Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з алгебри в 7 класі
Навчання за програмою: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика.5-9 класи». Сайт МОН. Наказ МОН від 07.06.2017 № 804.
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда,А. В. Паньков М. С. Якір, Д. А. НоміровськийА.В.
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда,Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх,О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. ПаньковМ.С.
/ Підручник: Істер О. С. Алгебра: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. С. Істер. – Київ : Генеза, 2015. Наказ МОН від 20.07.2015 №777. Лист МОН від 22.05.2020 № 1/11- 3422.
(2 години на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
№ |
Назва теми |
Год |
К.р. |
1 |
Повторення навчального матеріалу за 6 клас |
6 |
1 |
2 |
Цілі вирази |
34 |
3 |
3 |
Функції |
10 |
1 |
4 |
Лінійні рівняння та їх системи |
15 |
1 |
5 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
5 |
1 |
|
Разом |
70 |
7 |
Тематичний план
№ уроку |
Теми уроку |
Дата проведення
|
Примітки |
||||||||||||||||
проведення |
скоригована |
||||||||||||||||||
Повторення навчального матеріалу 6 класу навчального
|
|||||||||||||||||||
1 |
Розкриття дужок. Подібні доданки та їх зведення |
|
|
|
|||||||||||||||
2 |
Рівняння. Основні властивості рівнянь |
|
|
|
|||||||||||||||
3 |
Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь |
|
|
|
|||||||||||||||
4 |
Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь |
|
|
|
|||||||||||||||
5 |
Координатна площина. Графіки |
|
|
|
|||||||||||||||
6 |
Діагностична контрольна робота |
|
|
|
|||||||||||||||
І семестр |
|||||||||||||||||||
Тема 1. ЦІЛІ ВИРАЗИ (30 год + 4 год з резерву) наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
|||||||||||||||||||
7 |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу |
|
|
|
|||||||||||||||
8 |
Тотожні вирази. Тотожності. |
|
|
|
|||||||||||||||
9 |
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|
|
|
|||||||||||||||
10 |
Степінь з натуральним показником |
|
|
|
|||||||||||||||
11 |
Властивості степеня з натуральним показником. Множення і ділення степенів з однаковими основами |
|
|
|
|||||||||||||||
12 |
Властивості степеня з натуральним показником. Піднесення степеня до степеня та добутку до степеня |
|
|
|
|||||||||||||||
13 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 1 |
|
|
|
|||||||||||||||
14 |
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|
|
|
|||||||||||||||
15 |
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
|
|
|
|||||||||||||||
16 |
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня. Самостійна робота № 2 |
|
|
|
|||||||||||||||
17 |
Контрольна робота № 1. Вирази зі змінними. Степінь з натуральним показником |
|
|
|
|||||||||||||||
18 |
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення.Степінь многочлена |
|
|
|
|||||||||||||||
19 |
Додавання і віднімання многочленів |
|
|
|
|||||||||||||||
20 |
Множення одночлена на многочлен |
|
|
|
|||||||||||||||
21 |
Множення одночлена на многочлен. Самостійна робота № 3 |
|
|
|
|||||||||||||||
22 |
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|
|
|
|||||||||||||||
23 |
Множення многочлена на многочлен |
|
|
|
|||||||||||||||
24 |
Множення многочлена на многочлен |
|
|
|
|||||||||||||||
25 |
Розкладання многочленів на множники способом групування |
|
|
|
|||||||||||||||
26 |
Розкладання многочленів на множники способом групування. Самостійна робота № 4 |
|
|
|
|||||||||||||||
27 |
Контрольна робота № 2. Многочлен. Множення одночлена на многочлен. Розкладання многочленів на множники способами винесення спільного множника за дужки та групування |
|
|
|
|||||||||||||||
28 |
Квадрат суми та квадрат різниці |
|
|
|
|||||||||||||||
29 |
Квадрат суми та квадрат різниці |
|
|
|
|||||||||||||||
30 |
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|
|
|
|||||||||||||||
31 |
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|
|
|
|||||||||||||||
32 |
Множення різниці двох виразів на їх суму |
|
|
|
|||||||||||||||
ІІ семестр |
|||||||||||||||||||
33 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 5 |
|
|
|
|||||||||||||||
34 |
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
|
|
|
|||||||||||||||
35 |
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
|
|
|
|||||||||||||||
36 |
Сума і різниця кубів |
|
|
|
|||||||||||||||
37 |
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|
|
|
|||||||||||||||
38 |
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|
|
|
|||||||||||||||
39 |
Систематизація знань. Самостійна робота № 6 |
|
|
|
|||||||||||||||
40 |
Контрольна робота № 3. Формули скороченого множення. Розкладання на множники за допомогою формул скороченого множення |
|
|
|
|||||||||||||||
Тема 2. ФУНКЦІЇ (10 год) наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо
|
|||||||||||||||||||
41 |
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
|
|
|
|||||||||||||||
42 |
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
|
|
|
|||||||||||||||
43 |
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
|
|
|
|||||||||||||||
44 |
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
|
|
|
|||||||||||||||
45 |
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
|||||||||||||||
46 |
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
|||||||||||||||
47 |
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
|||||||||||||||
48 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 7 |
|
|
|
|||||||||||||||
49 |
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
|||||||||||||||
50 |
Контрольна робота № 4. Функції. |
|
|
|
|||||||||||||||
Тема 3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (15 год) наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
|||||||||||||||||||
51 |
Загальні відомості про рівняння. |
|
|
|
|||||||||||||||
52 |
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|
|
|
|||||||||||||||
53 |
Лінійні рівняння як математичні моделі текстових задач |
|
|
|
|||||||||||||||
54 |
Лінійні рівняння як математичні моделі текстових задач Самостійна робота № 8. |
|
|
|
|||||||||||||||
55 |
Лінійне рівняння з двома змінними |
|
|
|
|||||||||||||||
56 |
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|
|
|
|||||||||||||||
57 |
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем |
|
|
|
|||||||||||||||
58 |
Графічний спосіб розв’язування систем. Самостійна робота № 9. |
|
|
|
|||||||||||||||
59 |
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|
|
|||||||||||||||
60 |
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|
|
|||||||||||||||
61 |
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|
|
|||||||||||||||
62 |
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
|
|
|
|||||||||||||||
63 |
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними. Самостійна робота № 10 |
|
|
|
|||||||||||||||
64 |
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
|||||||||||||||
65 |
Контрольна робота № 5. Лінійні рівняння та їх системи |
|
|
|
|||||||||||||||
Тема 4. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (5 год з резерву) Розв'язує сюжетні задачі: на рух з точки зору його безпеки; на розпорядження власними та родинними фінансами; фінансового змісту крізь призму історичних подій тощо |
|||||||||||||||||||
66 |
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|
|
|
|||||||||||||||
67 |
Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції |
|
|
|
|||||||||||||||
68 |
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки) |
|
|
|
|||||||||||||||
69 |
Контрольна робота №6. Підсумкова контрольна робота за 7 клас |
|
|
|
|||||||||||||||
70 |
Підсумковий урок |
|
|
|
|||||||||||||||