Тема. «Перевірка додавання трицифрових чисел дією віднімання. Знаходження розв’язків нерівностей. Розв’язування задач».
Мета: Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел; перевіряти розв’язки відніманням; учити розв’язувати рівняння;
удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі;
розвивати аналітичне мислення, техніку швидких обчислень, пам’ять, увагу;
виховувати допитливість, інтерес до математики.
Формування ключових компетентностей:
спілкування державною мовою (уміння усно та письмово висловлювати власну думку, тлумачити поняття та ін.);
уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватися його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи — своєї та однокласників);
соціальні та громадянські (здатність працювати в групі (команді) на результат, досягати компромісів, виховувати почуття відповідальності за успіх команди);
загальнокультурну грамотність (бережливе ставлення до підручника і охайність при письмі.)
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Формат уроку: онлайн.
Обладнання: ІКТ, презентація.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
Заглядає тепле сонечко
У наше віконечко,
Ніжно посміхається,
На вас сподівається,
Що розумними зростете
Й Україну прославите!
II. Перевірка домашнього завдання.
ІІI. Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні ми з вами навчимося перевіряти свої розв’язки самостійно. Вирази на додавання будемо перевіряти дією віднімання. Спробуємо себе в ролі вчителів.
Перш ніж почати нашу роботу, треба виконати такі завдання: порахувати усно та написати каліграфічну хвилинку.
Давайте запишемо число, класна робота та каліграфічну хвилинку.
2) «Хвилинка каліграфії».
- Діти, запишіть сусідів числа 679, 350, 50.
- Запишіть найменше трицифрове число(100)
- Запишіть найбільше трицифрове число(999).
- Оцініть свою роботу смайликом на полях.
- А зараз ми обчислимо вирази, які записані у підручнику на сторінці 41 під № 216.
- Перш ніж приступити до виконання наступного завдання давайте повторимо правило.
При додаванні трицифрових чисел одиниці додають до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень.
- А при відніманні?
При відніманні трицифрових чисел одиниціц віднімають від одиниць, десятки від десятків, сотні від сотень. А якщо зменшуваний розряд менший від від’ємника, то позичаємо 10 або 100 у сусіднього розряду.
Коментоване розв’язування прикладів № 216 сторінка 41
- Оцініть свою роботу смайликом.
2. Робота з підручником №217 ст.41.
Які молодці. Ви гарно навчилися розв’язувати вирази дією додавання, а чи зможете перевірити правильність розв’язку? Давайте спробуємо від суми відняти один із доданків! Що у нас вийде?
Коментоване розв’язування прикладів № 217 сторінка 41
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота з презентацією.
- Запишіть приклади в стовпчик та обчисліть. Перевірте дією віднімання.
543+251 342+127 231+647 354+245
Перевірка:
- Підніміть віртуальну долоньку ті дітки, в яких у першому прикладі відповідь 794; у другому – 469; у третьому – 878; у четвертому – 599.
- З якою метою ви робили цю вправу?
- Оцініть свою роботу смайликом.
Час прийшов для відпочинку,
Проведемо фізкультхвилинку.
https://www.youtube.com/watch?v=3Os2JN-rvpI
VІІ. Розвиток математичних знань.
Діти, давайте розв’яжемо рівняння.
138 + х = 295 х – 442 = 366 413 – х = 208
Чи всі справились із завданням? На рахунок «3» летять розв’язки в чат!
- Прочитайте задачу . Про що йде мова в задачі?
- Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі?
- Які дані нам відомі?
- Що означає число 184? А 45?
- На скільки дій задача? Що будемо знаходити в першій дії?
- Якою дією знайдемо відповідь на головне питання?
- Всі попрацювали добре, молодці. Давайте запишемо цю задачу в зошити.
- Оцініть свою роботу смайликом.
3. Математика самостійно.
Розв’язування виразів (диференційовані картки у Вайбер дітям)
1 картка: 235 + 412 = 724 – 312 = 357 + 221 =
2 картка: 284 + 579 = 566 – 279 = 735 + 265 =
3 картка: 256 + 145 + 128 = 518 – 196 – 54 = 297 + 483 + 364 =
Перевірка виконання.
- Оцініть свою роботу смайликом.
VІІI. Підведення підсумків уроку.
Інтерактивна гра
- От і закінчився наш урок. Ми з вами впоралися з усіма завданнями і нарешті можемо підвести підсумок.
- Візьміть віртуальний фломастер і домалюйте смайлик під своїм ім’ям.
Артем Злата Кіра
-Скажіть, що у вас вийшло найкраще?
Вміння додавати трицифрові числа;
Вміння розв’язувати задачі;
Знання нумерації чисел;
Вміння працювати з іменованими числами;
Вміння працювати в колективі і самостійно.
ІХ. Домашнє завдання
- Для того, щоб не розгубити наші знання потрібно вдома їх закріпити. Тож записуємо домашнє завдання сторінка 42 № 221 і №222. Вам треба розв’язати задачу та виконати дії з виразами.
- А зараз оцініть роботу на уроці в зошиті смайликом.