Календарне планування навчального матеріалу з геометрії 8 класу з ключовими компетентностями та очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів
Геометрія, 8 клас
(2 год на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності (компоненти) |
||||
І семестр |
||||||||
Тема 1. Чотирикутник. Паралелограм. Прямокутник. Ромб. Квадрат (12 год) |
||||||||
1 |
|
Повторення вивченого у 7 класі |
|
|
||||
2 |
|
Розв’язування задач |
Учень/учениця: формулює означення, ознаки і властивості таких понять як паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
|
||||
3 |
|
Діагностична контрольна робота №1 |
||||||
4 |
|
Чотирикутник та його елементи |
||||||
5 |
|
Паралелограм та його властивості |
||||||
6 |
|
Ознаки паралелограма |
||||||
7 |
|
Розв’язування задач |
||||||
8 |
|
Прямокутник та його властивості |
||||||
9 |
|
Ромб та його властивості |
||||||
10 |
|
Квадрат та його властивості. Самостійна робота |
||||||
11 |
|
Розв’язування задач |
||||||
12 |
|
Контрольна робота №2 «Чотирикутник. Паралелограм. Прямокутник. Ромб. Квадрат» |
||||||
Тема 2. Середня лінія трикутника. Трапеція. Теорема Фалеса. Вписані та описані чотирикутники (10 год) |
||||||||
13 |
|
Аналіз контрольної роботи. Середня лінія трикутника, її властивості |
Учень/учениця: формулює: · означення і властивості центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції; · ознаки вписаного і описаного чотирикутників; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших
Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
Уміння вчитися упродовж життя: Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.
|
||||
14 |
|
Середня лінія трикутника, її властивості. Самостійна робота |
||||||
15 |
|
Трапеція. Середня лінія трапеції, її властивості |
||||||
16 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
||||||
17 |
|
Вписані та центральні кути |
||||||
18 |
|
Вписані та центральні кути |
||||||
19 |
|
Вписаний чотирикутник |
||||||
20 |
|
Описаний чотирикутник. Самостійна робота |
||||||
21 |
|
Розв’язування задач |
||||||
22 |
|
Контрольна робота №3 «Середня лінія трикутника. Трапеція. Вписані та описані чотирикутники» |
||||||
Тема 3. Подібність трикутників(10 год) |
||||||||
23 |
|
Аналіз контрольної роботи. Теорема Фалеса. Теорема про пропорційні відрізки. Узагальнена теорема Фалеса. |
Учень/учениця: наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює: · теорему: Фалеса, про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника; · означення подібних трикутників; · ознаки подібності трикутників; · узагальнену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники; обґрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості |
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію
Уміння вчитися упродовж життя: Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети. |
||||
24 |
|
Властивість медіани трикутника |
||||||
25 |
|
Властивість бісектриси трикутника. |
||||||
26 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
||||||
27 |
|
Подібні трикутники. Перша ознака подібності трикутників. Властивість хорд, що перетинаються, дотичної і січної |
||||||
28 |
|
Друга та третя ознаки подібності трикутників |
||||||
29 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||||||
30 |
|
Розв’язування задач |
||||||
31 |
|
Контрольна робота №4 «Подібність трикутників» |
||||||
32 |
|
Узагальнення матеріалу, вивченого за І семестр |
||||||
ІІ семестр |
||||||||
Тема 4. Розв’язування прямокутних трикутників (14 год) |
||||||||
33 |
|
Метричні співвідношення у прямокутному трикутнику. |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: властивості перпендикуляра і похилої; означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; теорему Піфагора; співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
Спілкування державною мовою Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах
|
||||
34 |
|
Розв’язування задач |
||||||
35 |
|
Теорема Піфагора. Перпендикуляр і похила
|
||||||
36 |
|
Теорема Піфагора. Перпендикуляр і похила
|
||||||
37 |
|
Розв’язування вправ
|
||||||
38 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота
|
||||||
39 |
|
Синус, косинус, тангенс гострого кута прямокутного трикутника |
||||||
40 |
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника. |
||||||
41 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
||||||
42 |
|
Розв’язування вправ |
||||||
43 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота
|
||||||
44 |
|
Розв’язування типових задач
|
||||||
45 |
|
Контрольна робота №5 «Розв’язування прямокутних трикутників» |
||||||
46 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ |
|
|
||||
Тема 5. Многокутники. Площі многокутників (15 год) |
||||||||
47 |
|
Многокутник, його елементи та властивості. |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо |
Математична компетентність: Уміння: встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту;
|
||||
48 |
|
Сума кутів опуклого многокутника
|
||||||
49 |
|
Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола |
||||||
50 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||||||
51 |
|
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника |
||||||
52 |
|
Площа паралелограма |
||||||
53 |
|
Розв’язування вправ . Самостійна робота |
||||||
54 |
|
Площа ромба |
||||||
55 |
|
Площа трикутника |
||||||
56 |
|
Площа трикутника |
||||||
57 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
||||||
58 |
|
Площа трапеції |
||||||
59 |
|
Розв’язування вправ . Самостійна робота |
||||||
60 |
|
Розв’язування задач |
||||||
61 |
|
Контрольна робота №6 «Многокутники. Площі многокутників» |
||||||
Тема 6. Повторення і систематизація навчального матеріалу (9 год) |
||||||||
62 |
|
Чотирикутники. Властивості чотирикутників |
Розв’язує задачі практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета; знаходження кутів (кута підйому дороги, відкосу, кута, під яким видно деякий предмет) тощо |
Інформаційно-цифрова компетентність: ставлення: усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування задач.
|
||||
63 |
|
Подібність трикутників |
||||||
64 |
|
Теорема Піфагора |
||||||
65 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
||||||
66 |
|
Розв’язування вправ |
||||||
67 |
|
Многокутники. Площі многокутників |
||||||
68 |
|
Розв’язування вправ |
||||||
69 |
|
Підсумкова контрольна робота |
||||||
70 |
|
Узагальнення матеріалу, вивченого у 8 класі |
|
|
||||