Тема уроку: Виготовлення об’ємної іграшки з щільної тканини. М’яка іграшка « Котик Муркотик».
Мета уроку: Ознайомити учнів з технологією виготовлення об’ємної м’якої іграшки. Продовжити знайомити учнів з різними прийомами роботи із тканиною та нитками; вдосконалювати прийоми роботи з ножицями, клеєм та нитками. Вдосконалювати практичні навички учнів. Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів. Виховувати любов до праці.
Методичне забезпечення: Інструкційні карти, шаблони іграшки.
Обладнання: Ножиці, шпильки, голка, нитки, тканина.
Тип уроку: Комбінований
Хід уроку.
I. Організаційний момент
1. Привітання
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць
- Перевіримо чи готові ви до уроку. На ваших столах повинні бути:
Нитки для шиття
Голка у гольниці
Ножиці
Простий олівець чи ручка
II. Мовна розминка
Артикуційні вправи
Ви всі принесли на урок м’які іграшки, тому зараз ми трохи пограємося.
Візьміть свою іграшку:
- Подивіться на неї
- посміхніться їй, розсердіться на неї, посваріть, похваліть.
- привітайтеся з нею так, як ви це робите вдома
- покажіть їй язик
- підморгніть
- подражніться
2. Дихальні вправи
- Уявіть що п’єте гарячий чай,
- що дує слабенький вітерець,
- сильний вітер
3. Пальчикові вправи
- Погладьте свого улюбленця,
- зробіть йому масаж,
- намалюйте обома руками сердечко та подаруйте іграшці.
III. Повідомлення теми уроку.
Історія виникнення м’якої іграшки
У 1879 р. жителька німецького міста Гінген Маргарет Штайфф, з дитинства прикута до інвалідного візка, пошила кілька кумедних звіряток в подарунок на Різдво для своїх племінників. Іграшки мали такий успіх у сусідських дітлахів, що Маргарет, перша рукодільниця в окрузі, почала отримувати буквально шквал замовлень. Незабаром батько дівчини відкрив невелику майстерню, в якій трудилася Маргарет та її сестри. . Справа пішла з таким успіхом, що вже через декілька років майстерня перетворилася на фабрику іграшок «Steiff». У 1901 році Маргарет запатентувала свого ведмедика, який опирався на всі чотири лапи. А через рік з'явився перший плюшевий ведмедик, нині улюблена іграшка в усьому світі.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Яку ж іграшку ми зробимо сьогодні? Ви це дізнаєтеся погравши у гру
« Хто я».
Отож ми пошиємо котика.
V. Вивчення нового матеріалу.
1.Аналіз зразка
- Роздивіться мого котика, з яких деталей на вашу думку він пошитий?
2. Вибір тканини
- Сьогодні ми будемо працювати із флісом. Перед вами лежать кусочки флісу, яка вона на дотик?
Хоча у перекладі з англійського фліс» означає «шерсть», « овчина» це не означає що вона натуральна. Навпаки « фліс» синтетична тканина, але вона має досить гарні якості.
Тому фліс полюбляють і дорослі, і діти.
- Де використовують фліс, що з нього виготовляють?( малюнки)
3.Планування роботи пошиття іграшки.
-Щоб пошити котика нам потрібно:
VII. Практична робота.
Перед тим як почати працювати ми повинні з вами повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицями.
Продовжіть речення:
Практична робота №1.
Розкроювання деталей іграшки.
Фізхвилинка.
Котик рано піднімався,
Добре лапкою вмивався.
Гарно вушка вимивав,
Шубку добре розчесав,
Потім трішки поплигав,
Поруч муха задзижчала,
І його роздратувала.
Він її прогнав від себе,
До роботи ж йому треба.
Зобразіть котика: що розсердився, який лащиться,потягується, вмивається, вигинає спинку, висуває кігті.
Практична робота №2.
Зметування деталей іграшки.
Повторення алгоритму виконання «петельного» шву.
Роботи виконуються за інструкційними картами, що демонструється на дошці.
Учитель контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил безпеки праці, надає консультацію та практичну допомогу, збирає інформацію для оцінювання роботи учнів.
VIII. Підсумки практичної роботи.
Оглянути об’єкти праці, відмітити якісні робот; виявити можливі недоліки, проаналізувати та намітити шляхи усунення недоліків.
IX. Підсумки уроку.
Бесіда (фронтально)
Оцінювання учнів на уроці.
X. Домашнє завдання.
Закінчити зметування іграшки.
XI. Прибирання робочого місця.