Календарне планування гуртка "Школа журналіста", пояснювальна записка

Про матеріал
План гуртка складено на основі посібника «Програми курсів за вибором і факультативів з української мови. 8-11 класи» / За заг.ред. К.В.Таранік-Ткачук. – К: Грамота, 2011, схваленої для використання в загальноосвітніх навчальних закладах Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (лист №1.4/18-Г-361 від 29.06.2010р.).
Перегляд файлу

ШКОЛА ЖУРНАЛІСТА

 

Пояснювальна записка

 

    План роботи гуртка складено на основі програми курсу за вибором В.І.Марущак «Основи журналістики», розміщену у посібнику «Програми курсів за вибором і факультативів з української мови. 8-11 класи» / За заг.ред. К.В.Таранік-Ткачук. – К: Грамота, 2011, схваленої для використання в загальноосвітніх навчальних закладах Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (лист №1.4/18-Г-361 від 29.06.2010р.).

   Програму В.І.Марущак, розраховану на 4 роки навчання, взято за основу гуртка «Школа журналіста». Теоретичний матеріал поєднано з набуттям практичних умінь і навичок в учнів,  зменшено кількість творчих робіт, залікові заняття замінено екскурсіями до редакцій районної та обласної газет, місцевої телерадіокомпанії, зустріччю з журналістом-професіоналом.   

Загальноосвітня цінність вивчення основ журналістики полягає в то­му, аби сформувати цілісні знання в учнів, вивчити закони, на якиx базується журналістика, поняття професійної етики, сучасної інформаційної системи, жанрів, процесу написання матеріалів. Гурток спрямований нa те, щоб навчити учнів усвідомлено орієнтуватися в життєвих ситуаціях, у тих подіях, які відбуваються у світi, державі, області, навчальному закладі, правильно формувати свої думки, уміти їx викладати в журналістських матеріалах, набути умінь i навичок спілкування з майбутніми героями творчих робіт.

Мета гуртка:

формування знань, які допоможуть орієнтуватися в навколишньому середовищі, дадуть змогу учням визначитися з майбутньою професією, оволодіти теоретичними знання­ми та практичними вміннями, які допоможуть їм у подальшому житті, сформувати громадянина з активною життєвою позицією.

Завдання гуртка:

  1. формування в учнів поняття про професію «журналіст» та завдан­ня сучасної журналістики;
  2. розкриття ролі журналістів у суспільстві, вплив на формування світогляду людей;
  3. розвиток у школярів мислення та вміння логічно викладати думки;
  4. формування грамотності  й культури мовлення;
  5. розвиток комунікаційних компетентностей;
  6. виховання національно свідомого громадянина;
  7. вироблення в учнів умінь практично застосовувати здобуті знання, самостійно писати статті, аналізувати  їx;
  8. розвиток навичок співпраці з існуючими засобами масової  інформації;
  9. заохочення до самореалізації своїх здібностей.

Підсумком роботи гуртка є випуски шкільної учнівської газети протягом року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План  гуртка

«Школа журналіста»

(1 год на тиждень)

 

п/п

Тема

К-сть

год

Дата

 

1

Журналістика i журналіст. Редакція газети та її структура.

Обрання редколегії шкільної  газети «Весела перерва». 

1

 

2

Поняття професійної  етики. Вимоги до професії журналіста. 

Ознайомлення з місцевими ЗМІ.

1

 

3

Поділ газет за їх призначенням.

Розподіл обов’язків членів редакції шкільної газети. 

1

 

4

Поняття про інформаційні жанри. Випуск газети №1.

Аналіз газетних публікацій місцевих видань. 

1

 

5

Різновиди інтерв’ю. Вимоги підготовки до інтерв’ю.

Робота над запитаннями для інтерв’ю. 

1

 

6

Вимоги до написання нотаток.

Аналіз випущеної газети.

1

 

7

Екскурсія до редакції районної газети або інших видавництв міста.

1

 

8

Визначення поняття «новина». Джерела написання новин.

Збір інформації для новин зі шкільного життя.  

1

 

9

Поняття про замітку. Вимоги до замітки.

Написання замітки до районної газети про діяльність гуртка.

1

 

10

Поняття про репортаж. Види репортажу. Інтерв’ю з учнями.  

1

 

11

Поняття про статтю. Види статей.

Підготовка до написання статті в газету. 

1

 

12

Поняття про журналістське розслідування.

 

1

 

13

Інтернет як один iз засобів масової  інформації.

Пошук потрібної інформації через всесвітню мережу. 

1

 

14

Метод роботи з документами.

Аналіз газетних публікацій.

1

 

15

Інтерв’ю з учнями.

Випуск новорічної газети. 

1

 

16

Поняття про звіт. Стилістичні вимоги до звіту.

Написання звіту про діяльність шкільної газети 

1

 

17

Аналіз випущеної газети.

Екскурсія до місцевої телерадіокомпанії  

1

 

18

 Роль листів у редакційній пошті.

Опитування учнів школи. Статистичні дослідження.

1

 

19

Огляд як газетний жанр.

Підготовка до написання огляду.

1

 

20

Нарис як жанр публіцистики.

Аналіз газетних публікацій. 

1

 

21

Поняття про замальовку як жанр журналістики.

Підготовка до написання замальовки про відомих людей  міста/села. 

1

 

22

Поняття про рецензію.  

1

 

23

Підготовка до написання рецензії. Аналіз випущеної газети.

1

 

24

Поетика журналістського твору.

Інтерв’ю з учнями.

1

 

25

Зустріч із журналістом-професіоналом.

1

 

26

 Способи цікаво подати  матеріал.

Підбір джерел та інформації.

1

 

27

 

Роль заголовка в матеріалі.

Аналіз газетних публікацій.

1

 

28        

Поняття про рубрику.  

1

 

29

Роль фотоматеріалу у статті.

Аналіз випущеної газети.

1

 

30

Фейлетон як жанр сатиричного характеру.

Аналіз газетних публікацій. 

1

 

31

Стадії впливу матеріалу на аудиторію.

Інтерв’ю з учителями. 

1

 

32        

Поняття про есе.  Підготовка до написання есе. 

1

 

33        

Види систематизації матеріалів.

Випуск газети до Останнього дзвоника. 

1

 

34        

Аналіз випущеної газети.  

1

 

35        

Написання звіту про діяльність шкільної газети. Підсумкове заняття роботи гуртка за рік.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
27 січня
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку