Урок "Вміння прощати" 5 клас

Про матеріал
Мета: навчати дітей вмінню прощати іншим, допомогти усвідомити, що силу й здатність прощати людина черпає в Бога; виховувати християнські якості й чесноти на прикладі біблійних персонажів, толерантність у ставленні до інших людей, здатність відгукуватися на прохання простити, любов до Бога та до ближнього; розвивати вміння вибачати образи й помилки.
Перегляд файлу

ТЕМА:   ВМІННЯ ПРОЩАТИ

Мета:   допомогти   учням   зрозуміти,   що   прощення   є виявом любові; вказати на важливість прощення в повсякденному житті; формувати в характері учнів вміння прощати; виховувати любов до ближніх.

Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу з елементами інтерв'ю

Методи: словесний з елементами евристичної бесіди та демонстрації, з використанням міжпредметних зв'язків.

Хід уроку

I . Організаційний момент.
   Привітання з класом. Побажання гарного настрою,спільна молитва.

II. Актуалізація опорних знань.

  1. Зачитування  оповідання Бруно Ферреро «Рахунок»

Одного вечора, коли мати готувала вечерю, одинадцятилітній син прийшов до кухні з карткою в руці.

З офіційним виглядом дитина подала картку мамі. Мати витерла об запаску руки і прочитала:

«Очищення стежки від бур'янів - 1 гривня; прибирання кімнати - 2 гривні; купування молока - 50 копійок; догляд за сестричкою (3 вечори) - 3 гривні; отримання відмінних оцінок (із двох предметів) - 5 гривень; викидання сміття щовечора - 2 гривні; разом - 13 гривень 50 копійок».

Мати зворушено подивилась синові у вічі. Її пам'ять перебирала спомини. Мати взяла ручку і на зворотному боці картки написала:

«За те, що носила тебе під серцем 9 місяців - 0 гривень; за ночі, проведені коло твого ліжка, коли ти хворів - 0 гривень; за хвилини, коли потішала тебе у смутку - 0 гривень; за те, що витирала сльози, коли ти плакав - 0 гривень; за те, що всього тебе навчала день за днем - 0 гривень; за всі сніданки, обіди, вечері, полуденки і канапки до школи - 0 гривень; за все, що даю тобі щоднини - 0 гривень; разом - 0 гривень».

Мати скінчила писати й посміхаючись віддала картку синові. Той прочитав написане і на його очах виступили дві великі сльозини.

Хлопець обернув картку і написав на своєму рахунку: «Оплачено». Потому кинувся мамі на шию і розцілував.

 

 

Коли в особистих чи родинних взаєминах доходить до рахунків, усе закінчується. Любов - або безкорислива, або її немає.

 

«Якось одного спекотного дня я приготувала ріжки з морозивом і сказала своїм чотирьом дітям, що можуть купити їх за один цілунок. Діти одразу вишикувалися у чергу, щоб "придбати" морозиво. Троє менших швиденько цмокнули мене у щоку, вхопили по ріжку і вибігли надвір. Коли надійшла черга найстаршого сина, то він поцілував мене двічі.

"Решту залиш собі", - сказав він, посміхаючись».

 

2. Бесіда за запитаннями за прослуханим аудіо записом.

- Чому мама виставила синові такий рахунок?

-Чому хлопчикові стало соромно?

-Чи готові ви пожертвувати чимось заради ваших батьків?

ІІ. Перевірка домашнього завдання: вам на домашнє завдання було скласти міні-твір на тему «За що я люблю своїх батьків?» (розповіді учнів)

. Завдання «Обери колір пелюстки і дай відповідь на запитання»

-Що таке любов?

-    Що означає любити Бога?

-    Кого може любити людина?

-    Що таке жертовність?

-    З якими чеснотами пов'язана любов?

-    У чому проявилася любов Бога до людей?

-    Якою є найбільша  любов?

Як  ми  уже з  вами говорили, любов тісно пов'язана із прощенням.

-    Чи прощають вам ваші батьки ваші пустощі,ваші погані вчинки?

-    А ви вмієте прощати?

IIІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда вчителя

 Вам іноді доводилось терпіти образи інших людей. Хтось образив дошкульним словом, а хтось вчинив зло проти вас, Як має поводити себе людина у цьому випадку,яку образили? Відповісти злим словом на образу .Добряче дошкулити кривднику .Чи краще не відповідати злом на зло. Можливо краще витримати образу і пробачити» Щоб дати відповіді на ці питання давайте звернемось до Святого Письма.

2. Робота зі Святим Письмом а)Євангеліє від Матвія 6:14-15

-      Як ви розумієте цей вислів?

б) Євангеліє від Матвія 18:21-22

- Скільки раз повинна прощати людина своєму кривднику?

3.Самостійне опрацювання тексту на робочих листках (робочі листки додаються).

- Чому брати продали Йосифа до Єгипту?

-    Чи пам'ятав Йосиф образу на братів?

-    Як він вчинив зі своїми братами?

-    Як би ви вчинили на місці Йосифа?

Справді, у щоденній молитві «Отче наш...» повторюємо «...прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим». Навчившись прощати і ми будемо прощенні.

4. Словникова робота.

Запис у словники значення слів: прощення, гріх.

Завдання «Хто знає найбільше чарівних слів?»

-    Чи легко прощати людині, яка завинила перед тобою?

-    У кого вам найчастіше доводилось просити пробачення?

-    Які слова ви використовуєте при цьому? (учні, по черзі називають чарівні слова).

6. Мирилки

Український народ має добрий звичай: миритися з ближнім доки є з ним на одній життєвій дорозі. Віками з покоління в покоління передавалися так звані мирилки.

- Які ви знаєте мирилки?
(учні зачитують мирилки)

- Сьогодні ми вивчимо ще одну.

 

7. Фізкультхвилинка

«Я тобі прощаю, - забуваю зло. Потиснімо руки, щоб добро було».

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Завдання «Знайди пару».

- - Це слова Ісуса Христа, який зі сторінок Біблії звертається

до кожного з нас. Щоб   їх   почути вам потрібно знайти закінчення речення:

Остерігайся злого – твори добро.

Люби ближнього – як самого себе.

(учні шукають пару і по черзі зачитують)

- Чи дійсно радісні для вас ці новини? Поясніть чому?

2.Випереджувальне завдання: твори про прощення.

3.Розважання.

А зараз    ми    відпочинемо    І    порозважаємо. Розважати у релігійній термінології означає роздумувати над певною темою (звучить музика)

Пригадайте     собі     людину.     яка     найбільше     вас образила. Уявіть, що перед вами гора Голгофа, Ви і ваш

кривдник ідете на цю гору Підніматись стає все важче і важче, Але так само важко і вашому кривднику. На горі ви бачите страждаючого Ісуса Христа, якого катують римські вояки». Його тіло корчиться від болю і страждань, Ісуса прибивають до хреста, хрест піднімають, Подивіться в страждаючі очі Спасителя. Він з великою любов'ю дивиться на святого апостола Петра, який тричі відрікся від нього, на свого учня Юду, який Його зрадив, на своїх катів. Він дивиться на тебе, на твого кривдника і голосно молиться «Прости їм, Господи, бо не знають, що роблять».

Ти разом із своїм кривдником повертаєшся додому. Чи не пробачиш ти йому? Чи не зміниться твоє життя після цієї подорожі?

-Як ви вважаєте, що важче: прощати образу; не зважати на образи; просити прощення.

VII. Підбиття підсумків.

1.Аналіз очікуваних результатів,

 2.0цінювання навчальних досягнень,

  1.   .Домашнє завдання
  2.   .Гра-молитва


Ми з вами зараз перебуваємо в часі передріздвяного посту. Тому я пропоную забути один одному безглузді кривди, пробачити задавнені суперечки,зіпсовані відносини, якщо такі є.

- Давайте у спільній молитві помолимось за того однокласника, ім'я котрого кожний з вас витягне із корзини, і на завершення послухайте сон, який наснився одному чоловікові. Сниться йому, що він разом із Ісусом йде берегом моря. Перед очима пропливає все його життя,. Чоловік оглядається і бачить на піску відбитки слідів. Але інколи на піску видно відбиток тільки однієї людини і це у найважчі моменти життя того чоловіка. Він звернувся до Ісуса: « Ісусе, чому коли було важко ти покинув мене?». Ісус відповів: «Коли тобі було важко я ніс тебе на руках».

-   Тому,   дорогі   діти,   шановні   гості,   дозвольте   вам побажати, щоб поряд з вашими слідами завжди були чиїсь сліди. І не розчаровуйтесь, коли раптом побачите сліди лише однієї людини. Це сліди самого Господа, який несе вас на руках у найважчі моменти вашого життя.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 5 клас (Жуковський В.Л., Лахман Н.М.)
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку