Календарно-тематичне планування (1,5 год в тиждень). Зарубіжна література. 5 клас (НУШ)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування складено згідно навчальної програми за модельною програмою "Зарубіжна література. 5 - 6 класи" для закладів загальної середньої освіти" ( авторський колектив Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В.,Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П.,Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А. 2021) з тижневим навантаженням 1,5 год. Відповідні розробки для аудіювання та діагностичних робіт до даного планування можна знайти на цьому ж сайті.

Перегляд файлу

№ п/п

Дата

проведення

Тема уроку

Примітка

1

 

Вступ. Роль книги і читання в житті сучасної людини. Зарубіжна література — новий навчальний предмет, його значення в освіті. Читання у цифрову добу.

 

2

 

Фольклор і його жанри. Загальне поняття про казку як жанр фольклору. Втілення у казках народних мрій, досвіду і мудрості. Різновиди казок. Казки про тварин — найдавніший різновид казок. Індійська народна казка «Фарбований шакал».

 

3

 

Спільна тема казок народів світу — боротьба добра зі злом. «Фарбований шакал». Спорідненість образів шакала і лиса у фольклорі та літературі різних народів

 

4

 

Чарівні казки. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. Національний колорит.

 

5

 

«Момотаро, або Хлопчик-Персик».  Поєднання реальності і фантастики.

 

6

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Звеличення високого мистецтва в казці .

 

7

 

«Пензлик Маляна». Прагнення героя допомогти людям. Засудження жорстокості і жадібності

 

8

 

Брати Грімм  — відомі збирачі німецького фольклору. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Засудження в казці жорстокості і лінощів, уславлення доброти, працьовитості і справедливості.

 

9

 

Протиставлення реального і фантастичного, земного і підземного світів; протиставлення потворної зовнішності і душевного благородства пані Метелиці, її справедливого ставлення. Триразові повтори. Мотив винагороди за чесну працю.

 

10

 

Розвиток мовлення. (усно) Стислий переказ улюбленої народної казки від імені героя

 

11

 

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Особливості літературної казки як авторського твору. Г.К.Андерсен — відомий данський казкар. «Снігова королева». Аудіювання (Оповідання перше з казки «Снігова Королева»)

 

12-13

 

«Снігова королева». Перемога щирої дружби, стійкість у випробуваннях і наполегливість у досягненні мети.

 

14

 

Протистояння гарячої любові і холодного прагнення влади.

 

15

 

Оскар Уайльд. «Хлопчик Зірка». Засудження пихатості й бездушності. Сила материнської любові і невдячність дитини. Аудіювання (Уривок з казки «Хлопчик-зірка» (експозиція)

 

16-17

 

Душевне переродження головного героя. Ідея щирого каяття і прощення. Символізм назви твору.

 

18-19

 

Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки.

 

20

 

Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці «Чарлі і шоколадна фабрика». Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі «Чарлі і шоколадна фабрика».

 

21

 

Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

 

22

 

Р.М. Твір-характеристика «Мій улюблений казковий герой».

 

23

 

Діагностувальна робота.

 

24

 

П.Ч. Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена»

 

25

 

Зарубіжні поети про природу Дж. Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля.

 

26

 

Змалювання картин природи у вірші. Настрій вірша. Виразне читання поезії напам’ять.

 

27

 

Дж.Р.Кіплінг. «Книга джунглів» (окремі розділи). Історія Мауглі, хлопчика, вихованого звірами. Закони джунглів. Ідея взаємоповаги і справедливості.

 

28

 

Друзі і вороги Мауглі. Характеристика центральних персонажів твору.

 

29

 

Мауглі — головний герой твору. Ідея єдності людини і природи.

 

30

 

Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Знайомство з текстом. Авторські спостереження за світом природи.

 

31

 

Е. Сетон-Томпсон. «Лобо».  Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання «Лобо», авторських характеристиках. Утвердження любові до всього живого.

 

32

 

Утвердження в оповіданні «Лобо» ідеї гуманного ставлення людей до тварин.

 

33

 

Розвиток мовлення. Твір-спостереження «Мій домашній улюбленець» (усно).

 

34

 

Діагностувальна робота

 

35

 

Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див» — повість-казка. Творча історія книги. Фантастичний підземний світ книги. Дивовижні пригоди і химерні персонажі казки-сновидіння.

 

36

 

Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. Персонажі, які оточують героїню.

 

37

 

Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення і творчого ставлення до життя. Особливості художньої мови твору, ознаки казки

 

38

 

Елеонор Портер. «Полліанна». Історія дівчинки-сирітки.

 

39

 

Незвичайна гра в радість диво-дитини. Оптимістичне ставлення дівчинки до довколишніх.

 

40

 

Характеристика головної героїні. Щирість і відкритість головної героїні до світу.

 

41

 

Вплив Полліанни на життя дорослих. Провідна ідея твору — оптимістичне ставлення до життя.

 

42

 

Марк Твен. «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі.

 

43-44

 

Життя містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома Соєра, його витівки, бажання самоствердитися.

 

45

 

Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

 

46

 

Розвиток мовлення. Лист літературному герою

 

47

 

Туве Янссон— авторка творів про дивовижних істот мумі-тролів. «Комета прилітає» або «Капелюх чарівника». Аудіювання (Текст «Як з’явилися мумі-тролі?»)

 

48

 

Пригоди мешканців Долини Мумі у повісті-казці.

 

49

 

Яскравість світу сімейства мумі-тролів та їхніх друзів. Щирість взаємин і родинні радощі у книгах про кумедних істот.

 

50

 

Діагностувальна робота

 

51

 

П.Ч. Мілн А. «Вінні-Пух та його друзі». Узагальнення навчального матеріалу і систематизація знань.

 

52

 

Узагальнення навчального матеріалу і систематизація знань.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Івашіна Таміла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 вересня 2023
Переглядів
5424
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку