Календарне планування із зарубіжної літератури, 7 клас, І семестр

Про матеріал

Календарне планування із зарубіжної літератури для 7 класу за підручником Волощук Є.В.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 7-х класів

на І семестр 2023-2024 навчального року

 

Календарне планування складено за програмою предмету “Зарубіжна література” для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (2012 р. зі змінами 2015-2017 рр.),

Волощук Є.В. В68 Зарубіжна література : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Євгенія Волощук, Олена Слободянюк. — Київ : Генеза, 2015. — 272 с.

 

 

№ п/п

Зміст програмного матеріалу

К-ть год.

Дата

Повторення,

теорія літератури,

напам’ять

Примітки

ТЕМА 1. ВСТУП. (2 години)

 

1-2.

Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.

2

 

(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів. (ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами. (УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу. (ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність. (МЗ) Українська література

ТЕМА 2. ЖАНР БАЛАДИ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЛІТЕРАТУРАХ (8 ГОДИН)

3

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади.

1

 

 (ТЛ) Балада (фольклорна і літературна), гіпербола, символ. (ЛК) Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). (УС) А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів) та ін. (ЕК) Порівняння особливостей фольклорних і літературних балад, оригіналів і перекладів (цілісно і в окремих фрагментах). (МЗ) Історія, іноземна мова.

4

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

1

 

5-6

«Як Робін Гуд став розбійником», Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

2

 

7

Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759– 1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.

1

 

8

Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.

1

 

9

Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.

1

 

 

10

Контрольна робота №1 за темою: «Вступ. Жанри балади у європейських літературах»

1

 

Тема 3. Історичне минуле в літературі (9 годин)

11

Вальтер Скотт «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художня вигадка у романі «Айвенго».

1

 

(ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман), повість. Початкові поняття про художній час, художній простір. (ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна). (УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману. (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). (МЗ) Історія, музичне мистецтво.

12

Вальтер Скотт «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю.

1

 

13

Вальтер Скотт «Айвенго».  Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.

Урок розвитку мовлення № 1. Складання характеристики образу героя.

1

 

14

Вальтер Скотт «Айвенго». Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

1

 

15

Лицарський турнір. Підсумки вивчення роману В. Скотта «Айвенго»

1

 

16

Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте» та ін.)

1

 

17

А. Марґул Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.

1

 

18

Контрольна робота № 2 за темою: «Історичне минуле у літературі»

1

 

 

19-20

Урок позакласного читання №1, 2.

Лондон Дж. «Біле Ікло»

2

 

 

 

 

Тема 4. Духовне випробування людини (7 годин)

21

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.

1

 

(ЛК) Утілення творів Дж. Олдріджа, Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо). (УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митців.

 

 

 

 

 

 

 

(ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців (за умови володіння учнями іноземною мовою). (МЗ) Історія, іноземна мова.

 

 

 

Вірш напам’ять

22

Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

1

 

23

Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Творча робота. Написання есе на тему «Якби я опинився на місці хлопчика Деві»

1

 

24

Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Перегляд уривків зхудожнього фільму

1

 

25

Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

1

 

26

Редьярд Кіплінг «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність.

1

 

27

Урок розвитку мовлення № 2

Редьярд Кіплінг «Якщо…». Виразне читання вірша напам’ять.

1

 

28

Контрольна робота № 3 за темою: «Духовне випробування людини»

1

 

29-30

31

Узагальнення вивченого матеріалу за І семестр

3

 

 

 

Завершення І семестру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 7-х класів

на ІІ семестр 2022-2023 навчального року

 

 

ТЕМА 5. ДРУЖБА І КОХАННЯ (11 годин)

№ п/п

Зміст програмного матеріалу

К-ть год

Дата

Повторення, теорія літератури,

напам’ять

Примітки

31

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Огляд творів

1

 

(ТЛ) Поглиблення понять про вірш, повість, образ автора. (ЛК) Екранізації, ілюстрації, театральні вистави за творами митців. (УС) Шолом-Алейхем і Україна. Літературні музеї Шолом-Алейхема. (ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами. (МЗ) Іноземна мова, історія.

 

32

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. П’єр Ронсар «До того, як любов у світ прийшла…»

1

 

33

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс «Моя любов…» Вірш напам’ять

1

 

34

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»

Вірш напам’ять Урок розвитку мовлення № 3. Аналіз віршів.(7А, Б, В)

1

 

35

Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах культури та долі єврейського народу.

1

 

36

Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі.

1

 

37

Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.

1

 

38

Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками.

1

 

39

Контрольна робота № 4 за темою: «Дружба і кохання». Тестові завдання

1

 

ТЕМА 6. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ (10 годин)

40

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

1

 

(ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. (ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям. (УС) Українські письменники – майстри детективного жанру. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями. (МЗ) Українська література, біологія.

41

«Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

1

 

42

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін

1

 

43

«Золотий жук». Е. А. По. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

1

 

44

Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка». Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

1

 

45

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

1

 

46

Артур Конан Дойл «Спілка рудих». Сутність «дедуктивного методу». Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні.

1

 

47

Артур Конан Дойл «Спілка рудих».  Образ Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.

1

 

48

Екранізації творів Е.А. По та Артура Конана Дойля

1

 

 

49

Урок розвиток мовлення №3 Написання власної детективної історії. Контрольна робота №5

1

 

ТЕМА 7. СВІТОВА НОВЕЛА (8 годин)

50-51

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

О. Генрі «Останній листок». «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.

2

 

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців. (УС) Українські письменники – майстри новели. (ЕК) Порівняння образів героїв новел О. Генрі. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел О. Генрі, Г. Дж. Уеллса (окремих фрагментів творів). (МЗ) Іноземна мова, географія, образотворче мистецтво.

 

 

 

 

 

52

Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.

1

 

53

Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця». Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.

1

 

54

Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».

1

 

55

Рюноске Акутаґава Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

1

 

 

56

Контрольна робота № 5 за темою: «Світова новела»

1

 

ТЕМА 8. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ (10 годин)

57

Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі.

1

 

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва. (ЛК) Коло читання сучасних підлітків.

(УС) Бібліотеки України.

(ЕК) Порівняння образів підлітків у творах.

(МЗ) Іноземна мова.

58

Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.

1

 

59

Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Значення художнього прийому чаклунства у творі.

1

 

60

Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Перегляд мультфільма.

1

 

61

Айзек Азімов «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.  Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

1

 

62

Айзек Азімов «Фах». Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

1

 

63

Контрольна робота № 6 за темою «Сучасна література»

1

 

64-65

УПЧ № 3-4. Олкотт Л. «Маленькі жінки»

2

 

66-67

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

2

 

(МЗ) Українська література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 серпня 2023
Переглядів
1692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку