2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення

Календарне планування до предмету Соціально-побутове орієнтування

Про матеріал
Календарне планування до предмету Соціально-побутове орієнтування для 4-го класу за навчальними програмами для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором «Соціально-побутове орієнтування». Укладач: к. пед н., старший науковий співробітник лабораторії тифлопедагогіки ЛегкийО.М.
Перегляд файлу

Соціально-побутове орієнтування

3 години на тиждень

За навчальними програмами для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх  навчальних закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором «Соціально-побутове орієнтування». Укладач: к. пед н., старший науковий співробітник лабораторії тифлопедагогіки ЛегкийО.М.

з/п

 

Дата

 

Тема уроку

 

Примітки

1

 

Вступний урок. Правила поведінки та техніки безпеки під час проведення уроків соціально-побутового орієнтування.

 

Особиста гігієна

2

 

Здоровий спосіб життя. Значення правильного способу життя як запоруки здоров'я.

 

3

 

Шкідливі звички та їх вплив на здоров'я  людини.

 

4

 

Режим дня. Дотримання режиму дня . Його значення для здоров'я дитини.

 

5

 

Оптичні засоби. Гігієна зору. Правила догляду за оптичними засобами

 

6

 

Зустріч з лікарем –офтальмологом.

 

7

 

Зорове навантаження. Дотримання певного рівня зорового навантаження під час читання і письма.

 

8

 

Прийоми знімання зорової втоми. Комплекс вправ

для зняття зорової втоми.

 

9

 

Практична робота «Охорона здоров’я та зору» .

Правила дотримання режиму зорового та фізичного навантаження.

 

10

 

Особиста гігієна та ії значення для  здоров’я  людини

 

11

 

Інструктаж з БЖД

Екскурсія до кабінету охорони зору.

 

Догляд за одягом та взуттям

12

 

Класифікація одягу та взуття та їх призначення (повся кденний , робочий,святковий,спортивний  одяг).

 

13

 

Практична робота. «Види одягу» . Самостійне підбирання одягу та взуття відповідно до ситуації.

 

14

 

Правила догляду  за повсякденним одягом .

 

15

 

Правила догляду за верхнім одягом . Чищення верхнього одягу.

 

16

 

Дрібний ремонт одягу. Правила з техніки безпеки під час роботи з голкою, ножицями. Пришивання ґудзиків

 

17

 

Складання одягу . Удосконалення навичок догляду за одягом.

 

18

 

Практична робота «Складання одягу у шафі »

 

19

 

Прання речей із вовняних і синтетичних видів тканини.

 

20

 

Виведення плям.

 

 

21

 

Правила підбору миючих засобів для виведення плям

 

22

 

Практична робота . Самостійне   виведення плям на одягу.

 

23

 

Правила догляду за взуттям різного виду.

 

24

 

Просушування взуття різного виду.

 

25

 

 Чищення взуття.

 

26

 

Інструктаж з БЖД. Екскурсія до взуттєвого магазину

 

Харчування

32

 

Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної  роботи під час приготування їжі.

 

33

 

Ознайомлення з кухонним обладнанням та кухонними  електроприладами.

 

34

 

Практична робота «Користування  кухонними електроприладами»

 

35

 

Продукти харчування та умови їх зберігання. Основні групи продуктів харчування.

 

36

 

Раціональне харчування та цінність харчових продуктів.

 

37

 

Значення овочів у харчуванні людини.

 

38

 

Харчові якості овочевих страв та способи їх приготування.

 

39

 

Теплова обробка продуктів.Безпечні прийоми роботи з гарячими рідинами. Практична робота . Чищення варених овочів

 

40

 

Нарізання  різними способами (соломкою, кубиками, натирання на тертушці).

 

41

 

Види салатів. Практична робота «Приготування страви за рецептом»( салату з варених овочів)

 

42

 

Столовий етикет. Способи користування столовим приладдям (ложкою, виделкою, ножем)

 

 

43

 

Правила сервірування столу. Практична робота «Сервірування святкового столу»

 

44

 

Складання меню на обід. Складання святкового меню.

 

45

 

Правила приймання їжі та культура поведінки за обіднім столом.

 

 

46

 

Прибирання кухні. Миття посуду . Безпечні засоби для миття посуду

 

47

 

Узагальнення знань, умінь і навичок.

 

 

 

 

 

 

Соціально-побутове орієнтування

3 години на тиждень

За навчальними програмами для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх  навчальних закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором «Соціально-побутове орієнтування». Укладач: к. пед н., старший науковий співробітник лабораторії тифлопедагогіки ЛегкийО.М.

                                                     ІІ семестр               

 

з/п

 

Дата

 

Тема уроку

 

Примітки

Житло

48

 

Санітарно - гігієнічні вимоги до приміщень.

 

49

 

Інвентар та спеціальні засоби для прибирання.

 

50

 

Обсяг і послідовність щотижневого прибирання.

 

51

 

Миття підлоги. Засоби для миття підлоги.

 

52

 

Миття вікон. Засоби для миття вікон.

 

53

 

Практичне заняття: «Генеральне прибирання класної кімнати».

 

54

 

Побутова техніка .ЇЇ застосування. Правила роботи з побутовою технікою.

 

55

 

Практичне заняття: «Чищення килимка за допомогою пилососа»

 

56

 

Вологе чищення килимка. Миючі засоби для чищення килимка.

 

 

 

                            Транспорт

 

57

 

Види пасажирського транспорту.

 

58

 

Види вантажного транспорту.

 

59

 

Правила безпечної  поведінки в міському транспорті.

 

60

 

Правила посадки в транспорт і висадки з транспорту.

 

61

 

Практичне заняття «Ми пасажири». Моделювання ситуації : оплата проїзду.

 

62

 

Види  повітряного транспорту.

 

63

 

Практичне заняття: «Уявна подорож літаком»

 

64

 

Види водного транспорту.

 

65

 

Підземний транспорт. Метро.

 

66

 

Сюжетна гра: «Мандрівка по Україні»

 

67

 

Практичне заняття : «Складання маршруту мандрівки»

 

68

 

Багаж.Раціональний підхід до речей необхідних для подорожі.

 

 

 

                            Торгівля

 

69

 

Ринок. Види ринків.

 

70

 

Супермаркети.Види супермаркетів.

 

71

 

Правила поведінки в магазині.

 

72

 

Якість і ціна товарів.

 

73

 

Заняття-гра. Моделювання ситуації: «Визначення якості товарів».

 

74

 

Дата виготовлення продуктів і кінцевий термін зберігання.

 

75

 

Практичне заняття .Порядок придбання товарів.

 

76

 

Сюжетна гра : «Продавець – покупець»

 

77

 

Інструктаж з БЖД. Екскурсія у супермаркет. Самостійне придбання товарів.

 

78

 

Продуктовий кошик. Складання списку продуктів .

 

Засоби зв'язку

79

 

Ознайомлення з основними видами засобів зв'язку та переліком їх послуг.

 

80

 

Ознайомлення з видами поштових документів.

 

 

81

 

Поштові відправлення, вартість послуг.

 

82

 

Написання та відправлення листа. Види конвертів.

 

83

 

Практична робота: підписування конверта на відправлення листа.

 

84

 

Заняття –гра «На пошті».

 

85

 

Вироблення спеціальних навичок користування

телефонним зв'язком.

 

86

 

Сюжетна гра «Телефонна розмова»

 

87

 

Інструктаж з БЖД. Екскурсія на пошту.

 

 

 

                               Медична допомога

 

88

 

Здоровий спосіб життя. Значення правильного способу життя як запоруки здоров'я.

 

89

 

Шкідливі звички та їх вплив на здоров'я  людини.

 

90

 

Лікувально-профілактична і лікувально- відновлювальна робота.

 

91

 

Лікування та профілактика очних захворювань.

 

92

 

Види оптичних засобів корекції зору.

 

93

94

 

 

Ознайомлення з різними оптичними приладами та догляд за ними.

 

95

 

П.р. «Відвідання офтальмологічного кабінету. Бесіда з лікарем-офтальмологом»

 

96

 

Зорове навантаження. Дотримання певного рівня зорового навантаження під час читання і письма.

 

97

98

 

Прийоми знімання зорової втоми. Комплекс вправ для зняття зорової втоми

 

99

 

Практична робота. Самостійне виконання комплексу гімнастичних вправ для очей.

 

100

 

Правила надання першої долікарської допомоги.

 

101

 

Інструктаж з БЖД. Екскурсія до шкільного медичного кабінету.

 

102

 

Заняття-гра «У лікаря ».Ситуативне моделювання: «Виклик швидкої»

 

103

 

Підсумковий урок за семестр

 

104

 

Узагальнення знань, умінь і навичок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Інкл
Додано
1 листопада 2020
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку