Календарне планування із зарубіжної літератури для 7 класу на 2023-2024 навчальний рік + список літератури

Про матеріал

Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти від 2022 року

(70 годин на рік)

Перегляд файлу

№ п/п

Тема уроку

Дата

ВСТУП. ГЕРОЇ БАЛАД

1

Оригінал і переклад, види перекладів, їх специфіка, переклад і переспів

 

2

Балада як жанр усної народної творчості та літератури, характерні ознаки балади

 

3

«Король Лір і його дочки»: сюжет та моральна проблематика твору

 

4

«Король Лір і його дочки»: король Лір як вічний образ

 

5

«Як Робін Гуд став розбійником»: ідеї свободи й служіння народові

 

6

РМ №1 (письмово) «Як Робін Гуд став розбійником»: образ народного захисника

 

7

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка»: випробування головного героя балади

 

8

«Рукавичка»: образ справжнього лицаря, оспівування мужності та відваги

 

9

Адам Міцкевич «Світязь»: утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі

 

10

Роберт Льюїс Стівенсон «Балада про вересовий трунок»: основний конфлікт балади

 

11

Контрольна робота №1 «Герої балад»

 

ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ

12

Вальтер Скотт «Айвенго»: засновник історичного роману, історія і художній вимисел

 

13

«Айвенго»: утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу

 

14

«Айвенго»: зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю

 

15

Друга світова війна у європейській поезії: К. І. Галчинський «Лист із полону»

 

16

А. Марґул Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд»: антигуманна суть війни у віршах

 

17

Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі»: теми нацизму та Голокосту в повісті

 

18

«Хлопчик у смугастій піжамі»: образи дітей, їхня дружба і взаємодопомога

 

19

«Хлопчик у смугастій піжамі»: ідея рівності представників різних рас у творі

 

20

«Хлопчик у смугастій піжамі»: трагічний фінал як відображення злочинів фашизму

 

21

Ерік-Еммануель Шмітт «Дитя Ноя»: доля дітей у період Другої світової війни

 

22

«Дитя Ноя»: духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей

 

23

РМ №2 (усно) «Дитя Ноя»: тема культури у творі та біблійні мотиви

 

24

Контрольна робота №2 «Історичне минуле в літературі»

 

ДУХОВНЕ ВИПРОБОВУВАННЯ ЛЮДИНИ

25

Джеймс Олдрідж «Останній дюйм»: проблема взаємин між поколіннями, символічність назви

 

26

«Останній дюйм»: образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення

 

27

«Останній дюйм»: віра у внутрішні можливості людини, утвердження сімейних цінностей

 

28

Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід»: антитези у творі, ідеї миру і дружби

 

29

«Балада про Схід і Захід»: динаміка образів головних героїв

 

30

«Якщо…»: сюжет і композиція вірша, художні особливості, провідна ідея

 

31

Контрольна робота №3 «Духовне випробування людини»

 

КЛАСИЧНЕ ФЄНТЕЗІ

32

Клайв Стейплз  Льюїс «Хроніки Нарнії»: історія створення циклу, прообрази персонажів

 

33

«Хроніки Нарнії»: казкове протистояння добра та зла (Біла Чаклунка та Аслан)

 

34

«Хроніки Нарнії»: феномен часу у повісті, становлення головних героїв

 

35

Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр

 

ДРУЖБА І КОХАННЯ

36

Вірші поетів про дружбу і кохання: Генрих  Гейне «Коли настав чудовий май…»

 

37

Генрих  Гейне «Коли настав чудовий май…»: мелодекламація у творчості поетів

 

38

Адам Міцкевич «Непевність»: драматизм і мудрість, поетизація високого кохання

 

39

«Непевність»: художні та поетичні засобі, які використовуються в творі

 

40

Ульф Старк «Диваки і зануди»: тема перших почуттів підлітків

 

41

«Диваки і зануди»: доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та школі

 

42

«Диваки і зануди»: зображення дитинства крізь призму життєвих обставин

 

43

«Диваки і зануди»: складний шлях героїні, роль дідуся в сюжеті

 

44

Контрольна робота №4 «Дружба і кохання»

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ

45

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки: жанрове розмаїття детективів

 

46

Едгар Аллан По «Золотий жук»: засновник жанру детективу у світовій літературі

 

47

«Золотий жук»: захопливий сюжет повісті та художнє значення

 

48

«Золотий жук»: особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді»

 

49

РМ №3 (усно) «Золотий жук»: образи Вільяма Леграна, Джупітера та оповідача

 

50

Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка»: відомий автор детективних циклів

 

51

«Пістрява стрічка»: особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса

 

52

«Пістрява стрічка»: сутність «дедуктивного методу» Холмса, його моральних якостей

 

53

«Пістрява стрічка»: доктор Ватсон як оповідач, різні точки зору на події задля таємничості

 

54

Агата Крісті «Десять негренят»: історія створення, зміна ролей в детективі

 

55

«Десять негренят»: особливості розвитку детективної інтриги у творі

 

56

«Десять негренят»: злочин без кари та право вирішувати чужу долю

 

57

Контрольна робота №5 «Літературний детектив»

 

СВІТОВА НОВЕЛА

58

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди

 

59

О. Генрі «Дари волхвів»: майстерність автора, автобіографічні елементи

 

60

«Дари волхвів»: біблійні мотиви у творі, художні деталі та моральні цінності

 

61

«Дари волхвів»: гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього

 

62

РМ №4 (усно) «Останній листок»: специфіка розкриття образу Бермана та дівчат

 

63

«Останній листок»: особливості художньої мови новели, розповідач

 

64

Воннегут Курт «Брехня»: парадокс художнього методу автора

 

65

«Брехня»: ідейно-художній аналіз твору, причина та наслідки брехні

 

66

Контрольна робота №6 (відкриті питання) «Світова новела»

 

ВИСНОВКИ. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА

67

Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула»: образ Софі, світ її мрій

 

68

«Мандрівний Замок Хаула»: поєднання елементів казки та детективу

 

69

«Мандрівний Замок Хаула»: значення художнього прийому чаклунства

 

70

Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр

 

 


СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
(І семестр)

 

  1. балада «Король Лір і його дочки»
  2. балада «Як Робін Гуд став розбійником»
  3. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка»
  4. Адам Міцкевич «Світязь»
  5. Роберт Льюїс Стівенсон «Балада про вересовий трунок»
  6. Вальтер Скотт «Айвенго»
  7. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі»
  8. Ерік-Еммануель Шмітт «Дитя Ноя»
  9. Джеймс Олдрідж «Останній дюйм»
  10.  Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід»
  11. Клайв Стейплз  Льюїс «Хроніки Нарнії»

 

(ІI семестр)

 

  1. Ульф Старк «Диваки і зануди»
  2. Едгар Аллан По «Золотий жук»
  3. Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка»
  4. Агата Крісті «Десять негренят»
  5. О. Генрі «Останній листок»
  6. О. Генрі «Дари волхвів»
  7. Воннегут Курт «Брехня»
  8. Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Момот Ірина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 липня 2023
Переглядів
11254
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку