Календарне планування з етики. 5 клас
За модельною навчальною програмою «Етика 5 – 6 класи»
(автори Ашортіа Є.Д., Бакка Т.В., Желіба О.В., Козіна Л.Є., Мелещенко Т.В.,Щупак І.Я.
Підручник «Етика» автори: Мелещенко Т.В.,
Желіба О.В., Бакка Т.В., Ашортіа Є.Д., Козіна Л.Є.
1 година на тиждень в першому семестрі (0,5 год./тиж в рік)
№ п. |
Дата |
Навчальний матеріал |
Примітки |
Дист.н. |
1. |
|
Вступ. Що вивчає етика (1 год) Як мораль і моральна цінність формують риси характеру. Що належить до людських чеснот. У чому особливості вивчення етики. |
|
|
|
|
Тема 1. МОРАЛЬНІ НОРМИ |
|
|
2. |
|
Чим важлива унікальність людини (0,5 год) Як формується індивідуальність людини. Які складові має власне «Я». як зрозуміти й сприйняти унікальність інших. Як правила сприяють взаємодії людей (0,5 год) Хто і для чого встановлює правилаю Як підібрати правила для взаємодії із собою. Як правила стають звичаєм і законом. |
|
|
3. |
|
Як моральні норми та принципи впливають на поведінку людей (0,5 год) Як розрізняти добро і зло. Що показує поведінку людини. Що таке моральний вибір. Як наслідки вчинку ведуть до відповідальності (0,5 год) Якими є мотиви вчинку. Як отримати потрібні наслідки. Чому людина відповідає за свої вчинки.
|
|
|
4. |
|
Чому повага до людини є основою етики (05 год) Що таке людяність і справедливість. Який основний зміст «золотого правила» моралі. Як дотримуватись «золотого правила» в житті. Чому важливо поважати морально-культурні надбання суспільства (0,5 год) Чому символи й закони уособлюють країну. Як виявляється повага до традицій і звичаїв народів України. Що таке патріотизм.
|
|
|
5. |
|
Узагальнення. (0,5 год) Тематичне оцінювання. Контрольне тестування. (0,5 год) |
|
|
|
|
Тема 2. ЛЮДСЬКІ ЧЕСНОТИ |
|
|
6. |
|
Яка роль чеснот у житті людини (0,5 год) Звідки взялась мораль. Чому совість називають внутрішнім регілятором моралі. Як совість робить людину відповідальною. Що означає доброчесність, стриманість, терплячість. (0,5 год) Як опанувати себе. Як виявляти терплячість і стриманість. Що таке доброчесність. |
|
|
7. |
|
Як доброзичливість змінює світ (0,5 год) Чому в спілкуванні важлива повага. Як опанувати доброзичливість. Як правильно співпереживати. Що таке старанність (0,5 год) Як старанно виконувати обов’язки. Як старанність допоможе досягти мети. Як стати більш старанним, старанною. |
|
|
8. |
|
Що таке щедрість (0,5 год) Як допомагати тим, хто потребує допомоги. Як не нашкодити щедрістю. Як виявляти скромність у добрих справах. Як ввічливість поліпшує спілкування (0,5 год) Що таке ввічливість. Із чого починається ґречність людини. Яке значення має етикет у сучасному світі.
|
|
|
9. |
|
Узагальнення. (0,5 год) Тематичне оцінювання. Контрольне тестування. (0,5 год) |
|
|
|
|
Тема 3. ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ |
|
|
10. |
|
У чому цінність довіри (0,5 год) Що таке на твою думку довіра. Як проявляти довіру в колі друзів, класі, школі. Як зберегти й розвивати довіру. Для чого нам родина (0,5 год) Чому повага-основа родинних стосунків. Які відносини партнерські. Чи обов’язково ділити права та обов’язки в родині. |
|
|
11. |
|
Чому важливо дружити і товаришувати (0,5 год) Що таке дружба. Як бути хорошим другом чи подругою. Як почати дружити. Як людина має поводитись в колективі (0,5 год) Що таке колектив. Як дотримуватися етики у відносинах. Що таке етичний кодекс. |
|
|
12. |
|
Чого вчить шкільна етика (0,5 год) Якими мають бути стосунки в класному та шкільному колективах. Навіщо дотримуватися правил поведінки у шкільному класі та школі. Які норми поведінки з однолітками й старшими. Як поводитись в громадських місцях (0,5 год) Що таке громадське місце. Як поводитись у громадському місці. Яка відповідальність за порушення правил поведінки в громадських місцях. |
|
|
13. |
|
Яку користь приносить толерантність (0,5 год) Що таке толерантність. Як сприймати звичаї, традиції та церемонії інших. Як використовувати етикет інших спільнот. Як не зіпсувати життя конфліктами (0,5 год) Чому виникають конфлікти. Як уникати конфліктів. Які існують шляхи розв’язання конфліктів. |
|
|
14. |
|
Узагальнення. (0,5 год) Тематичне оцінювання. Контрольне тестування. (0,5 год) |
|
|
|
|
Тема 4. КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ |
|
|
15. |
|
Яку роль у житті людини відіграє спілкування (0,5год) Чому особистість прагне до спілкування. Які є види спілкування. Яку роль у спілкуванні відіграє мова. Що таке вербальне спілкування (0,5 год) Що таке культура мови. Що таке мовний етикет. Як розвинути навички вербальної комунікації. |
|
|
16. |
|
Як почути й бути почутим (0,5год) Як краще донести свою думку. Як зрозуміти інших. Що таке активне слухання. Як спілкуватися без слів (0,5 год) Як передавати інформацію мімікою. Що передають жести. Як мова кінцівок і постави свідчить про манери спілкування. Чому виникли моральні норми спілкування. |
|
|
17. |
|
Узагальнення. (0,5 год) Тематичне оцінювання. Контрольне тестування. (0,5 год) |
|
|
18. |
|
Підсумкове узагальнення
|
|
|