Календарне планування із зарубіжної літератури для 7 класу за підручником Волощук Є.В.
Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 7-х класів
на І семестр 2023-2024 навчального року
Календарне планування складено за програмою предмету “Зарубіжна література” для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (2012 р. зі змінами 2015-2017 рр.),
Волощук Є.В. В68 Зарубіжна література : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Євгенія Волощук, Олена Слободянюк. — Київ : Генеза, 2015. — 272 с.
№ п/п |
Зміст програмного матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
Повторення, теорія літератури, напам’ять Примітки |
|
ТЕМА 1. ВСТУП. (2 години)
|
|||||
1-2. |
Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. |
2 |
|
(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів. (ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами. (УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу. (ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність. (МЗ) Українська література |
|
ТЕМА 2. ЖАНР БАЛАДИ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЛІТЕРАТУРАХ (8 ГОДИН) |
|||||
3 |
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади. |
1 |
|
(ТЛ) Балада (фольклорна і літературна), гіпербола, символ. (ЛК) Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). (УС) А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів) та ін. (ЕК) Порівняння особливостей фольклорних і літературних балад, оригіналів і перекладів (цілісно і в окремих фрагментах). (МЗ) Історія, іноземна мова. |
|
4 |
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. |
1 |
|
||
5-6 |
«Як Робін Гуд став розбійником», Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда. |
2 |
|
||
7 |
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759– 1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. |
1 |
|
||
8 |
Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі. |
1 |
|
||
9 |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. |
1 |
|
|
|
10 |
Контрольна робота №1 за темою: «Вступ. Жанри балади у європейських літературах» |
1 |
|
||
Тема 3. Історичне минуле в літературі (9 годин) |
|||||
11 |
Вальтер Скотт «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художня вигадка у романі «Айвенго». |
1 |
|
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман), повість. Початкові поняття про художній час, художній простір. (ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна). (УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману. (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). (МЗ) Історія, музичне мистецтво. |
|
12 |
Вальтер Скотт «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. |
1 |
|
||
13 |
Вальтер Скотт «Айвенго». Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. Урок розвитку мовлення № 1. Складання характеристики образу героя. |
1 |
|
||
14 |
Вальтер Скотт «Айвенго». Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. |
1 |
|
||
15 |
Лицарський турнір. Підсумки вивчення роману В. Скотта «Айвенго» |
1 |
|
||
16 |
Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте» та ін.) |
1 |
|
||
17 |
А. Марґул Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. |
1 |
|
||
18 |
Контрольна робота № 2 за темою: «Історичне минуле у літературі» |
1 |
|
|
|
19-20 |
Урок позакласного читання №1, 2. Лондон Дж. «Біле Ікло» |
2 |
|
|
|
Тема 4. Духовне випробування людини (7 годин) |
|||||
21 |
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. |
1 |
|
(ЛК) Утілення творів Дж. Олдріджа, Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо). (УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митців.
(ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців (за умови володіння учнями іноземною мовою). (МЗ) Історія, іноземна мова.
Вірш напам’ять |
|
22 |
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей. |
1 |
|
||
23 |
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Творча робота. Написання есе на тему «Якби я опинився на місці хлопчика Деві» |
1 |
|
||
24 |
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Перегляд уривків зхудожнього фільму |
1 |
|
||
25 |
Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). |
1 |
|
||
26 |
Редьярд Кіплінг «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність. |
1 |
|
||
27 |
Урок розвитку мовлення № 2 Редьярд Кіплінг «Якщо…». Виразне читання вірша напам’ять. |
1 |
|
||
28 |
Контрольна робота № 3 за темою: «Духовне випробування людини» |
1 |
|
||
29-30 31 |
Узагальнення вивченого матеріалу за І семестр |
3 |
|
|
|
|
Завершення І семестру |
|
|
|
|
Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 7-х класів на ІІ семестр 2022-2023 навчального року
|
|||||
ТЕМА 5. ДРУЖБА І КОХАННЯ (11 годин) |
|||||
№ п/п |
Зміст програмного матеріалу |
К-ть год |
Дата |
Повторення, теорія літератури, напам’ять Примітки |
|
31 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Огляд творів |
1 |
|
(ТЛ) Поглиблення понять про вірш, повість, образ автора. (ЛК) Екранізації, ілюстрації, театральні вистави за творами митців. (УС) Шолом-Алейхем і Україна. Літературні музеї Шолом-Алейхема. (ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами. (МЗ) Іноземна мова, історія.
|
|
32 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. П’єр Ронсар «До того, як любов у світ прийшла…» |
1 |
|
||
33 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс «Моя любов…» Вірш напам’ять |
1 |
|
||
34 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Г. Гейне «Коли настав чудовий май…» Вірш напам’ять Урок розвитку мовлення № 3. Аналіз віршів.(7А, Б, В) |
1 |
|
||
35 |
Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах культури та долі єврейського народу. |
1 |
|
||
36 |
Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. |
1 |
|
||
37 |
Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей. |
1 |
|
||
38 |
Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками. |
1 |
|
||
39 |
Контрольна робота № 4 за темою: «Дружба і кохання». Тестові завдання |
1 |
|
||
ТЕМА 6. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ (10 годин) |
|||||
40 |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. |
1 |
|
(ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. (ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям. (УС) Українські письменники – майстри детективного жанру. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями. (МЗ) Українська література, біологія. |
|
41 |
«Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». |
1 |
|
||
42 |
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін |
1 |
|
||
43 |
«Золотий жук». Е. А. По. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
1 |
|
||
44 |
Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка». Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. |
1 |
|
||
45 |
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
1 |
|
||
46 |
Артур Конан Дойл «Спілка рудих». Сутність «дедуктивного методу». Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні. |
1 |
|
||
47 |
Артур Конан Дойл «Спілка рудих». Образ Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. |
1 |
|
||
48 |
Екранізації творів Е.А. По та Артура Конана Дойля |
1 |
|
||
49 |
Урок розвиток мовлення №3 Написання власної детективної історії. Контрольна робота №5 |
1 |
|
||
ТЕМА 7. СВІТОВА НОВЕЛА (8 годин) |
|||||
50-51 |
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі «Останній листок». «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. |
2 |
|
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців. (УС) Українські письменники – майстри новели. (ЕК) Порівняння образів героїв новел О. Генрі. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел О. Генрі, Г. Дж. Уеллса (окремих фрагментів творів). (МЗ) Іноземна мова, географія, образотворче мистецтво.
|
|
52 |
Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. |
1 |
|
||
53 |
Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця». Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. |
1 |
|
||
54 |
Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». |
1 |
|
||
55 |
Рюноске Акутаґава Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). |
1 |
|
|
|
56 |
Контрольна робота № 5 за темою: «Світова новела» |
1 |
|
||
ТЕМА 8. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ (10 годин) |
|||||
57 |
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. |
1 |
|
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва. (ЛК) Коло читання сучасних підлітків. (УС) Бібліотеки України. (ЕК) Порівняння образів підлітків у творах. (МЗ) Іноземна мова. |
|
58 |
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі. |
1 |
|
||
59 |
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Значення художнього прийому чаклунства у творі. |
1 |
|
||
60 |
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Перегляд мультфільма. |
1 |
|
||
61 |
Айзек Азімов «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. |
1 |
|
||
62 |
Айзек Азімов «Фах». Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
1 |
|
||
63 |
Контрольна робота № 6 за темою «Сучасна література» |
1 |
|
||
64-65 |
УПЧ № 3-4. Олкотт Л. «Маленькі жінки» |
2 |
|
||
66-67 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
2 |
|
(МЗ) Українська література |
|