ЖАНРИ МИСТЕЦТВА (35 год.,1 год на тиждень) |
|||
І семестр |
|||
Розділ І. Анімалістичний жанр (3 год.) |
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Навчальні завдання та тема уроку |
Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань |
1
|
|
Зародження анімалістичного жанру. Уявіть себе прадавніми художниками та намалюйте тварин. Д.З. Спостерігай та замальовуй домашніх тварин. |
Анімалістичний жанр. Послідовність зображення тварин. (Вугілля, крейда). Підручник с. –8
|
2 |
|
Форма і пластика тварин. Зображення тварин у скульптурі. Рельєф «Звіриний стиль». Реалістичне і фантастичне зображення тварин. Д.З. Поспостерігай за будівлями свого села і знайди рельєфи на них. |
Створіть рельєф реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку, інше. (Пластилін). Підручник с. –14
|
3 |
|
Образи тварин у мистецтві. Стилізація. Реалістичні і стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно-прикладному мистецтві.
|
Намалюй ілюстрацію до літературного твору, головним персонажем якого є тварина. Зобрази її реалістично або стилізовано в русі. (Гуаш). Підручник с. –20 |
Розділ 2. Пейзаж (5 год.) |
|||
4
|
|
Широкі простори. Пейзаж та його різновиди. Повітряна перспектива. Кольорова гама. Теплі й холодні відтінки зеленого кольору в пейзажі. |
Намалюй літній пейзаж «Зелені простори» або «Квітуче поле». (Кольорові олівці, фломастери). Підручник с. –28 |
5 |
|
Гірський краєвид. Гірський пейзаж. Композиція і колорит картини. Плановість. Послідовність зображення пейзажу. |
Намалюй гірський пейзаж «Золота осінь у Карпатах». (Пастель, кольорові олівці). Підручник с. –34 |
6 |
|
Морська далечінь. Марина. Сюжети картин з морськими краєвидами. Лінія горизонту в марині. Нюанс кольору.
|
Намалюй морський пейзаж у нюансному (спокійному) або контрастному (яскравому) колориті. (Акварель). Підручник с. –40 |
7 |
|
Міста і села в пейзажі. Міський і сільський пейзажі. Архітектурний та індустріальний пейзажі. Ведута, стафаж. Лінійна перспектива. Послідовність побудови зображення в лінійній перспективі. |
Намалюй міський або сільський пейзаж. (Гуаш). Підручник с. –46 |
8 |
|
Фантастичний пейзаж. Особливості реалістичного і фантастичного пейзажів. Роль перспективи, тла у картині. Тематичне оцінювання. |
Групова робота. Створіть композицію «Фантастичне місто» (матеріали на вибір: кольоровий папір, гуаш, фломастери, маркери тощо). Підручник с. –52 |
Розділ 3. Портрет ( 8 год.) |
|||
9 |
|
Різновиди портретів. Портрет: парадний і камерний; станковий, монументальний, мініатюра. Художній образ. Анфас, профіль. Будова і пропорції обличчя. |
Намалюй портрет – художній образ улюбленого літературного героя (графічні матеріали на вибір). Підручник с. –60 |
10 |
|
Портрет у профіль. Профільні портрети у живопису й скульптурі. Камея. Пропорції голови й обличчя людини у профіль. |
Виліпи портрет однокласника у профіль – рельєф у вигляді камеї. (Пластилін). Підручник с. –66 |
11 |
|
Подвійний портрет. Персонажі подвійних портретів, особливості композиції картин. |
Намалюй подвійний портрет дітей – родичів, друзів. (Гуаш). Підручник с. –72 |
12 |
|
Груповий портрет. Групові портрети у живопису й скульптурі, їх особливості, різноманіття композицій. |
Групова робота. Створіть скульптурний груповий портрет (кругла скульптура або рельєф) спортивної команди, музичного або театрального ансамблю. (Пластилін).Підручник с. –78 |
13 |
|
У колі сім’ї. Старовинні й сучасні сімейні портрети. Роль композиції, колориту у вираженні авторського задуму. |
Намалюй сімейний портрет: парадний або камерний. (Акварель чи гуаш). Підручник с. –84 |
14 |
|
Автопортрет. Різноманіття сюжетів і форматів картин. Послідовність виконання автопортрета. |
Намалюй автопортрет (графічні матеріали на вибір). Підручник с. –90 |
15 |
|
Дружній шарж. Карикатура і шарж: спільне і відмінне між ними. |
Намалюй дружній шарж на друга чи подругу (олівці, фломастери). Підручник с. –96 |
16 |
|
Систематизація, узагальнення знань, перевірка досягнень. Тематичне оцінювання. |
Вправи на закріплення вивченого матеріалу. |
ДУХОВНИЙ ТА ПРЕДМЕТНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ (35 год., 1 год. на тиждень) |
|||
ІІ семестр |
|||
Розділ ІV. Побутовий жанр (4 год.) |
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку, практичне завдання, домашнє завдання |
Основні поняття, техніка виконання практичного завдання |
17 |
|
Сюжети картин побутового жанру. Намалювати інтер’єр казкового палацу у фронтальному розташуванні. Д.З. Дізнатись, які предмети характерні для інтер’єру української хати. |
Побутовий жанр, інтер’єр, масштабність, фронтальний інтер’єр. Послідовність побудови фронтального інтер’єру в перспективі (кольорові олівці). Ст. підручника 108-113 |
18 |
|
Домашній інтер’єр. Намалювати кутовий інтер’єр своєї кімнати або кухні. Д.З. Знайдіть в етнографічній літературі зображення інтер’єрів української хати. |
Послідовність побудови кутового інтер’єру в перспективі (акварель). Ст. підручника 114-119 |
19 |
|
Танці та спорт. Створіть скульптуру чи рельєф танцівниці або спортсмена в русі. Д.З. Знайдіть твори побутового жанру на теми музичного мистецтва. |
Рельєф, кругла скульптура (пластилін). Ст. підручника 120-125 |
20 |
|
На відпочинку. Намалювати композицію побутового жанру «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх захоплень». Д.З. Віднайдіть картини побутового жанру, в яких відображено мистецькі або спортивні заходи. |
Складні багатофігурні композиції. Пуантилізм. Способи передачі простору в картині. Статична і динамічна композиції (гуаш). Ст. підручника 126-131 |
Розділ V. Натюрморт. (5 год). |
|||
21
|
|
Чарівний світ речей. Створити декоративну композицію – натюрморт із предметів побуту. Д.З. Віднайдіть цікаві натюрморти із зображенням шкільного приладдя. |
Натюрморт та його різновиди; реалістичний та декоративний натюрморт, локальний колір, драперії (аплікація, кольоровий, тонований фактурний папір). Ст. підручника 134-139 |
22 |
|
Старовинний натюрморт. Намалювати вишуканий натюрморт за мотивами голландських майстрів. Д.З. Відшукайте у книгах картини голландських художників |
Голландський натюрморт. Послідовність побудови натюрморту в перспективі (гуаш). Ст. підручника 140-145 |
23 |
|
Сервірований стіл. Намалювати натюрморт із посудом. Д.З. Поспостерігайте за геометричними формами предметів побуту. |
Світлотінь. Тональна рівновага. Послідовність побудови предметів у перспективі (графічні матеріали). Ст. підручника 146-151 |
24 |
|
Атрибути мистецтва. Намалювати урочистий натюрморт з атрибутами мистецтва. Д.З. Поміркуйте, які предмети потрібні для натюрморту «Приладдя столяра». |
Атрибут. Передача фактури матеріалів (акварель). Ст. підручника 152-157 |
25 |
|
Квітковий натюрморт. Намалювати ліричний квітковий натюрморт. Д.З. Поспостерігайте за різними квітами та їх геометричними формами. |
Типові композиції квіткових натюрмортів. Зображення квітів (акварель). Ст. підручника 158-163 |
Розділ VI. Історичний жанр та його різновиди. 10 год. |
|||
26 |
|
Історичний жанр. Створити композицію на історичну тематику. Д.З. Дізнайтеся які твори Т.Шевченко виконував у техніці гризайль. |
Історичний жанр. Монохромний живопис, гризайль, тон (сепія). Ст. підручника 166-171 |
27 |
|
Міфологічний жанр. Намалювати ілюстрацію на міфологічний античний сюжет. Д.З. Відшукайте у літературі твори скульптури античних персонажів. |
Міфологічний жанр у видах образотворчого мистецтва (художні матеріали за вибором). Ст. підручника 172-177 |
28 |
|
Міфи рідного краю. Створити скульптурний образ міфологічного персонажа українських легенд. Д.З. Дізнайтесь про художників рідного краю, які зображали міфологічних героїв. |
Образи божеств давніх слов’ян у видах образотворчого мистецтва (пластилін). Ст. підручника 178-183 |
29 |
|
Релігійний жанр. Створити мозаїчну композицію «Райський сад», «Ковчег Ноя» (колективна робота). Д.З. Дізнайтесь про мозаїчні твори України. |
Релігійний жанр. Мозаїка (аплікація з паперу). Ст. підручника 184-189 |
30 |
|
Фреска і вітраж у культових спорудах. Створити ескіз вітражу на релігійний сюжет. Д.З. Поспостерігайте за сюжетами віражного мистецтва у Інтернеті. |
Фреска, вітраж, сюжети композицій, колорит (олівець, акварель, чорний фломастер). Ст. підручника 190-195 |
31 |
|
Батальний жанр. Намалювати композицію в батальному жанрі на сюжет історичної події періоду українського козацтва. Д.З. Знайти у різних джерелах зображення козацького одягу. |
Батальний жанр: різноманіття сюжетів у різних видах мистецтва (графічні матеріали). Ст. підручника 196-201 |
32 |
|
Битва на морі. Намалювати композицію «Кораблі на морі». Д.З. Поспостерігайте за картинами художників- мореністів. |
Особливості зображення картин морських баталій (акварель). Ст. підручника 202-207 |
33 |
|
Жанри об’єднують. Намалювати композицію, у якій присутні ознаки різних жанрів. Д.З. Пригадати твори живопису, графіки, скульптури, які мають ознаки різних жанрів, і знайдіть їх у підручнику. |
Особливості жанрів образотворчого мистецтва у різний видах (художні матеріали і техніка на вибір). Ст. підручника 208-213 |
34 |
|
Систематизація, узагальнення знань. Перевірка досягнень. |
Ст. підручника 218-221 |
35 |
|
Подорож до музею. Національний художній музей України. Віртуальні екскурсії художніми музеями України та світу. |
|
6 клас
Образотворче мистецтво