ШКОЛА ЖУРНАЛІСТА
Пояснювальна записка
План роботи гуртка складено на основі програми курсу за вибором В.І.Марущак «Основи журналістики», розміщену у посібнику «Програми курсів за вибором і факультативів з української мови. 8-11 класи» / За заг.ред. К.В.Таранік-Ткачук. – К: Грамота, 2011, схваленої для використання в загальноосвітніх навчальних закладах Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (лист №1.4/18-Г-361 від 29.06.2010р.).
Програму В.І.Марущак, розраховану на 4 роки навчання, взято за основу гуртка «Школа журналіста». Теоретичний матеріал поєднано з набуттям практичних умінь і навичок в учнів, зменшено кількість творчих робіт, залікові заняття замінено екскурсіями до редакцій районної та обласної газет, місцевої телерадіокомпанії, зустріччю з журналістом-професіоналом.
Загальноосвітня цінність вивчення основ журналістики полягає в тому, аби сформувати цілісні знання в учнів, вивчити закони, на якиx базується журналістика, поняття професійної етики, сучасної інформаційної системи, жанрів, процесу написання матеріалів. Гурток спрямований нa те, щоб навчити учнів усвідомлено орієнтуватися в життєвих ситуаціях, у тих подіях, які відбуваються у світi, державі, області, навчальному закладі, правильно формувати свої думки, уміти їx викладати в журналістських матеріалах, набути умінь i навичок спілкування з майбутніми героями творчих робіт.
Мета гуртка:
формування знань, які допоможуть орієнтуватися в навколишньому середовищі, дадуть змогу учням визначитися з майбутньою професією, оволодіти теоретичними знаннями та практичними вміннями, які допоможуть їм у подальшому житті, сформувати громадянина з активною життєвою позицією.
Завдання гуртка:
Підсумком роботи гуртка є випуски шкільної учнівської газети протягом року.
План гуртка
«Школа журналіста»
(1 год на тиждень)
№ п/п |
Тема |
К-сть год |
Дата
|
1 |
Журналістика i журналіст. Редакція газети та її структура. Обрання редколегії шкільної газети «Весела перерва». |
1 |
|
2 |
Поняття професійної етики. Вимоги до професії журналіста. Ознайомлення з місцевими ЗМІ. |
1 |
|
3 |
Поділ газет за їх призначенням. Розподіл обов’язків членів редакції шкільної газети. |
1 |
|
4 |
Поняття про інформаційні жанри. Випуск газети №1. Аналіз газетних публікацій місцевих видань. |
1 |
|
5 |
Різновиди інтерв’ю. Вимоги підготовки до інтерв’ю. Робота над запитаннями для інтерв’ю. |
1 |
|
6 |
Вимоги до написання нотаток. Аналіз випущеної газети. |
1 |
|
7 |
Екскурсія до редакції районної газети або інших видавництв міста. |
1 |
|
8 |
Визначення поняття «новина». Джерела написання новин. Збір інформації для новин зі шкільного життя. |
1 |
|
9 |
Поняття про замітку. Вимоги до замітки. Написання замітки до районної газети про діяльність гуртка. |
1 |
|
10 |
Поняття про репортаж. Види репортажу. Інтерв’ю з учнями. |
1 |
|
11 |
Поняття про статтю. Види статей. Підготовка до написання статті в газету. |
1 |
|
12 |
Поняття про журналістське розслідування.
|
1 |
|
13 |
Інтернет як один iз засобів масової інформації. Пошук потрібної інформації через всесвітню мережу. |
1 |
|
14 |
Метод роботи з документами. Аналіз газетних публікацій. |
1 |
|
15 |
Інтерв’ю з учнями. Випуск новорічної газети. |
1 |
|
16 |
Поняття про звіт. Стилістичні вимоги до звіту. Написання звіту про діяльність шкільної газети |
1 |
|
17 |
Аналіз випущеної газети. Екскурсія до місцевої телерадіокомпанії |
1 |
|
18 |
Роль листів у редакційній пошті. Опитування учнів школи. Статистичні дослідження. |
1 |
|
19 |
Огляд як газетний жанр. Підготовка до написання огляду. |
1 |
|
20 |
Нарис як жанр публіцистики. Аналіз газетних публікацій. |
1 |
|
21 |
Поняття про замальовку як жанр журналістики. Підготовка до написання замальовки про відомих людей міста/села. |
1 |
|
22 |
Поняття про рецензію. |
1 |
|
23 |
Підготовка до написання рецензії. Аналіз випущеної газети. |
1 |
|
24 |
Поетика журналістського твору. Інтерв’ю з учнями. |
1 |
|
25 |
Зустріч із журналістом-професіоналом. |
1 |
|
26 |
Способи цікаво подати матеріал. Підбір джерел та інформації. |
1 |
|
27
|
Роль заголовка в матеріалі. Аналіз газетних публікацій. |
1 |
|
28 |
Поняття про рубрику. |
1 |
|
29 |
Роль фотоматеріалу у статті. Аналіз випущеної газети. |
1 |
|
30 |
Фейлетон як жанр сатиричного характеру. Аналіз газетних публікацій. |
1 |
|
31 |
Стадії впливу матеріалу на аудиторію. Інтерв’ю з учителями. |
1 |
|
32 |
Поняття про есе. Підготовка до написання есе. |
1 |
|
33 |
Види систематизації матеріалів. Випуск газети до Останнього дзвоника. |
1 |
|
34 |
Аналіз випущеної газети. |
1 |
|
35 |
Написання звіту про діяльність шкільної газети. Підсумкове заняття роботи гуртка за рік. |
1 |
|