УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ТА НАУКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕЧЕЛІВСЬКОГО РАЙОНА КЗО «СЗШ№89» ДМР
Тема: «Використання динаміки рухів зображення птахів та між предметних зв’язків з уроками біології»
Виконав вчитель креслення
Білик Е.С.
Дніпро, 2022 р.
Тема: Використання рухів зображення птахів та між предметних зв’язків з уроками біології.
Мета:
навчальна: навчити аналізувати характерні форми птахів;
розвивальна: розвивати аналітичне мислення, уміння насолоджуватися кольоровою гамою птахів;
виховна: виховувати любов до природи.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Методи: пояснення з демонстрацією.
Обладнання: альбом, фарби (гуаш, акварель), пензили ємності для води, серветки.
Хід уроку
а. Привітання.
b. Перевірка готовності учнів до уроку.
а. Де ми вже зустрічалися з птахами
b. Чи відомі вам значення птахів у природі?
c. Бесіда, вчитель.
Вивчаючи пташине царство розуміємо, велике значення у скорочені перенощиків, збудників небезпечних захворювань людини, сільського господарства. Особливо багато знищують комах птахи в період вигодовування пташенят. Скорочуючи чисельність комах-шкідників, виконуючи роль санітарів у природі, птахи приносять людям та сільському господарству велику користь. Це все ми вчили на уроках біології.
А на уроках образотворчого мистецтва слід передавати в роботі особливості будови, об’ємні форми, характерні особливості, динамічність стану (рухливість) тієї чи іншої пташки. Для цього потрібно багато і уважно спостерігати, наполегливе малювати з натури та по пам’яті.
ЕТАПИ ВИКОНАННЯ РОБОТИ
1. Перед початком роботи вчитель акцентує увагу учнів на основних етапах виконання роботи.
2. Визначити основні елементи. Їхній розмір, колір і розміщення на основному форматі. Слід передавати в роботі особливості будови, об’ємність форм, характерні особливості (див. рис. 1).
3. Уважно придивіться до птахів: як вони рухаються, як злітають, сідають, стрибають, їдять.
Рисунок 1 – поетапне виконання роботи
4. Виконайте декілька швидких начерків олівцем. Для цього потрібно визначити на глаз пропорційні співвідношення цілого та частин. Намагайтесь передати кольорові співвідношення забарвлення птахів.
Рисунок 2 – учнівська робота №1
Рисунок 3 – учнівська робота №2
Рисунок 4 – учнівська робота №3