Календарне планування із зарубіжної літератури у 9 класі

Про матеріал
Календарне планування із зарубіжної літератури у 9 класі. Програма: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

ПОГОДЖЕНО:         ЗАТВЕРДЖЕНО:

Заступник директора з НВР       Директор школи

                                                                                                              ____________________                                                                                                             ____________________

              ( підпис)             (підпис)

 

               

 

Календарно-тематичне планування

уроків зарубіжної літератури

в 9 класі

 

 

Погоджено на засіданні  м/о вчителів суспільно-гуманітарного циклу

Протокол №        від

 

Підручник:  Міляновська О..Р. Зарубіжна література для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів.- Тернопіль: Астон, 2017

 

Програма: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013  зі змінами,  затвердженими наказом  МОН від 07.06.2017 № 804

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 І семестр

 

 

Розділ,  тема  уроку

Дата

проведення

Прим.

Вступ

 

 

1.

 

 

Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. Жанр, стиль. Жанри і стилі як органічні елементи культури.

 

 

2

Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців.

 

 

Просвітництво

 

3.

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

 

 

4.

 

Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі.

 

 

5.

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

 

 

6.

Жанрова своєрідність роману. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).

 

 

 

7.

 

Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832).  Роль Ґете  в історії Просвітництва. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

 

 

8.

 

Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). «Травнева пісня», «Прометей». Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.              

 

 

 

Зошит

 

 

9.

 ПРЗМ. Образ Прометея в мистецтві.  

 

 

10.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «До радості». Просвіт-ницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера.

 

 

11.

Й. К.Ф. Шиллер «До радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.                                  Напам’ять               Ф. Шиллер  «До радості»

 

 

12.

Контрольна робота з теми «Просвітництво». Тести.

Тематична

 

 

Романтизм

 

13.

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Ос-новні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.

 

 

14.

Генріх Гейне (1797–1856). «Книга пісень» («На півночі кедр одино-кий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»).    Напам’ять Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…»

 

 

15.

Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.

 

 

 

Зошит

 

 

16.

Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі.

 

 

 

17.

 

Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).

 

 

18.

УРМ. Образ гетьмана І.Мазепи у світовій літературі.

 

 

19.

Позакласне читання. Джордж Ноел Гордон Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда» (оглядово).

 

 

20.

Контрольна робота з теми «Романтизм». Тести.

Тематична

 

 

Взаємодія романтизму і реалізму

 

21.

Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Лірика («До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). Провідні мотиви його лірики. Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця. напам’ять О. С.Пушкін

 

 

22.

 

Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем і образів.

 

 

23.

Традиції світової літератури і культури у творі (вплив Дж. Байрона та ін.). Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна — відповідь Тетяни).

 

 

24

Духовний світ головних героїв роману.

 

 

 

Зошит

 

 

25

 

 Роман «Євгеній Онєгін». Зображення різних сфер життя.

 

 

26.

Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора.

 

 

27.

 

Михайло Юрійович Лермонтов (1814–1841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).

 

 

 

напам’ять М. Ю. Лермонтов. «На дорогу йду я в самотині…»

 

 

28.

 Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу». Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби.

 

 

 

29.

 

Складність образу Печоріна, його духовна трагедія. Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману.

 

 

30.

Контрольний твір за романами «Євгеній Онєгін», «Герой нашого часу»

 

 

31.

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр. Літературний квест

 

 

32.

Позакласне читання  Гюго В. «Собор Паризької Богоматері»

Зошит

Тематична

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

Тема уроку

Дата

Прим.

32.

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму. Взаємодія  реалізму з іншими напрямами.

 

 

33.

Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника.

 

 

34.

 

 «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи.

 

 

35.

Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

 

 

36.

Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек».

 

 

37.

Багатогранність образу Гобсека.

 

 

 

зошит

 

 

38.

 

Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника.

 

 

39.

«Ревізор». Творча історія п’єси. Об-рази чиновників.

 

 

40.

Образ Хлєстакова та його динаміка. Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.

 

 

41.

 

«Шинель». Цикл петербурзьких по-вістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті.

 

 

42.

 

Особливості сюжету й композиції. Образ Башмачкіна та засоби його створення

 

 

43.

Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору ).Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі

 

 

44.

 

Контрольна робота з теми «Реалізм». Тести.                        Тематична

 

 

 

45.

 Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.). Зошит

 

 

46.

Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім».Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство.

 

 

47.

Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Образна система.

 

 

48.

Композиція п’єси. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

 

 

49.

Позакласне читання Гюго В. «Собор Паризької Богоматері».

 

 

50.

Гюго В. «Собор Паризької Богоматері».

 

 

51.

Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду

Б. Шоу.

 

 

52.

Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.                                                     Зошит

 

 

53.

Розвиток мовлення  (усно). Динаміка образу Елайзи Дулітл.

 

 

54.

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

 

 

55.

Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст.Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів

 

 

56.

Контрольна робота з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст». Тести                                                        Тематична

 

 

Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура

 

57.

Шолом-Алейхем (1859–1916). «Тев’є - молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст

 

 

58.

Філософські, морально-етичні та психологічні проблеми у творі «Тев’є - молочар»

 

 

59.

Образна система твору «Тев’є - молочар»

 

 

60.

Образна система твору «Тев’є - молочар»                               Зошит

 

 

61.

Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

 

 

62.

Позакласне читання Кіно Майкл Морпурґо. «Бойовий кінь» (США, 2012, реж. Стівен Спілберґ)

 

 

63.

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом».

 

 

64.

Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.             

 

 

65.

Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.

 

 

 

66.

Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання».

 

 

67.

Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

 

 

68.

Контрольний твір  за вивченими творами.

 

 

69.

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.

 

 

70.

Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 10-й клас

Зошит

Тематична

 

 

 

docx
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
3023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку