з прямого розбігу (через гумову мотузку) способом «зігнувши ноги» з 5–7 кроків розбігу.

Стрибки вгору поштовхом однієї та двох ніг з діставанням підвішених предметів.

Рухливі ігри за бажанням учнів

 

 

 13

   1

Організовуючі вправи: перешикування з колони (шеренги) по одному в колону (шеренгу) по два і навпаки, за розподілом. Загальнорозвивальні вправи із гімнастичною палицею. Біг із подоланням дрібних перешкод. Перелізання через перешкоду заввишки до 100 см.  Стрибки у довжину з місця, з розбігу 5–7 кроків способом «зігнувши ноги». Рухливі ігри «Білі ведмеді», «Жива скульптура»

 

 

 14

   1

Організовуючі вправи. Загальнорозвивальні вправи. Ходьба із зупинками за сигналом. Біг зі зміною напрямку. Вправи на розтягування. Лазіння по похилій лаві, встановленій під кутом 45°, однойменним та різнойменними