Календарні плани складено згідно з рекомендаціями МОН України та відповідно до програм для загальноосвітніх навчальних закладів. Оновлена навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів для учнів 6-9 класів (2017 р.).
Склад робочої групи з оновлення навчальної програми з географії для учнів 6–9 класів (2017 рік): І. М. Вітенко (керівник групи); Р. В. Гладковський,М. В. Бобровський, В. І. Кудирко; Т. В. Уманська; О. І. Слюсар; Т. К. Сокол; І. В. Фастов; О. О. Козачук; І. М. Ільницький.
Наказ МОН від 7.06.2017 р. № 804
№ з / п |
Дата |
Тема уроку |
Дослідження / практичні роботи |
Д / з |
|||
|
|||||||
1 |
|
Вступ. Об’єкт вивчення економічної географії. |
|
|
|||
Розділ I. НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА ТА СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО (5 год.) Тема 1. Національна економіка |
|||||||
2 |
|
Національна економіка.(Національне господарство) Поняття «економічний розвиток» та його показники: валовий внутрішній продукт (ВВП), структура ВВП, індекс людського розвитку (ІЛР). |
|
|
|||
3 |
|
Секторальна модель економіки країни. |
|
|
|||
4 |
|
|
Практична робота 1. Аналіз секторальної моделі економіки |
|
|||
5 |
|
Форми суспільної організації виробництва. Форми просторової організації національної економіки. Чинники розміщення виробництва. |
|
|
|||
Тема 2. Світове господарство |
|||||||
6 |
|
Світове господарство (світова економіка), світовий ринок. Поняття «спеціалізація території», «міжнародний поділ праці». Типи економічних систем. |
|
|
|||
7 |
|
Типізація країн світу за рівнем економічного розвитку, місце України в ній. |
|
|
|||
8 |
|
Багаторівневість світового господарства, його просторова структура за концепцією «Центр – периферія». |
|
|
|||
9 |
|
|
Практична робота 2. Позначення на контурній карті країн «Великої двадцятки» (G-20) і визначення їх місця в сучасній типізації країн за рівнем економічного розвитку. |
|
|||
10 |
|
Сучасні тенденції розвитку світового господарства. Глобалізація та регіональна економічна інтеграція. Транснаціональні корпорації (ТНК) та їх вплив на функціонування міжнародної економіки. Міжнародні економічні організації. |
|
|
|||
11 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 1. |
|
|
|||
Розділ II. ПЕРВИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (10 год.) Тема 1. Сільське господарство |
|||||||
12 |
|
Сільське господарство, його значення в сучасному світі. Сільське господарство України та світу. Рослинництво України та світу. |
|
|
|||
13 |
|
Тваринництво України та світу |
|
|
|||
14 |
|
Зональність світового сільського господарства. Найбільші країни-виробники та країни-експортери сільськогосподарської продукції |
Практична робота 3. Визначення основних зернових і технічних культур, що їх вирощують у помірному, субтропічному і тропічному кліматичних поясах, та обґрунтування встановлених відмінностей. |
|
|||
Тема 2. Лісове господарство |
|||||||
15 |
|
Лісове господарство. Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні. |
|
|
|||
Тема 3. Добувна промисловість |
|||||||
16 |
|
Класифікація мінеральних ресурсів за використанням. Показники ресурсозабезпеченості країн мінеральними ресурсами. |
|
|
|||
17 |
|
Видобування вугілля, нафти і природного газу. Основні закономірності розміщення родовищ вугілля, нафти, природного газу. Найбільші в світі басейни й країни за видобутком кам’яного вугілля, нафти й природного газу. Основні й перспективні райони видобування кам’яного вугілля, нафти, природного газу в Україні. Шляхи покриття дефіциту палива в Україні. |
|
|
|||
18 |
|
|
Практична робота 4. Позначення на контурній карті найбільших басейнів видобутку кам’яного вугілля, нафти і природного газу. |
|
|||
19 |
|
Видобування металічних руд. Основні закономірності розміщення родовищ металічних руд. Країни з найбільшими обсягами видобутку залізних, марганцевих руд, руд кольорових, рідкісноземельних і благородних металів. Розвиток і розміщення виробництв з видобутку залізних і марганцевих руд в Україні. Розробка родовищ руд кольорових металів в Україні. Видобування інших видів природної сировини в Україні та країнах світу. Підприємства добувної промисловості свого регіону. |
Дослідження Проблеми й перспективи освоєння родовищ нафти і природного газу на шельфі Чорного та Азовського морів.
|
|
|||
20 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 2. |
|
|
|||
РОЗДІЛ ІІІ. ВТОРИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (16 год.) Тема 1. Виробництво та постачання електроенергії |
|||||||
21 |
|
Значення електроенергетики. Типи електростанцій, основні чинники їх розміщення. Паливно-енергетичний баланс. Електроенергетика України. Найбільші ТЕС, АЕС, ГЕС, ЛЕП. Використання відновлюваних джерел енергії. Підприємства електроенергетики свого регіону. |
Практична робота (за вибором учителя) 5.1. Позначення на контурній карті України найбільших електростанцій та пояснення чинників їх розміщення. 5.2. Побудова та аналіз діаграм виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в Україні, країнах Європи та світу |
|
|||
22 |
|
Електроенергетика світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі електроенергії в світі. Відмінності в структурі виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в країнах світу. |
|
|
|||
Тема 2. Металургійне виробництво |
|||||||
23 |
|
Чорна металургія світу |
|
|
|||
24 |
|
Кольорова металургія світу |
|
|
|||
25 |
|
Металургійне виробництво в Україні |
Практична робота 6. Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів виробництва чорних металів в Україні. |
|
|||
Тема 3. Хімічне виробництво. Виробництво деревини, паперу. Виробництво будівельних матеріалів |
|||||||
26 |
|
Значення та особливості технологій хімічного виробництва. Чинники розміщення основних виробництв хімічних речовин і хімічної продукції, фармацевтичної продукції, гумових і пластмасових виробів. |
|
|
|||
27 |
|
Хімічне виробництво в Україні. Основні центри виробництва хімічної продукції та чинники їх формування. Найбільші країни-виробники мінеральних добрив, полімерів, ліків. |
|
|
|||
28 |
|
Виробництво деревини й паперу: значення, особливості технологій та чинники розміщення підприємств. Виробництво деревини й паперу в Україні. Найбільші в світі країни-виробники деревини та паперу. Виробництво будівельних матеріалів в Україні. |
|
|
|||
29 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 3. |
|
|
|||
30 |
|
Повторення матеріалу за 1 семестр |
|
|
|||
31 |
|
Машинобудування світу |
|
|
|||
32 |
|
Машинобудування в Україні |
|
|
|||
33 |
|
|
Практична робота 7. Позначення на контурній карті України центрів виробництва транспортних засобів та пояснення чинників їх розміщення. |
|
|||
Тема 5. Виробництво тканин, одягу, взуття |
|||||||
34 |
|
Особливості виробничого процесу та чинники розміщення підприємств, що виробляють тканини різних видів, одяг, шкіряно-взуттєву продукцію. |
|
|
|||
35 |
|
|
Дослідження Малі і середні міста України — центри швейного виробництва. |
|
|||
Тема 6. Виробництво харчових продуктів, напоїв |
|||||||
36 |
|
Виробництво продуктів харчування в світі.
. |
|
|
|||
37 |
|
|
Дослідження 1. Українські та імпортні продукти в споживчому кошику вашої родини. 2. Традиційні продукти харчування в Україні та країнах-сусідах. |
|
|||
38 |
|
Харчова промисловість в Україні. |
|
|
|||
39 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 4. |
|
|
|||
РОЗДІЛ ІV. ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (8 год.) Тема 1. Транспорт |
|||||||
40 |
|
Транспорт, його роль у національній економіці. Транспорт світу |
|
|
|||
41 |
|
|
Дослідження Міські види транспорту свого обласного центру
|
|
|||
42 |
|
Транспорт України |
|
|
|||
Тема 2. Торгівля |
|||||||
43 |
|
Світовий ринок товарів і послуг. |
|
|
|||
44 |
|
Торгівля як вид послуг. Торгівля в Україні. |
|
|
|||
Тема 3. Туризм |
|||||||
45 |
|
Туризм як складник національної економіки. Міжнародний туризм. |
|
|
|||
46 |
|
Туризм в Україні. |
|
|
|||
Тема 4. Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я |
|||||||
47 |
|
Роль науки й освіти в суспільстві. |
|
|
|||
Тема 5. Фінансові послуги. Комп’ютерне програмування |
|||||||
48 |
|
Фінансові послуги. |
|
|
|||
49 |
|
Аутсорсинг. |
|
|
|||
РОЗДІЛ V. ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА (2 год.) |
|||||||
50 |
|
Поняття про глобальні проблеми. Політична, демографічна проблеми |
|
|
|||
51 |
|
Економічна та продовольчі проблеми |
|
|
|||
52 |
|
Екологічні проблеми. |
|
|
|||
53 |
|
Основи сталого розвитку |
|
|
|||
54 |
|
|
Дослідження Прояв глобальних проблем у своєму регіоні |
|
|||
55 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 5. |
|
|
|||
56 |
|
Повторення матеріалу за 2 семестр |
|
|
|||
1