9 клас
70 год (2 год на тиждень)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
А |
Б |
|||
|
Повторення. |
|
|
|
1 |
Вступний та первинний інструктаж з БЖД. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. |
|
|
|
2 |
Практичне заняття. Розв’язування вправ |
|
|
|
3 |
Хімічний зв’язок і будова речовини |
|
|
|
|
Тема 1.Розчини |
|
|
|
4 |
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. Домашній експеримент 1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
|
|
|
5 |
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. |
|
|
|
6 |
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. Проєкти №2: «Вирощування кристалів солей.» №3:«Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.» Демонстрації 1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
|
|
|
7 |
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
|
8 |
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Проєкт 1. Демонстрації 2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
|
|
|
9 |
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №1 «Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»; №2 «Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»; №3«Дослідження рН харчової і косметичної продукції.». Представлення результатів навчального проекту №1:«Електроліти в сучасних акумуляторах.» |
|
|
|
10 |
Практичне заняття. Розв’язування вправ. Самостійна робота. ТЕМАТИЧНА 1 |
|
|
|
11 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Представлення навчальних проектів 4-8 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах.
|
|
|
|
12 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №4 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.»; №5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.»; №6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.» Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
|
|
|
13 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. «Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.» |
|
|
|
14 |
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди№7 « Виявлення хлорид-іонів у розчині.»; №8 «Виявлення сульфат-іонів у розчині.»; №9 «Виявлення карбонат-іонів у розчині.» |
|
|
|
15 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. «Розв’язування експериментальних задач.» |
|
|
|
16 |
Практичне заняття. Розв’язування вправ |
|
|
|
17 |
Узагальнюючий контроль знань учнів з теми «Розчини». |
|
|
|
18 |
Контрольна робота по темі ,,Розчини” ТЕМАТИЧНА 2 |
|
|
|
|
Тема 2. Хімічні реакції |
|
|
|
19 |
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Демонстрації 4.Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції. |
|
|
|
20 |
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
|
|
21 |
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
|
|
22 |
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
|
|
|
23 |
Практичне заняття. Розв’язування вправ |
|
|
|
24 |
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
|
|
|
25 |
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Завдання до навчальних проектів№9 «Ендотермічні реакції на службі людині.»; №10 «Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.» |
|
|
|
26 |
Оборотні й необоротні реакції. |
|
|
|
27 |
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №10 «Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.» Демонстрації 5.Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу. |
|
|
|
28 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.» |
|
|
|
29 |
Представлення результатів навчальних проектів №9 «Ендотермічні реакції на службі людині.»; №10 «Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.» ). Представлення результатів навчальних проектів №2: «Вирощування кристалів солей.» №3:«Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.» |
|
|
|
30 |
Узагальнення знань з теми ,,Хімчні реакції”. САМОСТІЙНА РОБОТА ТЕМАТИЧНА 3 |
|
|
|
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки |
|
|
|
|
Повторний інструктаж з БЖД. Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними).Елементи-органогени. Демонстрації 6.Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
|
|
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. Демонстрації 6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
|
|
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
|
|
|
|
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
|
|
|
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
|
|
|
|
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). |
|
|
|
|
Горіння вуглеводнів. Демонстрації 7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. |
|
|
|
|
Розв'язування розрахункових задач 2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.» |
|
|
|
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Представлення результатів навчального проекту №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.» Демонстрації 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. |
|
|
|
|
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
|
|
|
|
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Представлення результатів навчального проекту №12 «Альтернативні джерела енергії.» |
|
|
|
|
Проміжний контроль знань учнів з теми «Вуглеводні». Самостійна робота. ТЕМАТИЧНА 4 |
|
|
|
|
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
|
|
|
|
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №11 «Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом.» |
|
|
|
|
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
|
|
|
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
|
|
|
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Демонстрації 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. Застосування етанової кислоти. Представлення результатів навчального проекту №13 «Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.» |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД . Практична робота №4 «Властивості етанової кислоти.» |
|
|
|
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Навчальний проект №14 «Виготовлення мила з мильної основи.» Домашній експеримент 2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. |
|
|
|
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
|
|
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. |
|
|
|
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №12 «Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.»; №13 «Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).»; №14 «Взаємодія крохмалю з йодом.» Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах. |
|
|
|
|
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Представлення результатів навчальних проектів №15 « Дослідження хімічного складу їжі.»; №16 «Хімічний склад жувальних гумок.»; №17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.» |
|
|
|
|
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. |
|
|
|
|
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
|
|
|
|
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Представлення результатів навчальних проектів №18 «Друге життя паперу.»; №19 «Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).» |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД . Практичні роботи №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах». |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми ,, Початкові поняття про органічні сполуки” |
|
|
|
|
Контрольна робота. Початкові поняття про органічні сполуки. ТЕМАТИЧНА 5 |
|
|
|
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства |
|
|
|
|
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
|
|
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Представлення результатів навчальних проектів №21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.»; №22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.» |
|
|
|
|
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Представлення результатів навчального проекту №23 «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.» |
|
|
|
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Представлення результатів навчального проекту №20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.» |
|
|
|
|
Повторення. Розв'язування розрахункових задач. |
|
|
|
|
Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних та йонних реакцій. |
|
|
|
69 |
Повторення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних та органічних сполук. |
|
|
|
70 |
Систематизація, аналіз та корекція знань учнів з курсу хімії 9 класу. ТЕМАТИЧНА 6 |
|
|
|