Календарне планування КРР
«Корекція розвитку» (2 год.на тиждень)
Вакар Анастасія, 4 клас
№ п\п |
Дата |
К-сть год |
Тема заняття |
Примітка |
Розвиток наочно-образного мислення засобом конструювання |
||||
1 |
|
1 |
Уміння сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів і задані еталони форми. |
|
2 |
|
1 |
Уміння розчленовувати складну форму на складові частини, співвідносити відстань, визначати місце розташування й взаємовідношення між об'єктами. |
|
3-4 |
|
2 |
Пр..р. (Вправи. Ознайомлення з деталями конструктора (кубик, цеглинка, брусок, трикутна призма), вчити розрізняти їх за формою і кольором на рівні зіставлення й пізнавання. |
|
5 |
|
1 |
Учити простому аналізу споруд: виділяти форму, розмір, колір конструкторських деталей). |
|
6-7 |
|
2 |
Формування уявлення про протяжність предметів шляхом побудови доріжок різної довжини й ширини; уміння порівнювати предмети за довжиною і шириною. |
|
8-9 |
|
2 |
Збагачувати мовлення «Збери за схемою» і «Нарисуй схему словосполученнями, наприклад: «доріжка червоного кольору довга (широка)», «доріжка зеленого кольору коротка (вузька)», «червона доріжка довша (ширша) за зелену», «зелена доріжка коротша (вужча) за червону». |
|
10-11 |
|
2 |
Конструкторські ігри» [Барташнікова І.А., Барташніков О.О. Розвиток наочно-образного та логічного мислення у дітей 5-7 років. – Тернопіль: Богдан, 1998. – 89 с.] |
|
Розвиток логічного мислення |
||||
12 |
|
1 |
Виділення ознак предметів. |
|
13 |
|
1 |
Уміння виділяти суттєві властивості предметів. |
|
14 |
|
1 |
Порівняння предметів. |
|
15-16 |
|
2 |
Класифікація предметів і явищ (засвоєння дії класифікації (поділ предметів на класи, групи, виділенням в предметах тих чи інших ознак); правила класифікації. |
|
17-18 |
|
2 |
Уміння складати словесну характеристику класів у вже готовій класифікації. |
|
19 |
|
1 |
Уміння ділити об’єкти на класи відповідно до заданої основи. |
|
20 |
|
1 |
Уміння давати визначення поняттям. |
|
21 |
|
1 |
Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу). |
|
|
|
|
Розвиток довільної уваги |
|
22 |
|
1 |
Розвивати розуміння конкретної задачі виконуваної діяльності. |
|
23 |
|
1 |
Тренувати довільну увагу (шляхом повторень і вправ) з метою виховання спостережливості у дітей. |
|
24-25 |
|
2 |
Розвивати довільну увагу засобами навчальної гри, оскільки вона завжди має постановку задачі |
|
26-27 |
|
2 |
Тренувати увагу засобом відтворенням образу сприйнятого об’єкта. (Спеціальні вправи, що тренують основні властивості уваги: обсяг, розподіл, концентрацію, стійкість і переключення. |
|
28-29 |
|
2 |
Використання вправ, на основі яких формується довільність уваги засобами розвитку волі та уважності як властивості особистості. |
|
30-31 |
|
2 |
Вправи на утримання уваги на одному й тому ж завданні якнайдовше (стійкість і концентрація уваги). |
|
32-33 |
|
2 |
Вправи на перехід уваги з одного об’єкта на інший, переходити від одного виду діяльності до іншого (переключення уваги). |
|
34-35 |
|
2 |
Вправи на підпорядкування уваги вимогам діяльності (довільність уваги). |
|
36-37 |
|
2 |
Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних, але суттєвих ознак і властивостей (спостережливість). |
|
Розвиток наочно-образного мислення засобом конструювання |
||||
38 |
|
1 |
Формувати уміння аналізувати об’єкт, виділяти в ньому основні частини й деталі, їх складові, визначати їх розміри, форму, просторові відношення й призначення. |
|
39 |
|
1 |
Учити аналізувати конструкторський зразок, співвідносити елементи зразка з частинами предмета, самостійно будувати за схемою. |
|
40 |
|
1 |
Навчати виділенню функціональних, визначати склад конструктивних деталей частин у реальних предметах, визначенню їх просторового взаєморозташування. |
|
41 |
|
1 |
Учити відтворювати споруду відповідно до зразка, особливості їх форми, розміру й розташування. |
|
42 |
|
1 |
Учити відтворювати в споруді знайомий предмет, знаходити його конструкторське рішення, планувати послідовність виконання дій з реалізації задуму конструкції. |
|
43 |
|
1 |
Навчати добирати необхідні деталі відповідно до зразка. |
|
44-45 |
|
2 |
Добиватися точного з'єднання конструкторських деталей при відтворенні споруди. (Конструкторські ігри «Місто майстрів», «Будинки для гостей з іншої планети», «Виставка машин», «Палац для казкових героїв», «Мости», «Морська подорож», «Лист з Квіткового міста», «Гра в чарівників», [Тарловская Н.Ф., Топоркова Л.А. Обучение детей дошкольного возраста конструированию и ручному труду: Кн. для воспитателей дет. сада и родителей. – М.: Просвещение; Владос, 1994. 216 –с.] |
|
Розвиток логічного мислення (на матеріалі навчальних предметів четвертого класу). |
||||
46 |
|
1 |
Виділення ознак предметів. |
|
47 |
|
1 |
Впізнання предметів по заданих ознаках. |
|
48 |
|
1 |
Формування уміння виділяти суттєві властивості предметів. |
|
49 |
|
1 |
Порівняння двох і більше предметів. |
|
50 |
|
1 |
Класифікація предметів і явищ (засвоєння дії класифікації ( поділ предметів на класи, групи виділенням в предметах тих чи інших ознак); правила класифікації. |
|
51 |
|
1 |
Формувати уміння складати словесну характеристику класів у вже готовій класифікації. |
|
52 |
|
1 |
Формувати уміння ділити об’єкти на класи відповідно до заданої основи. |
|
53 |
|
1 |
Формування уміння давати визначення поняттям. |
|
54 |
|
1 |
Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу). |
|
Розвиток довільної уваги |
||||
55 |
|
1 |
Розвивати довільну увагу з максимальною опорою на активну мислительну діяльність дітей. |
|
56 |
|
1 |
Розвивати вміння уважно сприймати навчальні вимоги та нову інформацію |
|
57 |
|
1 |
Розвивати увагу під час навчальної діяльності, як засобу формування контрольної функції, тобто здатності контролювати свої дії і вчинки, перевіряти результати своєї діяльності. |
|
58 |
|
1 |
Поступово і наполегливо розвивати прагнення домагатися мети, неодмінно зробити намічене; |
|
59 |
|
1 |
Формувати властивості уваги учнів на уроці і на цій основі поступово розвивати довільну увагу, формувати уважність як рису особистості. |
|
60 |
|
1 |
(Вправи на уважність, (знайди зайве, найкоротше слово, найдовше, слова, що означають назви рослин тощо). |
|
61 |
|
1 |
Вправи на тренування зорової пам’яті відтворенням образу сприйнятого об’єкта, що сприяє розвитку уваги. |
|
62 |
|
1 |
Вправи на спостережливість і подальше відтворювання. |
|
63 |
|
1 |
Вправи на склад ання візерунка з пам’яті за зразком. |
|
64 |
|
1 |
Вправи на розрізнення геометричних візерунків у складних комбінаціях. |
|
65-67 |
|
2 |
Вправи типу «Доповни відповідь»; «Поправ товариша»; «Хто скаже коротше і точніше?»; «Наведи приклад» тощо). |
|
68-69-70 |
|
3 |
Розвивальні вправи на основі матеріалу 4 класу. Узагальнення . |
|