ДУХОВНІСТЬ І МОРАЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА
5 клас
№ з/п |
5 |
Тема |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Приміт. |
|
|||||
1 2 |
23.01 30.01
|
Що таке слухняність і непослух? |
Робота в групах над визначенням понять «слухняність» і «непослух». Наведення прикладів слухняності та непослуху з духовної та художньої |
Визначає зміст понять «слухняність» і «непослух», уміє їх пояснити. Повідомлює іншим про важливість слухняності та згубні наслідки непослуху в повсякденному житті. Пропонує ідеї щодо вияву слухняності. |
|
3 4 |
06.02 13.02 |
Яка різниця між правдивістю і обманом? |
Пошук і аналіз відповідних ситуацій щодо вияву правдивості й обману на основі духовної та художньої літератури, суспільного досвіду, повсякденного життя, найближчого оточення, власного досвіду. Метод «Мозковий штурм» для розв'язання запропонованої проблемної ситуації. |
Розрізняє і вміє пояснити іншим зміст понять «правдивість», «обман». Вирізняє правдивість і обман у навчальних і життєвих ситуаціях. Виявляє ініціативу бути правдивим. Спонукає до правдивості інших. Повідомляє іншим переваги правдивості над обманом. |
|
5 6 |
20.02 27.02
|
Які наслідки працелюбності та ліні? |
Пошук і аналіз відповідних ситуацій щодо вияву працелюбності й лінивства в духовній і художній літературі, суспільному досвіді, повсякденному житті, найближчому оточенні, власному досвіді. Презентація плодів людської праці |
Визначає зміст понять «працелюбність», «лінь». Повідомляє іншим висновки, що працелюбність – джерело достатку й розвитку. Розрізняє лінивство і неробство. Наводить приклади працелюбності. Бере активну участь у спільних проєктах. Спонукає інших бути працелюбними. |
|
7 8 |
05.03 12.03 |
Що вибираємо у своєму житті: сміливість чи боягузтво |
Наведення і аналіз відповідних ситуацій щодо вияву сміливості й боягузтва з духовної та художньої літератури, суспільного досвіду, повсякденного життя, найближчого оточення, власного досвіду. Різнобічний розгляд теми з використанням методу «Кубування». |
Розрізняє зміст понять «сміливість», «боягузтво». Доречно пояснює різницю між цими поняттями. Характеризує поведінку людей у різних ситуаціях як вияви сміливості чи боягузтва. Спонукає інших до сміливих учинків |
|
9 |
19.03 |
Контрольна робота |
|
Узагальнення знань. Повторення вивченого матеріалу. |
|
|
|||||
10 11 |
26.03 09.04 |
Що притаманно для щедрості, а що для захланності |
Доречно формулює визначення понять «щедрість», «захланність», уміє їх пояснити та розрізнити. Вдало пояснює вчинки людей і свої власні як щедрі чи захланні. Виявляє ініціативу бути щедрим. Спонукає інших бути щедрими |
Пошук і аналіз відповідних ситуацій щодо вияву щедрості та захланності з духовної та художньої літератури, суспільного досвіду, повсякденного життя, найближчого оточення, власного досвіду. Проведення самооцінювання або взаємооцінювання щедрості за підготовленими критеріями |
|
|
|||||
12 13 |
16.04 23.04 |
Чим відрізняються люди, яким притаманна гординя, від скромних людей? |
Робота в групах для пошуку й аналізу відповідних ситуацій щодо вияву гордині, смиренності та скромності з духовної і художньої літератури, суспільного досвіду, повсякденного життя, найближчого оточення, власного досвіду. На основі певних критеріїв дати характеристику гордої і скромної людини. |
Визначає та описує зміст понять «гординя» і «скромність». Пояснює іншим значення цих понять та визначає відмінності між ними. Пропонує ідеї щодо того, як позбутися гордині. Висловлюється змістовно, точно, лаконічно про скромність і адекватність своїх досягнень і талантів. |
|
14 15
|
30.04 07.05 |
Якими є наслідки гніву та прощення? |
Пошук і аналіз відповідних ситуацій щодо вияву прощення та гніву з духовної і художньої літератури, суспільного досвіду, повсякденного життя, найближчого оточення, власного досвіду. Моделювання проблемної ситуації, у якій виявляється гнів, і належне її розв'язання. |
Визначає та описує зміст понять «прощення» і «гнів». Пояснює значення цих понять іншим та визначає різницю між ними. Прагне позбавлятися від гніву. Переконує інших уникати гніву. Пропонує ідеї, як навчитися прощати інших людей |
|
16 17 |
14.05 21.05 |
Що таке егоїзм і жертовність? |
Пошук і аналіз відповідних ситуацій щодо вияву егоїзму і жертовності з духовної і художньої літератури, суспільного досвіду, повсякденного життя, найближчого оточення, власного досвіду. |
Визначає зміст понять «егоїзм» і «жертовність». Пояснює значення цих понять іншим та визначає різницю між ними. Аналізує і правильно визначає ситуації власної поведінки та поведінки інших людей. Пропонує ідеї щодо розв’язання ситуацій вияву егоїзму. Переконує інших позбавлятися егоїзму. Прагне бути жертовним |
|
18 |
28.05
|
Який вплив має любов і ненависть на життя людини |
Проведення дослідження для пошуку відповідних ситуацій щодо вияву любові та ненависті з духовної та художньої літератури, суспільного досвіду, повсякденного життя, найближчого оточення, власного досвіду. Створення узагальнених образів люблячої людини і людини, сповненої ненависті. |
Розуміє і може пояснити іншим зміст понять «любов» і «ненависть». Вміє аналізувати власні вчинки та вчинки інших людей, у яких виявляється любов і ненависть. Виявляє ініціативу й переконує інших позбавлятися від ненависті. Намагається плекати в собі любов до інших людей |
|
19 |
04.06 |
Контрольна робота |
|
Узагальнення знань. Повторення вивченого матеріалу. |
|