Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з геометрії в 8 класі
Навчання за програмою: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика.5-9 класи». Сайт МОН. Наказ МОН від 07.06.2017 № 804.
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда,А. В. Паньков М. С. Якір, Д. А. НоміровськийА.В.
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда,Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх,О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков М.С.
Підручник: Істер О. С. Геометрія: підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. С. Істер. – Київ : Генеза, 2021. Наказ МОН від 22.02.2021 №243.
(2 години на тиждень, І семестр – 32 год., ІІ семестр – 38 год.)
№ |
Назва теми |
Год |
К.р. |
1 |
Чотирикутники |
22 |
2 |
2 |
Подібність трикутників |
10 |
1 |
3 |
Розв’язування прямокутних трикутників |
14 |
1 |
4 |
Многокутники. Площі многокутників |
12+4 |
1 |
5 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
8 |
1 |
|
Разом |
70 |
6 |
Тематичний план
№ уроку |
Тема уроку
|
Дата
|
Примітки |
||||||||||
проведення |
скоригована |
||||||||||||
І семестр |
|||||||||||||
Тема 1. ЧОТИРИКУТНИКИ (22 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника; формулює: · означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції; · ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників; · теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника; класифікує чотирикутники; зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи; обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|||||||||||||
1 |
Повторення і узагальнення навчального матеріалу з курсу геометрії 7-го класу |
|
|
|
|||||||||
2 |
Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника |
|
|
|
|||||||||
3 |
Чотирикутник, його елементи. Паралелограм і його елементи |
|
|
|
|||||||||
4 |
Паралелограм, його властивості й ознаки |
|
|
|
|||||||||
5 |
Паралелограм, його властивості й ознаки |
|
|
|
|||||||||
6 |
Прямокутник і його властивості |
|
|
|
|||||||||
7 |
Ромб і його властивості |
|
|
|
|||||||||
8 |
Ромб і його властивості |
|
|
|
|||||||||
9 |
Квадрат і його властивості |
|
|
|
|||||||||
10 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
11 |
Контрольна робота №1 |
|
|
|
|||||||||
12 |
Трапеція |
|
|
|
|||||||||
13 |
Трапеція |
|
|
|
|||||||||
14 |
Центральні та вписані кути |
|
|
|
|||||||||
15 |
Вписані та описані чотирикутники |
|
|
|
|||||||||
16 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
17 |
Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника |
|
|
|
|||||||||
18 |
Середня лінія трикутника |
|
|
|
|||||||||
19 |
Середня лінія трапеції |
|
|
|
|||||||||
20 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
21 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
22 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|||||||||
Тема 2. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ (10 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює: · теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника; · означення подібних трикутників; · ознаки подібності трикутників; · узагальнену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники;
обґрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості |
|||||||||||||
23 |
Узагальнена теорема Фалеса |
|
|
|
|||||||||
24 |
Подібні трикутники |
|
|
|
|||||||||
25 |
Ознаки подібності трикутників |
|
|
|
|||||||||
26 |
Ознаки подібності трикутників |
|
|
|
|||||||||
27 |
Середні пропорційні відрізки у прямокутному трикутнику |
|
|
|
|||||||||
28 |
Властивість бісектриси трикутника |
|
|
|
|||||||||
29 |
Застосування подібності трикутників до розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
30 |
Застосування подібності трикутників до розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
31 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
32 |
Контрольна робота №3 |
|
|
|
|||||||||
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ (14 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|||||||||||||
33 |
Теорема Піфагора |
|
|
|
|||||||||
34 |
Теорема Піфагора |
|
|
|
|||||||||
35 |
Теорема Піфагора |
|
|
|
|||||||||
36 |
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
|
|
|
|||||||||
37 |
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
|
|
|
|||||||||
38 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
39 |
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
|
|
|
|||||||||
40 |
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
|
|
|
|||||||||
41 |
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
|
|
|
|||||||||
42 |
Розв’язування прямокутних трикутників |
|
|
|
|||||||||
43 |
Розв’язування прямокутних трикутників |
|
|
|
|||||||||
44 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
45 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
46 |
Контрольна робота №4 |
|
|
|
|||||||||
Тема 4. МНОГОКУТНИКИ, ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ. (12 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: · означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; · теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо |
|||||||||||||
47 |
Многокутник і його елементи. Сума кутів опуклого многокутника. Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола |
|
|
|
|||||||||
48 |
Многокутник і його елементи. Сума кутів опуклого многокутника. Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола |
|
|
|
|||||||||
49 |
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника |
|
|
|
|||||||||
50 |
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника |
|
|
|
|||||||||
51 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
52 |
Площа паралелограма |
|
|
|
|||||||||
53 |
Площа паралелограма |
|
|
|
|||||||||
54 |
Площа трикутника |
|
|
|
|||||||||
55 |
Площа трикутника |
|
|
|
|||||||||
56 |
Площа трикутника |
|
|
|
|||||||||
57 |
Площа трапеції |
|
|
|
|||||||||
58 |
Площа трапеції |
|
|
|
|||||||||
59 |
Площа трапеції |
|
|
|
|||||||||
60 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
61 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
62 |
Контрольна робота №5 |
|
|
|
|||||||||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (8 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. Розв’язує задачі практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета; знаходження кутів (кута підйому дороги, відкосу, кута, під яким видно деякий предмет) тощо. |
|||||||||||||
63 |
Чотирикутники |
|
|
|
|||||||||
64 |
Подібність трикутників |
|
|
|
|||||||||
65 |
Розв’язувння прямокутних трикутників |
|
|
|
|||||||||
66 |
Многокутники. Площі многокутників |
|
|
|
|||||||||
67 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
68 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|||||||||
69 |
Контрольна робота №6. Підсумкова контрольна робота за рік |
|
|
|
|||||||||
70 |
Підсумковий урок |
|
|
|
|||||||||