Календарне планування етика 5 клас І семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування до модельної навчальної програми Етика 5 клас Навчальна програма (складена на основі Модельної навчальної програми «Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.), за підручником «Етика»: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Людмила Давидюк, Анжела Мельник. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2022 – 148 с.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

до модельної навчальної програми Етика 5 клас

Навчальна програма

(складена на основі Модельної навчальної програми «Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.), за підручником «Етика»: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти  / Людмила Давидюк, Анжела Мельник. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2022 – 148 с.

 

з/п

Дата

проведе-

ння

Тема уроку

Очікувані результати навчання

Види  навчальної діяльності

Ключові компетентності

Наскрізні змістові лінії

Примітка

Д/З

Вступ. Етика і ти.

 

1

 

Яку роль відіграє етика в житті людини? Чи потрібне нам сьогодні золоте правило моралі? Чому важливо пізнавати та оцінювати себе?

Пояснює, що таке мораль та етика, яку роль  вони відіграють у житті та стосунках людей Формулює золоте правило моралі, ілюструє 

його прикладами із власного життя та  життя оточення 

Пояснює, що таке моральні цінності та як  вони впливають на взаємини та

спілкування людей

Розповідає про важливість самопізнання та  самооцінки

Пошукові завдання:

з’ясування значення понять «мораль», «етика»,  створення хмар слів до понять «моральні  цінності», «золоте правило моралі»

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми):  Що є життєвими орієнтирами людини;

Як можна пізнавати себе;

Чому важливо оцінювати себе

Мовна, особиста, соціальна та навчальна, громадська компетентності. Грамотність.

Компетентність культурної обізнаності та самовираження. 

* Екологічна безпека та сталий розвиток

* Громадянська відповідальність» *Здоров'я і безпека

*Підприємливість і фінансова грамотність

Ст. 4 - 7

Розділ 1. Унікальність і неповторність людини.

Тема 1. Індивідуальність людини.

2

 

Що таке людська індивідуальність? Чому кожна людина унікальна? Чому важливо прислуховуватись до себе?

Обґрунтовує унікальність та неповторність  кожної людини

Визначає відмінності між людьми як  ціннісну ознаку індивідуальності

Розповідає про формування особистості та  людські чесноти

Пояснює, що таке індивідуальні відмінності людини, та виявляє повагу до них

Висвітлює сутність гідності та наводить  приклади її проявів

Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості та потреби 

Характеризує роль світогляду у житті  людини

Визначає свої потреби, бажання, інтереси  та цілі

Детально описує та аналізує в цілому себе  та інших осіб за різними ознаками  (інтереси, світогляд тощо)

Короткі повідомлення учнів:  

у чому проявляється неповторність кожної  людини, що є найвищими цінностями сучасного  світу, що таке світогляд

Пошукові завдання:

з’ясування значення понять «індивідуальність»,  «унікальність», «особистість», «гідність»,  «чеснота», «світогляд», «потреба» у різних  джерелах, складання речень, створення хмар слів  до понять «неповторність людини», «становлення  особистості», «інтереси людини»;

складання ребусів, емоджі, кросвордів із основними поняттями тем розділу

 

Мовна, особиста, соціальна та навчальна, громадська компетентності. Грамотність.

Компетентність культурної обізнаності та самовираження. 

* Екологічна безпека та сталий розвиток

* Громадянська відповідальність» *Здоров'я і безпека

*Підприємливість і фінансова грамотність

Ст. 11 - 15

Тема 2. Людські чесноти.

3

 

Чому людина починається з добра? Які чесноти прикрашають особистість? Як можна перемогти зло?

Обґрунтовує унікальність та неповторність  кожної людини

Визначає відмінності між людьми як  ціннісну ознаку індивідуальності

Розповідає про формування особистості та  людські чесноти

Пояснює, що таке індивідуальні відмінності людини, та виявляє повагу до них

Висвітлює сутність гідності та наводить  приклади її проявів

Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості та потреби 

Характеризує роль світогляду у житті  людини

Визначає свої потреби, бажання, інтереси  та цілі

Детально описує та аналізує в цілому себе  та інших осіб за різними ознаками  (інтереси, світогляд тощо)

Короткі повідомлення учнів:  

у чому проявляється неповторність кожної  людини, що є найвищими цінностями сучасного  світу, що таке світогляд

Пошукові завдання:

з’ясування значення понять «індивідуальність»,  «унікальність», «особистість», «гідність»,  «чеснота», «світогляд», «потреба» у різних  джерелах, складання речень, створення хмар слів  до понять «неповторність людини», «становлення  особистості», «інтереси людини»;

складання ребусів, емоджі, кросвордів із основними поняттями тем розділу

 

Мовна, особиста, соціальна та навчальна, громадська компетентності. Грамотність.

Компетентність культурної обізнаності та самовираження. 

* Екологічна безпека та сталий розвиток

* Громадянська відповідальність» *Здоров'я і безпека

*Підприємливість і фінансова грамотність

Ст.20 -23

Тема 3. Роль світогляду в становленні особистості. Потреби, бажання, інтереси людини.

4

 

Що таке світогляд людини? Як світогляд впливає на становлення особистості? Яку роль відіграють потреби, інтереси та бажання в житті людини?

Обґрунтовує унікальність та неповторність  кожної людини

Визначає відмінності між людьми як  ціннісну ознаку індивідуальності

Розповідає про формування особистості та  людські чесноти

Пояснює, що таке індивідуальні відмінності людини, та виявляє повагу до них

Висвітлює сутність гідності та наводить  приклади її проявів

Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості та потреби 

Характеризує роль світогляду у житті  людини

Визначає свої потреби, бажання, інтереси  та цілі

Детально описує та аналізує в цілому себе  та інших осіб за різними ознаками  (інтереси, світогляд тощо)

Короткі повідомлення учнів:  

у чому проявляється неповторність кожної  людини, що є найвищими цінностями сучасного  світу, що таке світогляд

Пошукові завдання:

з’ясування значення понять «індивідуальність»,  «унікальність», «особистість», «гідність»,  «чеснота», «світогляд», «потреба» у різних  джерелах, складання речень, створення хмар слів  до понять «неповторність людини», «становлення  особистості», «інтереси людини»;

складання ребусів, емоджі, кросвордів із основними поняттями тем розділу

 

Мовна, особиста, соціальна та навчальна, громадська компетентності. Грамотність.

Компетентність культурної обізнаності та самовираження. 

* Екологічна безпека та сталий розвиток

* Громадянська відповідальність» *Здоров'я і безпека

*Підприємливість і фінансова грамотність

Ст.28 - 31

Розділ 2. Спілкування у житті людини.

Тема 4. Спілкування та його роль у житті людини.

5

 

Чому спілкування важливе для людини? Як спілкування впливає на здоров’я, безпеку і добробут людини? Коли жести бувають красномовніші за слова?

Пояснює, що таке спілкування, та як воно впливає на здоров’я, безпеку і добробут

Розповідає про сутність вербального та  невербального спілкування. Застосовує вербальні та невербальні  засоби спілкування для конструктивної  комунікації

Детально описує особливості спілкування в  групі та аналізує прояви доброзичливості,  щирості та поваги у спілкуванні

Наводить приклади чемної поведінки у  спілкуванні

Пояснює значення етикету для спілкування Виконує різні ролі у груповій роботі

Визначає показники безпечного та  відповідального спілкування, наводить  приклади

Встановлює нові контакти та ефективно  співпрацює для досягнення результату,  використовує різні засоби зв’язку 

Прогнозує ризики комунікації у 

віртуальному середовищі 

Описує прояви агресії у спілкуванні

Протидіє проявам тиску, агресії, 

маніпуляції й неповаги щодо себе та інших  осіб

Виокремлює інформацію та обговорює  ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу

Короткі повідомлення учнів:  

значення спілкування у житті людини, сучасні  засоби спілкування

Пошукові завдання: з’ясування значення понять «комунікація»,  «спілкування», «вербальне спілкування»,  «невербальне спілкування», «етикет», «булінг» в різних джерелах, створення кластерів,  асоціативних кущів та хмар слів до понять  «віртуальне спілкування», «порозуміння»,  «кібербулінг» 

Творчі завдання (індивідуально, у парах/групах): складання і розігрування діалогів із досягнення  різних цілей з використанням вербального та  невербального спілкування;

зображення (малюнком, пантомімою)  безпечного/небезпечного спілкування;

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми):  Чому життя людини неможливе без спілкування; Які функції спілкування;

Проєкти (індивідуальні/групові):

Протистояння агресії у спілкуванні;

Чемність у спілкуванні: кроки реалізації; Як зробити віртуальне спілкування безпечним;

Мовна, особиста, соціальна та навчальна, громадська компетентності. Грамотність.

Компетентність культурної обізнаності та самовираження. 

* Екологічна безпека та сталий розвиток

* Громадянська відповідальність» *Здоров'я і безпека

*Підприємливість і фінансова грамотність

Ст. 37 - 40

Тема 5. Конструктивна комунікація. Етикет.

6

 

Як спілкуватися з людьми? Як виявляти доброзичливість та щирість у спілкуванні? Чи має сучасна людина дотримуватись етикету?

Пояснює, що таке спілкування, та як воно впливає на здоров’я, безпеку і добробут

Розповідає про сутність вербального та  невербального спілкування. Застосовує вербальні та невербальні  засоби спілкування для конструктивної  комунікації

Детально описує особливості спілкування в  групі та аналізує прояви доброзичливості,  щирості та поваги у спілкуванні

Наводить приклади чемної поведінки у  спілкуванні

Пояснює значення етикету для спілкування Виконує різні ролі у груповій роботі

Визначає показники безпечного та  відповідального спілкування, наводить  приклади

Встановлює нові контакти та ефективно  співпрацює для досягнення результату,  використовує різні засоби зв’язку 

Прогнозує ризики комунікації у 

віртуальному середовищі 

Описує прояви агресії у спілкуванні

Протидіє проявам тиску, агресії, 

маніпуляції й неповаги щодо себе та інших  осіб

Виокремлює інформацію та обговорює  ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу

Короткі повідомлення учнів:  

значення спілкування у житті людини, сучасні  засоби спілкування

Пошукові завдання: з’ясування значення понять «комунікація»,  «спілкування», «вербальне спілкування»,  «невербальне спілкування», «етикет», «булінг» в різних джерелах, створення кластерів,  асоціативних кущів та хмар слів до понять  «віртуальне спілкування», «порозуміння»,  «кібербулінг» 

Творчі завдання (індивідуально, у парах/групах): складання і розігрування діалогів із досягнення  різних цілей з використанням вербального та  невербального спілкування;

зображення (малюнком, пантомімою)  безпечного/небезпечного спілкування;

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми):  Чому життя людини неможливе без спілкування; Які функції спілкування;

Проєкти (індивідуальні/групові):

Протистояння агресії у спілкуванні;

Чемність у спілкуванні: кроки реалізації; Як зробити віртуальне спілкування безпечним;

Мовна, особиста, соціальна та навчальна, громадська компетентності. Грамотність.

Компетентність культурної обізнаності та самовираження. 

* Екологічна безпека та сталий розвиток

* Громадянська відповідальність» *Здоров'я і безпека

*Підприємливість і фінансова грамотність

Ст. 45 - 50

Тема 6. Віртуальне спілкування.

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

Яке спілкування називають віртуальним? У чому особливості та ризики віртуального спілкування. Як зробити віртуальне спілкування безпечним?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання №1.

Пояснює, що таке спілкування, та як воно впливає на здоров’я, безпеку і добробут

Розповідає про сутність вербального та  невербального спілкування. Застосовує вербальні та невербальні  засоби спілкування для конструктивної  комунікації

Детально описує особливості спілкування в  групі та аналізує прояви доброзичливості,  щирості та поваги у спілкуванні

Наводить приклади чемної поведінки у  спілкуванні

Пояснює значення етикету для спілкування Виконує різні ролі у груповій роботі

Визначає показники безпечного та  відповідального спілкування, наводить  приклади

Встановлює нові контакти та ефективно  співпрацює для досягнення результату,  використовує різні засоби зв’язку 

Прогнозує ризики комунікації у 

віртуальному середовищі 

Описує прояви агресії у спілкуванні

Протидіє проявам тиску, агресії, 

маніпуляції й неповаги щодо себе та інших  осіб

Виокремлює інформацію та обговорює  ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу

 

 

 

Короткі повідомлення учнів:  

значення спілкування у житті людини, сучасні  засоби спілкування

Пошукові завдання: з’ясування значення понять «комунікація»,  «спілкування», «вербальне спілкування»,  «невербальне спілкування», «етикет», «булінг» в різних джерелах, створення кластерів,  асоціативних кущів та хмар слів до понять  «віртуальне спілкування», «порозуміння»,  «кібербулінг» 

Творчі завдання (індивідуально, у парах/групах): складання і розігрування діалогів із досягнення  різних цілей з використанням вербального та  невербального спілкування;

зображення (малюнком, пантомімою)  безпечного/небезпечного спілкування;

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми):  Чому життя людини неможливе без спілкування; Які функції спілкування;

Проєкти (індивідуальні/групові):

Протистояння агресії у спілкуванні;

Чемність у спілкуванні: кроки реалізації; Як зробити віртуальне спілкування безпечним;

Мовна, особиста, соціальна та навчальна, громадська компетентності. Грамотність.

Компетентність культурної обізнаності та самовираження. 

* Екологічна безпека та сталий розвиток

* Громадянська відповідальність» *Здоров'я і безпека

*Підприємливість і фінансова грамотність

Ст. 54 - 59

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Планування
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
1571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку