Календарно-тематичне планування
з предмета «Дизайн і технології»
до підручника Т. Гільберг та інші
за Типовою освітньою програмою,
розробленою під керівництвом О.Я.Савченко
І семестр
№ п/п |
Зміст уроків |
Змістові лінії |
Ключові компетентності |
Очікувані результати |
Дата уроку |
РОЗДІЛ 1. Я І МОЄ ОТОЧЕННЯ |
|||||
1. |
Виготовлення з паперу за зразком чи власним задумом «Куточок іменинників» |
[3 ТЕО 2.1; 4.3] [3ТЕО4.2] [3 ТЕО 1.1; 4.1] [3 ТЕО 1.5] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності |
-працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; -організовує робоче місце; -виготовляє поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з по-окремим розподілом частин роботи; -досліджує проблеми та потреби у створенні виробів; -вибирає об’єкт проєктування і виготовлення із низки запропонованих або власних ідей; -обговорює корисність, естетичність та якість індивідуально або спільно створених виробів; -презентує результати власної або спільної проєктно технологічної діяльності. |
|
2. |
Моє хоббі (ліплення, пластилін) Ліплення предметів які відображають інтереси здобувачів освіти. |
[3 ТЕО 2.1; 4.3] [3 ТЕО 4.2] [3 ТЕО 1.1; 4.1] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
-працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; -організовує робоче місце; -виготовляє поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з по-окремим розподілом частин роботи; -досліджує проблеми та -потреби у створенні виробів; -вибирає об’єкт проєктування і виготовлення із низки запропонованих або власних ідей; -обговорює корисність, естетичність та якість індивідуально або спільно створених виробів; -презентує результати власної або спільної діяльності. |
|
3. |
Виконання проєкту «Місто/село майбутнього» Робота з папером. Дотримання послідовності виготовлення виробу |
[3 ТЕО 1.2; 1.4] [3 ТЕО 1.5] [3 ТЕО 3.1; 3.2 ]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
-експериментує, добудовуючи виготовлені розгортки за потреби та бажанням; -розробляє макет об’ємних фігур індивідуально або в групі , дотримується правил спільної роботи в групі; -обговорює корисність, естетичність та якість індивідуально або спільно створених виробів; -готує презентацію та рекламу, зокрема з використанням цифрових пристроїв; -презентує результати власної або спільної проєктно технологічної діяльності; -раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні; -аналізує свої помилки, по-можливості виправляє їх; -дотримується правил спільної роботи в групі. |
|
4. |
Виконання проєкту «Ми родичі» Робота з папером. Дотримання послідовності виготовлення виробу |
[3 ТЕО 1.4; 2.2] [3 ТЕО 3.2] [3 ТЕО 1.2; 1.3 ] [3 ТЕО 1.5]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
-розрізняє досліджує властивості тканих і нетканих матеріалів на дотик та візуально; - використовує креслярські інструменти та лінії; -вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; -виконує розгортку об’ємних фігур, зокрема з використанням цифрових пристроїв; -розрізняє види тканих і нетканих матеріалів ; -виготовляє виріб з тканих і нетканих матеріалів, зокрема вторинних; -презентує результати власної або спільної проєктно-технологічної діяльності. |
|
5. |
Виконання проєкту «Дерево успіху» Робота з папером. Дотримання послідовності виготовлення виробу |
[3 ТЕО 2.1; 4.3] [3 ТЕО 4.2] [3 ТЕО 1.1; 4.1 ] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; -уміння вчитися впродовж життя |
-досліджує проблеми та потреби у створенні виробів; -вибирає об’єкт проєктування і виготовлення із низки запропонованих або власних ідей; - розробляє план реалізації задуму в матеріалі та критерії оцінювання майбутнього виробу; -аналізує моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги) для продукування нових ідей; -розрізняє види ручних та механічних інструментів і пристосувань; -працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; -організовує робоче місце; -виготовляє поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з по-окремим розподілом частин роботи; раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні; -готує презентацію та рекламу, зокрема з використанням цифрових пристроїв; -дотримується правил спільної роботи в групі. |
|
РОЗДІЛ 2. Я І ПРИРОДА |
|||||
6. |
Виготовлення лепбуку «Вимірювання у нашому житті» |
[3 ТЕО 2.1; 4.1] [3 ТЕО 4.2] [3 ТЕО 1.1; 4.1 ] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
-досліджує проблеми та потреби у створенні виробів; -вибирає об’єкт проєктування і виготовлення із низки запропонованих або власних ідей; -розробляє план реалізації задуму в матеріалі та критерії оцінювання майбутнього виробу; -аналізує моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги) для продукування нових ідей; -описує модель спроєктованого виробу; -добирає матеріал для виготовлення спроєктованого виробу; -планує послідовність технологічних операцій ; -презентує результати власної або спільної діяльності. |
|
7. |
Виготовлення серветки-тримача |
[3 ТЕО 2.1; 4.3] [3 ТЕО 3.2] [3 ТЕО 1.1; 1.4 ] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 3.1]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
-виготовляє виріб з тканих і нетканих матеріалів, зокрема вторинних; -вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; -працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; -організовує робоче місце; -виготовляє поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з по-окремим -розподілом частин роботи; -розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх; -досліджує властивості тканих і нетканих матеріалів на дотик та візуально; -вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; -обробляє деталі виробу за потреби; -виготовляє виріб з тканих і нетканих матеріалів, зокрема вторинних. |
|
8. |
Виготовлення витинанки «Сніговики» Робота з папером. Дотримання послідовності виготовлення виробу |
[3 ТЕО 2.1; 4.3] [3 ТЕО 4.2] [3 ТЕО 1.1; 4.1 ] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
-працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; -організовує робоче місце; -розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх; -розрізняє і використовує формат композиції ; -виконує завдання з продовженням: добудовує, домальовує, удосконалює або розробляє композицію виробу; -оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі; -дотримується правил спільної роботи в групі; -розрізняє професії за сферами життєдіяльності; -планує послідовність технологічних операцій для виготовлення спроєктованого виробу ; -технологій обробки матеріалів (витинка, вишивка, плетіння, мозаїка, пап’є-маше, скрапбукінг тощо); -аналізує свої помилки, по-можливості виправляє їх; -оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі. |
|
9. |
Повітряна куля (аплікація, колаж) Робота з папером. Дотримання послідовності виготовлення виробу. |
[3 ТЕО 1.4; 1.2] [3 ТЕО 1.3] [3 ТЕО 3.2; 4.1] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
-аналізує інформацію з різних джерел; -розрізняє та використовує креслярські інструменти та лінії; -вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; -виконує розгортку об’ємних фігур, зокрема з використанням цифрових пристроїв; -експериментує, добудовуючи виготовлені розгортки за потреби та бажанням; -розробляє макет об’ємних фігур індивідуально або в групі; -аналізує моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги) для продукування нових ідей; -застосовує творчі методи проєктування –переносить форми природних і рукотворних об’єктів на власну модель ; -виготовлення спроєктованого виробу; -розраховує орієнтовні витрати на виготовлення виробу; -раціонально використовує час та матеріали; -оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі.
|
|
10. |
Виготовлення паперового літачка Вправляння у складанні паперу. Випробовування літачка. Проведення змагання чий літак пролетить найдальше. |
[3 ТЕО 2.1; 4.3] [3 ТЕО 4.2] [3 ТЕО 1.1; 4.1 ] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
-аналізує інформацію з різних джерел; -розрізняє та використовує креслярські інструменти та лінії; -вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; -виконує розгортку об’ємних фігур, зокрема з використанням цифрових пристроїв; -експериментує, добудовуючи виготовлені розгортки за потреби та бажанням; -розробляє макет об’ємних фігур індивідуально або в групі; -аналізує моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги) для продукування нових ідей; -застосовує творчі методи проєктування –переносить форми природних і рукотворних об’єктів на власну модель ; -виготовлення спроєктованого виробу; -розраховує орієнтовні витрати на виготовлення виробу; -раціонально використовує час та матеріали; -оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі.
|
|
11. |
Виконання проєкту «Озеленення класної кімнати» Ознайомлення з рослиною «Африканська фіалка». Правила та послідовність пересаджування рослин. Висаджування фіалки в ґрунт. |
[3 ТЕО 2.1; 4.3] [3 ТЕО 4.2] [3 ТЕО 1.1; 2.1 ] [3 ТЕО 1.4] [3 ТЕО 1.5]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - компетентності у галузі природничих наук |
-дотримується правил спільної роботи в групі; -розрізняє види ручних та механічних інструментів і пристосувань; -працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; -організовує робоче місце; -вирощує кімнатні рослини для класного приміщення або інших потреб. |
|
12 |
Листівка «Об’ємні квіти» Робота з папером. Дотримання послідовності виготовлення виробу |
[3 ТЕО 1.2; 1.3] [3 ТЕО 4.2] [3 ТЕО 1.1; 1.4 ] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
дотримується правил спільної роботи в групі; -розрізняє види ручних та механічних інструментів і пристосувань; -працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; -організовує робоче місце; розраховує орієнтовні витрати на виготовлення виробу; -раціонально використовує час та матеріали; -оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі.
|
|
13. |
Виготовлення моделі представника групи тварин Павукоподібні «Веселі павуки» Робота з природнім матеріалом. Виготовлення виробу з поєднанням пластиліну, дроту та природного матеріалу. |
[3 ТЕО 1.2; 1.3] [3 ТЕО 4.2] [3 ТЕО 1.1; 1.4 ] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5 |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
-вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; -виконує розгортку об’ємних фігур, зокрема з використанням цифрових пристроїв; -описує модель спроєктованого виробу; -описує модель спроєктованого виробу; -добирає матеріал для виготовлення спроєктованого виробу; -розраховує орієнтовні витрати на виготовлення виробу; -планує послідовність технологічних операцій для виготовлення спроєктованого виробу (пласкої та об’ємної форми); -презентує результати власної або спільної проєктно технологічної діяльності; -виявляє повагу до авторства власних робіт та інших осіб; -оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі. |
|
14. |
Навіщо люди створюють моделі |
[3 ТЕО 1.2] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; -виконує розгортку об’ємних фігур, зокрема з використанням цифрових пристроїв; -описує модель спроєктованого виробу; -описує модель спроєктованого виробу; -добирає матеріал для виготовлення спроєктованого виробу; -розраховує орієнтовні витрати на виготовлення виробу; -планує послідовність технологічних операцій для виготовлення спроєктованого виробу (пласкої та об’ємної форми); -презентує результати власної або спільної проєктно технологічної діяльності; -виявляє повагу до авторства власних робіт та інших осіб; -оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі. |
|
15. |
Виготовлення рослини занесеної до Червоної книги України. Квітка - «Нарцис». Безпечні прийоми праці при роботі з ножицями. Робота з папером. Дотримання послідовності виготовлення виробу. Обговорення необхідності оберігання рослин у дикій природі. |
[3 ТЕО 1.2; 1.3] [3 ТЕО 4.2] [3 ТЕО 1.1; 1.4 ] [3 ТЕО 2.2] [3 ТЕО 1.5 |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; компетентності у галузі природничих наук |
-вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; -виконує розгортку об’ємних фігур, зокрема з -використанням цифрових пристроїв; -описує модель спроєктованого виробу; -добирає матеріал для виготовлення спроєктованого виробу; -розраховує орієнтовні витрати на виготовлення виробу; -планує послідовність технологічних операцій для виготовлення спроєктованого виробу (пласкої та об’ємної форми); -презентує результати власної або спільної проєктно технологічної діяльності; -виявляє повагу до авторства власних робіт та інших осіб; -оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі |
|