Тематично-календарне планування
з мистецтва11кл.(2год)
До підручника : Комаровська О.А., Миропольська Н.Є., Ничкало С.А., Руденко І.В. Мистецтво. Підручник для 10 (11) класу закладів загальної середньої освіти. – Харків : Видавництво «Ранок», 2018. – 192 с.
*
№
|
дата |
Розділ, тема, навчальний зміст |
матеріал для сприймання, інтерпретації і практично- творчого опрацювання |
Домашнє завдання |
Мистецька подорож країнами Європи.
Вступ до подорожі: Гімн Європи.
Греція – колиска європейської культури
1 |
|
Від античності до сьогодення. Архітектурні пам’ятки.
|
«Ода до радості». Музична і поетична основа. Текст у перекладі Миколи Лукаша. Палац у Кноссі (архітектурні особливості; фрески). Актуалізація досвіду учнів: Афінський акрополь. Храм Зевса в Олімпії.
|
Ст.58-61. Коротке есе::загадки Кіноського палацу. |
2 |
|
На підмостках сцени: народження світового театру.
|
Антична Греція – країна народження світового професійного театру: драматурги і драматургія видовищ, акторська гра, музика і танець; облаштування; сценографія.
|
Дослідити особливості майстерності античного актора |
3 |
|
У полоні Терпсихори: мистецтво танцю. |
Античний танець: жанри, особливості виконання. Сучасний танець сіртаки. |
Описати особливості античного танцю |
Мистецтво Італії: творчий злет людства.
4
|
|
Художні надбання Венеції (архітектура, живопис) : традиції і сучасні мистецькі реалії.
|
Собор Святого Марка, Палац дожів (Венеція). Венеційська школа живопису Тіціан. Каналетто. Жанр ведути. Венеційське бієнале.
|
Описати художній шедевр італійських митців на вибір.
|
5
|
|
Італія – «колиска музики».
|
А.Вівальді. «Пори року» Опери Дж. Верді – основа репертуару сучасних театрів (фільм-опера «Ріголетто». 1982). Дж.Пуччіні і поняття «веризм» («Мадам батерфляй»). Н.Паганіні 24 каприси (на вибір). Феномен неаполітанської пісні.
|
Описати життєвий шлях С.Крушельницької ,пов’язаний з Італією.
|
6
|
|
У просторі кіноекрана
|
Актуалізація досвіду учнів: фільми італійського кінематографу (за вибором). «Ромео і Джульєтта» Ф.Дзефіреллі. Музика для кіно Ніно Рота.
|
Підготувати біографію одного з знаменитих італійських акторів на вибір.
|
7 |
|
Презентація робіт по темах: Греція – колиска європейської культури, Мистецтво Італії: творчий злет людства.
|
Учні презентують свої дослідження по темах |
Ознайомитись з поняттям: культура Іспанії |
Мистецькі скарби Іспанії.
8 |
|
Архітектурні і живописні пам’ятки.
|
Шедеври А.Гауді. Зразки мавританської архітектури. Архітектурно-палацовий ансамбль Альгамбра. Музей Прадо. Д. Веласкес. Ель Греко. Ф.Гойя. П.Пікассо.
|
Дослідження творчості А.Гауді. |
9 |
|
Музика, танець і музичний театр. |
Феномен фламенко. Болеро, хота, фанданго. М.де Фалья («Танець вогню». Балет «Трикутний капелюх»). |
Перегляд і аналіз фрагменту балету Трикутний капелюх |
Елегантна Франція.
10 |
|
Розкіш і свобода Парижа (архітектурні шедеври і образотворче мистецтво).
|
Актуалізація досвіду учнів: класицизм, імпресіонізм. Версаль: палац і парк. Музей сучасного мистецтва (Культурний центр Жоржа Помпіду). Стиль хай-тек. Твори художників «Паризької школи». Українські митці «Паризької школи» («український авангард»).
|
Описати творчість одного з українських митців «Паризької школи» |
11 |
|
Музична мозаїка.
|
Версаль і музика Ж-Б.Люллі (Гавот, твір за вибором). А.Онеггер - представник «французької шістки» (Пасіфік 231). Шансон ХХ ст.
|
Описати історію походження шансону. |
12
|
|
Магія Терпсихори.
|
П. Бошан і початок класичної хореографії. Балети «Сильфіда», «Жізель». Гранд Опера і Серж Лифар (балет «Ікар»). Хореографія М.Бежара, Р.Петі (постановки «Болеро» на муз М.Равеля). «Не-танець» Магі Марен.
|
Біографія танцівника Серж Лифара
|
13 |
|
Прогулянки Парижем: у цирку та кінотеатрі. |
Цирк д’івер Бугліон. Брати Люм’єри і український винахідник Й.Тимченко. Зірки французького кіно (за вибором). |
Есе про творчість Й.Тимченка. |
14 |
|
Презентація робіт по темах: Мистецькі скарби Іспанії. Елегантна Франція.
|
Учні презентують свої дослідження по темах |
Ознайомитись з поняттям: культура Німеччини. |
Мистецькі генії Німеччини
15 |
|
Німеччина – музейна країна.
|
Віртуальна екскурсія «Музейний острів у Берліні». К.Д.Фрідріх. А.фон Менцель (твори за вибором). Замкова архітектура: Нойшванштайн. Мейсенська порцеляна: стилі, сюжети, зразки витворів.
|
Створити ескіз порцелянової вази в стилі мейсинського рококо. |
16 |
|
Музична мозаїка.
|
Актуалізація досвіду учнів: Й.С.Бах (твори за вибором). Р.Вагнер Увертюри до опер (за вибором). К.Орф. Карміна Бурана (сценічні постановки кантати). Музичний авангард: К.Штокгаузен. Рок-музика.
|
Прослуховування: Й.С.Бах (твір за вибором). |
17 |
|
Мистецтво танцю: у пошуках експресії. |
Рухова пластика Р. Лабана. Піна Бауш і «Танцтеатр» (балет-опера – інтерпретація «Орфея і Еврідики» К.В.Глюка). |
Опис поняття танцтеатр. |
На каву до Відня: мистецтво Австрії.
18
|
|
Віденські художні варіації.
|
Лукас Кранах Старший. Колекція друкованої графіки у Віденській галереї Альбертіна. Стильове різноманіття Відня: Собор Святого Стефана, Віденська ратуша, Віденська опера. Виставковий павільйон Сецесіон і стиль австрійського модерну. Палац-музей Бельведер (колекція шедеврів Г.Клімпта, О.Кокошки).
|
Опис творчості Г.Клімпта.
|
19
|
|
Віденські музичні зустрічі
|
Актуалізація досвіду учнів: плеяда віденських класиків (твори за вибором). А.Розумовський. Й.Штраус-син: віденський вальс і віденська оперета (Увертюра до оперети «Летюча миша»). А.Шенберг – представник нововіденської школи. «Місячний П’єро». Додекафонія.
|
Прослуховуванн увертюри до оперети «Летюча миша».
|
20 |
|
Презентація робіт по темах: На каву до Відня: мистецтво Австрії. Мистецькі генії Німеччини
|
Учні презентують свої дослідження по темах |
Ознайомитись з поняттям: культура Скандинавії та Великобританії |
Мистецькі відкриття на краю Європи.
21 22 |
|
Художні мандри Бельгією та Нідерландами.
|
Королівський музей витончених мистецтв в Антверпені (колекція шедеврів П.Рубенса, Пітера Брейгеля Старшого, А.ван Дейка). Міська ратуша у Брюсселі.Будинок Тасселя. Гентський вівтар.
Система амстердамських каналів. Віртуальні екскурсії Амстердамським державним музеєм і Музеєм Ван Гога.
|
|
|
На Британських островах
23 |
|
«Англійськість» у живописі і художньому перетворенні природи.
|
Віртуальна екскурсія архітектурним Лондоном. Жанровий живопис В.Хогарта, портрети Дж.Рейнольдса, пейзажі Дж. Констебля. Англійський стиль садово-паркового мистецтва.
|
|
24 |
|
Музична мозаїка.
|
Б.Бріттен Воєнний реквієм». Велика Британія – батьківщина рок-музики. Хіти «The Вeatles» та інших рок-груп. Композиції Стінга. Е. Л. Вебер і його мюзикли (на вибір).
|
|
25 |
|
Презентація робіт по темах:
На Британських островах
Мистецькі відкриття на краю Європи.
|
Учні презентують свої дослідження по темах На Британських островах
Мистецькі відкриття на краю Європи.
|
Ознайомитись з поняттям: культура та мистецтво Норвегії |
Норвезькі експресії
26 |
|
Роздуми про життя, любов і смерть у фарбах і камені.
|
Актуалізація досвіду учнів: експресіонізм в образотворчому мистецтві. Живопис Е.Мунка: образи, жанри, стильові особливості творів. Ґустав Віґеланд і його парк скульптур в Осло.
|
Ессе:експресіонізм в образотворчому мистецтві Е.Мунка. |
27 |
|
Музика північних фіордів |
Е.Гріг. Твори за вибором. Танцювальна основа музики (гангар, халлінг, спрінгданс). Старовинна норвежська скрипка. |
Переглянути мультфільм з музикою Е.Гріга. |
28 |
|
Заняття-узагальнення «Подорожуймо самостійно». Фестиваль мистецьких проектів.
|
Орієнтовні теми : Архітектурні принади Португалії. Кишеньковий годинник — витвір швейцарських ювелірів Я. Сібеліус — музичний символ Фінляндії. Про що замислилася Русалочка із Копенгагена? |
Ознайомитись з поняттям: культура та мистецтво Східної Європи. |
На берегах Вісли.
29 |
|
Художні враження у Кракові (архітектурні пам’ятки і живопис).
|
Маріацький костьол у Кракові. Віт Ствош. Архітектурний комплекс Вавеля. Живопис Яна Матейка. Твори Я.Матейка на теми української історії. Колекція музею князів Чарторийських (Л.да Вінчі «Пані з горностаєм»).
|
Опис творчості Яна Матейка |
30 |
|
Музична мозаїка.
|
Ф.Шопен – «співець фортепіано». К.Пендерецький («Плач за жертвами Хіросіми»). |
Прослуховування мелодій вальсів Ф.Шопена. |
Романтична Чехія.
31 |
|
Краса і велич над водами Влтави (архітектура і образотворче мистецтво).
|
Празький град – архітектурно-мистецький заповідник.. Собор Святого Віта. Мозаїки. Вітражі А.Мухи.
|
Описати стиль архітектури в м.Прага. |
32 |
|
Музично-танцювальна мозаїка.
|
Б.Сметана Симфонічна поема «Влтава», А.Дворжак Симфонія «З Нового світу». Іржі Кіліан – «танцювальний Пікассо» (балет «Воскові крила» або інші за вибором).
|
Опрацювати ст.122-123. |
На угорських берегах Дунаю.
33 |
|
Прогулянка Будапештом.
|
«Архітектурне обличчя» Будапешта: Королівський палац на території Будайського замку, Базиліка Святого Стефана, будівля Парламенту, Велика синагога. Дьюла Пауер Меморіал «Туфлі на набережній Дунаю».
|
Твір-роздум «загадка «Туфлів на набережній Дунаю»» |
34 |
|
Музична мозаїка: в угорських ритмах. |
Ф.Ліст – композитор і піаніст. Твори для фортепіано (Кампанела та ін. за вибором). Майстри оперети Ф.Легар та І.Кальман. (за вибором). «Мікрокосм» Б.Бартока. |
Ф.Ліст і Україна- любов назавжди.-ессе |
Мудрість і гордість Кавказьких гір.
35 |
|
Сила почуттів у співах, танцях і творчості композиторів Грузії та Вірменії. |
Грузинське чоловіче багатоголосся. Хореографічна лексика грузинських танців. Національний балет Грузії «Сухішвілі». Комітас (Літургія для чоловічого хору). А.Хачатурян (Концерт для скрипки з оркестром). Вірменські мелодії, виконувані на інструменті дудук. |
Цікаві факти про грузинський балет «Сухішвілі» |
36. |
|
Заняття-узагальнення. Подорожуймо самостійно. Театралізовані презентації мистецьких проектів. Дискусійні платформи.
|
Орієнтовні теми: Вишивка «болгарським хрестом». Георг Отс — видатний естонський баритон. «Жок» — молдавський танець та ансамбль. Килимарство Румунії. Українські маршрути Ф.Ліста. М. Чюрльоніс: живописна музика і музичний живопис. Гія Канчелі – легенда грузинської музики. Геніальний самоук Ніко Піросмані: життя, любов, картини. |
Повідомлення «Мої враження від українських….» |
Європейський культурний регіон. Україна: повертаємось додому |
37 |
|
Вступ. Символ нації – Гімн. М.Вербицький і П.Чубинський. |
Перше виконання гімну (запис). Актуалізація досвіду учнів: поняття гімну. М.Вербицький – композитор (Літургія. Симфонії-увертюри. Твори для гітари). |
Мистецтво західної частиниУкраїни –описати власні асоціації |
Мистецький край – Західна Україна (мистецька подорож Галичиною, Поділлям, Гуцульщиною, Буковиною, Закарпаттям, Волинню.)
38
39
|
|
Архітектурні враження і колорит народного мистецтва.
|
Архітектурні пам’ятки Львова (площа Ринок, кам’яниця Корнякта, церква Андрія Первозванного, Лвівська опера), замки (Кам’янець-Подільський та ін.). Храми Святого Юра в Дрогобичі і Святого духа в Потеличі. Колекція Національного музею народного мистецтва Гуцульщини і Покуття імені Йосафата Кобринського.
|
Архітектурний стиль Львова –підготувати опис. |
40
|
|
Музична мозаїка.
|
Твори С.Людкевича («Кавказ»), Є Станковича («Коли цвіте папороть»), В.Барвінського (твори для ф-но за вибором), М.Вериківського (фільм-опера «Наймичка»), П.Ніщинського («Вечорниці». Фільм «Назар Стодоля»), М.Леонтовича («Козака несуть»). Пісні В.Івасюка, С.Сабадаша, В.Михайлюка. Трембіта. Аркан.
|
Ессе: Творчий шлях В.Івасюка. |
41 |
|
На театральних підмостках. |
Лесь Курбас. Шкільний театр і вертеп: акторська гра, музичне оформлення, сценографія. |
Ст.149-148 |
42 |
|
Презентація робіт по темі
|
Учні презентують свої дослідження по темах
|
Мистецтво південної частиниУкраїни –описати власні асоціації |
Мистецька подорож на український Південь (мистецькі скарби Одещини, Миколаївщини, Херсонщини, Запорізького краю).
43 |
|
Архітектурні враження.
|
Планування Одеси. Оперний театр в Одесі. Потьомкінські сходи. Білгород-Дністровська фортеця. Кам’яна могила.
|
Планування Одеси-описати дослідження. |
44 45 |
|
Музично-театральна мозаїка. |
Балет «Лілея» К.Данькевича. Творчість П.Вірського. «Пісня про Одесу» І.Дунаєвського. Митці Одеської оперети. М.Аркас «Катерина»- початок оперної шевченкіани. Д. Крижанівський «Реве та стогне Дніпр широкий». Гопак. Музичні інструменти козацтва. М.Куліш: непересічний талант. |
Повідомлення «Танець «Козак»» |
46 |
|
Презентація робіт по темі
|
Учні презентують свої дослідження по темі
|
Мистецтво кримськоїУкраїни –описати власні асоціації |
Легенди Криму.
47 |
|
Загадки кримської архітектури.
|
Стильове різноманіття кримської палацової архітектури (Бахчисарай, Воронцовський і Лівадійський палаци, Ластівчине гніздо, Палац Дюльбер та інші). Херсонес.
|
Підготувати опис Ханського палацу в Бахчисараї. |
48 |
|
Кримська земля у музичній мозаїці.
|
Оксана Петрусенко – оперна співачка, виконавиця романсів та народних пісень. Кримськотатарські пісні і танці. Музичний інструментарій і особливості виконання інструментальних мелодій. А. Караманов (музика до фільму «Звичайний фашизм», реж. М.Ромм, твори за вибором). |
Повідомлення на тему «кримсько-татарський муз.інстр.» |
49 |
|
Презентація робіт по темі
|
Учні презентують свої дослідження по темі
|
Мистецтво східної України –описати власні асоціації |
Линуть думки зі Сходу України
50 |
|
Архітектурна подорож Харківщиною, Луганщиною, Донеччиною.
|
Конструктивізм в архітектурі Харкова (Будинок Держпрому), пам’ятник Тарасу Шевченку. Стильові особливості Свято-Успенської свято гірської лаври. Вишиванки з колекції Історико-художнього музею Дружківки.
|
Будинок Держпрому – стримана класика. |
51 |
|
Музична мозаїка.
|
М.Петренко-В.Заремба «Дивлюсь я на небо». В.Губаренко «Вій». І.Карабиць «Сад божественних пісень». Гнат Хоткевич – бандурист, театральний діяч.
|
Гнат Хоткевич – бандурист, театральний діяч-опис творчості.
|
52 |
|
На театральних підмостках.
|
Г.Квітка-Основ’яненко – драматург і театральний діяч. Водевіль. Мистецьке об’єднання «Березіль». Колекція музею Харківського театру ляльок імені Віктора Афанасьєва. |
Харківській театру ляльок – опис власних вражень |
53 |
|
Презентація робіт по темі
|
Учні презентують свої дослідження по темі
|
Мистецтво північної України –описати власні асоціації |
Мистецькі перлини української Півночі
(мандри Чернігівщиною, Житомирщиною, Сумщиною).
54 55 |
|
Художні скарби Сіверського краю.
|
Актуалізація досвіду учнів: особливості хрестовокупольної архітектури православного храму. Пам’ятки архітектури Чернігова домонгольського періоду (Борисоглібський собор, Спасо-Преображенський собор, П’ятницька церква ) Палацово-парковий ансамбль Качанівки. Колекція раритетів роду Тарновських.
|
Палацово-парковий ансамбль Качанівки-підготувати цікаві факти. |
56 |
|
Музична мозаїка.
|
М.Березовський. Хоровий концерт «Не отверзи». Д.Бортнянський Херувимська. Остап Вересай. Дума про правду і кривду. Музичні особливості жанру думи. Л.Ревуцький Симфонія № 2. Б.Лятошинський Симфонія № 3.
|
Ст.168-170 |
57 |
|
На театральних підмостках. У просторі кіноекрана: геній із Сосниці. |
М.Заньковецька – перша народна артистка (ролі).
О.Довженко «Земля». |
Фільм «Земля»-підготувати дослідженя. |
58 |
|
Презентація робіт по темі
|
Учні презентують свої дослідження по темі
|
Мистецтво центральної України –описати власні асоціації |
У серці України
(мистецька подорож Вінниччиною,Черкащиною, Дніпропетровщиною, Полтавщиною. Зустрічі у Кропивницькому).
59 60 |
|
У серці України (мистецька подорож Вінниччиною,Черкащиною, Дніпропетровщиною, Полтавщиною. Зустрічі у Кропивницькому). Художні скарби (архітектура і образотворче мистецтво).
|
Спадок зодчих на Вінниччині.Національний заповідник «Батьківщина Тараса Шевченка». Скульптурний цикл «Шлях Тараса» (скульптор А.Кущ). Парк «Софіївка» в Умані. Троїцький собор у Новомосковську (Дніпропетровщина). Іконостас Спасо-Преображенської церкви у Великих Сорочинцях. Опішненська кераміка. Картини К.Білокур.
|
Підготувати повідомлення про архітектурний стиль Собору на вул.Соборній , м.Вінниця.
Описати творчість К.Білокур. |
61 |
|
Музична мозаїка.
|
С.Гулак-Артемовський «Запорожець за Дунаєм» (дует Одарки і Карася, фрагменти за вибором; (фільм-опера). М.Лисенко «Молитва за Україну», Ю.Мейтус (біля витоків українського джазу). Пісні О.Білаша, П.Майбороди.
|
Опрацювати ст.176-178. Переглянути «Запорожець за Дунаєм» (дует Одарки і Карася, фрагменти за вибором; (фільм-опера). |
62 |
|
На театральних підмостках. |
І.Котляревський – драматург і актор. Акторська гра М.Щепкіна. «Наталка-Полтавка» (екранізації опери М.Лисенка). |
Ст.178-180. |
63 |
|
Презентація робіт по темі
|
Учні презентують свої дослідження по темі
|
Мистецька столиця- описати власні асоціації. |
«Як тебе не любити, Києве мій».
64 65
|
|
Монументальний літопис міста: архітектура і пам’ятники Києва.
|
Національні заповідники «Софія Київська», «Києво-Печерська лавра». Володимирський собор. Київський університет імені Тараса Шевченка. Національна опера. Золоті ворота і станція метро «Золоті ворота». Архітектор В.Городецький. (пам’ятки в Києві). Пам’ятник Кию, Щеку, Хориву і сестрі їхній Либіді. Пам’ятник князю Володимиру. А.Петрицький «Не сад – місто Київ». Колекція Національного художнього музею України. Марія Приймаченко. Київські мурали.
|
Підготувати дослідження про київські мурали. |
66 |
|
Музична мозаїка Києва.
|
П.Майборода Київський вальс, І.Шамо «Як тебе не любити, Києве мій». А.Ведель «Світе тихий» (твори за вибором). М.Скорульський «Лісова пісня» (фрагменти вистави Національної опери України) Р.Гліер Концерт для голосу з оркестром (запис виконанняЄ.Мірошниченко).
|
Вивчити пісню І.Шамо «Як тебе не любити, Києве мій».
|
67 |
|
На театральних підмостках.
|
В.Сильвестров «Присвячення Майдану». Перший стаціонарний український театр Миколи Садовського. Національний театр української драми ім.І.Франка. Гнат Юра – актор і режисер. Творчі портрети акторів і режисерів (за вибором: М.Яковченко, Н.Ужвій, А.Бучма, Б.Ступка, С.Данченко та ін.). Театри сучасного Києва.
|
Описати творчість Б.Ступки. |
68 |
|
У просторі екрана.
|
Колективна проектна робота: Національна студія художніх фільмів імені Олександра Довженка; Українські майстри мультиплікації. Студія «Київнаукфільм». |
Провести дослідження про особливості характеру укр.мультиплікації. |
69 |
|
Презентація робіт по темі
|
Учні презентують свої дослідження по темі
|
|
Подорожуймо самостійно: «Нашого цвіту – по всьому світу»
70 |
|
Світове значення творчості митців української діаспори-представників різних куточків України (Презентація і захист мистецьких проектів: театралізовані розповіді. Виставка здобутків учнів. Дискусійні майданчики, арт-конкурси тощо). Перевір себе: аудіо і відео вікторина. Тести. |
Орієнтовні теми: Святослав Гординський – народжений у Коломиї. Наша сучасниця — киянка Христина Катракіс. «З піснею через світ»: Олександр Кошиць». Василь Авраменко – «батько українського танцю». «Йде січове військо» (Михайло-Орест Гайворонський). Світові обрії «українського Ікара»: киянин Серж Лифар. «Король Королів піаністів» — Володимир Горовиць. Божественний голос Квітки Цісик. Скульптурні новації Олександра Архипенка.
|
Відвідувати та подорожувати по Україні та світу. |