ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора з НВР Директор школи
____________________ ____________________
( підпис) (підпис)
Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
в 9 класі
Погоджено на засіданні м/о вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Протокол № від
Підручник: Міляновська О..Р. Зарубіжна література для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів.- Тернопіль: Астон, 2017
Програма: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
І семестр
№
|
Розділ, тема уроку |
Датапроведення |
Прим. |
|
Вступ |
|
|||
1.
|
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. Жанр, стиль. Жанри і стилі як органічні елементи культури. |
|
|
|
2 |
Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців. |
|
|
|
Просвітництво |
|
|||
3. |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). |
|
|
|
4.
|
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. |
|
|
|
5. |
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. |
|
|
|
6. |
Жанрова своєрідність роману. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). |
|
|
|
7.
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Роль Ґете в історії Просвітництва. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». |
|
|
|
8.
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). «Травнева пісня», «Прометей». Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
|
|
|
|
Зошит |
|
|
|
9. |
ПРЗМ. Образ Прометея в мистецтві. |
|
|
|
10. |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «До радості». Просвіт-ницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. |
|
|
|
11. |
Й. К.Ф. Шиллер «До радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. Напам’ять Ф. Шиллер «До радості» |
|
|
|
12. |
Контрольна робота з теми «Просвітництво». Тести. Тематична |
|
|
|
Романтизм |
|
|||
13. |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Ос-новні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах. |
|
|
|
14. |
Генріх Гейне (1797–1856). «Книга пісень» («На півночі кедр одино-кий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»). Напам’ять Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…» |
|
|
|
15. |
Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. |
|
|
|
|
Зошит |
|
|
|
16. |
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. |
|
|
|
17.
|
Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.). |
|
|
|
18. |
УРМ. Образ гетьмана І.Мазепи у світовій літературі. |
|
|
|
19. |
Позакласне читання. Джордж Ноел Гордон Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда» (оглядово). |
|
|
|
20. |
Контрольна робота з теми «Романтизм». Тести. Тематична |
|
|
|
Взаємодія романтизму і реалізму |
|
|||
21. |
Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Лірика («До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). Провідні мотиви його лірики. Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця. напам’ять О. С.Пушкін |
|
|
|
22.
|
Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем і образів. |
|
|
|
23. |
Традиції світової літератури і культури у творі (вплив Дж. Байрона та ін.). Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна — відповідь Тетяни). |
|
|
|
24 |
Духовний світ головних героїв роману. |
|
|
|
|
Зошит |
|
|
|
25
|
Роман «Євгеній Онєгін». Зображення різних сфер життя. |
|
|
|
26. |
Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора. |
|
|
|
27.
|
Михайло Юрійович Лермонтов (1814–1841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.). |
|
|
|
|
напам’ять М. Ю. Лермонтов. «На дорогу йду я в самотині…» |
|
|
|
28. |
Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу». Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби.
|
|
|
|
29.
|
Складність образу Печоріна, його духовна трагедія. Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману. |
|
|
|
30. |
Контрольний твір за романами «Євгеній Онєгін», «Герой нашого часу» |
|
|
|
31. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр. Літературний квест |
|
|
|
32. |
Позакласне читання Гюго В. «Собор Паризької Богоматері» Зошит Тематична |
|
|
|
|
ІІ семестр
|
|
|
|
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
|
32. |
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму. Взаємодія реалізму з іншими напрямами. |
|
|
|
33. |
Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. |
|
|
|
34.
|
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. |
|
|
|
35. |
Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|
|
|
36. |
Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». |
|
|
|
37. |
Багатогранність образу Гобсека. |
|
|
|
|
зошит |
|
|
|
38.
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника. |
|
|
|
39. |
«Ревізор». Творча історія п’єси. Об-рази чиновників. |
|
|
|
40. |
Образ Хлєстакова та його динаміка. Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси. |
|
|
|
41.
|
«Шинель». Цикл петербурзьких по-вістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті. |
|
|
|
42.
|
Особливості сюжету й композиції. Образ Башмачкіна та засоби його створення |
|
|
|
43. |
Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору ).Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі |
|
|
|
44.
|
Контрольна робота з теми «Реалізм». Тести. Тематична
|
|
|
|
45. |
Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.). Зошит |
|
|
|
46. |
Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім».Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. |
|
|
|
47. |
Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Образна система. |
|
|
|
48. |
Композиція п’єси. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
|
|
49. |
Позакласне читання Гюго В. «Собор Паризької Богоматері». |
|
|
|
50. |
Гюго В. «Собор Паризької Богоматері». |
|
|
|
51. |
Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. |
|
|
|
52. |
Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. Зошит |
|
|
|
53. |
Розвиток мовлення (усно). Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
|
|
|
54. |
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
|
|
|
55. |
Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст.Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів |
|
|
|
56. |
Контрольна робота з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст». Тести Тематична |
|
|
|
Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура |
|
|||
57. |
Шолом-Алейхем (1859–1916). «Тев’є - молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст |
|
|
|
58. |
Філософські, морально-етичні та психологічні проблеми у творі «Тев’є - молочар» |
|
|
|
59. |
Образна система твору «Тев’є - молочар» |
|
|
|
60. |
Образна система твору «Тев’є - молочар» Зошит |
|
|
|
61. |
Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва. |
|
|
|
62. |
Позакласне читання Кіно Майкл Морпурґо. «Бойовий кінь» (США, 2012, реж. Стівен Спілберґ) |
|
|
|
63. |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». |
|
|
|
64. |
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. |
|
|
|
65. |
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
|
|
|
66. |
Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». |
|
|
|
67. |
Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. |
|
|
|
68. |
Контрольний твір за вивченими творами. |
|
|
|
69. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр. |
|
|
|
70. |
Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 10-й клас Зошит Тематична |
|
|
|