Метою даної розробки уроку з етики в 5 класі є узагальнення та систематизація знань й умінь учнів з теми "Моральні норми". На уроці учні зможуть повторити основні поняття та терміни, такі як: етика, мораль, моральні норми та цінності тощо. Завдання мають спонукати учнів до кращого запам'ятовування, підвищити рівень їх знань та умінь.
Тема: Узагальнення з теми «Моральні норми»
Мета: узагальнити та систематизувати вивчений матеріал з теми «Моральні норми», повторити основні поняття, такі як моральні та етичні цінності, життєва самоідентифікація, добро, зло, моральні норми, патріотизм; спонукати учнів до кращого запам’ятовування та застосування знань, підвищити їх рівень; виховувати повагу до людей та оточуючого світу.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань і вмінь.
Види навчальної діяльності: навчально- пізнавальна, творча, дискусійна, інтерактивна.
Обладнання: підручник «Етика 5 клас», Т. В. Мелещенко; дидактичні картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання з дітьми, побажання гарного настрою.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів.
Гра «Ребуси» - діти отримують дидактичні картки із ребусами, де зашифровані основні поняття з теми. Наприклад, «етика», «чеснота», «мораль», «патріот».
ІІІ. Узагальнення знань і умінь учнів.
Робота в групах по 4 учні:
- Учні виконують завдання в підручнику на с. 50. Після самостійної роботи над запитаннями, кожна з груп представляє результат своєї роботи. Учні з інших груп можуть доповнювати відповіді, якщо вони неповні.
Гра «Навчає народна мудрість»: учням необхідно знайти продовження прислів’я чи приказки.
1. Хто сам себе не поважає, …… того й інші не будуть поважати.
2. Людина не горіх- …... одразу не розкусиш.
3. Людина – …… це набір звичок.
4. Кожна людина……. загадка.
Гра «Пелюстки квітки»:
- Діти на підготовлених «пелюстках» квітки з паперу повинні написати людські чесноти (робота виконується біля дошки).
Фізкультхвилинка:
Руханка від Всеосвіти. Фізкультхвилинки НУШ (https://youtu.be/OB8Lq8go524?si=ZG68yMpgR3wSPfxK)
ІV. Рефлексія.
- Визнач, на якій сходинці ти перебуваєш щодо засвоєння матеріалу теми:
застосовую |
можу пояснити |
розумію |
знаю |
V. Домашнє завдання.
- Створіть презентацію про добрі вчинки класу (робота в групі, парі).