Календарне планування
для 4 класу І семестр
(2019 – 2020 навчальний рік)
Я у світі (Н.М.Бібік)
Природознавство (Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак)
Образотворче мистецтво (М.І.Резніченко, С.К.Трач)
Трудове навчання ( Н.В.Котелянець, О.В.Агєєва)
Математика (М.В.Богданович, Г.П.Лишенко)
Літературне читання (В.О.Науменко)
Українська мова (М.С.Вашуленко, С.Г.Дубовик)
Фізична культура
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
|
Я у світі Я – людина Життя – найвища цінність. Практична робота (Обговорення ст. 6 Конвенції ООН про права дитини, ст. 3, ст. 21, ст. 27 Конституції України).
Я – неповторна людина.
Особистісний розвиток людини упродовж життя.
Навчання як засіб досягнення життєвої мети. Як самому себе виховувати?
Винаходи людства.
Планування самонавчання, взаємонавчання. Практична робота. Плануємо пізнавальну діяльність (пізнавальну тему обирає учень).
Навчальний проект (індивідуальний). Постаті, що подолали життєві труднощі (за вибором учнів).
Не витрачай даремно час!
Навчальний проект (індивідуальний) «Історія досягнень людини (в науці, спорті чи мистецтві)», «Мої досягнення».
Я та інші Роль сім’ї в моєму житті. Мій родовід.
Бюджет сім’ї. Економія і збереження майна.
Навчальний проект (дослідницький, індивідуальний) Дослідження своїх витрат за тиждень (які товари чи послуги були потрібними і якісними, а на покупці яких можна було зекономити)
Культура поведінки учня.
Засоби масової інформації мого села. Практична робота. Написання замітки до місцевої газети про важливі події що відбулися в селі.
Соціальна (екологічна) акція «Збережемо ялинку».
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за семестр.
Природознавство ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА Уявлення давніх людей про Землю й Всесвіт.
Склад Сонячної системи: Сонце, великі та карликові планети, малі тіла.
Сонце – зоря, центральне тіло Сонячної системи.
Планети земної групи. Місяць – природний супутник Землі.
Планети – гіганти.
Вплив Сонця на різноманітність природи Землі. Теплові пояси.
Земля – планета Сонячної системи. Добовий і річний рух Землі.
Сузір’я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря.
Молочний Шлях – наша Галактика. Сучасні уявлення про Всесвіт.
Навчальний проект. Планети Сонячної системи.
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота
ПЛАН І КАРТА Аналіз контрольної роботи. Горизонт, сторони горизонту.
Орієнтування на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками.
Навчальна екскурсія. Визначення сторін горизонту за Сонцем, компасом або місцевими ознаками.
Зображення місцевості на плані, умовні знаки. Практична робота. Читання плану місцевості.
Масштаб.
Географічна карта, умовні знаки на карті. Робота з планом і картою. Практична робота. Читання карти. Порівняння плану та карти.
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота.
ПРИРОДА МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ Аналіз контрольної роботи. Населення Землі. Умови життя на Землі.
Материки і океани. Практична робота. Ознайомлення з картою світу, вивчення материків та океанів з використанням електронних ресурсів.
Океани. Особливості природи Тихого океану. Практична робота. Позначення на контурній карті назв материків і океанів.
Особливості природи Атлантичного океану.
Особливості природи Індійського океану.
Особливості природи Північного Льодовитого океану.
Навчальний проект. Земля – планета „Вода” (природа океанів).
Особливості природи материків Землі. Євразія.
Євразія. Рослинний і тваринний світ.
Дослідницький проект . Ми живемо в Євразії.
Особливості природи материків Землі. Африка. Рослинний і тваринний світ.
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота.
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок-квест «Океани і материки нашої планети».
Образотворче мистецтво Художній образ у графіці, живописі та скульптуріВступ. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Поняття про художній образ в мистецтві. Способи створення художнього образу в різних видах образотворчого мистецтва. . Композиція «Спогади про літо».
Створення художнього образу за допомогою графічних засобів виразності: ліній, штрихів, крапок, плям. Композиція «Могутні сосни».
Значення вибору графічної техніки для створення виразного художнього образу. Композиція «Природні стихії».
Поглиблення знань про колір як засіб виразності живопису. Створення засобами кольору певного за характером образу. Композиція «Мелодія осені».
Значення вибору живописної техніки для створення виразного художнього образу. Композиція «Синій туман».
Форма, колір, декор у створенні художнього образу. Створення художнього образу на тему «Екзотичний птах»
Поглиблення знань про скульптуру, її види. Особливості створення художнього образу в об’ємі. Створення скульптурного образу тварини.
Незвичайні матеріали художника-скульптора. Створення казкового образу з природних матеріалів (або інших за вибором) «Веселий лісовик».
Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та дизайніВідмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу (на прикладах творів народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці тощо). Виготовлення іграшки за українськими народними мотивами.
Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів. Композиція «Казкова квітка Петриківки».
Народне мистецтво витинанки. Витинанки прості і складені. Значення осі симетрії при створенні витинанки. Створення вазонової композиції-витинанки «Дерево життя».
Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку. Композиція «Будинок для казкового персонажа».
Інтер’єр. Розташування предметів у закритому просторі з урахуванням межі зламу (підлога — стіна). Композиція «У селянській хаті»
Дизайн та художнє конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, орігамі. Створення дизайн-форми «Чарівний ліхтарик».
Ознайомлення зі шрифтом. Введення слів та чисел у декоративну композицію. Створення святкової листівки.
Узагальнення і систематизація вивченого. Виставка творчих робіт учнів
Трудове навчання Комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів Комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних і пластичних матеріалів. Практична робота: виготовлення виробів з природних і пластичних матеріалів.
Виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів. Художнє проектування композиції. Практична робота: виготовлення виробів з природних і пластичних матеріалів.
Конструювання рухомих моделей з картону та паперу Загальні відомості про способи виготовлення рухомих моделей з паперу і картону. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення рухомих моделей. Виготовлення паперових моделей з рухомими деталями. Практична робота «Сонечко»
Виготовлення паперових моделей з рухомими деталями. Практична робота Рухома модель тваринки «Котик».
Сюжетна витинанка Уявлення про особливості сюжетних витинанок різних регіонів України. Послідовність виготовлення виробів технікою витинанки. Практична робота. Виготовлення композицій силуетів героїв казок, мультфільмів, тощо технікою витинанки.
Уявлення про особливості сюжетних витинанок різних регіонів України. Послідовність виготовлення виробів технікою витинанки. Практична робота. Практична робота. Виготовлення композицій силуетів героїв казок, мультфільмів, тощо технікою витинанки.
Виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Послідовність виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Способи кріплення елементів. Практична робота. Виготовлення квітів об’ємної форми.
Послідовність виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Практична робота. Виготовлення квітів об’ємної форми. Паперова квітка «Нарцис»
Виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Практична робота. Колективне створення «віночка дружби» з квітів об’ємної форми
Колаж Поняття про колаж. Комбінування різноманітних матеріалів для створення композиції-колажу. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення колажу.Практична робота. Виготовлення сюжетної композиції-колажу за власним задумом.
Комбінування різноманітних матеріалів для створення композиції-колажу. Практична робота. Колаж «Портрет героя».
Робота з пластичними матеріалами Пластичні матеріали для виготовлення виробів (пластилін, глина, полімерна глина, солоне тісто). Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми з пластичних матеріалів за власним задумом. Практична робота. «Улюблена тваринка.
Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми з пластичних матеріалів. Практична робота. Ліплення фантастичної істоти — казкового лісовичка.
Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми з пластичних матеріалів. Практична робота. Створення колективної композиції з виготовлених виробів за мотивами народних іграшок.
Робота з сучасними штучними матеріалами Властивості штучних матеріалів: пластик, поролон, синтепон, синтетична вата, тощо. Інструменти та пристосування для виготовлення виробів з сучасних штучних матеріалів. Послідовність виготовлення простих виробів з використанням пластику, поролону, синтепону, синтетичної вати. Практична робота. Виготовлення виробів із пластмасових стаканчиків «Квіти в корзинці».
Послідовність виготовлення простих виробів з використанням пластику, поролону, синтепону, синтетичної вати. Практична робота. Виготовлення аплікації із пінопласту «Зима».
Математика Повторення матеріалу 3-го класу. Вивчення письмового множення та ділення в межах 1000 Нумерація трицифрових чисел. Табличне множення і ділення. Задачі на зведення до одиниці.
Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел. Знаходження значень буквених виразів. Ускладнені розширені задачі на знаходження третього доданка.
Нумерація трицифрових чисел. Складання виразів. Складання і розв’язування задач за короткими записами.
Множення і ділення з числами 1 і 0. Задачі на знаходження суми двох добутків.
Письмове множення на одноцифрове число. Вирази на сумісні дії. Розв'язування задач.
Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Дії з іменованими числами. Задачі на зведення до одиниці.
Знаходження частини числа. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу.
Знаходження частини числа. Перевірка письмового ділення множенням. Розв’язування задач.
Множення й ділення на розрядні одиниці 10, 100. Задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа.
Множення числа на добуток. Письмове множення на двоцифрове число виду 24 • 40. Складання і розв'язування задач.
Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нарівностями. Розв’язування задач складанням виразу.
Письмове множення на двоцифрове число. Ділення з остачею. Розв’язування задач.
Ділення числа на добуток. Письмове ділення на двоцифрове число виду 540 : 20. Розв’язування рівнянь і задач.
Письмове ділення на двоцифрове число. Розв'язування задач. Задачі на різницеве порівняння.
Ділення на одноцифрове та двоцифрове число. Розв'язування задач. Самостійна робота.
Письмове ділення з остачею. Розв'язування рівнянь. Задачі на знаходження невідомих за двома різницями.
Контрольна робота.
Нумерація багатоцифрових чисел Аналіз контрольної роботи. Утворення, читання і запис чотирицифрових чисел в межах 2000. Розв'язування задач.
Читання і записування чотирицифрових чисел у межах 2000. Лічба тисячами до 10000. Розв’язування задач.
Читання та запис багатоцифрових чисел. Заміна багатоцифрового числа сумою розрядних доданків. Види кутів.
Читання і запис чотирицифрових чисел. Задачі на знаходження числа за його частинами і частини від числа.
Визначення кількості десятків, сотень, тисяч в числі. Круг і коло. Побудова коло. Задачі з буквеними даними.
Читання і запис п’ятицифрових чисел у межах 20 000. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження невідомого за двома різницями.
Читання та запис п’ятицифрових чисел у межах 20 000. Утворення числа 20000.Лічба десятками до 100000. Письмове віднімання трицифрових чисел. Обчислення периметра трикутника
Читання та запис п’ятицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Письмове додавання і віднімання трьох компонентів.
Порівняння багатоцифрових чисел. Письмове ділення з перевіркою множенням. Розв’язування задач.
Нумерація шестицифрових чисел. Читання і запис шестицифрових чисел. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу.
Читання і запис шестицифрових чисел у межах 200 000. Мільйон. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу.
Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел.
Нумерація шестицифрових чисел. Поняття класу. Таблиці розрядів і класів. Множення і ділення на одноцифрове і двоцифрове числа. Розв’язування задач.
Читання і запис шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10,100, 1000. Розв’язування складених задач.
Читання і записування багатоцифрових чисел. Визначення загальної кількості одиниць певного розряду в числі. Задачі, що розв’язуються за допомогою відношення. Самостійна робота.
Десяткова система числення. Збільшення (зменшення) числа в 10, 100, 1000 разів. Розв’язування рівнянь і задач.
Контрольна робота.
Одиниці вимірювання величин Аналіз контрольної роботи. Одиниці вимірювання довжини. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини.
Одиниці вимірювання маси. Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі, які розв’язуються способом відношення.
Заміна одних одиниць вимірювання довжини і маси іншими. Розв'язування задач.
Одиниці вимірювання часу. Співвідношення між одиницями вимірювання часу. Задачі, які розв’язуються способом відношення.
Табель- календар. Визначеня тривалості подій за календарем. Перетворення одиниць вимірювання часу. Розв’язування задач на час.
Додавання і віднімання багатоцифрових чисел Дія додавання. Закони додавання. Табличне й позатабличне, усне і письмове додавання.
Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які розв’язуються відніманням.
Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь і задач.
Перевірка додавання відніманням. Складені задачі на знаходження невідомого доданка.
Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Знаходження різниці у випадку, коли зменшуване має декілька нулів.
Письмове додавання у випадку трьох доданків. Задачі на знаходження периметра трикутника. Самостійна робота.
Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня.
Контрольна робота.
Додавання і віднімання іменованих чисел Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси. Задачі на зведення до одиниці.
Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними.
Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події.
Дії з іменованими числами. Розв’язування задач на на визначення тривалості подій.
Дії з іменованими числами. Розв’язування задач на на визначення часу. Розв’язування рівнянь.
Застосування способу округлення при додаванні й відніманні. Розв'язування задач вивчених видів.
Співвідношення між величинами. Діаграма. Побудова діаграм. Розв'язування задач.
Швидкість. Час. Відстань Швидкість. Одиниці швидкості. Задачі на знаходження швидкості руху.
Задачі на визначення відстані за швидкістю і часом. Ускладнені задачі на зведення до одиниці.
Задачі на визначення часу за відстанню і швидкістю. Дії з іменованими числами.
Прості і складені задачі на визначення часу і відстані. Геометричні тіла та їх назви.
Дія множення. Закони множення та їх застосування. Розв’язування задач на час. Самостійна робота.
Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові (алгоритм). Розв'язування задач.
Контрольна робота.
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення вивченого матеріалу.
Літературне читання У країні давнини Міфи Знайомство з підручником. Вступ до теми. Міфи. Єгипетські міфи. Міф «Бог Сонця Ра».
Єгипетський міф «Ра та Апоп». Навчальне аудіювання.
Міфи Давньої Греції. Чарівні перетворення. Міф «Пандора».
Слов’янські міфи. Л.Забашта «Були боги…». Міф «Створення людини».
Життя і творчість Сергія Плачинди. Міфологічні образи в художньому творі. С.Плачинда «Білобог і Чорнобог».
Урок позакласного читання. Міфи Стародавньої Греції.
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Міфи».
Від міфу до казки Вступ до теми. Легенди. «Тополя» (народна легенда). Прислів’я. Навчальне аудіювання.
Життя і творчість Богдана Чалого. Засновники міста Київ. Б.Чалий, О Пархоменко «Дума про Кия та його славний рід» (скорочено).
Життя і творчість Леонардо да Вінчі. Притчі. Леонардо да Вінчі «Лебідь». Переказування притчі.
Казки. Терпінням і працею всього здобудеш. Л.Костенко «Отак би слухав про царя Салтана…».
Урок позакласного читання. Народні легенди.
Терпінням і працею всього здобудеш. «Золотий черевичок» (українська народна казка).
Терпінням і працею всього здобудеш. «Золотий черевичок» (продовження).
Згода будує, а незгода руйнує. «Злагода» (киргизька народна казка).
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Від міфу до казки». Контрольна робота № 1. Аудіювання (письмово)
Краса світу в художньому творі Лірика Вступ до теми. Якщо уважно подивитися навколо. М.Вороний «Краса!На світі цім Краса!..». В.Сухомлинський «Краса, натхнення, радість і таємниця». Поділ тексту на частини. Складання плану.
Урок позакласного читання. Казка мудрістю багата.
Пейзажна лірика. Життя і творчість Тараса Шевченка. Дитинство поета. Б.Лепкий «Про життя і твори Т.Шевченко» (уривок). Т.Шевченко «Встала весна…»,
Пейзажна лірика. Т.Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий…». Опис картини М.Бураченка.
Гімн Дніпру – Славуті. М.Гоголь «Чудовий Дніпро».
Почуття поета. Т.Шевченко «За сонцем хмаронька пливе…».
Продовжуємо вивчати життя і творчість Т.Шевченка. Б.Лепкий «Про життя і твори Т.Шевченко» (уривок).
Урок позакласного читання. Шевченкове слово в віках не старіє.
Життя і творчість Івана Франка. Р.Завадович «Любив Франко…». І.Франко «Полудень».
Краса і велич таврійського степу. М.Гоголь «Степ».
Життя і творчість В.Симоненка. Порівняння зимових картин у творах. І.Франко «Сипле,сипле,сипле сніг…». В.Симоненко «Сама ж господарка на колії доріг…» (уривок).
Життя і творчість Л.Українки. Порівняння. Л.Українка «Вже сонечко в море сіда…».
Л.Українки. Порівняння. Л.Українка «Плине білий човник…».
Урок позакласного читання. Дитячі оповідання Івана Франка.
Контрольна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово).
Життя і творчість Марко Вовчок. Краса Літнього вечора. М.Вовчок. Опис вечора. Л.Українка «Сосна». Порівняння творів.
Життя і творчість Л.Костенко. Краса і почуття. Л.Костенко «Здивовані квіти», «Красива осінь вишиває клени», «Осінь, ось вона, осінь». Порівняння віршів.
Кольори і звуки осені. Л.Костенко «Стоять ліси смарагдово – руді…», «Осінній день…», І.Нечуй-Левицький Опис осіннього дня.
Життя і творчість Д.Павличка. Ліричні твори-роздуми. Д.Павличко «Плесо», «Синиця», «Яблуко».
Урок позакласного читання. Сторінками казок Василя Симоненка.
Як хліб на стіл прийшов. Д.Павличко «Зернина». І.Драч «Етюд про хліб». С.Жупанин «Ходімо в поле, сину».
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Лірика».
Пейзаж у прозових творах Вступ до теми. Пейзаж відповідає настрою персонажів твору. І.Сенченко «Чимчикують наші хлопці…». Навчальне аудіювання.
В.Чухліб. «Чомга і весна» (скорочено). Контрольна робота № 3: усний переказ прочитаного твору.
М.Вовчок «Другого дня…». М.Коцюбинський «На небі сонце…»
Урок позакласного читання. Чарівний світ природи у творах Григора Тютюнника.
За О.Гончарем «Солов’їна сторожа» (скорочено).
За О.Гончарем «Солов’їна сторожа» (продовження). Контрольна робота № 4. Навичка читання вголос (усно).
Враження від подорожі. В.Сухомлинський «Ми їздили в Канів». Навчальне аудіювання.
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Пейзаж у прозових творах».
Українська мова Мова і мовлення Мова — скарбниця історії народу.
Безперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. Сучасна українська мова.
Усне і писемне мовлення. Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях.
Текст Закріплення поняття про будову тексту. Тема, мета висловлювання. Заголовок.
Слова,найважливіші для висловлювання думки в реченні, тексті. Навчальний діалог.
Засоби зв’язку речень у тексті. Редагування тексту.
Поділ тексту на частини. План тексту. Спостереження за роллю абзаців.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-розповідь за темою «Яскраві краплини літніх канікул».
Особливості змісту та побудови тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданим твердженням, доказом (доведенням) і висновком.
Особливості текстів-описів. Мета цих текстів. Складання тексту-опису людини. Навчальний діалог.
Порівняння художнього і наукового текстів. Складання тексту – міркування «Чи можуть тварини спілкуватися?».
Замітка до стінгазети. Колективне написання замітки на основі вражень
Вправляння у написанні листа. Навчальний діалог.
Особливості змісту та побудови есе. Узагальнення знань і вмінь із розділу «Текст».
Контрольна робота: списування.
Аналіз контрольної роботи. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання твору на основі вражень від екскурсії «Краса осіннього парку»
Речення Види речень за метою висловлювання та інтонацією.
Основа речення. Зв’язок слів у реченні.
Встановлення зв’язків між словами в реченні. Складання речень за схемами.
Однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення. Кома при однорідних членах речення.
Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників.
Складання речень з однорідними членами. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Речення». Контрольна робота. Діалог (усно).
Слово. Значення слова. Частини мови Аналіз контрольної роботи. Слово. Значення слова. Складання речень.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання письмового твору-опису за картиною К. Білокур «Соняшники»
Будова слова. Добір споріднених слів. Розбір слів за будовою.
Повторення вивченого про частини мови. Складання речень.
Іменник Повторення вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови. Значення, у яких уживаються іменники у мовленні.
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність іменників. Пряме і переносне значення.
Рід і число іменників. Відмінювання іменників. Початкова форма іменників. Складання тексту-розповіді. Письмо з пам’яті.
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту.
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду в давальному і місцевому відмінках однини.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Порівняльний опис дерев. Складання казки за поданим планом і опорними словами «Горобина і ялина в зимовому лісі»
Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині.
Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини. Поділ тексту на абзаци.
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. Складання словосполучень.
Правопис закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини.
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини. Складання речень про професії.
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Порівняння сполучень іменників.
Правопис закінчень іменників у множині. Таблиця відмінювання іменників у множині. Складання усної розповіді про тварин у зоопарку.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом.
Уживання іменників із прийменниками у різних відмінках. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Іменник».
Контрольна робота: диктант.
Прикметник Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прикметник як частину мови. Роль прикметників у мовленні.
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми та багатозначні прикметники. Пряме і переносне значення прикметників.
Вживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах. Порівняння текстів.
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за виражальними можливостями прикмет-ників-антонімів у народних прислів'ях.
Порівняння прикметників та іменників. Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Складання усної розповіді про прикметник за поданим планом.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Детальний переказ тексту з творчим завданням
Визначення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками. Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками.Правопис відмінкових закінчень прикметників в однині. Визначення відмінків прикметників у реченні.
Вправи на визначення відмінка прикметників (у реченнях) за закінченням та відмінком іменника. Навчальний діалог.
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк,-цьк.
Контрольна робота: письмовий переказ.
Уживання знака м’якшення (ь) перед закінченнями прикметників.
Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Написання тексту за поданими зачином і опорними словами.
Урок розвитку зв’язного мовлення. «Пташка красна пір’ям, а людина — добрими справами». Твір-роздум.
Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Усний опис картини природи.
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду.
Відмінювання прикметників у множині.
Вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Прикметник».
Контрольна робота з мовної теми «Іменник. Прикметник».
Повторення й узагальнення вивченого за семестр.
Фізична культура Основи знань з фізичної культури. Вправи для оволодіння навичками пересувань. Стрибкові вправи. Правила рухливих ігор та безпеки на уроках фізичної культури і під час самостійних занять фізичними вправами. Рухливі ігри.
Роль фізичних вправ для розвитку кістково-м'язової та дихальної систем організму. Організовуючі вправи. Різновиди ходьби. Комплекс ЗРВ. Рухливі ігри.
Характеристика основних способів регулювання фізичного навантаження (швидкість і тривалість виконання). Основні прийоми самоконтролю. Організовуючі вправи. Різновиди ходьби. Біг з різних вихідних положень. Комплекс ЗРВ. Рухливі ігри.
Організовуючі вправи. Роль фізичних вправ, спрямованих на формування правильної постави. ЗРВ для формування правильної постави біля гімнастичної стінки. Біг по слабопересіченІй місцевості до 1000 м. Рухлива гра «Фігури».
Організовуючі вправи. Різновиди ходьби. ЗРВ для формування правильної постави біля гімнастичної стінки. Біг із різних вихідних положень. Біг З0 м із високого старту. Рухлива гра «Фігури».
Організовуючі вправи. ЗРВ в парах. Біг із різних вихідних положень. Біг З0 м із низького старту. Біг зі зміною лідера. Рухлива гра «Виклик».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Біг із подоланням вертикальних і горизонтальних перешкод. «Човниковий біг» 4 х 9 м. Рухлива гра «Займи вільне місце».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи для розвитку координації. Біг зі зміною швидкості та напрямку за зоровим сигналом. «Човниковий біг» 4 х 9 м. Рухлива гра «Займи вільне місце».
Організовуючі вправи. ЗРВ для профілактики плоскостопості. Вправи для розвитку координації. Стрибки у довжину з розбігу. Стрибки зі скакалкою. Рухлива гра «Піймай жабу».
Організовуючі вправи. ЗРВ для профілактики плоскостопості. Вправи для розвитку координації. Стрибки у довжину з місця, з розбігу. Стрибки зі скакалкою. Рухлива гра «Піймай жабу».
Організовуючі вправи. ЗРВ для профілактики плоскостопості. Вправи для розвитку координації. Стрибки у довжину з розбігу з розбігу 5-7 кроків способом «зігнувши ноги». Стрибки зі скакалкою. Рухлива гра «Піймай жабу».
Організовуючі вправи. ЗРВ у колі. Різновиди ходьби, бігові вправи. Вправи для розвитку координації. Стрибки у висоту з розбігу способом «переступання», серійні вистрибування з упору присівши.. Рухлива гра «Кружилиха».
Організовуючі вправи. ЗРВ для профілактики плоскостопості. Різновиди ходьби. Стрибки у висоту з розбігу способом «переступання», серійні вистрибування з упору присівши. Вправи для розвитку витривалості. Рухлива гра «Кружилиха».
Вправи для опанування навичками володіння м’ячем Організовуючі вправи. ЗРВ з гімнастичними палицями. Вправи для розвитку координації. Ловіння м'яча двома руками, передачі м'яча однією рукою на місці (в парах, трійках, колі). Рухлива гра «Захист фортеці».
Організовуючі вправи, ЗРВ з гімнастичними палицями. Вправи для розвитку швидкості. Ловіння м'яча двома руками, передачі м'яча однією рукою на місці (в парах, трійках, колі). Рухлива гра «Захист фортеці».
Організовуючі вправи. ЗРВ з гімнастичними палицями. Вправи для розвитку швидкості. Ведення м'яча правою і лівою рукою. Кидок м'яча зігнутою рукою зверху. Рухлива гра «У горизонтальну мішень».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи для розвитку координації. Ведення м'яча правою і лівою рукою. Кидок м'яча зігнутою рукою зверху. Рухлива гра «У горизонтальну мішень».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи для розвитку координації. Ведення м'яча правою і лівою рукою. Кидок м'яча зігнутою рукою зверху. Рухлива гра «У горизонтальну мішень».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи для розвитку швидкості. Підкидання і ловіння малого м'яча після поворотів, присідань, оплесків тощо. Рухлива гра «Слухай сигнал».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи для розвитку швидкості. Підкидання і ловіння малого м'яча після поворотів, присідань, оплесків тощо. Рухлива гра «Слухай сигнал».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці. Вправи для розвитку координації. Метання малого м'яча «із-за спини через плече», на дальність із місця. Рухлива гра «Слухай сигнал».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці. Вправи для розвитку координації. Метання м'яча у вертикальну ціль (мішень 1 х 1 м) на висоті 3 м із відстані 3-4 м на дальність відскоку. Рухлива гра «У горизонтальну мішень».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці. Метання м'яча у вертикальну ціль (мішень 1 х 1 м) на висоті 3 м із відстані 3-4 м на дальність відскоку. Рухлива гра «Слухай сигнал».
Організовуючі вправи. ЗРВ в русі. Вправи для розвитку координації. Метання малого м'яча з різних вихідних положень. Рухлива гра «У горизонтальну мішень».
Правила техніки безпеки під час занять із м'ячем. Організовуючі вправи. ЗРВ з великим м'ячем. Елементи баскетболу: вправи з великим м'ячем (ловіння і передачі м'яча двома руками від грудей на місці і в русі). Рухлива гра «М'яч у колі».
Організовуючі вправи. ЗРВ з великим м'ячем. Елементи баскетболу: вправи з великим м'ячем (ловіння і передачі м'яча двома руками від грудей на місці і в русі). Рухлива гра «М'яч у колі».
Організовуючі вправи. ЗРВ з великим м'ячем. Елементи баскетболу: вправи з великим м'ячем (ловіння і передачі м'яча однією рукою від плеча). Рухлива гра «Захист фортеці».
Організовуючі вправи. ЗРВ з великим м'ячем. Елементи баскетболу: вправи з великим м'ячем (ловіння і передачі м'яча однією рукою від плеча). Рухлива гра «Захист фортеці».
Організовуючі вправи. ЗРВ з великим м'ячем. Елементи баскетболу: вправи з великим м'ячем (передачі м'яча двома руками від грудей у ціль і ловіння його після відскоку, з обведенням стійок). Рухлива гра «Боротьба за м'яч».
Організовуючі вправи. ЗРВ в русі. Вправи для розвитку координації. Елементи баскетболу: вправи з великим м'ячем (передачі м'яча двома руками від грудей у ціль і ловіння його після відскоку, з обведенням стійок). Рухлива гра «Боротьба за м'яч».
Організовуючі вправи. ЗРВ в русі. Елементи баскетболу: вправи з великим м'ячем (кидки м'яча у кошик із близьких та середніх дистанцій однією рукою від плеча). Міні-баскетбол.
Організовуючі вправи. ЗРВ в русі. Елементи баскетболу: вправи з великим м'ячем (кидки м'яча у кошик із близьких та середніх дистанцій однією рукою від плеча). Міні-баскетбол.
Вправи для опанування навичками пересувань. Вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики
Організовуючі вправи. Комплекс ЗРВ на місці з гімнастичною палицею. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Танцювальні кроки («бігунець», «голубець»). Рухлива гра «Естафета звірів»
Організовуючі вправи. Комплекс ЗРВ на місці з гімнастичною палицею. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Танцювальні кроки («бігунець», «голубець»). Рухлива гра «Танцювальна фігура, замри!»
Організовуючі вправи. Комплекс ЗРВ на місці з гімнастичною палицею. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Танцювальні кроки («бігунець», «голубець»). Рухлива гра «Танцювальна фігура, замри!».
Організовуючі вправи. Комплекс ЗРВ зі скакалкою. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Вис на зігнутих руках. Танцювальні кроки (ритмічні завдання). Рухлива гра «Слухай музику».
Організовуючі вправи. Комплекс ЗРВ зі скакалкою. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Вис на зігнутих руках. Танцювальні кроки (ритмічні завдання). Рухлива гра «Слухай музику».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Вис кутом. Виконання фрагменту танцю «Гопак» (32 такти). Рухлива гра «Слухай музику».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Упор на низьких паралельних брусах. Виконання фрагменту танцю «Гопак» (32 такти). Рухлива гра «Наступ».
Організовуючі вправи. З ЗРВ в русі. Вправи для розвитку сили. Лазіння по вертикальному канату у три прийоми. Виконання фрагменту танцю «Гопак» (32 такти). Естафети з лазінням і перелізанням.
Організовуючі вправи. ЗРВ для формування правильної постави. Різновиди ходьби та бігу. Вис на зігнутих руках. Танцювальні кроки (ритмічні завдання). Лазіння по горизонтальному канату. Естафети з лазінням і перелізанням.
Організовуючі вправи. ЗРВ для запобігання плоскостопості. Різновиди ходьби та бігу. Подолання лазінням, перелізанням та підповзанням смуги із 5-7 перешкод. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Вис на зігнутих руках. Естафети з лазінням та перелітанням.
Організовуючі вправи. Комплекс ЗРВ на місці з гімнастичною палицею. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Танцювальні кроки («бігунець», «голубець»). Рухлива гра «Танцювальна фігура, замри!».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Вис кутом. Виконання фрагменту танцю «Гопак» (32 такти). Рухлива гра «Слухай музику».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Упор на низьких паралельних брусах. Виконання фрагменту танцю «Гопак» (32 такти). Рухлива гра «Наступ».
Організовуючі вправи. ЗРВ на місці без предметів. Вправи на положення тіла у просторі (сіди, упори, виси). Упор на низьких паралельних брусах. Виконання фрагменту танцю «Гопак» (32 такти). Рухлива гра «Естафета звірів».
|
|
|
|
|
|
|