Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з геометрії у 9 класі на І і ІІ семестри 2022-2023 н.р

Про матеріал

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з геометрії 9 класу з ключовими компетентностями та очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів

Перегляд файлу

Геометрія, 9 клас

(2 год на тиждень, І семестр – 32 год,  ІІ семестр – 38 год)

№ уроку

Дата

Тема

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Ключові компетентності (компоненти)

І семестр

Тема 1. Розв’язування трикутників( 20 год)

1

 

Повторення вивченого у 8 класі

Учень/учениця:

пояснює, що таке синус, косинус і тангенс кутів від 0° до 180°;

записує тотожності 

sin (180° – α) = sin α;

cos (180° – α) = – cos α;

пояснює, що означає «розв’язати трикутник»;

формулює теорему косинусів, синусів,

зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів

 

Математична компетентність:

Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.

 

 

2

 

Розв’язування вправ

3

 

Діагностична контрольна робота  № 1

4

 

Синус, косинус, тангенс кутів від 0º до 180º.

5

 

Тотожності sin(180º-α)=sin α,

 cos(180º-α)=-cosα.

6

 

Теорема косинусів та її наслідки

7

 

Розв’язування задач на застосування теореми косинусів

8

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

9

 

Теорема синусів  та її наслідки

Уміння вчитися впродовж життя:доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.

 

Математична компетентність:

Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.

 

Уміння вчитися упродовж життя:

Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети

10

 

Розв’язування задач на застосування теореми синусів

11

 

Розв’язування трикутників. Самостійна робота

12

 

Розв’язування вправ

13

 

Контрольна робота № 2 «Розв’язування трикутників»

14

 

Площа трикутника за двома сторонами і кутом між ними.

Учень/учениця:

записує та пояснює формули площі трикутника  за двома сторонами і кутом між ними;

зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів;

обчислює довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників;

застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач

 

15

 

Формула Герона

16

 

Розв'язування задач на знаходження площі трикутника за радіусом вписаного і описаного кіл

17

 

Розв'язування задач

18

 

Розв'язування вправ. Самостійна робота

19

 

Розв'язування задач

20

 

Контрольна робота № 3 «Формули знаходження площі трикутника»

Тема 2. Правильні многокутники (12 год)

21

 

Правильні многокутники

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;

пояснює, що таке многокутник

Математична компетентність:

Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.

 

 

 

22

 

Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників

пояснює, що таке правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола;

обчислює  радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки

будує  правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник;

застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач

23

 

Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола

24

 

Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола

25

 

Побудова правильних многокутників

 

26

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

27

 

Довжина кола. Довжина дуги кола

пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга

обчислює довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора

співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури;

Уміння вчитися упродовж життя:

 

Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.

 

28

 

Площа круга та його частин

29

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

30

 

Розв’язування типових задач

31

 

Контрольна робота № 4 «Правильні многокутники»

застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач

 

32

 

Узагальнення навчального матеріалу, вивченого в І семестрі

 

 

ІІ семестр

Тема 3. Координати на площині (10 год)

33

 

Відстань між двома точками із заданими координатами

Учень/учениця:

формулює теореми про:
відстань між двома точками; координати середини відрізка;

записує та пояснює:

формули координат середини відрізка, відстані між двома точками;

пояснює:

·   як можна задати на координатній площині коло

записує та пояснює:  рівняння кола,

зображує та знаходить на малюнках коло за  рівнянням у заданій системі координат

пояснює: як можна задати на координатній площині пряму

записує та пояснює  рівняння прямої, зображує та знаходить на малюнках пряму  за її рівнянням у заданій системі координат

обчислює:

·      координати середини відрізка;

·      відстань між двома точками, заданих своїми координатами;

застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач

Математична компетентність:

Уміння оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині

 

 

Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших

Спілкування державною мовою

Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.

 

34

 

Координати середини відрізка

35

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

36

 

Рівняння кола

37

 

Розв’язування вправ

38

 

Рівняння прямої.

39

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

40

 

Розв’язування вправ

41

 

Контрольна робота №5 «Координати на площині»

42

 

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ

Тема 4. Вектори на площині ( 12 год)

43

 

Вектор. Модуль та напрям вектора. 

Учень/учениця:

наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів;

пояснює:   що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора      як задати вектор;   як відкласти вектор від заданої точки;

формулює: означення  рівних векторів;

зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним

обчислює: координати вектора, ·   

обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів;

пояснює: що таке: сума і різниця векторів; добуток вектора на число;

 за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число;

формулює: властивості: дій над векторами;

зображує і знаходить на малюнках вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число;

обчислює: суми (різниці) векторів, добутку вектора на число;

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач

Уміння вчитися упродовж життя:

 

Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.

 

Інформаційно-цифрова компетентність:

 ставлення: усвідомлення важливості ІКТ

 для ефективного розв’язування задач.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях:

Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів.

Ставлення, усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій.

44

 

Рівність векторів

45

 

Координати вектора

46

 

Додавання і віднімання векторів

47

 

Додавання і віднімання векторів

48

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

49

 

Множення вектора на число

50

 

Колінеарні вектори

51

 

Скалярний добуток векторів

52

 

Скалярний добуток векторів

53

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

54

 

Розв’язування типових вправ

55

 

Контрольна робота №6 «Вектори на площині»

Тема 5. Геометричні переміщення (8 год)

56

 

Поняття про геометричне  перетворення фігур. Переміщення та його властивості.

Рівні фігури

Учень/учениця:

наводить приклади фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур;

формулює:

·   означення: рівних фігур;

·   властивості: переміщення;

Основні компетентності у природничих науках і технологіях:

Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів.

 

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях:

Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів.

57

 

Паралельне перенесення

Учень/учениця:

пояснює, що таке: паралельне перенесення; формулює   властивості: паралельного перенесення;

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач

58

 

 

Симетрія відносно точки

 

наводить приклади:· фігур,  які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур;

пояснює, що таке: фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої);

зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при симетрії ;

обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії;

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач

59

 

 

Симетрія відносно прямої

 

60

 

Поворот.

Учень/учениця:

зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при повороті.

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач

61

 

Розв’язування задач. Самостійна робота

62

 

Розв’язування типових вправ

63

 

Контрольна робота №7 «Геометричні переміщення»

 

 

Тема 6. Повторення і систематизація навчального матеріалу (7 год)

64

 

Розв’язування трикутників

Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини

правильними многокутниками тощо

Основні компетентності у природничих науках і технологіях:

Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів.

65

 

Правильні многокутники

66

 

Координати на площині

67

 

Вектори

68

 

Розв’язування типових вправ

69

 

Підсумкова контрольна робота №8

70

 

Узагальнення вивченого

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Планування
Додано
13 жовтня 2022
Переглядів
272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку