Календарное планирование по зарубежной литературе в 6 классе. Рекомендовано для школ с украинским языком обучения. Составлено по новой программе. Весь программный материал распределён по темам. Включает в себя уроки внеклассного чтения. Указаны виды работ по развитию речи.
Календарне планування
із зарубiжної літератури в 6 класі
І семестр
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
1. |
Вступ. Література як вид мистецтва. Художній образ. ТЛ Поняття про мистецтво, художній образ, традиційний образ, вічні образи ЛК Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві |
1 |
|
Поняття про мистецтво, художній образ |
2. |
Вступ. Література як вид мистецтва. Художній образ. УС Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору. ЕК Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва |
1 |
|
Різновиди художнього образу |
Тема № 1. Міфи народів світу. Мудрість байки (10 + 2 ПЧ)
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
3. |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів ТЛ Міф, мотив. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ) |
1 |
|
Поняття про міф. Тематичні групи міфів. Читати міфи про Геракла |
4. |
Грецькі міфи. Міф про Прометея |
1 |
|
Читати міфи про Геракла |
5. |
Грецькі міфи. Міфи про Геракла |
1 |
|
Переказ міфів про Геракла |
6. |
Грецькі міфи. «Дедал та Ікар». «Нарцис». «Деметра і Персефона» ЛК Втілення міфів народів світу в мистецтві |
1 |
|
Переказ міфів «Дедал та Ікар», «Деметра і Персефона» |
7. |
Позакласне читання. Давньогрецька міфологія. (Міфи про Троянську війну, міфи про аргонавт.) |
1 |
|
Прочитати байки І. Крилова «Квартет», «Свиня під дубом», «Вовк на псарні» |
8. |
Індійські міфи. «Творення». «Про створення ночі». «Про потоп». «Про золоті часи» |
1 |
|
Переказ міфів «Творення», «Про створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи» |
9. |
Єгипетські міфи. «Ра та Апоп». «Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет».ЕК Подібність елементів у міфах різних народів. Міф і казка |
1 |
|
Переказ «Міфу про те, як Тефнут покинула Єгип. |
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
10. |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. ТЛ Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ) УС Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках |
1 |
|
Виразне читання байок Езопа «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада». |
11. |
І.А. Крилов. «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байці. Яскравість алегоричних образів. Моральні проблеми в байці. Яскравість алегоричних образів. Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках І.А. Крилова І.А. Крилов. «Бабка й Муравель». Моральні проб- леми в байці. Яскравість алегоричних образів. ЛК Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І.А. Крилова у мистецтві |
1 |
|
Виразне читання байки І.Крилова «Вовк і Ягня»; Вивчити байку І.Крилова напам’ять (за вибором) |
12. |
І.А. Крилов. «Бабка й Муравель». Моральні проб- леми в байці. Яскравість алегоричних образів. ЛК Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І.А. Крилова у мистецтві |
1 |
|
Повторити поняття про міф. Тематичні групи міфів. Читати міфи про Геракла |
13. |
Виразне читання байок І.А. Крилова на пам`ять («Вовк і Ягня», «Бабка й Муравель», «Квартет») Позакласне читання «Веселе лукавство розуму» за байками І. Крилова («Квартет», «Свиня під дубом», «Вовк на псарні») |
1 |
|
Читати міфи про Геракла |
14. |
Контрольна робота № 1 за темою «Міфи народів світу. Мудрість байки.» (тестові завдання) |
1 |
|
Читати роман Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» |
Тема № 2. Пригоди і фантастика.
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» (7 + 1 РМ)
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
15. |
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі. ТЛ. Поглиблення понять про роман (пригодницький роман) |
1 |
|
Дочитати роман Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» |
16. |
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі |
1 |
|
Підібрати текстуальний матеріал для образу Діка Сенда |
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
|
Домашнє завдання |
17. |
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі. Описи природи |
1 |
|
Підібрати текстуальний матеріал для образу Діка Сенда |
18. |
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність |
1 |
|
Усна характеристика Діка Сенда |
19. |
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Дік Сенд і його друзі |
1 |
|
Розповідь про друзів Діка Сенда |
20. |
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі |
1 |
|
Усна розгорнута відповідь на тему «Випробування Діка Сенда» |
21. |
РМ № 2 Написання твору за романом Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан» |
1 |
|
Поняття про роман |
22. |
Контрольна робота № 2 за темою «Пригоди і фантастика. Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» (тестові завдання) |
1 |
|
Читати повість Ч.Діккенса «Різдвяна пісня в прозі |
Тема № 3. Пригоди і фантастика.
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі», М.В. Гоголь «Ніч перед Різдвом» (10)
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
23. |
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. УС Музей Ч. Діккенса у Великобританії.ТЛ Поглиблення понять про повість. |
1 |
|
Перша подорож Скруджа у Різдвяну ніч |
24. |
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі і просторі Скруджа |
1 |
|
Друга подорож Скруджа у Різдвяну ніч |
25. |
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження |
1 |
|
Усна розг. відповідь на тему «Духовне переродження Скруджа» |
26. |
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні) |
1 |
|
Усна розг. відп. на тему «Різдво в моїй родині» |
27. |
М.В. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі УС. М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні. |
1 |
|
Усна розгорнута відповідь на тему «Святкування Різдва в моєму краї» |
28. |
М.В. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. ЕК Традиції фольклору, народні образи у творах Ч. Діккенса і М.В. Гоголя). |
1 |
|
Виразне читання повісті М.Гоголя |
29. |
М.В. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць; різдвяні символи; елементи казки). |
1 |
|
Образи Оксани та Вакули |
30. |
М.В. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Тема кохання. Образи Оксани і Вакули |
1 |
|
Елементи фантастики в творі |
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
31. |
М.В. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Роль фантастики в повісті. ЛК Втілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві |
1 |
|
Екранізація повісті М.Гоголя «Ніч перед Різдвом» |
32. |
Контрольна робота № 3 за темою «Пригоди і фантастика. Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі», М.В. Гоголь «Ніч перед Різдвом» (тестові завдання) |
1 |
|
|
ІІ семестр
Тема № 4. Людські стосунки.
Оповідання А.П. Чехова, Дж. Лондона (6 + 1 ВЧ + 1 ПЧ)
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
33. |
А.П. Чехов «Хамелеон». Відкриття пристосування, підлабузництва в оповіданні. Символічність назви. ТЛ Гумор, іронія, художня деталь, підтекст УС А.П.Чехов і Україна ЛК Літературний музей А.П.Чехова в Україні. Актуальність проблематики творів у контексті сучасної культури |
1 |
|
Виразне читання оповідання «Хамелеон» А.П.Чехова |
34. |
А.П. Чехов «Хамелеон». Діалог як основна форма розкриття сюжету. Виразне читання. А.П. Чехов «Хамелеон». Навчання читанню за ролями |
1 |
|
Оибрзи Хрюкіна, Очумелова |
35. |
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. |
1 |
|
Прочитати оповіання «Товстий і тонкий» |
36. |
А.П. Чехов «Товстий і тонкий». Відкриття пристосування, підлабузництва в оповіданні. Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви ТЛ Гумор, іронія, художня деталь, підтекст ЕК Порівняння образів чеховських персонажів, схожість і відмінність між ними |
1 |
|
Знати понятя «гумор», « іронія», « художня деталь», «підтекст» |
37. |
Позакласне читання Оповідання А.П. Чехова («Налім», «Кобиляче прізвище», «Смерть чиновника») |
1 |
|
Прочитати оповіання В.Г. Короленко «Діти підземелля» |
38. |
Джек Лондон «Жага до життя». Проблеми життя і смерті. Значення назви оповідання ЛК Актуальність проблематики творів у контексті сучасної культури |
1 |
|
Відомості про життя і творчість Джека Лондона |
39. |
Джек Лондон «Жага до життя». Проблеми життя й зрадництва у творі. Характеристика героїв твору. ЕК Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них |
1 |
|
Знайти описи природи у тексті |
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
40. |
Джек Лондон «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті |
1 |
|
Повторити поняття «гумор», « іронія», « художня деталь», «підтекст» |
41. |
Контрольна робота № 4 за темою «Людські стосунки. Оповідання А.П. Чехова, Дж. Лондона» (тестові завдання) |
1 |
|
|
Тема № 5. Людські стосунки.
В.Г. Короленко «Сліпий музикант» (5 + 1 ПЧ)
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
42. |
В.Г. Короленко «Сліпий музикант». Пошук головним героєм свого місця у світі. Тема мистецтва УС Короленко і Україна. Літературний музей В.Г. Короленка в Україні .ЛК Актуальність проблематики творів у контексті сучасної культури |
1 |
|
Виразне читання оповідання «Сліпий музикант» В.Г. Короленка |
43. |
В.Г. Короленко «Сліпий музикант». Пошук головним героєм свого місця у світі. Тема мистецтва |
1 |
|
Відношення Петра Попельського і Евеліни |
44. |
В.Г. Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський і Евеліна. |
1 |
|
Образ Максима Яценка |
45. |
В.Г. Короленко «Сліпий музикант». Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших |
1 |
|
Знайти описи природи у тексті |
46. |
В.Г. Короленко «Сліпий музикант». Українська природа, народні образи й традиції в повісті |
1 |
|
Народні традиції в повісті |
47. |
Позакласне читання В.Г. Короленко «Діти підземелля» |
1 |
|
Прочит. вірш Джані Родарі «Листівки з видами міст» |
48. |
Контрольна робота № 5 за темою «Людські стосунки. В.Г. Короленко «Сліпий музикант» (тестові завдання) |
1 |
|
|
Тема № 5. Поетичне бачення світу (6)
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
49. |
М. Басьо Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії Мацуо Басьо. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.ТЛ Хайку. Підтекст |
1 |
|
Виразне читання хайку М. Басьо |
50. |
Роберт Бернс «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза. Елементи фольклору.ЕК Елементи міфів у творах Р. Бернса |
1 |
|
Виразне читання вірша«Моє серце в верховині…» Роберта Бернса |
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
51. |
Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». ТЛ Поема |
1 |
|
Виразне читання поеми «Пісня про Гайавату» |
52. |
Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). ЕК Елементи фольклору і міфів у творах Г.Лонгфелло |
1 |
|
Образ Гайавати |
53. |
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові |
1 |
|
Повторити поняття «хайку», «поема» |
54. |
Позакласне читання Джанні Родарі «Листівки з видами міст». Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття |
|
|
Балади про Робіна Гуда |
55. |
Контрольна робота № 4 за темою «Людські стосунки» (тестові завдання) |
1 |
|
|
Тема № 6. Образ майбутнього в літературі (5)
№ з/п |
Зміст програми |
Кількість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
56. |
Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. ТЛ Поглиблення поняття про фантастику ЕК Том і Кліві |
1 |
|
Виразне читання твору «Усмішка» Бредбері |
57. |
Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. ЛК Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва |
1 |
|
Образ Тома |
58. |
Роберт Шеклі «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. ЕК Том і Кліві |
1 |
|
Виразне читання твору Шеклі «Запах думок» |
59. |
Роберт Шеклі «Запах думок». Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму |
1 |
|
Усна розгорнута відповідь на тему «Яким я бачу майбутнє?» |
60. |
Контрольна робота № 5 за темою «Образ майбутнього в літературі» (тестові завдання) |
1 |
|
|
Тема № 7. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (5)
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
61. |
Астрід Ліндґрен. Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. УС Сучасна укр. літ. для дітей |
1 |
|
Відомості про життя і творчість Астрід Ліндґрен |
№ з/п |
Зміст програми |
Кільість годин |
Дата |
Домашнє завдання |
62. |
Астрід Ліндґрен «Міо, мій Міо». Моральні цінності у творах А. Ліндґрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом. ТЛ Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман) |
1 |
|
Виразне читання повісті Ліндґрен «Міо, мій Міо» |
63. |
Міхаель Андреас Гельмут Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці. ЛК Фентезі в різних видах мистецтва, комп’ютер-них іграх.
|
1 |
|
Виразне читання твору Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» |
64. |
Міхаель Андреас Гельмут Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» ». Моральні цінності,що утверджуються у творі. ЕК Порівняння образів дітей у творах українських і зарубіжних авторів |
1 |
|
Відомості про життя і творчість Гельмут Енде |
65. |
Контрольна робота № 7 за темою «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом» (тестові завдання) |
1 |
|
Повторити поняття «міф», «байка» |
66. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу |
1 |
|
|