Історія України 9 клас
(1,5 години на тиждень, 52 – на рік)
згідно з навчальною програмою (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Календарне планування до підручника з історії України для 9 класу закладів загальної середньої освіти авторів Турченко Ф. Г., Мороко В. М. 2017 року.
№ з.п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Зміст уроку |
|
|
|
Вступ. Особливості розвитку українських земель наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ cт. |
|
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
||||
|
|
Наддніпрянська Україна в системі міжнародних відносин.Українське козацтво після ліквідації Запорозької Січі.
|
|
|
|
|
Соціально-економічний розвиток. Кріпацтво. Чумакування. Початок промислового перевороту. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.
|
|
|
|
|
Соціально-економічний розвиток. Робота з Атласом. |
|
|
|
|
Початок українського національного відродження. Формування української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Кирило-Мефодіївське братство. |
|
|
|
|
Масонство. Декабристи. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні протести. |
|
|
|
|
Практична робота: проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини. Практична робота: укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів». |
|
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – в першій половині ХІХ ст.» |
||
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
||||
|
|
Соціально-економічне становище. |
|
|
|
|
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
|
|
|
|
Європейська революція 1848–1849 рр. в західноукраїнських землях. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності |
|
|
|
|
Практичне заняття: Альманах «Русалка Дністровая». |
|
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» |
||
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
||||
|
|
Умови розвитку культури. Освіта. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Наука. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. |
|
|
|
|
Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» І.Котляревського. Т.Шевченко і його «Кобзар». П.Куліш, М.Гоголь. |
|
|
|
|
Розвиток українського мистецтва. Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. |
|
|
|
|
Практичне заняття: Повсякденне життя. Становище жінки. підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст. -Наш край у кінці XVIII – першій половині XIX ст. Практичне заняття. |
|
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.» |
||
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
||||
|
|
Українське питання у контексті міжнародних відносин. Кримська (Східна) війна 1853–1856 рр. на українських землях |
|
|
|
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860-х –1870-х років.
|
|
|
|
|
Економічний розвиток у 1860-1890-х роках.Практична робота: підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.», «Пам’ятки правової думки в Україні ХІХ ст.» та ін. |
|
|
|
|
Визвольний рух у 1860–1890-х роках.Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863-1864 рр. та його наслідки для України. |
|
|
|
|
Зміни в соціальній структурі суспільства.Молоді Громади. |
|
|
|
|
Практичне заняття: Культурницький етап національного відродження на українських землях у складі Російської імперії: суспільні виклики. Валуєвський циркуляр і Емський указ. |
|
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.» |
||
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. |
||||
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
|
|
|
|
Розвиток промисловості та с.г. Кооперативний рух. Трудова еміграція. Робота з Атласом. |
|
|
|
|
Основні течії українського суспільно-політичного руху в 1850–1860-х роках.Народовці, москвофіли. Культурно-освітнє товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Т.Г.Шевченка.
|
|
|
|
|
Піднесення суспільно-політичного руху в 1870-1890-х роках в Галичині, Закарпатті та Буковині. Польський і єврейський рухи в Галичині. |
|
|
|
|
Утворення політичних партій у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська Національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та Віденському парламенті. |
|
|
|
|
Особливості українського руху в Російській і Австрійській імперіях у 19ст. |
|
|
|
|
Практичне заняття: Наш край в другій половині ХІХ ст.
|
|
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Західноукраїнські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.» |
||
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ |
||||
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку на Надніпрянщини у 1900-1914р. |
|
|
|
|
Кооперативний рух. Українські промисловці меценати. |
|
|
|
|
Господарство і соціально економічне становище населення Західної України початку 20 ст. |
|
|
|
|
Суспільно-політичне життя на Наддніпрянщині XIX-XX ст. |
|
|
|
|
Події революції 1905–1907 рр. в Україні. Український національно-культурний рух. Діяльність українських парламентських громад в І та ІІ Державних Думах. Діяльність «Просвіти». «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних Думах. |
|
|
|
|
Наддніпрянська Україна в 1907-1914 рр. |
|
|
|
|
Наростання національного руху в Західній Україні в 1900-1913 рр.. Український політичний та національно-культурний рух . |
|
|
|
|
Діяльність політичних, національно-культурних і військово-спортивних організацій. І.Боберський, К.Трильовський. Реформа виборчої системи. Боротьба за створення українського університету. Особливості українського руху в Буковині і Закарпатті. Діяльність організацій «Сокіл», «Січ», «Пласт». |
|
|
|
|
Практичне заняття. Українська греко-католицька церква. Ідеї автономії політичних партій Надніпрянщини. |
|
|
|
|
Урок контролю та корекції знань з теми: «Україна на початку ХХ століття перед викликами модернізації» |
||
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
||||
|
|
Вплив модернізації на культурне життя українців. |
|
|
|
|
Особливості розвитку культурного життя. Література. Українська преса та видавництва. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика. |
|
|
|
|
Мистецтво.Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація та модерн в архітектурі. Зміни в міській та сільській забудові. |
|
|
|
|
Практичне заняття: Традиції та побут української сім’ї. |
Нові явища в культурному та духовному житті. |
|
|
|
Видатні постаті кінця 19- початку 20 ст. |
|
|
|
|
Практичне заняття: Наш край на початку ХХ століття. |
|
|
|
|
Підсумки розвитку України в ХІХ – на початку ХХ ст. |
||
|
|
Повторення вивченого матеріалу. |
||
|
|
Узагальнення і систематизація знань і умінь учнів |
|
|