Матеріал містить в собі план-конспект до відкритого уроку з української мови для учнів 2 класу на тему: "Слова-назви предметів. Хто? Що?." розроблений для дітей, які навчаються за Типовою освітньою програмою під керівництвом Шияна Р. Б.,відповідно до підруч. для 2 кл. закл. загал.серед. освіти (у 2-х-ч) : Ч. 1/ І. О. Большакова, М. С. Пристінською .
План-конспект відкритого уроку української мови та читання,
проведеного в 2-В класі
Тема: Слова-назви предметів. Хто? Що?
Мета: Дати учням уявлення про слова – назви предметів (іменники). Вчити розрізняти і знаходити слова, які відповідають на запитання хто? що? Формувати поняття предметності. Збагачувати словниковий запас слів, розвивати вміння застосовувати набуті знання, виховувати любов до природи, спостережливість.
Обладнання: мультимедійний комплект, цеглинки Лего, індивідуальні картки.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
1) Вправа «Чи все взяли на урок?»
Голова – щоб думати
Очі – щоб бачити.
Вуха – щоб чути.
Руки – щоб працювати.
Серце – щоб відчувати.
1)Робота над загадками.
А в дім не попаде.
І я тоді із дому йду,
Коли вже він не йде.
Вдень відпочиває.
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
Усміхнулось, розцвіло.
2)Каліграфічна хвилинка.
- Чи в правильній послідовності записані слова?
- Що об’єднує ці слова?
- Діти, назвіть що це? (морозиво, машина, листок, олівець)
Усі ці слова – це предмети. Кожен з них має свою назву. До них ми можемо поставити питання «що?»
- Діти, назвіть хто це? (риба, лікар, кіт, дівчинка)
Усі ці слова – назви предметів. Кожен предмет має свою назву. Усі ці слова відповідають на питання «хто?».
- Дізнаємося, що спільного між цими словами.
- На які питання вони відповідають та що означають.
1.Робота з підручником (с.12)
Слова — назви предметів — це іменники. Слово іменник утворене від слова ім’я. Кожний предмет чи явище має своє ім’я, тобто свою назву.
2.Робота в підручнику с.12 впр.1
- Що зображено на малюнках?
- Назви одним словом.
- Назви тих, хто користується цими предметами.-
- Доведи, що це іменники. Запиши за абеткою (ведмедик, кубики, лялька, машинка)
3.Робота над правилом.
Слова — назви людей і тварин відповідають на питання хто? Слова — назви інших предметів відповідають на питання що?
Працюємо над визначенням, досліджуємо мовні явища.
Розподіляємо слова на групи за питаннями.
4. Гра «Істота (хто?) /неістота (що?)
- Якщо це істота i відповідає на питання (хто?) підіймаєте зелену цеглинку лего, а якщо неістота та відповідає на питання (що?) червону цеглинку.
Сонце
Люди
Мураха
Ліс
Дерево
Лісник
Лис
Вода
Рік
5. Сортуємо у будиночки.
6.Фізкультхвилинка.
1.Робота з індивідуальними картками
Напиши слова, яких бракує.
2.Інтерактивна вправа.