Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з геометрії 9 класу з ключовими компетентностями та очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів
Геометрія, 9 клас
(2 год на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності (компоненти) |
І семестр |
||||
Тема 1. Розв’язування трикутників( 20 год) |
||||
1 |
|
Повторення вивченого у 8 класі |
Учень/учениця: пояснює, що таке синус, косинус і тангенс кутів від 0° до 180°; записує тотожності sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α; пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему косинусів, синусів, зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів
|
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
|
2 |
|
Розв’язування вправ |
||
3 |
|
Діагностична контрольна робота № 1 |
||
4 |
|
Синус, косинус, тангенс кутів від 0º до 180º. |
||
5 |
|
Тотожності sin(180º-α)=sin α, cos(180º-α)=-cosα. |
||
6 |
|
Теорема косинусів та її наслідки |
||
7 |
|
Розв’язування задач на застосування теореми косинусів |
||
8 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||
9 |
|
Теорема синусів та її наслідки |
Уміння вчитися впродовж життя:доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
Уміння вчитися упродовж життя: Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети |
|
10 |
|
Розв’язування задач на застосування теореми синусів |
||
11 |
|
Розв’язування трикутників. Самостійна робота |
||
12 |
|
Розв’язування вправ |
||
13 |
|
Контрольна робота № 2 «Розв’язування трикутників» |
||
14 |
|
Площа трикутника за двома сторонами і кутом між ними. |
Учень/учениця: записує та пояснює формули площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними; зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач
|
|
15 |
|
Формула Герона |
||
16 |
|
Розв'язування задач на знаходження площі трикутника за радіусом вписаного і описаного кіл |
||
17 |
|
Розв'язування задач |
||
18 |
|
Розв'язування вправ. Самостійна робота |
||
19 |
|
Розв'язування задач |
||
20 |
|
Контрольна робота № 3 «Формули знаходження площі трикутника» |
||
Тема 2. Правильні многокутники (12 год) |
||||
21 |
|
Правильні многокутники |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке многокутник |
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
|
22 |
|
Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників |
пояснює, що таке правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; обчислює радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки будує правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
|
23 |
|
Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола |
||
24 |
|
Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола |
||
25 |
|
Побудова правильних многокутників |
|
|
26 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
27 |
|
Довжина кола. Довжина дуги кола |
пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга обчислює довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; |
Уміння вчитися упродовж життя:
Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.
|
28 |
|
Площа круга та його частин |
||
29 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
||
30 |
|
Розв’язування типових задач |
||
31 |
|
Контрольна робота № 4 «Правильні многокутники» |
застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
|
32 |
|
Узагальнення навчального матеріалу, вивченого в І семестрі |
|
|
ІІ семестр |
||||
Тема 3. Координати на площині (10 год) |
||||
33 |
|
Відстань між двома точками із заданими координатами |
Учень/учениця:
формулює теореми про: записує та пояснює: формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; пояснює: · як можна задати на координатній площині коло записує та пояснює: рівняння кола, зображує та знаходить на малюнках коло за рівнянням у заданій системі координат пояснює: як можна задати на координатній площині пряму записує та пояснює рівняння прямої, зображує та знаходить на малюнках пряму за її рівнянням у заданій системі координат обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
Математична компетентність: Уміння оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
|
34 |
|
Координати середини відрізка |
||
35 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||
36 |
|
Рівняння кола |
||
37 |
|
Розв’язування вправ |
||
38 |
|
Рівняння прямої. |
||
39 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||
40 |
|
Розв’язування вправ |
||
41 |
|
Контрольна робота №5 «Координати на площині» |
||
42 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ |
||
Тема 4. Вектори на площині ( 12 год) |
||||
43 |
|
Вектор. Модуль та напрям вектора. |
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора як задати вектор; як відкласти вектор від заданої точки; формулює: означення рівних векторів; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним обчислює: координати вектора, · обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; пояснює: що таке: сума і різниця векторів; добуток вектора на число; за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Уміння вчитися упродовж життя:
Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.
Інформаційно-цифрова компетентність: ставлення: усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування задач.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів. Ставлення, усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій. |
44 |
|
Рівність векторів |
||
45 |
|
Координати вектора |
||
46 |
|
Додавання і віднімання векторів |
||
47 |
|
Додавання і віднімання векторів |
||
48 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота
|
||
49 |
|
Множення вектора на число |
||
50 |
|
Колінеарні вектори |
||
51 |
|
Скалярний добуток векторів |
||
52 |
|
Скалярний добуток векторів |
||
53 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
||
54 |
|
Розв’язування типових вправ |
||
55 |
|
Контрольна робота №6 «Вектори на площині» |
||
Тема 5. Геометричні переміщення (8 год) |
||||
56 |
|
Поняття про геометричне перетворення фігур. Переміщення та його властивості. Рівні фігури |
Учень/учениця: наводить приклади фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів. |
57 |
|
Паралельне перенесення |
Учень/учениця: пояснює, що таке: паралельне перенесення; формулює властивості: паралельного перенесення; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|
58 |
|
Симетрія відносно точки
|
наводить приклади:· фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при симетрії ; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|
59 |
|
Симетрія відносно прямої
|
||
60 |
|
Поворот. |
Учень/учениця: зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при повороті. застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|
61 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
||
62 |
|
Розв’язування типових вправ |
||
63 |
|
Контрольна робота №7 «Геометричні переміщення» |
|
|
Тема 6. Повторення і систематизація навчального матеріалу (7 год) |
||||
64 |
|
Розв’язування трикутників |
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів. |
65 |
|
Правильні многокутники |
||
66 |
|
Координати на площині |
||
67 |
|
Вектори |
||
68 |
|
Розв’язування типових вправ |
||
69 |
|
Підсумкова контрольна робота №8 |
||
70 |
|
Узагальнення вивченого |