Перевірено: Затверджено:
Заступник директора з НВР / / Директор школи / /
Корекційно-розвиткові заняття з «Корекція (когнітивного) розвитку» для дітей із затримкою психічного розвитку, 1 клас
(70 год. I семестр — 32 год, 2 год на тиждень, II семестр — 38 год, 2 год на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Теми уроку
|
Спрямованість корекційно- розвивальної роботи та очікувані результати |
Орієнтування у просторі |
|||
1 |
|
Уміння визначати положення одного предмета відносно іншого. |
Уміє: визначати положення одного предмета відносно іншого, відносно самого учня в навколишньому оточенні; розмістити предмет за завданням учителя; визначати предмет за категорією «попереду», «позаду», «справа», «зліва», «зверху», «знизу», «під», «між», «над» тощо; розповісти про зміну положення предмета, відтворити по пам’яті взаємне розміщення предметів; скласти схему і розповісти про розміщення предметів. |
2 |
|
Уміння визначати положення одного предмета відносно іншого. |
|
3 |
|
Уміння визначати положення одного предмета відносно самого учня в навколишньому оточенні. |
|
4 |
|
Уміння визначати положення одного предмета відносно самого учня в навколишньому оточенні. |
|
5 |
|
Уміння визначати положення предмета на малюнках, таблицях схемах. |
|
6 |
|
Уміння визначати положення предмета на малюнках, таблицях схемах. |
|
7 |
|
Уміння знайти предмет за словесним описом його положення в реальній дійсності і на малюнках, схемах, таблицях. |
|
8 |
|
Уміння розмістити предмет за завданням учителя. |
|
9 |
|
Уміння розмістити предмет за завданням учителя. |
|
10 |
|
Уміння розповісти про просторове розташування предмета, вживаючи слова, що виражають просторові відношення |
|
11 |
|
Уміння розповісти про просторове розташування предмета, вживаючи слова, що виражають просторові відношення |
|
12 |
|
Уміння розповісти про просторове розташування предмета, вживаючи слова, що виражають просторові відношення |
|
13 |
|
Уміння розповісти про зміну положення предмета, відтворити по пам’яті взаємне розміщення предметів. |
|
14 |
|
Уміння розповісти про зміну положення предмета, відтворити по пам’яті взаємне розміщення предметів. |
|
15 |
|
Уміння скласти схему і розповісти про розміщення предметів у класі, в кімнаті, у дворі, на шкільному подвір’ї. |
|
16 |
|
Уміння скласти схему і розповісти про розміщення предметів у класі, в кімнаті, у дворі, на шкільному подвір’ї. |
|
Знання та уміння розповідати про різні властивості навколишніх предметів |
|||
17 |
|
Знайомство з матеріалами та їх властивостями. |
Уміє: порівнювати матеріали за їх властивостями та предмети виготовлені з одного і того ж матеріалу; добирати предмети, схожі із зразком за матеріалом; групувати різні предмети виготовлені з одного й того ж матеріалу; виділяти в предметах частини, виготовлені з однакових і різних матеріалів. визначати матеріал, з якого зроблений предмет; порівнювати матеріали за їх властивостями. |
18 |
|
Матеріали (папір, дерево, скло, глина, гума, пластмаса, метал), їх назви. |
|
19 |
|
Властивості матеріалів: прозорість, твердість, крихкість, м’якість та ін.. |
|
20 |
|
Порівняння матеріалів за їх властивостями. |
|
21 |
|
Порівняння предметів, виготовлених з одного і того ж матеріалу. |
|
22 |
|
Уміння добирати предмети, схожі із зразком за матеріалом. |
|
23 |
|
Уміння групувати різні предмети, виготовлені з одного й того ж матеріалу. |
|
24 |
|
Уміння виділяти в предметах частини, виготовлені з однакових і різних матеріалів. |
|
25 |
|
Уміння визначати матеріал, з якого зроблений предмет. |
|
Розвиток логічного мислення |
|||
26 |
|
Уміння знаходити однакові властивості або ознаки предметів. |
Уміє: порівнювати предмети між собою, знаходити схоже і відмінне; класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку предметів і поєднувати їх в однорідну групу); встановлювати відношення між предметами і поняттями (рід-вид; ) розрізняти протилежні за значеннями поняття; називати: дні тижня та місяці у році, дотримуючись їх послідовності. За допомогою дорослого робити спостереження та розповідати про явища природи в різні пори року та за зміни, що відбуваються в житті рослин, тварин та діяльності людей; встановлювати зв’язок між змінами погоди і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей в різні пори року. Розуміє та розповідає послідовність зображених подій (3- 4 малюнки). За допомогою дорослого розповідає про прихований зміст сюжетних малюнків. |
27 |
|
Уміння знаходити відмінне у властивостях предметів. |
|
28 |
|
Уміння порівнювати предмет, сюжетні малюки між собою, знаходити схоже і відмінне. |
|
29 |
|
Уміння порівняння з використанням наочності. |
|
30 |
|
Уміння порівнювати на рівні уявлень. |
|
31 |
|
Уміння порівнювати на рівні уявлень. |
|
32 |
|
Уміння класифікувати предмети |
|
33 |
|
Уміння класифікувати предмети |
|
34 |
|
Уміння встановлювати відношення між предметами і поняттями |
|
35 |
|
Уміння встановлювати відношення між предметами і поняттями |
|
36 |
|
Уміння розрізняти протилежні за значенням поняття |
|
37 |
|
Розвиток уявлення: «Що відбувається в природі в різні пори року». |
|
38 |
|
Часові поняття: назва днів тижня та місяців у році, їх послідовність. |
|
39 |
|
Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них. |
|
40 |
|
Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них. |
|
41 |
|
Систематичні спостереження за змінами, що відбуваються в житті рослин, тварин та діяльності людей |
|
42 |
|
Встановлення зв’язку між змінами погоди кожної пори року і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей. |
|
43 |
|
Встановлення зв’язку між змінами погоди кожної пори року і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей. |
|
44 |
|
Встановлення зв’язку між змінами погоди кожної пори року і змінами в житті рослин, тварин і діяльності людей. |
|
45 |
|
Розуміння послідовності зображених подій (4-5 малюнки). |
|
46 |
|
Розуміння послідовності зображених подій (4-5 малюнки). |
|
47 |
|
Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнківв. |
|
48 |
|
Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнківв. |
|
Увага. Розвиток довільної уваги. |
|||
49 |
|
Розширювати об’єм уваги |
Прагне зосереджувати увагу на основних ознаках притаманних певним предметам, об’єктам, явищам; уміє контролювати свою увагу при складанні геометричних фігур і візерунків, при здійсненні аналізу форми, установленні симетричності, тотожності частин конструйованих фігур, розташуванні конструкції на площині, об’єднанні частин конструкції в єдине ціле. |
50 |
|
Розширювати об’єм уваги |
|
51 |
|
Розширювати здатність не відволікатись від мети, цілеспрямовано і активно аналізувати об’єкти, тримати зосередженість на об’єкті уваги. |
|
52 |
|
Розширювати здатність не відволікатись від мети, цілеспрямовано і активно аналізувати об’єкти, тримати зосередженість на об’єкті уваги. |
|
53 |
|
Розширювати здатність не відволікатись від мети, цілеспрямовано і активно аналізувати об’єкти, тримати зосередженість на об’єкті уваги. |
|
54 |
|
Розвивати здатність управляти власною увагою, переключати увагу на інший вид діяльності. |
|
55 |
|
Розвивати здатність управляти власною увагою, переключати увагу на інший вид діяльності. |
|
56 |
|
Розвивати здатність управляти власною увагою, переключати увагу на інший вид діяльності. |
|
57 |
|
Контролювати часті переходи стану дітей від активності уваги до повної пасивності. |
|
58 |
|
Контролювати часті переходи стану дітей від активності уваги до повної пасивності. |
|
59 |
|
Вчити зосереджуватися на завданнях навчального матеріалу та не реагувати на зовнішні подразники. |
|
60 |
|
Вчити зосереджуватися на завданнях навчального матеріалу та не реагувати на зовнішні подразники. |
|
Розвиток дрібної моторики рук |
|||
61 |
|
Малювання узорів. |
Уміє: перемальовувати узори, малюнки. |
62 |
|
Малювання узорів. |
|
63 |
|
Малювання узорів. |
|
64 |
|
Малювання узорів. |
|
65 |
|
Малювання узорів. |
|
66 |
|
Перемальовування малюнків за прикладом проби Н.Гуткіної |
|
67 |
|
Перемальовування малюнків за прикладом проби Н.Гуткіної |
|
68 |
|
Перемальовування малюнків за прикладом проби Н.Гуткіної |
|
69 |
|
Перемальовування малюнків за прикладом проби Н.Гуткіної |
|
70 |
|
Перемальовування малюнків за прикладом проби Н.Гуткіної |