Календарне планування з літературного читання 3 клас за оновленою програмою за підручником О. Савченко, згідно методичних рекомендацій 2017-2018 навчального року. Додано нових авторів.
«Погоджено» «Затверджено»
Заступник з НВР Директор НВО
_____/В.В.Петляк _____/С.Б.Кравчук/
«_________» 2017р.
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
(І семестр – 3 год на тиждень, ІІ семестр – 4 год на тиждень)
І СЕМЕСТР
№ |
Дата |
Тема |
Стор. |
||
Цікава книга природи |
|||||
1. |
|
Вступ до розділу «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою) |
5-6
|
||
2. |
|
Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці». |
7-8
|
||
3. |
|
Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять), |
9 Напам. |
||
4 |
|
Де лісова гілка — там і білка. М. Сингаївський «Осіння гра». |
10-11
|
||
5 |
|
Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г.Черінь. «Чи ми з природою єдині». В.Сухомлинський «Соромно перед соловейком» |
11-12
|
||
6 |
|
Урок позакласного читання №1. Природа – наш дім. |
|
||
7 |
|
Природні стихії. Н. Забіла «Хто сильніший?»І.Сенченко «В осінній час сім погод у нас» |
9-12, 16-17 «Я люблю читати» |
||
8 |
|
Осінь, ось вона, осінь! Ю.Старостенко «Осінній господар» |
13 «Я люблю читати» |
||
9 |
|
Осінні дари природи. О.Підсуха «Хвалилися гриби» |
14-16 «Я люблю читати» |
||
10 |
|
Як же гарно, чудово, привітно, ніби вказці, в осінньому лісі. О. Донченко «Лісовою стежкою» |
13-15 |
||
11 |
|
Урок позакласного читання №2. Моя рідна мова. |
|
||
12 |
|
Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово) |
|
||
13
|
|
Аналіз контрольної роботи. Образи природних явищ. «Листопад — ворота зими» За Алевтиною Волковою |
17 |
||
Від слова – до книги |
|||||
14 |
|
Вступ до розділу «Від слова — до книги».Мова-дивний скарб «Наша мова»(за А. Коваль) |
18-21 |
||
15 |
|
«Наша мова» (за А. Коваль)(продовження) |
21-22 |
||
16 |
|
Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик «Мова» |
22-25 |
||
17. |
|
Привчайтеся працювати зі словниками. О.Савченко«Привчайтеся працювати із словниками». |
25-26 |
||
18. |
|
Урок позакласного читання №3. Перші книги в Україні. |
|
||
19. |
|
Мова — безцінний скарб. Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант». |
26-28
|
||
20. |
|
Мова барвиста, мова багата. Л.Мовчун «Як ростуть слова» |
17-18 «Я люблю читати» |
||
21. |
|
«Похвала книгам!». Як з’явилася книга. «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) . |
29-31 |
||
22. |
|
Книги в Київській Русі. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим) |
32-33 |
||
23. |
|
Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим не бачених»(за О. Єфімовим) |
33-35 |
||
24. |
|
Урок позакласного читання №4 Книги, які ми читаємо.
|
|
||
25. |
|
Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко «Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати! |
36-37 |
||
26. |
|
Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці» |
38-39 |
||
27 |
|
Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?» |
39-41 |
||
28. |
|
Місто твоїх друзів «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей)
|
42-45 |
||
29 |
|
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово) |
|
||
З чистого джерела народної творчостіЧарівні казки
|
|||||
30 |
|
Урок позакласного читання №5. В житті казок було немало, та живою казка стала. |
|
||
31 |
|
Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості».Народний герой.«Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) |
46-50 |
||
32 |
|
Дивовижні перетворення.«Кривенька качечка»(українська народна казка)
|
50-53 |
||
33 |
|
Матусин оберіг.«Золотий черевичок»(українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
25-30 «Я люблю читати» |
||
Народні пісні |
|||||
34 |
|
Народні пісні «Два півники» «Грицю,Грицю».(напам’ять). «Пісенька житнього віночка» (українські дитячі пісеньки).
|
54-56 Напам.
|
||
35 |
|
Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я. Скоромовки. Загадки. Мирилки.(«Вишеньки» напам’ять) Вікторина «Чи уважно ти читав?»
|
57-60 32Напам. «Я люблю читати» |
||
36
|
|
Урок позакласного читання №6. До джерел народної мудрості
|
|
||
Літературні казки |
|||||
37 |
|
Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
|
61-66 |
||
38. |
|
Яка совість, така й честь. Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?» |
67-71 |
||
39. |
|
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів»
|
71-74 |
||
40. |
|
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» ( Продовження роботи над текстом.Складання плану казки; переказ казки за планом)
|
74-77 |
||
41. |
|
Урок позакласного читання №7.
|
|
||
42. |
|
Київські казки. Про Зірку Мезантюк. «Небилиці про рукавиці» |
с.106-109 Хрестоматія |
||
43. |
|
Сашко Дерманський «Мрія Маляки» Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)
|
с.96-99 Хрестоматія |
||
44. |
19.12 |
Мар’яна Савка «Казка про старого лева»
|
с.74-79 Хрестоматія |
||
45 |
21.12 |
Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку» «Чи уважно ти читав?»
|
77-82 |
||
46 |
22.12 |
Урок позакласного читання №8.
|
|
||
ІІ семестр |
|||||
|
|
П’єса -казка. Байки |
|
||
47 |
|
Поняття «п’єса-казка», «діалог», «монолог» Олександр Олесь «Бабусина пригода» |
83-90 |
||
48 |
|
Не гостри зубів на чуже. Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження) |
83-90 |
||
49 |
|
Леся Мовчун «Горіхові принцеси» (скрочено) |
Хрестоматія |
||
50. |
|
Вступ до розділу «Байки». Що таке байка,і хто такий байкар? Життєвий і творчий шлях Л.Глібова Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак» |
93-925
|
||
51. |
|
Байки. «Байки»Л.Глібов«Коник-стрибунець», «Чиж та Голуб» |
93-98
|
||
52. |
|
Павло Глазовий «Глибинна мораль» |
Хрестоматія |
||
53 |
|
Урок позакласного читання №9. Наталя Забіла (казки) |
|
||
Світ дитинства у поезії і прозі |
|||||
54 |
|
Вступ до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі». Життя і творчість Лесі Українки. «Як дитиною бувало…», «Мамо, іде вже зима…» |
99-102 Напам.
|
||
55. |
|
Серцем розуміти картини природи Життя і творчість Олександра Олеся. «Згадую: так я в дитинстві любив …», «Серед краси» |
102-103 |
||
56 |
|
Життєвий і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви. Дмитро Павличко «Мрія!»,«Гном» |
104-105
|
||
57 |
|
Життєвий і творчий шлях Грицька Бойка. «Як невдаха виступав», «Сашко». Веселинки, скоромовки. «Чому Тимко подряпаний». |
106-107
|
||
58 |
|
Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А.Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море». «Біля тихого Дунаю» |
108-110 |
||
59 |
|
Поетична майстерня. Ігор Калинець «Зірка» |
Хрестоматія |
||
60. |
|
Марійка Підгірянка «Вечір іде» |
Хрестоматія |
||
61. |
|
Урок позакласного читання №10 Рідний край і наші земляки письменники |
|
||
62 |
|
Контрольна робота №5. Аудіювання (письмово) |
|
||
Прозові твори |
|||||
63. |
|
Вступ до теми «Прозові твори». Людина красна не словами, а добрими ділами. Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». |
114-115 |
||
64. |
|
Приятеля легше знайти, ніж зберегти Василь Сухомлинський «Кінь утік». |
115-116 |
||
65 |
|
В. Сухомлинський «Ой, як же я берегтиму тебе!», «Як Сергійко навчився жаліти» |
101-103 «Я люблю читати» |
||
66. |
|
Валентина Вздульська «Вертихвіст»
|
Хрестоматія |
||
67 |
|
О.Караванська «Вишиванка» (уривок) |
130-133 Хрестоматія |
||
68. |
|
Смішне і повчальне – поряд. |
117-120 |
||
69 |
|
Урок позакласного читання №11. Життя дано людині на добрі справи. |
|
||
70 |
|
Джеремі Стронґ «Пиріг Дружби» (із повісті «Ґармидер у школі») |
Хрестоматія |
||
71. |
|
Життєвий і творчий шлях Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах«Ловись , рибко!» |
121-125 |
||
72 |
|
Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись , рибко!» (продовження) |
125-128 |
||
73 |
|
Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба» |
Хрестоматія |
||
74 |
|
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово)
|
|
||
«Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості» |
|||||
75. |
|
Вступ до розділу .Тарас Шевченко «Не цурайтесь того слова...» Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує» |
130-133 |
||
76. |
|
Тяжко-важко в світі жити сироті без роду. Оксана Іваненко«Тарас у наймах» |
134-135 |
||
77. |
|
Оксана Іваненко «Чабан».(уривок з книги «Тарасові шляхи») |
85-87 «Я люблю читати» |
||
78. |
|
Урок позакласного читання №12 |
|
||
79 |
|
Шевченкове слово. Тарас Шевченко «Село! І серце одпочине...» ,«І досі сниться: під горою» |
135-137 |
||
80. |
|
Пейзажна лірика . Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю»(напам’ять) |
137-138 Напам. |
||
81. |
|
Головна думка . В.Сухомлинський «Сонце заходить». Підсумок за темою. |
138-140 |
||
Із скарбниці казкарів світу |
|||||
82. |
|
Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу».Життєвий і творчий шлях братів Грімм Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (скорочено).Напам’ять уривок |
142-146
Напам.ури-вок з казки |
||
83 |
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (Поділ тексту на частини. Стислий переказ) |
142-146 |
||
84. |
|
Весела дерев’яна лялька , яку знає весь світ.Карло Коллоді«Пригоди Піноккіо» |
147-152 |
||
85 |
|
Урок позакласного читання №13. До Франкової криниці. |
|
||
86 |
|
Пригоди дерев’яного чоловічка Порівняння казок Коллоді та О.Толстого |
147-152 |
||
87. |
|
Чудеса поруч.АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» |
152-157 |
||
88. |
|
Шарль Перро «Кіт у чоботях» (скорочено) |
61-66 «Я люблю читати» |
||
89 |
|
Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо» |
Хрестоматія |
||
90. |
|
Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, який живе на даху» |
Хрестоматія
|
||
91 |
|
Божена Нємцова «У царя Трояна цапині вуха» Підсумок за темою. |
67-69,69-72 «Я люблю читати» |
||
92.
|
|
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово) |
|
||
Прийди, весно, з радістю!
|
|||||
93 |
|
Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським) |
160-161 |
||
94 |
|
Урок позакласного читання №14. Червона калино, чого в лузі гнешся? |
|
||
95. |
|
Казка живої природи. Тамара Коломієць «Березень». |
162 |
||
96. |
|
Перший весняний місяць. Щебетала пташечка(укр. народна пісня) Іван Франко «Надійшла весна прекрасна..» Г.Чубач «Роса». |
117, 125
«Я люблю читати» |
||
97. |
|
Несуть птахи весну. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять».Д.Павличко «Птиця» |
163-164 |
||
98. |
|
Прокинулись луки, ліси і поля. Валентина Ткаченко «Квітень» Стародавні назви місяця квітня |
165 |
||
99. |
|
Андрій М’ястківський «Розмова з одудом» Леся Українка «Уже весняне сонце припікає» |
166 |
||
100. |
|
Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського Микола Сингаївський Вийшов травень з лісу»), «На врожай». |
167-169
|
||
101 |
|
Урок позакласного читання №15. Хто веселий, той сміється, тому все завжди вдається. |
|
||
102. |
|
М.Сингаївський «Волошкове поле». «Я люблю свою синицю» |
118-119 «Я люблю читати» |
||
103. |
|
Про одне по-різному «Їжачкова райдуга». Д.Павличко «Дядько Дощ». Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
120 «Я люблю читати» |
||
104. |
|
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) Краса землі і праці. За Юрієм Смоличем «Квітує земля |
123 «Я люблю читати» |
||
105. |
|
В.Сухомлинський «Скільки ж ранків я проспав». Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
126-127 «Я люблю читати» |
||
106. |
|
Марія Познанська «Співай, соловейку!» |
169 |
||
107. |
|
Як співає соловейко? (за Борисом Комаром). Любов Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...» |
170 |
||
108 |
|
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Прийди, весно, з радістю!». Вікторина « Чи уважно ти читав?» |
170-171 |
||
109 |
|
Урок позакласного читання №16 Дитячі періодичні видання. |
|
||
Візьму перо і спробую... |
|||||
110 |
|
Вступ до розділу «Візьму перо і спробую».Анатолій Костецький «Імена». «Дивна звичка» |
172-175 |
||
111. |
|
Чи легко стати поетом |
175-179 |
||
112. |
|
Наталя Забіла «У дитячому театрі» |
180 |
||
113. |
|
Умій у звичайному побачити незвичайне Тамара Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун «Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки». |
182-183 |
||
114. |
|
В.Сухомлинський «Сергійкова квітка» |
183-185 |
||
115 |
|
Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?» Сила уяви. Марфа Тимченко. |
185-186 |
||
116. |
|
Народження краси. Підсумок за розділом «Візьму перо і спробую...»В.Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом?» «Флейта і вітер» |
140, 144-146 |
||
117. |
|
Урок позакласного читання №17. Скажи мені, що ти читаєш, і я скажу, хто ти. |
|
||
118. |
|
Підсумковий урок за рік |
|
||
|
|
|
|
||