Математика для 3 класу (у 2-х частинах).
(автори Ольга Гісь, Ірина Філяк)
175 годин на рік, 5 годин на тиждень, 5 годин резервні
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Навчальні цілі |
2 семестр |
|||
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
|||
|
Нумерація чисел у межах 20. Натуральні числа. Числа кожного десятка першої сотні. |
|
Повторити числа в межах20,назва,запис ,порівняння чисел |
|
Число десятків, число одиниць, загальна кількість одиниць у числі. Порівняння чисел. |
|
Порівняння чисел в межах 20,кількість десятків в круглих числах |
|
Арифметичні дії додавання і віднімання. Розв’язування задач на збільшення та зменшення на кілька одиниц |
|
Додавання і віднімання чисел в межах20,розв’язування простих задач на знаходження суми ,різниці |
|
Прийоми усного додавання і віднімання. Вирази на 2 дії. Розв’.язування задач. |
|
Додавання, віднімання в межах 20,використання малюнка для розв’язування задач на збільшення, зменшення на кілька одиниць |
|
Компоненти та результати дій додавання і віднімання.Таблиця множення. Повторення нумерації в межах 50. |
|
Дати початкове уявлення про компоненти додавання, додавати в межах 20,повторити таблицю множення, нумерацію чисел в межах 20 |
|
Компоненти та результати дій додавання і віднімання. Таблиця множення і ділення. Креслення відрізка. |
|
Додавання і віднімання в межах 20 з опорою , таблиця множення і ділення в межах 5,креслення відрізка |
|
Перевірка правильності виконання дій додавання і віднімання. Розв’язування задач на збільшення, зменьшення у кілька разів. |
|
Додавання і віднімання в межах20, розв’язування задач на множення і ділення |
|
Задачі на різницеве порівняння. Дослідження задачі |
|
Розв’язування задачі з використанням предметів,малюнка |
|
Назви компонентів дії множення. Таблиця множення на 6-9. Розв’язування задач на множення. |
|
Повторити дію множення, таблиці множення 6-9 використовуючи опору |
|
Пропедевтика до вивчення таблиць множення чисел 6–9 |
|
повторити таблицю множення чисел 6-9 |
|
Таблиці множення чисел 6–9. Задачі на множення.Креслення прямокутника, периметр. |
|
Використання таблиці множення для визначення добутку,розвязувати задачі на множення ,креслити прямокутник ,знаходити периметр |
|
Арифметична дія ділення. Таблиці ділення на 2–5. Розв’язування задач на ділення. |
|
Дати початкове уявлення про дію ділення, розв’язування задач на ділення з допомогою малюнка |
|
Арифметична дія ділення. Таблиці ділення на 2–5. Розв’язування задач на ділення |
|
Розв’язування, задач, прикладів з опорою на малюнок, ділення на 2-5 |
|
Компоненти дій множення і ділення. Таблиці ділення на 6 і на 7. Взаємозв’язок між діями множення та ділення. |
|
Дати уявлення про ділення на 6,7 з використанням табл множення |
|
Таблиці ділення на 8 і на 9.Креслити квадрат,периметр |
|
Вчитись ділити на 8,9 з використанням таблиць множення, вчитись креслити квадрат, знаходити периметр |
|
Перевірка правильності виконання дій множення і ділення. Збільшення і зменшення числа у кілька разів |
|
Знаходження відповідей дій множення, ділення з опорою на таблицю,задачі на зменшення на кілька одиниць. |
|
Складання задач за коротким записом як допоміжною моделлю задачі. Дати уявлення про круглі числа. Сотні. |
|
Вчитись користуватись моделлю для розв’язування простих задач ,мати уявлення про сотні |
|
Задачі на кратне порівняння. |
|
Дати початкове уявлення про задачі на кратне порівняння |
|
Задачі на кратне порівняння. |
|
Розв’язувати задачі за допомогою малюнка |
|
Закріплення знань таблиць множення і ділення та вмінь їх застосовувати. Розв’язування задач |
|
Розв’язування прикладів з опорою на таблицю, малюнок,розвязувати приклади на множення і ділення |
|
Закріплення вивченого. |
|
Розв’язування прикладів,задач з опорою на малюнок |
|
Повторення. |
|
Вдосконалення знань,вмінь |
|
Тематична діагностувальна робота № 1 |
|
|
Математичні вирази. Рівності. Нерівності |
|||
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Числові вирази. Порядок виконання дій у числових виразах. |
Дати елементарне уявлення про розв’язування виразів на 2 дії,вдосконалювати вміння розвязувати приклади на множення. |
|
|
Складання виразу до задачі |
|
Вчитись складати вираз до простої задачі |
|
Вирази зі змінною. Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі |
|
Дати початкове уявлення про вираз зі змінною |
|
Буквені вирази. Властивості арифметичних дій. Задачі з буквеними даними.Сотні. Додавання сотнями. |
|
Початкове уявлення про вираз зі змінною,розв’язування прост задач,додавання сотень |
|
Переставний закон множення. Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Віднімання сотень. |
|
Розв’язування прикладів на множення, віднімання сотнями,задачі на збільшення і зменшення на кілька одиниць. |
|
Задачі на збільшення та зменшення числа у кілька разів |
|
Дати елементарне уявлення про задачі на збільшення, зменшення у кілька разів |
|
Знаходження невідомих компонентів дій першого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням. Додавання і віднімання сотень. |
|
Спробувати дати початкове уявлення про рівняння, додавання і віднімання сотень |
|
Правильні і неправильні числові рівності та нерівності. Прості рівняння.
|
|
Розв’язувати прості рівняння під керівництвом учителя |
|
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням. Периметр квадрата. |
|
Ров’язувати прості рівняння з допомогою вчителя,закріпити вміння знаходити периметр квадрата |
|
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням. Додавання і віднумання сотень |
|
Закріпити вміння додавати і віднімати сотні,розв’язувати прості рівняння |
|
Розв’язування рівнянь .Додавання і віднімання сотень. Сам.робота |
|
Перевірити вміння розв’язувати прості задачі, додавати і віднімати сотні. |
|
Нерівність зі змінною. Знаходження розв’язків нерівності зі змінною.Приклади на множення і ділення. |
|
Розвязування прикладів на множення та ділення |
Величини |
|||
|
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр |
|
Дати елементарні уявлення про одиниці довжини см, мм. Креслити відрізок заданої довжини. |
|
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр |
|
Дати елементарні уявлення про дм, м. Креслити відрізок заданої довжини. |
|
Розв’язування задач з одиницями довжини |
|
Розв’язувати прості задачі з одиницями довжини.Креслити відрізки. |
|
Тематична діагностувальна робота № 2 |
|
|
Просторові відношення. Геометричні фігури |
|||
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені тa незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної. |
|
Дати початкове уявлення про промінь,пряму,відрізок,ламану. Креслити ламану. |
|
Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені тa незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної. |
|
Вчитись креслити пряму, ламану, знаходити довжину ламаної |
|
Кути. Прямий кут, непрямі кути. Многокутник та його елементи. |
|
Дати елементарне уявлення про кути, многокутник. |
|
Характерні ознаки прямокутника і квадрата. Побудова прямокутника і квадрата із заданими довжинами сторін. |
|
Дати елементарне уявлення про прямокутник, квадрат. Креслити квадрат. |
|
Периметр прямокутника і квадрата. Задачі на знаходження периметра прямокутника і квадрата. |
|
Ознайомити про знаходження периметра прямокутника. Креслити прямокутник. |
|
Задачі на знаходження периметра квадрата. |
|
Вчитись знаходити периметр квадрата під керівництвом вчителя |
|
Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Периметр прямокутника «квадрата» |
|
Закріпити вміння креслити прямокутник, квадрат і знаходити периметр. |
|
Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола (круга) за допомогою шаблону |
|
Дати елементарне уявлення про коло, круг, вчитись будувати коло з допомогою шаблону |
|
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга. |
|
Дати початкове вміння розрізняти коло і круг. |
|
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга(ст.139-142) Сам.робота |
|
Розвиток вміння розрізняти коло,круг |
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
|||
|
Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями |
|
Лічба до 20,десятками,сотнями Вчитись додавати сотні. |
|
Лічба у межах тисячі. Трицифрові числа Розрядний склад числа. Читання чисел за розрядною таблицею |
|
Лічба до 50.дати елементарне уявлення про десятки ,одиниці |
|
Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями. |
|
Лічба до50.Лічба сотнями. Елементарне уявлення про 1000. |
|
Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями |
|
Лічба ,десятками, сотнями. Спробувати дати уявлення про трицифрове число. |
|
Закріплення знань, умінь і навичок |
|
Лічба сотнями, додавання сотень. |
|
Розклад чисел на розрядні доданки |
|
Віднімання сотень. Лічба сотнями. |
|
Віднімання одного з розрядних доданків. Нестандартний розклад трицифрового числа |
|
Віднімання сотень. Дати елементарне уявлення про трицифрове число. |
|
Додавання та віднімання суми двох розрядних доданків. Розв’язування задач . |
|
Розв’язування простих задач. Додавання, віднімання сотень. |
|
Визначення загальної кількості одиниць, десятків і сотень у числі. |
|
Дати уявлення про сотні, десятки, одиниці |
|
Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів. |
|
Дати початкове уявлення про збільшення, зменшення у 10,100 разів |
|
Місце числа в натуральному ряді. Порівняння чисел. |
|
Дати початкове уявлення про порівняння чисел |
|
Закріплення вмінь порівнювати числа(ст.179-182) |
|
Закріплювати вміння порівнювати числа |
|
Удосконалення вмінь порівнювати числа. Розв’язування задач. |
|
Удосконалювати вміння порівнювати числа, розв’язувати прості задачі
|
|
Тематична діагностувальна робота № 3 |
|
|
Величини |
|||
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Довжина. Кілометр(ст.185-188) |
|
Дати елементарне уявлення про довжину, розуміння про кілометр |
|
Довжина. Кілометр(ст.185-188) |
|
Знаходити довжину відрізка |
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
|||
|
Збільшення та зменшення трицифрового числа на 1 |
|
Вчитись збільшувати 200,300,400 на 1 |
|
Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач. |
|
Вчитись додавати круглі числа, розв’язувати прості задачі |
|
Вибір схеми розв’язування задачі відповідно до запитання. Складання задачі за числовими даними і схемою |
|
Розв’язувати прості задачі ,складати задачі під керівництвом вчителя |
|
Множення і ділення круглого числа на одноцифрове число. Розв’язування задач. |
|
Дати елементарне уявлення множення на одноцифрове число круглих чисел. Розвязувати задачі. |
|
Ділення круглого числа на кругле двома способами. |
|
Множення круглих чисел на одноцифрове |
|
Ділення круглого числа на кругле двома способами. |
|
Дати уявлення про ділення круглих чисел на одноцифрове |
|
Закріплення знань, умінь і навичок. Ділення круглих чисел. Розв’язування задач. |
|
Ділення круглих чисел на одноцифрове ,розв’язування простих задач |
|
Складання і розв’язування задач. Доповнення задачі, оберненої до даної. |
|
Розв’язування простих задач, складання задач з допомогою вчителя |
|
Множення одноцифрового числа на кругле |
|
Множення круглих чисел на одноцифрове |
|
Тематична діагностувальна робота № 4 |
|
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Творча робота над задачею. Закріплення знань, умінь і навичок. |
|
Закріплення вміння розв’язувати прості задачі |
|
Робота з прикладами в межах 1000.Множення і ділення чисел. |
|
Удосконалвати вміння додавати,віднімати в межах 1000,закріпити приклади на множення і ділення |
|
Закріплення вивченого. |
|
Закріпити вивчене |
|
Розвязування задач. Знаходження периметра фігури. |
|
Удосконалювати вміння аналізувати в задачі ,знаходити периметр фігур. |
|
Закріплення вивченого. |
|
Вдосконалювати вміння і навички. |
|
Повторення. |
|
Повторити вивчене |
|
Повторення. |
|
Повторити вивчене |
|
|||
№ |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
|||
|
|
Додавання виду 300 + 200, 50 + 70. Віднімання виду 300 - 200, 110 – 20 |
Вчити додавати і віднімати круглі сотні,десятки |
|
|
Закріплення навичок усного додавання і віднімання вивчених видів. |
Закріпити навички додавання і віднімання |
|
|
Додавання виду 500 + 200. Віднімання виду 300 – 200 |
Додавання і віднімання сотень |
|
|
Додавання виду 200 + 40. Віднімання виду 350 - 50. Задача на різницеве порівняння. |
Додавання і віднімання трицифрових чисел,закріпити задачі на різницеве порівняння. |
|
|
Додавання виду 70 + 60, 600 + 200. |
Додавання і віднімання круглих сотень |
|
|
Віднімання виду 120 - 50 ,440-40.Задачі на різницеве порівняння. |
Віднімання трицифрових чисел,закріпити задачі на різницеве порівняння |
|
|
Додавання виду 300 + 100. Віднімання виду 500 – 300. |
Закріпити вивчене |
|
|
Додавання виду 90 +20. Віднімання виду 140-70. |
Удосконалювати навички додавання і віднімання |
|
|
Додавання виду 50 + 70.Периметр квадрата. |
Закріпити вміння додавати круглі десятки,знаходження периметра |
|
|
Віднімання виду 320-20. Задачі на кратне порівняння. |
Вчити віднімання трицифрового числа,задачі на кратне порівняння |
|
|
Закріплення вмінь додавати і віднімати круглі трицифрові числа. |
Закріплення вивченого |
|
|
Задачі на кратне порівняння. Периметр прямокутника. |
Закріпити задачі на кратне порівняння,периметр прямокутника |
|
|
Додавання і віднімання круглих чисел .Периметр прямокутника. |
Закріпити вміння додавати,віднімати кругі числа,знаходити периметр |
|
|
Тематична діагностувальна робота |
|
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Алгоритм виконання письмового додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд |
Вчити письмовому додаванню і відніманню трицифрових чисел. |
|
|
Алгоритм виконання письмового додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд |
Вчити письмовому додаванню,відніманню трицифрових чисел. |
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел .Задачі на знаходження суми. |
Закріпити письмове додавання,, задачі на знаходження суми |
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел .Задачі на знаходження суми. |
Закріпити додавання трицифрових чисел,задачі на знаходження суми |
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел .Креслення відрізків. |
Закріпити письмове додавання трицифрових чисел,креслити відрізки |
|
|
Письмове додавання трицифрових чисел .Довжина ламаної. |
Закріпити письмове додавання,вміння знаходити довжину ламаної |
|
|
Письмове віднімання трицифрових чисел. Задачі на збільшення у кілька разів.
|
Повторити письмове додавання,задачі на збільшення у кілька разів |
|
|
Письмове віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач. |
Закріпити письмове віднімання трицифрових чисел,задачі |
|
|
Письмове віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач. |
Закріпити навички письмового віднімання,задачі на кратне порівняння |
|
|
Письмове віднімання чисел в межах 1000. Периметр квадрата. |
Удосконалювати вміння письмового віднімання,знаходження периметра |
|
|
Письмове віднімання чисел в межах 1000. Перевірка правильності обчислень. Сам.робота |
Удосконалювати вміння письмового віднімання |
Величини. |
|||
|
|
Одиниці часу: тисячоліття, століття, десятиліття, рік. Перетворення іменованих чисел. |
Ознайомитись з одиницями часу. |
|
|
Одиниці часу: рік,місяць,тиждень.Повторення. |
Повторити одиниці часу |
|
|
Одиниці часу: рік, місяць, тиждень, доба. Календар. |
Повторення вивченого |
|
|
Одиниці часу Повторення. |
Повторення вивченого |