Урок з теми: "Тіла обертання"

Про матеріал
Тема уроку: «Розв'язання задач по тілах обертання» Тип уроку: урок застосування знань Форма роботи: • Індивідуальна • Групова Аспекти уроку: Навчальний: 1. Узагальнити та систематизувати знання у розділі «Тіла обертання» 2. Навчити застосовувати отримані знання на практиці під час вирішення завдань. 3. Формувати основні світоглядні ідеї Розвиваючий: 1. Розвивати логічне, математичне мислення та інтуїцію. Творчі здібності у галузі математики; 2. Розвивати навички самоконтролю та самоаналізу; 3. Формувати інтереси учнів до вивчення геометрії; 4. Формувати інформаційну, логічну та математичну компетентності. Виховний: 1. Виховувати уважність, працьовитість, відповідальність, дисциплінованість; 2. Виховувати здатність до подолання труднощів; 3. Виховувати зацікавленість до вивчення геометрії, самостійність
Перегляд файлу

Тема уроку: «Розв'язання задач по тілах обертання»

Тип уроку: урок застосування знань

Аспекти уроку:

     Навчальний:

1. Узагальнити та систематизувати знання у розділі «Тіла обертання»

2. Навчити застосовувати отримані знання на практиці під час вирішення завдань.

3. Формувати основні світоглядні ідеї

   

 Розвиваючий:

1. Розвивати логічне, математичне мислення та інтуїцію. Творчі здібності у галузі математики;

2. Розвивати навички самоконтролю та самоаналізу;

3. Формувати інтереси учнів до вивчення геометрії;

4. Формувати інформаційну, логічну та математичну компетентності.

 

Виховний:

1. Виховувати уважність, працьовитість, відповідальність, дисциплінованість;

2. Виховувати здатність до подолання труднощів;

3. Виховувати зацікавленість до вивчення геометрії, самостійність

Обладнання та матеріали: мультимедійна установка, комп'ютерна презентація, підручники з геометрії.

Форма роботи:

  • Індивідуальна
  • Групова

 

На дошці записано число, місяць, рік цього уроку, і навіть тема уроку. Тривалість уроку – 45 хвилин.

 

 

 

Хід уроку

1. Організація початку уроку

 

2. Формування мети та плану уроку

Перш ніж ми почнемо працювати, над темою уроку нам необхідно визначити цілі уроку та скласти план, за яким сьогодні працюватимемо. Учні самостійно визначають цілі уроку та план, за яким сьогодні на уроці працюватимемо. План уроку записується на дошці. Учні у зошиті записую число, місяць і рік та класну роботу, а також тему уроку у зошиті.

 

3. Актуалізація опорних знань

Учні відповідають на питання за посиланням

https://learningapps.org/1784160 (куля та сфера)

https://learningapps.org/2752961 (циліндр)

https://learningapps.org/11943806 (конус)

 

4. Розв'язання задач на дошці

 

Задача. Скільки потрібно квадратних сантиметрів шкіри, щоб зробити покришку для футбольного м’яча? (На шви і обрізки додати 5% матеріалу). Розв'язання: Діаметр футбольного м’яча стандартний – він дорівнює 25 см.; . Обчислимо 5% від даної площі (м²). Отже, всього потрібно матеріалу: 0,196+0,0098=0,206 (м²)=2060 (см²). Відповідь: 2060 см² .

 

Задача. Що вигідніше: купити кавун радіусом 30см і з’їсти у п’ятьох, чи купити три кавуни діаметром по 20см і поділити на двох?

Розв’язання. Об’єм кавуна обчислимо за формулою об’єму кулі: V= R Об’єм великого кавуна R=30см дорівнює V= 30 = 27000= 36000 (см ) 36000 : 5 = 7200 ( см ) – кожному. Об’єм трьох малих кавунів R=d:2=10 см дорівнює V=3 10 = 4000 ( см ) 4000 : 2= 2000 ( см ) – кожному. Відповідь: один R=30 см.

 

Задача. В який із запропонованих фужерів можна налити найбільше рідини?

5. Вдосконалення знань

Після цього проводиться тестування за варіантами з подальшою самоперевіркою.

Тести виконуються у зошиті. Кожен тест оцінюється відповідним балом. Тести з 1 по 3 оцінюються по 1 балу, тести з 4 по 5 оцінюватимуться по 2 бали. На виконання тестів учням надається 10 хвилин.

6. Інформація про домашнє завдання

Домашне завдання задає учитель виходячи із того що сазвоїли учні.  УЦ кожного вчителя своє домашне завдання.

6. Оцінювання

7. Підбиття підсумків уроку

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Початок старта https://learningapps.org/1784160 (куля та сфера) https://learningapps.org/2752961 (циліндр) https://learningapps.org/11943806 (конус)

Номер слайду 3

1 вариант Диагональ осевого сечения цилиндра равна см, а радиус основания - 3см. Найти высоту цилиндра. а) см; б)12см; в)5см; г)10см. Образующая конуса наклонена к плоскости основания под углом 300 и равна 8см. Найти площадь осевого сечения конуса. а)8 см2; б)16 см2; в)4 см2; г)16 см2. Найти расстояние от центра шара до плоскости сечения, если радиус шара равен 6см, а радиус сечения равен 3 см. а)2 см; б)4см; в)3см; г)5см. Радиусы оснований усеченного конуса равны 12см и 6см, образующая наклонена к плоскости основания под углом 450. Найти высоту конуса. а)3см; б)4см; в)6см; г)5см. Правильная треугольная призма вписана в шар. Найти высоту призмы, если радиус шара 4см, а ребро основания призмы - 6см. а)2см; б)4см; в)8см; г)10см. 1вариант в б в в б 2вариант г в б г в 2 вариант Площадь осевого сечения цилиндра равна 12см2, высота – 2см. Найти радиус основания. а)3 см; б)4см; в)5см; г)3см. Образующая конуса наклонена к плоскости основания под углом 600 и равна 4см. Найти площадь осевого сечения конуса. а)8 см2; б)16 см2; в)4 см2; г) 8см2. Найти радиус шара, если расстояние от центра шара до плоскости сечения равно 3см, радиус сечения равен см. а)2 см; б)4см; в)2,5см; г)3см. Радиусы оснований усеченного конуса равны 10 см и 6 см, образующая наклонена к плоскости основания под углом 600. Найти высоту конуса. а)6см; б)3см; в)4см; г)12см. Правильная четырехугольная призма вписана в шар. Найти высоту призмы, если радиус шара 6см, а ребро основания призмы - 5см. а) 9см; б) 4 см; в) см; г)7см.

Номер слайду 4

Основное: Дополнительное: Домашнее задание

Номер слайду 5

Спасибо за урок

zip
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку