Календарно-тематичне планування на 2023-2024 н.р. Біологія 8 клас
(70 годин – 2 години на тиждень)
Підручник:
Базанова Т. І. Біологія : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закл. / Т. І. Базанова, Ю. В. Павіченко, Ю. О. Кузнецова. — Київ : Літера ЛТД,2016. — 256 с. : іл.
Програма:
Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Вступ |
|||
1. |
04.09 |
Науки, що вивчають людину. Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
Опрацювати конспект |
2. |
05.09 |
Організм людини як біологічна система. |
§1(с.4-5) опрацювати |
3. |
11.09 |
Хімічний склад організму людини |
§1(с.6) опрацювати |
4. |
12.09 |
Різноманітність клітин організму людини. |
§2 (ст.8) опрацювати |
5. |
18.09 |
Тканини. Лабораторне дослідження: Ознайомлення з препаратами тканин людини |
§2 (ст. 9-11) опрацювати |
6. |
19.09 |
Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи організму людини. |
§3-4 опрацювати |
7. |
25.09 |
Узагальнення знань з теми: «Вступ. Організм людини як біологічна система». |
Повторити §1-4 |
Опора та рух |
|||
8. |
26.09 |
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. Лабораторне дослідження: Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин. |
§24 опрацювати |
9. |
02.10 |
Огляд будови скелета. З’єднання кісток. |
§25 опрацювати |
10. |
03.10 |
Функції та будова скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів. |
§26-27 опрацювати |
11. |
09.10 |
Робота м’язів. Утома м’язів. Лабораторне дослідження: Розвиток втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми. |
§28 опрацювати, підготувати міні- проект |
12. |
10.10 |
Профілактика порушень опорно-рухової системи. Міні-проект - «Гіподинамія – ворог сучасної людини», - «Рухова активність - основа фізичного здоров’я» |
§29 опрацювати |
13. |
16.10 |
Узагальнення знань з теми: «Опора та рух» |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини |
|||
14. |
17.10 |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. |
§5 опрацювати, підготувати міні-проект «Збалансоване харчування» |
15. |
23.10 |
Харчування й обмін речовин. Міні-проект «Збалансоване харчування». |
§6 опрацювати |
16. |
24.10 |
Їжа та її компоненти. Харчові та енергетичні потреби людини. Склад і значення харчових продуктів |
§7 опрацювати |
Травлення |
|||
17 |
06.11 |
Значення травлення. Система органів травлення. |
§8 опрацювати |
18 |
07.11 |
Процес травлення в ротовій порожнині. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями). Дослідницький практикум: Дія ферментів слини на крохмаль. |
§9 (ст.40-41) опрацювати |
19 |
13.11 |
Процес травлення в шлунку. |
§9(ст.42-43.) опрацювати |
20 |
14.11 |
Процес травлення в кишечнику. |
§10 опрацювати |
21 |
20.11 |
Регуляція травлення. |
§11 опрацювати |
22 |
21.11 |
Харчові розлади та їх запобігання. |
опрацювати конспект |
23 |
27.11 |
Контрольна робота 1: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення». Тематична |
§ 5-11 повторити |
Дихання |
|||
24 |
28.11 |
Значення дихання. Система органів дихання. |
§12 опрацювати |
25 |
04.12 |
Газообмін у легенях і тканинах. |
§13 опрацювати |
26 |
05.12 |
Дихальні рухи. Нервова й гуморальна регуляція дихальних рухів. |
§14 опрацювати |
27 |
11.12 |
Профілактика захворювань дихальної системи. |
ст.62-64 опрацювати |
Транспорт речовин |
|||
28 |
12.12 |
Кров, її склад та функції. Лімфа. |
§15 опрацювати |
29 |
18.12 |
Лаборатортна робота №1 «Мікроскопічна будова крові людини». |
§15 повторити |
30 |
19.12 |
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. |
§16 опрацювати |
31 |
08.01 |
Система кровообігу. Серце: будова та функції. |
§17 опрацювати |
32 |
09.01 |
Робота серця. Лабораторне дослідження: Вимірювання частоти серцевих скорочень. |
§18 опрацювати |
33 |
15.01 |
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
§19 опрацювати |
34 |
16.01 |
Узагальнення знань з теми: «Дихання та транспорт речовин» |
Повт. §12-19 |
Виділення. Терморегуляція |
|||
35 |
22.01 |
Органи виділення. Будова і функції сечовидільної систем. |
§20 опрацювати |
36 |
23.01 |
Сечоутворення, його регуляція. Профілактика захворювань нирок. |
§21 опрацювати |
37 |
29.01 |
Значення та будова шкіри. |
§22 опрацювати, підготувати міні-проект «Складання правил догляду за власною шкірою» |
38 |
30.01 |
Терморегуляція. Профілактика захворювань шкіри. Перша допомога при травмах шкіри. Міні-проект «Складання правил догляду за власною шкірою» |
§23 опрацювати |
39 |
05.02 |
Узагальнення знань з теми: «Дихання. Транспорт речовин. Виділення. Терморегуляція» |
§12-23 |
Нервова система |
|||
40 |
06.02 |
Функції нервової системи. |
§30 опрацювати |
41 |
12.02 |
Будова нервової системи |
§31 опрацювати |
42 |
13.02 |
Будова і функції спинного мозку. |
§32 опрацювати |
43 |
19.02 |
Будова і функції головного мозку. |
§33-34 опрацювати |
44 |
20.02 |
Поняття про вегетативну нервову систему. |
§35опрацювати |
45 |
26.02 |
Регуляція рухової активності, поняття про соматичну нервову систему. |
§36 опрацювати |
46 |
27.02 |
Профілактика захворювань нервової системи. |
Опрацювати конспект уроку |
47 |
04.03 |
Контрольна робота 1: «Нервова система». Тематична |
|
Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи |
|||
48 |
05.03 |
Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів. |
§37 опрацювати |
49 |
11.03 |
Зорова сенсорна система. Лабораторні дослідження: Визначення акомодації ока. Виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
§38 опрацювати |
50 |
12.03 |
Зорові сприйняття. Гігієна зору. |
§39 опрацювати |
51 |
18.03 |
Слухова сенсорна система. Гігієна слуху. Лабораторне дослідження: Вимірювання порогу слухової чутливості |
§40 опрацювати |
52 |
19.03 |
Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. |
§41 опрацювати |
Вища нервова діяльність |
|||
53 |
01.04 |
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум: Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
§42 опрацювати |
54 |
02.04 |
Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: Визначення реакції зіниць на світло. |
§43 опрацювати |
55 |
08.04 |
Поняття про сигнальні системи. Мова й мовлення. |
§44 опрацювати |
56 |
09.04 |
Навчання та пам’ять. Лабораторне дослідження: Дослідження різних видів пам`яті. |
§45 опрацювати |
57 |
15.04 |
Мислення та свідомість. |
§46 опрацювати |
58 |
16.04 |
Сон. Біоритми. |
§47 опрацювати |
59 |
22.04 |
Узагальнення знань з теми: «Сенсорні системи та вища нервова діяльність». |
§42-47 опрацювати |
Регуляція функцій організму |
|||
60 |
23.04 |
Гомеостаз і регуляція функцій організму |
§48 опрацювати |
61 |
29.04 |
Гуморальна регуляція. Гормони. |
§49 опрацювати |
62 |
30.04 |
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції |
§50 опрацювати |
63 |
06.05 |
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. |
§51 опрацювати |
64 |
07.05 |
Алергія. СНІД. |
§52 опрацювати |
65 |
13.05 |
Взаємозв’язок регуляторних систем організму. Міні-проект «Йододефіцит в організмі людини, його наслідки, профілактика». |
§53 опрацювати |
Розмноження та розвиток людини |
|||
66 |
14.05 |
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. |
§54 опрацювати |
67 |
20.05 |
Утворення статевих клітин. Менструальний цикл. Запліднення. |
§55 опрацювати |
68 |
21.05 |
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. |
§56 опрацювати |
69 |
27.05 |
Постембріональний розвиток людини. |
§57 опрацювати |
70 |
29.05 |
Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму. Тематична |
§58 опрацювати |