Соціально-побутове орієнтування
3 години на тиждень
За навчальними програмами для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором «Соціально-побутове орієнтування». Укладач: к. пед н., старший науковий співробітник лабораторії тифлопедагогіки ЛегкийО.М.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
1 |
|
Вступний урок. Правила поведінки та техніки безпеки під час проведення уроків соціально-побутового орієнтування. |
|
Особиста гігієна |
|||
2 |
|
Здоровий спосіб життя. Значення правильного способу життя як запоруки здоров'я. |
|
3 |
|
Шкідливі звички та їх вплив на здоров'я людини. |
|
4 |
|
Режим дня. Дотримання режиму дня . Його значення для здоров'я дитини. |
|
5 |
|
Оптичні засоби. Гігієна зору. Правила догляду за оптичними засобами |
|
6 |
|
Зустріч з лікарем –офтальмологом. |
|
7 |
|
Зорове навантаження. Дотримання певного рівня зорового навантаження під час читання і письма. |
|
8 |
|
Прийоми знімання зорової втоми. Комплекс вправдля зняття зорової втоми. |
|
9 |
|
Практична робота «Охорона здоров’я та зору» .Правила дотримання режиму зорового та фізичного навантаження. |
|
10 |
|
Особиста гігієна та ії значення для здоров’я людини |
|
11 |
|
Інструктаж з БЖД Екскурсія до кабінету охорони зору. |
|
Догляд за одягом та взуттям |
|||
12 |
|
Класифікація одягу та взуття та їх призначення (повся кденний , робочий,святковий,спортивний одяг). |
|
13 |
|
Практична робота. «Види одягу» . Самостійне підбирання одягу та взуття відповідно до ситуації. |
|
14 |
|
Правила догляду за повсякденним одягом . |
|
15 |
|
Правила догляду за верхнім одягом . Чищення верхнього одягу. |
|
16 |
|
Дрібний ремонт одягу. Правила з техніки безпеки під час роботи з голкою, ножицями. Пришивання ґудзиків |
|
17 |
|
Складання одягу . Удосконалення навичок догляду за одягом. |
|
18 |
|
Практична робота «Складання одягу у шафі » |
|
19 |
|
Прання речей із вовняних і синтетичних видів тканини. |
|
20 |
|
Виведення плям.
|
|
21 |
|
Правила підбору миючих засобів для виведення плям |
|
22 |
|
Практична робота . Самостійне виведення плям на одягу. |
|
23 |
|
Правила догляду за взуттям різного виду. |
|
24 |
|
Просушування взуття різного виду. |
|
25 |
|
Чищення взуття. |
|
26 |
|
Інструктаж з БЖД. Екскурсія до взуттєвого магазину |
|
Харчування |
|||
32 |
|
Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної роботи під час приготування їжі. |
|
33 |
|
Ознайомлення з кухонним обладнанням та кухонними електроприладами. |
|
34 |
|
Практична робота «Користування кухонними електроприладами» |
|
35 |
|
Продукти харчування та умови їх зберігання. Основні групи продуктів харчування. |
|
36 |
|
Раціональне харчування та цінність харчових продуктів. |
|
37 |
|
Значення овочів у харчуванні людини. |
|
38 |
|
Харчові якості овочевих страв та способи їх приготування. |
|
39 |
|
Теплова обробка продуктів.Безпечні прийоми роботи з гарячими рідинами. Практична робота . Чищення варених овочів |
|
40 |
|
Нарізання різними способами (соломкою, кубиками, натирання на тертушці). |
|
41 |
|
Види салатів. Практична робота «Приготування страви за рецептом»( салату з варених овочів) |
|
42 |
|
Столовий етикет. Способи користування столовим приладдям (ложкою, виделкою, ножем)
|
|
43 |
|
Правила сервірування столу. Практична робота «Сервірування святкового столу» |
|
44 |
|
Складання меню на обід. Складання святкового меню. |
|
45 |
|
Правила приймання їжі та культура поведінки за обіднім столом.
|
|
46 |
|
Прибирання кухні. Миття посуду . Безпечні засоби для миття посуду |
|
47 |
|
Узагальнення знань, умінь і навичок. |
|
Соціально-побутове орієнтування
3 години на тиждень
За навчальними програмами для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором «Соціально-побутове орієнтування». Укладач: к. пед н., старший науковий співробітник лабораторії тифлопедагогіки ЛегкийО.М.
ІІ семестр
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Житло |
|||
48 |
|
Санітарно - гігієнічні вимоги до приміщень. |
|
49 |
|
Інвентар та спеціальні засоби для прибирання. |
|
50 |
|
Обсяг і послідовність щотижневого прибирання. |
|
51 |
|
Миття підлоги. Засоби для миття підлоги. |
|
52 |
|
Миття вікон. Засоби для миття вікон. |
|
53 |
|
Практичне заняття: «Генеральне прибирання класної кімнати». |
|
54 |
|
Побутова техніка .ЇЇ застосування. Правила роботи з побутовою технікою. |
|
55 |
|
Практичне заняття: «Чищення килимка за допомогою пилососа» |
|
56 |
|
Вологе чищення килимка. Миючі засоби для чищення килимка. |
|
|
|
Транспорт |
|
57 |
|
Види пасажирського транспорту. |
|
58 |
|
Види вантажного транспорту. |
|
59 |
|
Правила безпечної поведінки в міському транспорті. |
|
60 |
|
Правила посадки в транспорт і висадки з транспорту. |
|
61 |
|
Практичне заняття «Ми пасажири». Моделювання ситуації : оплата проїзду. |
|
62 |
|
Види повітряного транспорту. |
|
63 |
|
Практичне заняття: «Уявна подорож літаком» |
|
64 |
|
Види водного транспорту. |
|
65 |
|
Підземний транспорт. Метро. |
|
66 |
|
Сюжетна гра: «Мандрівка по Україні» |
|
67 |
|
Практичне заняття : «Складання маршруту мандрівки» |
|
68 |
|
Багаж.Раціональний підхід до речей необхідних для подорожі. |
|
|
|
Торгівля |
|
69 |
|
Ринок. Види ринків. |
|
70 |
|
Супермаркети.Види супермаркетів. |
|
71 |
|
Правила поведінки в магазині. |
|
72 |
|
Якість і ціна товарів. |
|
73 |
|
Заняття-гра. Моделювання ситуації: «Визначення якості товарів». |
|
74 |
|
Дата виготовлення продуктів і кінцевий термін зберігання. |
|
75 |
|
Практичне заняття .Порядок придбання товарів. |
|
76 |
|
Сюжетна гра : «Продавець – покупець» |
|
77 |
|
Інструктаж з БЖД. Екскурсія у супермаркет. Самостійне придбання товарів. |
|
78 |
|
Продуктовий кошик. Складання списку продуктів . |
|
Засоби зв'язку |
|||
79 |
|
Ознайомлення з основними видами засобів зв'язку та переліком їх послуг. |
|
80 |
|
Ознайомлення з видами поштових документів.
|
|
81 |
|
Поштові відправлення, вартість послуг. |
|
82 |
|
Написання та відправлення листа. Види конвертів. |
|
83 |
|
Практична робота: підписування конверта на відправлення листа. |
|
84 |
|
Заняття –гра «На пошті». |
|
85 |
|
Вироблення спеціальних навичок користування телефонним зв'язком. |
|
86 |
|
Сюжетна гра «Телефонна розмова» |
|
87 |
|
Інструктаж з БЖД. Екскурсія на пошту. |
|
|
|
Медична допомога |
|
88 |
|
Здоровий спосіб життя. Значення правильного способу життя як запоруки здоров'я. |
|
89 |
|
Шкідливі звички та їх вплив на здоров'я людини. |
|
90 |
|
Лікувально-профілактична і лікувально- відновлювальна робота. |
|
91 |
|
Лікування та профілактика очних захворювань. |
|
92 |
|
Види оптичних засобів корекції зору. |
|
93 94 |
|
Ознайомлення з різними оптичними приладами та догляд за ними. |
|
95 |
|
П.р. «Відвідання офтальмологічного кабінету. Бесіда з лікарем-офтальмологом» |
|
96 |
|
Зорове навантаження. Дотримання певного рівня зорового навантаження під час читання і письма. |
|
97 98 |
|
Прийоми знімання зорової втоми. Комплекс вправ для зняття зорової втоми |
|
99 |
|
Практична робота. Самостійне виконання комплексу гімнастичних вправ для очей. |
|
100 |
|
Правила надання першої долікарської допомоги. |
|
101 |
|
Інструктаж з БЖД. Екскурсія до шкільного медичного кабінету. |
|
102 |
|
Заняття-гра «У лікаря ».Ситуативне моделювання: «Виклик швидкої» |
|
103 |
|
Підсумковий урок за семестр |
|
104 |
|
Узагальнення знань, умінь і навичок. |
|