Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з геометрії у 8 класі на І і ІІ семестри 2022-2023 н.р

Про матеріал

Календарне планування навчального матеріалу з геометрії 8 класу з ключовими компетентностями та очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів

Перегляд файлу

Геометрія, 8 клас

(2 год на тиждень, І семестр – 32 год,  ІІ семестр – 38 год)

№ уроку

      Дата

                                 Тема

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Ключові компетентності (компоненти)

І семестр

Тема 1. Чотирикутник. Паралелограм. Прямокутник. Ромб. Квадрат (12 год)

1

 

Повторення вивченого у 7 класі

 

 

2

 

Розв’язування задач

Учень/учениця:

формулює означення, ознаки і властивості таких понять  як паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат;

застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту

Спілкування державною мовою

Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.

 

3

 

Діагностична контрольна робота №1

4

 

Чотирикутник та його елементи

5

 

Паралелограм та його властивості

6

 

Ознаки паралелограма

7

 

Розв’язування задач

8

 

Прямокутник та його властивості

9

 

Ромб та його властивості

10

 

Квадрат та його властивості. Самостійна робота

11

 

Розв’язування задач

12

 

Контрольна робота №2 «Чотирикутник. Паралелограм. Прямокутник. Ромб. Квадрат»

Тема 2. Середня лінія трикутника. Трапеція. Теорема Фалеса. Вписані та описані чотирикутники (10 год)

13

 

Аналіз контрольної роботи. Середня лінія трикутника, її властивості

Учень/учениця:

формулює:

·      означення і властивості центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції;

·      ознаки вписаного і описаного чотирикутників;

застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту

Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших

 

Спілкування державною мовою

Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.

 

Уміння вчитися упродовж життя:

Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.

 

14

 

Середня лінія трикутника, її властивості. Самостійна робота

15

 

Трапеція. Середня лінія трапеції, її властивості

16

 

 Розв’язування задач. Самостійна робота

17

 

Вписані та центральні кути

18

 

Вписані та центральні кути

19

 

Вписаний чотирикутник

20

 

Описаний чотирикутник. Самостійна робота

21

 

Розв’язування задач

22

 

Контрольна робота №3  «Середня лінія трикутника. Трапеція. Вписані та описані чотирикутники»

Тема 3. Подібність трикутників(10 год)

23

 

Аналіз контрольної роботи. Теорема Фалеса. Теорема про пропорційні відрізки. Узагальнена теорема Фалеса.

Учень/учениця:

наводить приклади подібних трикутників;

пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур;

формулює:

·   теорему: Фалеса, про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника;

·   означення подібних трикутників;

·   ознаки подібності трикутників;

·   узагальнену теорему Фалеса;

зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники;

обґрунтовує подібність трикутників;

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості

Спілкування державною мовою:

Уміння коректно вживати математичну термінологію

 

 

Уміння вчитися упродовж життя:

Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.

24

 

Властивість медіани трикутника

25

 

Властивість бісектриси трикутника.

26

 

Розв’язування задач. Самостійна робота

27

 

Подібні трикутники. Перша ознака подібності трикутників. Властивість хорд, що перетинаються, дотичної і січної

28

 

Друга та третя ознаки подібності трикутників

29

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

30

 

Розв’язування задач

31

 

Контрольна робота №4 «Подібність трикутників»

32

 

Узагальнення матеріалу, вивченого за І семестр

ІІ семестр

Тема 4. Розв’язування прямокутних трикутників (14 год)

33

 

Метричні співвідношення у прямокутному трикутнику.

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»;

формулює: властивості перпендикуляра і похилої; означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; теорему Піфагора; співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора;

розв’язує прямокутні трикутники

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту

 

Спілкування державною мовою

Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах

 

34

 

Розв’язування задач

35

 

Теорема Піфагора. Перпендикуляр і похила

 

36

 

Теорема Піфагора. Перпендикуляр і похила

 

37

 

Розв’язування вправ

 

38

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

39

 

Синус, косинус, тангенс гострого кута

прямокутного трикутника

40

 

Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника.

41

 

Розв’язування прямокутних трикутників

42

 

Розв’язування вправ

43

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

44

 

Розв’язування типових задач

 

45

 

Контрольна робота №5 «Розв’язування прямокутних трикутників»

46

 

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ

 

 

Тема 5. Многокутники. Площі многокутників (15 год)

47

 

Многокутник, його елементи та властивості.

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола;

теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції;

записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті;

зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола;

співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів;

розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо

Математична компетентність:

Уміння: встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту;

 

 

48

 

Сума кутів опуклого многокутника

 

49

 

Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола

50

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

51

 

Поняття площі многокутника. Площа прямокутника

52

 

Площа паралелограма

53

 

Розв’язування вправ . Самостійна робота

54

 

Площа ромба

55

 

Площа трикутника

56

 

Площа трикутника

57

 

Розв’язування задач. Самостійна робота

58

 

Площа трапеції

59

 

Розв’язування вправ . Самостійна робота

60

 

Розв’язування задач

61

 

Контрольна робота №6 «Многокутники. Площі многокутників»

Тема 6. Повторення і систематизація навчального матеріалу (9 год)

62

 

Чотирикутники. Властивості чотирикутників

Розв’язує задачі практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета; знаходження кутів (кута підйому дороги, відкосу, кута, під яким видно деякий предмет) тощо

Інформаційно-цифрова компетентність:

 ставлення: усвідомлення важливості ІКТ

 для ефективного розв’язування задач.

 

63

 

Подібність трикутників

64

 

Теорема Піфагора

65

 

Розв’язування прямокутних трикутників

66

 

Розв’язування вправ

67

 

Многокутники. Площі многокутників

68

 

Розв’язування вправ

69

 

Підсумкова контрольна робота

70

 

Узагальнення матеріалу, вивченого у 8 класі

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Планування
Додано
13 жовтня 2022
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку