Мета: розвивати логічне мислення, спритність, кмітливість здобувачів освіти, уміння діяти в нестандартних ситуаціях; розвивати критичне мислення та вміння аналізувати різні ситуації, швидко та правильно розв’язувати різні завдання, вміння працювати в групі або індивідуально; учити спілкуванню математично грамотною мовою; виховувати впевненість у собі, наполегливість, інтерес до геометрії.
«Речі існують, уподібнюючись числу. …Якби не було числа і його сутності, то ні для кого не існувало би нічого ясного ні в речах самих по собі, ні в їх відношеннях одної до іншої». «Не ганяйся за щастям: воно завжди знаходиться у тобі самому». давньогрецький філософ і математик Піфагор
Умови “Геометричного експресу” Здобувачі освіти в групах або індивідуально виконують різні цікаві завдання, обговорюють їх. За кожне правильно виконане завдання отримують певну кількість балів, наприкінці інтелектуальної гри кожна група (команда) та окремі здобувачі освіти підраховують кількість балів для отримання остаточної оцінки. Також у нас діятиме “Довідкове бюро” (це вчитель або хтось із здобувачів освіти – за бажанням). Воно займається перевіркою правильності розв’язання завдань, та відповідей виявленням та аналізом помилок і нарахуванням балів.
Увага! “Геометричний експрес” вирушає у цікаву подорож. Станція 1 “Розминка”. Команди відповідають на запитання і записують відповіді в окремому бланку або в зошиті. Після цього з допомогою “Довідкового бюро” перевіряємо відповіді і підраховуємо кількість балів. Їдуть, їдуть, у дальнії країРозумні діти, друзі мої !
Як називається?1. Прямокутник, у якого всі сторони рівні.2. Твердження, яке вимагає доведення.3. Сума довжин усіх сторін многокутника.4. Паралелограм, у якого всі кути прямі.5. Пряма, що має тільки одну спільну точку з колом.6. Фігура, утворена замкнутою ламаною з найменшою кількістю ланок.7. На честь якого філософа і математика названа наступна теорема: У прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів.8. Найбільша зі сторін прямокутного трикутника.
Відповідь: 30 куль. Правильно виконане завдання – 4 бали;Хто помилився не більше, ніж на 4 кулі – 2 бали;Хто помилився на 5 куль і більше – 0 балів. Кожна команда дізнається про суму своїх балів, набраних на чотирьох станціях інтелектуальної гри, та готується до зупинки на вирішальній 5-ій станції.
Станція 5 “Тестувальна”.1. За допомогою якого приладу можна побудувати геометричну фігуру, яка в перекладі з латинської означає «льняна нитка »?А) циркуль; Б) трикутник; В) лінійка; Г) транспортир. 2. Основними геометричними фігурами на площині є: А) точка і пряма; Б) точка і відрізок; В) пряма і відрізок; Г) коло і пряма. 3. Дві прямі, які не перетинаються називаються: А) перпендикулярними; Б) паралельними; В) рівними; Г) протилежними. 4. Як називається трикутник, для якого виконується теорема Піфагора?А) рівносторонній; Б) рівнобедрений; В) прямокутний; Г) різносторонній.5. Наука, назва якої перекладається з грецької мови на українську як «землевимірювання», це: А) планіметрія; Б) тригонометрія; В) стереометрія; Г) геометрія.
Підсумки заходу Які завдання вам сподобались найбільше? (обговорення з командами та окремими здобувачами освіти). P. S. Один великий письменник сказав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого – це все те добре, що він думає про себе сам, а чисельник – це все те добре, що про цю людину думають інші. Чим більший чисельник, тим більший самий дріб. Бажаю всім, щоб щастя додавалося, горе віднімалося, щоб достаток примножувався, а кохання ділилося! Всього вам найкращого!