Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти від 2022 року
(70 годин на рік)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ВСТУП. ГЕРОЇ БАЛАД |
||
1 |
Оригінал і переклад, види перекладів, їх специфіка, переклад і переспів |
|
2 |
Балада як жанр усної народної творчості та літератури, характерні ознаки балади |
|
3 |
«Король Лір і його дочки»: сюжет та моральна проблематика твору |
|
4 |
«Король Лір і його дочки»: король Лір як вічний образ |
|
5 |
«Як Робін Гуд став розбійником»: ідеї свободи й служіння народові |
|
6 |
РМ №1 (письмово) «Як Робін Гуд став розбійником»: образ народного захисника |
|
7 |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка»: випробування головного героя балади |
|
8 |
«Рукавичка»: образ справжнього лицаря, оспівування мужності та відваги |
|
9 |
Адам Міцкевич «Світязь»: утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі |
|
10 |
Роберт Льюїс Стівенсон «Балада про вересовий трунок»: основний конфлікт балади |
|
11 |
Контрольна робота №1 «Герої балад» |
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ |
||
12 |
Вальтер Скотт «Айвенго»: засновник історичного роману, історія і художній вимисел |
|
13 |
«Айвенго»: утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу |
|
14 |
«Айвенго»: зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю |
|
15 |
Друга світова війна у європейській поезії: К. І. Галчинський «Лист із полону» |
|
16 |
А. Марґул Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд»: антигуманна суть війни у віршах |
|
17 |
Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі»: теми нацизму та Голокосту в повісті |
|
18 |
«Хлопчик у смугастій піжамі»: образи дітей, їхня дружба і взаємодопомога |
|
19 |
«Хлопчик у смугастій піжамі»: ідея рівності представників різних рас у творі |
|
20 |
«Хлопчик у смугастій піжамі»: трагічний фінал як відображення злочинів фашизму |
|
21 |
Ерік-Еммануель Шмітт «Дитя Ноя»: доля дітей у період Другої світової війни |
|
22 |
«Дитя Ноя»: духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей |
|
23 |
РМ №2 (усно) «Дитя Ноя»: тема культури у творі та біблійні мотиви |
|
24 |
Контрольна робота №2 «Історичне минуле в літературі» |
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБОВУВАННЯ ЛЮДИНИ |
||
25 |
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм»: проблема взаємин між поколіннями, символічність назви |
|
26 |
«Останній дюйм»: образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення |
|
27 |
«Останній дюйм»: віра у внутрішні можливості людини, утвердження сімейних цінностей |
|
28 |
Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід»: антитези у творі, ідеї миру і дружби |
|
29 |
«Балада про Схід і Захід»: динаміка образів головних героїв |
|
30 |
«Якщо…»: сюжет і композиція вірша, художні особливості, провідна ідея |
|
31 |
Контрольна робота №3 «Духовне випробування людини» |
|
КЛАСИЧНЕ ФЄНТЕЗІ |
||
32 |
Клайв Стейплз Льюїс «Хроніки Нарнії»: історія створення циклу, прообрази персонажів |
|
33 |
«Хроніки Нарнії»: казкове протистояння добра та зла (Біла Чаклунка та Аслан) |
|
34 |
«Хроніки Нарнії»: феномен часу у повісті, становлення головних героїв |
|
35 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр |
|
ДРУЖБА І КОХАННЯ |
||
36 |
Вірші поетів про дружбу і кохання: Генрих Гейне «Коли настав чудовий май…» |
|
37 |
Генрих Гейне «Коли настав чудовий май…»: мелодекламація у творчості поетів |
|
38 |
Адам Міцкевич «Непевність»: драматизм і мудрість, поетизація високого кохання |
|
39 |
«Непевність»: художні та поетичні засобі, які використовуються в творі |
|
40 |
Ульф Старк «Диваки і зануди»: тема перших почуттів підлітків |
|
41 |
«Диваки і зануди»: доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та школі |
|
42 |
«Диваки і зануди»: зображення дитинства крізь призму життєвих обставин |
|
43 |
«Диваки і зануди»: складний шлях героїні, роль дідуся в сюжеті |
|
44 |
Контрольна робота №4 «Дружба і кохання» |
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ |
||
45 |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки: жанрове розмаїття детективів |
|
46 |
Едгар Аллан По «Золотий жук»: засновник жанру детективу у світовій літературі |
|
47 |
«Золотий жук»: захопливий сюжет повісті та художнє значення |
|
48 |
«Золотий жук»: особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді» |
|
49 |
РМ №3 (усно) «Золотий жук»: образи Вільяма Леграна, Джупітера та оповідача |
|
50 |
Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка»: відомий автор детективних циклів |
|
51 |
«Пістрява стрічка»: особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса |
|
52 |
«Пістрява стрічка»: сутність «дедуктивного методу» Холмса, його моральних якостей |
|
53 |
«Пістрява стрічка»: доктор Ватсон як оповідач, різні точки зору на події задля таємничості |
|
54 |
Агата Крісті «Десять негренят»: історія створення, зміна ролей в детективі |
|
55 |
«Десять негренят»: особливості розвитку детективної інтриги у творі |
|
56 |
«Десять негренят»: злочин без кари та право вирішувати чужу долю |
|
57 |
Контрольна робота №5 «Літературний детектив» |
|
СВІТОВА НОВЕЛА |
||
58 |
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди |
|
59 |
О. Генрі «Дари волхвів»: майстерність автора, автобіографічні елементи |
|
60 |
«Дари волхвів»: біблійні мотиви у творі, художні деталі та моральні цінності |
|
61 |
«Дари волхвів»: гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього |
|
62 |
РМ №4 (усно) «Останній листок»: специфіка розкриття образу Бермана та дівчат |
|
63 |
«Останній листок»: особливості художньої мови новели, розповідач |
|
64 |
Воннегут Курт «Брехня»: парадокс художнього методу автора |
|
65 |
«Брехня»: ідейно-художній аналіз твору, причина та наслідки брехні |
|
66 |
Контрольна робота №6 (відкриті питання) «Світова новела» |
|
ВИСНОВКИ. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА |
||
67 |
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула»: образ Софі, світ її мрій |
|
68 |
«Мандрівний Замок Хаула»: поєднання елементів казки та детективу |
|
69 |
«Мандрівний Замок Хаула»: значення художнього прийому чаклунства |
|
70 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр |
|
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
(І семестр)
(ІI семестр)