№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ВСТУП. СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА |
||
1 |
Літературний процесс: роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки |
|
2 |
Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах |
|
3 |
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них |
|
4 |
Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е., космогонічні міфи Вед |
|
5 |
РМ №1 (усно) Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.) |
|
6 |
Структура Біблії, її складники. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей) |
|
7 |
Біблія, Новий Заповіт (Євангеліє): ключові ідеї, образи та морально-філософський зміст |
|
8 |
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської, зв’язок з історією і міфологією |
|
9 |
Коран – головна книга ісламу, побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер життя |
|
10 |
Контрольна робота №1 «Священні книги людства» |
|
АНТИЧНІСТЬ |
||
11 |
Поняття про античність, основні етапи, роди і жанри античної літератури, концепція людини і світу |
|
12 |
Давньогрецька міфологія: рсновні цикли та міфологічна основа героїчного епосу |
|
13 |
Міфи троянського циклу: «Паріс викрадає Єлену» і «Троянський кінь»: ключові образи та символи |
|
14 |
Гомер «Іліада»: міфологічна основа гомерівського епосу та гуманістичний зміст поеми |
|
15 |
РМ №2 (письмово) «Двобій Ахілла і Гектора»: образи персонажів, катарсис після знайомства з твором |
|
16 |
Особливості розвитку лірики в Давній Греції. Тіртей «Добре вмирати тому…»: античний ідеал героя |
|
17 |
Сапфо «До Афродіти»: звернення до богині кохання, образ ліричної героїні, глибина почуттів |
|
18 |
Давньогрецький театр, його характерні особливості, основні жанри (трагедія і комедія) |
|
19 |
Есхіл «Прометей закутий»: утілення міфу, основний конфлікт трагедії, ідеї самопожертви та свободи |
|
20 |
Публій Вергілій Марон «Енеїда»: ідея громадського служіння, утвердження величі держави |
|
21 |
Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени»: тема мистецтва і призначення митця у творі |
|
22 |
Публій Овідій Назон «Метаморфози»: конфлікт митця з владою, образ відторгненого поета |
|
23 |
Контрольна робота №2 «Античність» |
|
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||
24 |
Специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур (Заході й Сході), її вплив на літературу |
|
25 |
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо: «Печаль на яшмовому ганку» |
|
26 |
Ду Фу «Пісня про хліб і шовк» і «Весняний краєвид»: зв’язок поезії з історичною реальністю |
|
27 |
Золота доба персько-таджицької лірики. Омар Хайям: Рубаї. Лаконізм і місткість жанру |
|
28 |
Література середньовічної Європи: «Пісня про Роланда», образна система та елементи фольклору |
|
29 |
Аліг’єрі Данте «Сонет 11» («В своїх очах вона несе кохання…»): загальна характеристика |
|
30 |
Контрольна робота №3 «Середньовіччя» |
|
КЛАСИЧНЕ ФЄНТЕЗІ |
||
31 |
Джон Р. Р. Толкін «Володар перснів»: поглиблення поняття про літературу фєнтезі |
|
32 |
«Володар перснів»: першоджерела авторського натхнення та книжних образів |
|
33 |
«Володар перснів»: філософська проблематика природи зла та тема влади |
|
34 |
«Володар перснів»: постаті Фродо Беґінза, Араґорна та Ґандалфа, іх трансформації |
|
35 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр |
|
ВІДРОДЖЕННЯ |
||
36 |
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі: гуманізм, культ античності, характерні риси культури |
|
37 |
Франческо Петрарка: Сонети № 61, 132 – історія кохання, образ ліричного героя та героїні |
|
38 |
Сонети № 61, 132: утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця |
|
39 |
Вільям Шекспір: Сонети № 66, 116, 130: основні теми та художні особливості сонетів |
|
40 |
Вільям Шекспір «Ромео і Джульєтта»: історія створення, конфлікт справжнього почуття і забобонів |
|
41 |
«Ромео і Джульєтта»: оспівування чистого кохання, вплив на людську особистість |
|
42 |
«Ромео і Джульєтта»: проблема життя і смерті, трактування фіналу та мотивів героїв |
|
43 |
«Ромео і Джульєтта»: гуманістична цінність трагедії, її популярність серед поколінь |
|
44 |
Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот»: історія створення, зв’язок із лицарськими романами |
|
45 |
«Дон Кіхот»: пародійний характер, особливості сюжету і композиції твору |
|
46 |
РМ №3 (письмово) «Дон Кіхот»: конфлікт високих прагнень і буденної дійсності |
|
47 |
«Дон Кіхот»: Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, утілення високої мрії |
|
48 |
«Дон Кіхот»: синтез різних жанрових ознак, широта філософського змісту |
|
49 |
Контрольна робота №4 «Відродження» |
|
БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ |
||
50 |
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві: видатні представники |
|
51 |
Луїс де Гонгора-і-Арготе «Галерник»: людина і доля, блукання людини у Всесвіті |
|
52 |
Джонн Донн «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»): напруга почуттів ліричного героя |
|
53 |
Мольєр «Міщанин-шляхтич»: художнє новаторство у драматургії, історія створення комедії, тематика і проблематика твору |
|
54 |
«Міщанин-шляхтич»: основні образи комедії (Журдени, Дорант, Дорімена, Клеонт та ін.) |
|
55 |
«Міщанин-шляхтич»: засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм) |
|
56 |
Контрольна робота №5 «Бароко і класицизм» |
|
ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ СТ. |
||
57 |
Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»: риси людей у казкових персонажах твору |
|
58 |
«Маленький принц»: принц у ставленні до своєї планети, троянди, та лиса |
|
59 |
«Маленький принц»: алегоричні образи та ситуації, моральні цінності |
|
60 |
«Маленький принц»: філософський зміст та його осягнення в казці-притчі |
|
61 |
РМ №4 (усно) «Маленький принц»: сенс подорожі вигаданим космосом |
|
62 |
Барбара Космовська «Буба: мертвий сезон»: слабкості людей та становлення характеру |
|
63 |
«Буба: мертвий сезон»: художній світ автора, батьки – діти, діди – онуки |
|
64 |
«Буба: мертвий сезон»: ідея поваги й любові до людини, сімейні цінності у творі |
|
65 |
Контрольна робота №6 «Література ХХ-ХХІ ст.» |
|
ВИСНОВКИ. ЗАХОПЛЮЮЧІ ПРИГОДИ |
||
66 |
Мелвілл Герман «Мобі Дік, або Білий Кит»: історична основа сюжету та створення книги |
|
67 |
«Мобі Дік, або Білий Кит»: філософські роздуми роману та велика людська драма |
|
68 |
«Мобі Дік, або Білий Кит»: жага помсти чи спроба довести владу над силами природи |
|
69 |
«Мобі Дік, або Білий Кит»: система образів в романі (білий кит та капітан Ахав) |
|
70 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр |
|
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
(І семестр)
(ІI семестр)