Громадянська освіта
10 клас 70 год.
І СЕМЕСТР
№ |
Дата |
Факт. дата |
Погоджено |
Зміст навчального матеріалу |
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ |
||||
Тема 1. Що таке ідентичність? |
||||
1 |
|
|
|
Ідентичність. Види ідентичності. |
Тема 2. Соціалізація особистості |
||||
2 |
|
|
|
Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Соціалізація в сім’ї. Молодіжні субкультури |
Тема 3. Самореалізація людини |
||||
3 |
|
|
|
Самореалізація і розвиток. Життєві цінності й пріоритети. Активна громадянська позиція |
4 |
|
|
|
Практичне заняття. «Визначаємо найнеобхідніші умови для самореалізації людини» |
5 |
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу «Особистість та її ідентичність» |
РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
||||
Тема 1. Людська гідність і права людини |
||||
6 |
|
|
|
Людська гідність – основа природного права |
Тема 2. Еволюція прав людини |
||||
7 |
|
|
|
Основоположні права і свободи людини. Класифікація прав людини. Борці за права людини |
Тема 3. Людина і держава |
||||
8 |
|
|
|
Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права |
9 |
|
|
|
Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист |
Тема 4. Права дитини |
||||
10 |
|
|
|
Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Захист прав дитини |
Тема 5. Механізми захисту прав людини і прав дитини |
||||
11 |
|
|
|
Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Правозахисні організації |
12 |
|
|
|
Практичне заняття. «Порушення прав дитини та як забезпечити їхнє дотримання в Україні». |
13 |
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу «Права і свободи людини» |
РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
||||
Тема 1. Соціокультурна багатоманітність |
||||
14 |
|
|
|
Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності |
15 |
|
|
|
Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність |
Тема 2. Ефективна комунікація |
||||
16 |
|
|
|
Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація |
Тема 3. Стереотипи та упередження. Дискримінація. Конфлікти. |
||||
17 |
|
|
|
Поняття стереотипів і упереджень. Забобони |
18 |
|
|
|
Практичне заняття. «Подолання стереотипів» |
19 |
|
|
|
Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія |
20 |
|
|
|
Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс |
21 |
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу «Людина в соціокультурному просторі» |
РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ |
||||
Тема 1. Демократична держава |
||||
22 |
|
|
|
Виникнення і зміст демократії. Конституція та її призначення. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах |
Тема 2. Громадянське суспільство |
||||
23 |
|
|
|
Поняття та функції громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава |
3. Громада |
||||
24 |
|
|
|
Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави |
Тема 4. Громадянська участь у житті суспільства |
||||
25 |
|
|
|
Роль громадянина у демократизації суспільства |
Тема 5. Школа – простір демократії |
||||
26 |
|
|
|
Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації |
Тема 6. Дитячі й молодіжні громадські об'єднання |
||||
27 |
|
|
|
Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи |
28 |
|
|
|
Практичне заняття. «Повага до меншин – умова збереження миру» |
29 |
|
|
|
Практичне заняття. «Учнівський моніторинг: «Статут школи та забезпечення прав дитини в навчальному закладі» |
30 |
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу «Демократичне суспільство та його цінності» |