Дати поняття про своєрідність літератури в системі видів мистецтва, її характерні риси, про художній образ та його різновиди;розвивати образне та логічне мислення, уміння наводити приклади щодо характеристики видів мистецтва, пояснювати специфіку художньої літератури, художніх образів; розвивати навички змістовного й послідовного викладу власних думок
Евристична бесіда Які види мистецтва, крім літератури, ви ще знаєте? Наведіть конкретні приклади. Яке місце посідає художня література поміж інших видів мистецтва? Які твори світової літератури, вивчені у 5-му класі, ви запам’ятали? Яких героїв? Чому? Що нового ви прочитали за літо? Поділіться своїми враженнями. Що, на ваш погляд, зробило б уроки зарубіжної літератури цікавішими, повчальнішими, допомогло би підготувати до розв’язання проблем у дорослому житті? Чи подорослішали ви за літо як читачі?
Хто прославився як відважний моряк, який, незважаючи на страшні пригоди, знову й знову вирушав у подорож? Чий це портрет: стара бабуся з великими зубами, що трясе подушки й перини? У цій казці четверо друзів по нещастю об’єдналися й створили дружний музичний колектив, якого злякалися навіть розбійники
Теоретична скарбничка. Художній образ — створена засобами мови узагальнена картина реальної дійсності або переживань митця у формі конкретного, життєво повного явища. Традиційний образ — це образ, який постійно зустрічається у фольклорі, уособлюючи якісь певні риси характеру, якості, типові для життя ситуації.