Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія» для учнів 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів складено відповідно до навчальної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 за підручником Ю.І.Костікова та ін.
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 6 класи
70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні
Програма: Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Костіков І.Ю. Біологія: підручник для 6-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /Костіков І.Ю. та ін. – К.: Освіта, 2014. – 256 с., іл.
№ з/п |
Дата проведення |
Тема уроку
|
Домашнє завдання |
І семестр Вступ (4 годин) |
|||
|
|
1.Біологія — наука про життя. Основні властивості живого.
|
§§1, 3, с.6, 10 (відповідати на питання усно); знайти інформацію про біологічні науки. |
|
|
2.Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). |
§2, с.8 (відповідати на питання усно, завдання письмово) |
|
|
3. Поняття про віруси.
|
§2, с.8 (відповідати на питання усно); цікаве про віруси. |
|
|
4. Методи біологічних досліджень організмів.
|
§4, с.12 (відповідати на питання усно); опанувати конспект |
Тема 1. Клітина (10 годин) |
|||
|
|
1.Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
§5, с.17-18 (відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
2. Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи). |
§6, с.21-22, (відповідати на питання усно, завдання письмово); вивчити правила роботи з мікроскопом; опанувати конспект |
|
|
3. Практична робота 1. 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
Повторити §6, с.21-22, (відповідати на питання усно, завдання письмово); опанувати конспект. |
|
|
4. Будова рослинної клітини. Лабораторні дослідження: Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо). |
§7, с.25, (відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
5.Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа |
§8, с. 28-29, 41-45 (відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
6.Будова тваринної клітини. |
Повторити §7, с.25, (відповідати на питання усно); опанувати конспект. |
|
|
7.Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
§10, с. 37-38, повторити §§5-7. |
|
|
8.Основні положення клітинної теорії. |
Опанувати конспект, повторити §10 |
|
|
9. Риси схожості та відмінності у будові рослинної та тваринної клітин |
§§8-9, с. 29, 33-34 (відповідати на питання усно); опанувати конспект, повторити §8. |
|
|
10. Узагальнення вивченого. Клітина - структурна та функціональна одиниця живого ТЕМАТИЧНА |
с. 45-46, опанувати конспект. Робота над міні-проектами «Чому скисає молоко?», «Корисний йогурт», «Живі добрива». |
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (8 годин) |
|||
|
|
1. Бактерії — найменші одноклітинні організми.
|
§11, с.50-51, (відповідати на питання усно); робота над міні-проектами «Чому скисає молоко?», «Корисний йогурт», «Живі добрива». |
|
|
2. Різноманітність та значення бактерій |
§§12-14, с.55, 58, 63 (відповідати на питання усно) |
|
|
3. Твариноподібні одноклітинні організми. Лабораторні дослідження Спостереження інфузорій.
|
§§15-16, с.67, 72-73 (таблиця письмово, відповідати на питання усно) |
|
|
4. Одноклітинні рослиноподібні організми (на прикладі).
|
§17, с.67, 78-79 (таблиця письмово, відповідати на питання усно) |
|
|
5.Паразитичні одноклітинні організми.
|
§16, с.67, 71-72 (відповідати на питання усно); робота над міні-проектом «Живі фільтри» |
|
|
6. Губка – багатоклітинний організм
|
§18, с.82 (відповідати на питання усно) |
|
|
7.Багатоклітині водорості: ульва, хара |
§19, с.84-85 (таблиця письмово, відповідати на питання усно) |
|
|
8. Узагальнення вивченого. ТЕМАТИЧНА |
с. 85-88 |
Тема 3. Рослини (23 години) |
|||
|
|
1.Рослина – живий організм. Основні процеси життєдіяльності квіткової рослини |
§21, с. 95 – 96 (відповідати на питання усно); завдання письмово, опанувати конспект |
|
|
2. Дослідницький практикум. Дослідження процесу росту вегетативних органів |
Повторити §21, скласти звіт |
|
|
3. Тканини рослини |
§§22-23, с. 99, 103, (відповідати на питання усно); завдання письмово, опанувати конспект |
|
|
4. Органи рослин |
§20, повторити §21, с. 92 (відповідати на питання усно); опанувати конспект |
|
|
5. Будова і функції кореня. Лабораторне дослідження. Будова кореня |
§24, с. 106-108, (відповідати на питання усно); с. 107 (завдання письмово), опанувати конспект Міні-проект Видозміни кореня |
|
|
6. Кореневі системи. Видозміни кореня |
§25, с. 112, (відповідати на питання усно); с. 112 (завдання письмово), опанувати конспект, знайти цікаву інформацію |
|
|
7. Будова та функції пагона. Лабораторні дослідження. Будова пагона. Будова бруньки Дослідницький практикум. Спостереження за розвитком пагона з бруньки |
§26, с. 116 - 117, (відповідати на питання усно); скласти звіт, опанувати конспект |
|
|
8. Стебло – осьова частина пагона. Дослідницький практикум. Транспорт речовин по рослині. |
§27, с. 122 - 123, (відповідати на питання усно); , скласти звіт, опанувати конспект, знайти цікаву інформацію |
|
|
9. Узагальнення вивченого. ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§21-27 |
1