Календарно-тематичне планування складено згідно навчальної програми за модельною програмою "Зарубіжна література. 5 - 6 класи" для закладів загальної середньої освіти" ( авторський колектив Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В.,Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П.,Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А. 2021) з тижневим навантаженням 1,5 год. Відповідні розробки для аудіювання та діагностичних робіт до даного планування можна знайти на цьому ж сайті.
№ п/п |
Дата проведення |
Тема уроку |
Примітка |
1 |
|
Вступ. Роль книги і читання в житті сучасної людини. Зарубіжна література — новий навчальний предмет, його значення в освіті. Читання у цифрову добу. |
|
2 |
|
Фольклор і його жанри. Загальне поняття про казку як жанр фольклору. Втілення у казках народних мрій, досвіду і мудрості. Різновиди казок. Казки про тварин — найдавніший різновид казок. Індійська народна казка «Фарбований шакал». |
|
3 |
|
Спільна тема казок народів світу — боротьба добра зі злом. «Фарбований шакал». Спорідненість образів шакала і лиса у фольклорі та літературі різних народів |
|
4 |
|
Чарівні казки. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. Національний колорит. |
|
5 |
|
«Момотаро, або Хлопчик-Персик». Поєднання реальності і фантастики. |
|
6 |
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Звеличення високого мистецтва в казці . |
|
7 |
|
«Пензлик Маляна». Прагнення героя допомогти людям. Засудження жорстокості і жадібності |
|
8 |
|
Брати Грімм — відомі збирачі німецького фольклору. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Засудження в казці жорстокості і лінощів, уславлення доброти, працьовитості і справедливості. |
|
9 |
|
Протиставлення реального і фантастичного, земного і підземного світів; протиставлення потворної зовнішності і душевного благородства пані Метелиці, її справедливого ставлення. Триразові повтори. Мотив винагороди за чесну працю. |
|
10 |
|
Розвиток мовлення. (усно) Стислий переказ улюбленої народної казки від імені героя |
|
11 |
|
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Особливості літературної казки як авторського твору. Г.К.Андерсен — відомий данський казкар. «Снігова королева». Аудіювання (Оповідання перше з казки «Снігова Королева») |
|
12-13 |
|
«Снігова королева». Перемога щирої дружби, стійкість у випробуваннях і наполегливість у досягненні мети. |
|
14 |
|
Протистояння гарячої любові і холодного прагнення влади. |
|
15 |
|
Оскар Уайльд. «Хлопчик Зірка». Засудження пихатості й бездушності. Сила материнської любові і невдячність дитини. Аудіювання (Уривок з казки «Хлопчик-зірка» (експозиція) |
|
16-17 |
|
Душевне переродження головного героя. Ідея щирого каяття і прощення. Символізм назви твору. |
|
18-19 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. |
|
20 |
|
Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці «Чарлі і шоколадна фабрика». Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі «Чарлі і шоколадна фабрика». |
|
21 |
|
Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. |
|
22 |
|
Р.М. Твір-характеристика «Мій улюблений казковий герой». |
|
23 |
|
Діагностувальна робота. |
|
24 |
|
П.Ч. Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена» |
|
25 |
|
Зарубіжні поети про природу Дж. Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. |
|
26 |
|
Змалювання картин природи у вірші. Настрій вірша. Виразне читання поезії напам’ять. |
|
27 |
|
Дж.Р.Кіплінг. «Книга джунглів» (окремі розділи). Історія Мауглі, хлопчика, вихованого звірами. Закони джунглів. Ідея взаємоповаги і справедливості. |
|
28 |
|
Друзі і вороги Мауглі. Характеристика центральних персонажів твору. |
|
29 |
|
Мауглі — головний герой твору. Ідея єдності людини і природи. |
|
30 |
|
Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Знайомство з текстом. Авторські спостереження за світом природи. |
|
31 |
|
Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання «Лобо», авторських характеристиках. Утвердження любові до всього живого. |
|
32 |
|
Утвердження в оповіданні «Лобо» ідеї гуманного ставлення людей до тварин. |
|
33 |
|
Розвиток мовлення. Твір-спостереження «Мій домашній улюбленець» (усно). |
|
34 |
|
Діагностувальна робота |
|
35 |
|
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див» — повість-казка. Творча історія книги. Фантастичний підземний світ книги. Дивовижні пригоди і химерні персонажі казки-сновидіння. |
|
36 |
|
Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. Персонажі, які оточують героїню. |
|
37 |
|
Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення і творчого ставлення до життя. Особливості художньої мови твору, ознаки казки |
|
38 |
|
Елеонор Портер. «Полліанна». Історія дівчинки-сирітки. |
|
39 |
|
Незвичайна гра в радість диво-дитини. Оптимістичне ставлення дівчинки до довколишніх. |
|
40 |
|
Характеристика головної героїні. Щирість і відкритість головної героїні до світу. |
|
41 |
|
Вплив Полліанни на життя дорослих. Провідна ідея твору — оптимістичне ставлення до життя. |
|
42 |
|
Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі. |
|
43-44 |
|
Життя містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома Соєра, його витівки, бажання самоствердитися. |
|
45 |
|
Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. |
|
46 |
|
Розвиток мовлення. Лист літературному герою |
|
47 |
|
Туве Янссон— авторка творів про дивовижних істот мумі-тролів. «Комета прилітає» або «Капелюх чарівника». Аудіювання (Текст «Як з’явилися мумі-тролі?») |
|
48 |
|
Пригоди мешканців Долини Мумі у повісті-казці. |
|
49 |
|
Яскравість світу сімейства мумі-тролів та їхніх друзів. Щирість взаємин і родинні радощі у книгах про кумедних істот. |
|
50 |
|
Діагностувальна робота |
|
51 |
|
П.Ч. Мілн А. «Вінні-Пух та його друзі». Узагальнення навчального матеріалу і систематизація знань. |
|
52 |
|
Узагальнення навчального матеріалу і систематизація знань. |
|