Календарне планування для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, редагована кількість годин

Про матеріал
Календарне планування для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, редагована кількість годин
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

6 клас

 

 

Я у світі

(педагогічний патронаж)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

«Я У СВІТІ»

для 5-10 класів для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020


ББК 74.3

П78

 

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист МОН від 25.08.2020 №1/9-469 )

 

 

Автори-упорядники:

Литвин І.М. – кандидат педагогічних наук, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»;

Хронік Т.Є. кандидат педагогічних наук директор Комунального закладу «Корсунь-Шевченківський багатопрофільний навчально- реабілітаційний центр «Надія» Черкаської обласної ради»;

Томіленко О.В. кандидат педагогічних наук вчитель-дефектолог Комунального закладу «Корсунь-Шевченківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр «Надія» Черкаської обласної ради».

 

 

 

Рецензенти:

Чеботарьова О.В., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;

Черноусова   Н.М.,    заступник   директора    з     навчальної     роботи КЗ «Черкаська спеціальна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Черкаської обласної ради».


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Навчальний предмет «Я у Світі» вивчається у 5-10 класах спеціальних навчальних закладах для дітей з порушенням інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів і є складовою освітньої галузі

«Суспільствознавство».

Метою навчального предмета «Я у Світі» є особистісний розвиток учня, формування його соціальної і громадянської компетентностей шляхом засвоєння різних видів соціального досвіду, що складається із загальнолюдських, загальнокультурних та національних цінностей, соціальних норм, громадянської активності, прийнятої в суспільстві поведінки, толерантного ставлення до відмінностей культур, традицій і різних думок.

Досягнення зазначеної мети передбачає вирішення наступних завдань:

  • формування у дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів системи уявлень та елементарних понять про соціальні норми, традиції українського народу, культурні і статево-рольові стандарти поведінки;
  • виховання гуманної, соціально активної особистості, яка має уявлення про свою належність до соціально-культурного середовища, здатна розуміти значення життя як найвищої цінності;
  •    формування елементарних понять, умінь і навичок поведінки у природі і соціальному середовищі;
  •   забезпечення первинними ціннісними орієнтаціями щодо природи, природоохоронної діяльності, культурної спадщини України, регіону, сім’ї;
  •   розвиток навичок взаємодії у сім’ї, колективі, суспільстві шляхом активного спілкування із соціальним оточенням, накопичення досвіду комунікативної діяльності, дотримання правил толерантної поведінки, співпереживання і солідарності з іншими людьми у різноманітних життєвих ситуаціях;
  • формування основ споживчої культури.

Змістовою основою програми навчального предмета «Я у світі» є Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема, освітньої галузі «Суспільствознавство».

Навчальний предмет «Я у Світі» посідає одне з пріоритетних місць у системі освіти дітей з особливими освітніми потребами спеціальних закладів загальної середньої освіти

Навчальна програма для дітей 5-10 класів з порушенням інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів «Я у Світі» розроблена на основі Типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами (наказ Міністерства освіти і науки України від 10.06.2019 № 808, таблиця 19.1).

Уроки «Я у Світі» згідно навчального плану проводяться 1 раз на тиждень (35 годин на рік).


Програма складається з наступних розділів: зміст навчального матеріалу, кількість відведених годин на вивчення, навчальні досягнення учнів та спрямованість корекційно-розвиткової роботи.

Структура навчальної програми складається з таких розділів:

«Людина як особистість», «Людина серед людей», «Людина в суспільстві», «Людина і світ», що сприяє поетапному усвідомленню учнями єдності компонентів «Я сім’я школа рідний край Україна світ». Добір змісту навчального матеріалу відбувається з урахуванням специфіки пізнавальних можливостей і діяльності дітей з інтелектуальними порушенням помірного та тяжкого ступенів.

Матеріал, що подається, не вимагає складних узагальнень, що відповідає реальним можливостям учнів. Програмою передбачено поступове розширення змісту і узагальнення набутого досвіду у наступних класах.

Відповідно до дібраного змісту з даного предмета, у другій колонці наводяться орієнтовні вимоги до знань і умінь учнів, тобто ті знання та вміння, якими учні мають оволодіти в результаті засвоєння навчального матеріалу.

У колонці «Спрямованість корекційно-розвиткової роботи» сформульовані напрями корекції та розвитку пізнавальної, сенсорної, особистісної сфери та мовленнєвої діяльності учнів, враховуючи конкретний матеріал змісту навчальної програми.

Корекційно-розвиткова спрямованість змісту навчання буде поступово реалізуватися на основі застосування спеціальних вправ, завдань, практичних робіт різної складності в освітньому процесі за змістовим матеріалом теми чи розділу предмета, що вивчається.

У програмі наводиться орієнтовний розподіл годин за темами, але на розсуд вчителя може змінюватись відповідно можливостей засвоєння того чи іншого матеріалу.

Вивчення навчального предмета «Я у Світі» сприяє формуванню уявлень та елементарних понять про соціальні норми, традиції українського народу, культурні і статево-рольові стандарти поведінки; формуванню навичок поведінки у соціальному середовищі; усвідомленню зв’язків між власними вчинками та їх наслідками, відповідальністю; вихованню зацікавленості та поваги до народних звичаїв, мистецтва, пам’ятників культури, особливостям життя людей у різних регіонах України.

Застосування інтерактивних моделей навчання: рольові ситуації, проблемні питання, творчі завдання, ігри, робота в малих групах, тематичні малюнки, розробка групових проектів, тощо, пробуджують зацікавленість, емоційні переживання, спонукають до формування позитивних життєвих позицій. Активна позиція учнів в процесі засвоєння навчального матеріалу сприяє формуванню суспільствознавчих понять, удосконалює вчинки, звички, вміння належно поводитись у соціальному оточенні.


 

 

6-й клас

(35 год. / 1год. на тиждень)

з\ п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

1

 

Людина серед людей

Родина, рідня. Склад родини.

Учень/учениця:

- має уявлення про правила

Прізвище, ім’я батьків, дідусів,

співжиття та взаємодії у сім'ї;

бабусь. Азбука сімейних

- має уявлення про елементарні

стосунків (повага, шана до

правила ввічливої поведінки

дорослих, любов, турбота між

(ввічливі слова).

членами родини).

 

Обов’язки і права батьків та

 

дітей.

 

2

2

 

 

Домашні обов’язки (прибирати,

 

доглядати за домашніми

 

тваринами, кімнатними

 

рослинами, допомагати батькам

 

у різних справах).

 

3

 

Дозвілля в сім’ї (ігри, дитячі

 

розваги). Організація вихідного

 

дня, спорт. Улюблені заняття

 

твоєї родини.

 


 

4

 

Ввічливі слова. Правила ввічливості (вітання, побажання, прощання).

 

5

 

Правила поведінки у транспорті

громадських місцях. Правила поведінки за столом.

6

 

Наше житло

Учень/учениця:

Твій дім будинок( квартира).

називає

7

 

Квартира/ будинок, двір, садиба.

- знає (показує) засоби для

Що є у будинку: приміщення, їх

прибирання кімнати.

призначення, меблі.

- має уявлення про обов’язки дітей

8

 

Побутова техніка її

та дорослих в сім’ї;

призначення. Правила безпеки

- розрізняє з допомогою вчителя

поводження з технікою. Кухонне

якості людини (працьовитість і

начиння (посуд, (національне

лінь).

художнє оздоблення посуду),

 

кухонна побутова техніка,

 

меблі).

 

9

 

Прибирання помешкання.

 

Обов'язки дітей та дорослих.

 

10

 

Допомога батькам. Правила

 

охайності (зовнішній вигляд,

 

кімната, робоче місце).

 

Працьовитий та лінивий.

 


 

11

 

Праця батька.

 

Учень/учениця:

називає

  •   має уявлення про різні професії людей;
  • за допомогою вчителя показує на

малюнку професії, що вивчаються.

12

 

Праця матері.

 

13

 

Професії.

14

 

Людина у суспільстві

Школа. Склад шкільного товариства: діти, які вчаться, та дорослі, які працюють. Імена учнів, вчителів, вихователів класу. Працівники школи (вчителі, вихователі, лікар, кухар та ін.).

Учень/учениця:

знає імена добре знайомих людей (однокласників, працівників школи);

  •          має уявлення про правила поведінки учня в школі;
  •     має уявлення про призначення шкільних приміщень;
  •     розрізняє з допомогою вчителя працівників школи різних професій.

15

 

Шкільні приміщення: їх назви та призначення (клас, їдальня, спортзал, кабінет лікаря тощо).

16

 

Правила культурної поведінки в школі.

17

 

Приміщення школи

та їх призначення.

18

 

Рідний край

Місто  / село де ми  живемо. Наша вулиця.  Наш будинок.

Учень/учениця:

називає рідне місто/село, головну вулицю;


 

19

 

Головна вулиця міста / села.

  •         розпізнає з допомогою вчителя зображені на малюнку місця (місто, село, міський будинок і сільська хата);
  •    розпізнає за допомогою вчителя транспортні засоби;
  •          має уявлення про правила поведінки у громадських місцях.

20

 

Правила вуличного руху у місті / селі, перехід вулиці.

21

 

Транспорт міста /села: наземний, повітряний, водний транспорт.

22

 

Професії людей, які працюють на транспорті.

23

 

Зупинки громадського транспорту.

24

 

Правила виходу з транспорту.

25

 

Світлофор і його сигнали.

26

 

Народна творчість

Пісні.

Учень/учениця:

має уявлення про народні свята та звичаї;

бере участь у проведенні свят,

групових та загальношкільних заходів.

27

 

Колядки, щедрівки

 

28

 

  Вірші,  веснянки та ін.

 

29

 

Народні свята.

 

 

Народні ремесла та художні

промисли України

Учень/учениця:

- має уявлення про народні ремесла


 

30

 

Ознайомлення   з   елементами народних  ремесел    (на                            вибір вчителя). Гончарство.

 

та художні промисли, які вивчалися;

  •            ознайомлений з народними ремеслами;
  •          за допомогою малюнків та запитань вчителя (виділяє, наводить приклади, показує на малюнку) народні ремесла.

31

 

 

Ковальські ремесла  (обробка  металів). Художня   обробка                                          дерева (різьблення,                                                                                    бондарство).

32

 

 

Гутництво    -   виготовлення виробів зі   скла.   

 

33

 

Ткацтво, килимарство.

 

34

 

Писанкарство.

 

 

 

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Інкл
Додано
5 березня 2023
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку