Геометрія, 8 клас
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
№ |
Тема |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
|
за програмою |
за планом |
|
||
1. |
Чотирикутники |
22 |
21 |
2 |
2 |
Подібність трикутників |
10 |
11 |
1 |
3 |
Розв’язування прямокутних трикутників |
14 |
14 |
1 |
4 |
Многокутники. Площі многокутників |
12 |
16 |
1 |
5 |
Резерв |
12 |
- |
|
6 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
- |
8 |
1 |
Усього |
70 |
70 |
6 |
|
Контрольні роботи |
6 |
6 |
6 |
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку
|
К-ть годин
|
Примітки |
|||||
Тема 1. ЧОТИРИКУТНИКИ (21 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника; формулює: · означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції; · ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників; · теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника; класифікує чотирикутники; зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи; обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|||||||||
Тема 1. ЧОТИРИКУТНИКИ (21 год) |
|||||||||
1 |
|
Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 7-го класу |
1 |
|
|||||
2 |
|
Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника |
1 |
|
|||||
3 |
|
Чотирикутник, його елементи. Паралелограм і його властивості |
1 |
|
|||||
4 |
|
Паралелограм, його властивості й ознаки |
1 |
|
|||||
5 |
|
Паралелограм, його властивості й ознаки. Самостійна робота |
1 1 |
|
|||||
6 |
|
Прямокутник і його властивості |
1 |
|
|||||
7 |
|
Ромб і його властивості |
1 |
|
|||||
8 |
|
Ромб і його властивості |
1 |
|
|||||
9 |
|
Квадрат і його властивості |
1 |
|
|||||
10 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. Самостійна робота |
1 |
|
|||||
11 |
|
Контрольна робота № 1 «Чотирикутник, його елементи. Паралелограм та його види» |
1 |
|
|||||
12 |
|
АКР. Трапеція |
1 |
|
|||||
13 |
|
Трапеція |
1 |
|
|||||
14 |
|
Центральні і вписані кути |
1 |
|
|||||
15 |
|
Вписані та описані чотирикутники |
1 |
|
|||||
16 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|||||
17 |
|
Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника |
1 |
|
|||||
18 |
|
Середня лінія трикутника. Середня лінія трапеції |
1 |
|
|||||
19 |
|
Середня лінія трапеції |
1 |
|
|||||
20 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. Самостійна робота |
1 |
|
|||||
21 |
|
Контрольна робота № 2 «Трапеція. Центральні та вписані кути. Вписані та описані чотирикутники. Теорема Фалеса». Середні лінії трикутника і трапеції» |
1 |
|
|||||
Тема 2. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ (11 год) Учень/учениця: наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює: · теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника; · означення подібних трикутників; · ознаки подібності трикутників; · узагальнену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники; обґрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості |
|||||||||
22 |
|
АКР. Узагальнена теорема Фалеса |
1 |
|
|||||
23 |
|
Подібні трикутники. |
1 |
|
|||||
24 |
|
Ознаки подібності трикутників |
1 |
|
|||||
25 |
|
Ознаки подібності трикутників. Самостійна робота |
1 |
|
|||||
26 |
|
Середні пропорційні відрізки у прямокутному трикутнику |
1 |
|
|||||
27 |
|
Властивість бісектриси трикутника |
1 |
|
|||||
28 |
|
Застосування подібності трикутників до розв’язування задач |
1 |
|
|||||
29 |
|
Застосування подібності трикутників до розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|||||
30 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||||
31 |
|
Контрольна робота № 3 «Подібність трикутників» |
1 |
|
|||||
32 |
|
АКР. Підсумковий урок |
1 |
|
|||||
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ (14 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|||||||||
33 |
|
Теорема Піфагора |
1 |
|
|||||
34 |
|
Теорема Піфагора |
1 |
|
|||||
35 |
|
Теорема Піфагора |
1 |
|
|||||
36 |
|
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
1 |
|
|||||
37 |
|
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
1 |
|
|||||
38 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|||||
39 |
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
1 |
|
|||||
40 |
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
1 |
|
|||||
41 |
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
1 |
|
|||||
42 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
1 |
|
|||||
43 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
1 |
|
|||||
44 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|||||
45 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||||
46 |
|
Контрольна робота № 4 «Розв’язування прямокутних трикутників» |
1 |
|
|||||
Тема 4. МНОГОКУТНИКИ. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ (16 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: · означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; · теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо |
|||||||||
Тема 4. МНОГОКУТНИКИ. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ (16 год) |
|||||||||
47 |
|
АКР. Многокутник і його елементи. Сума кутів опуклого многокутника. Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола |
1 |
|
|||||
48 |
|
Многокутник і його елементи. Сума кутів опуклого многокутника. Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола |
1
|
|
|||||
49 |
|
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника |
1 |
|
|||||
50 |
|
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника |
1 |
|
|||||
51 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|||||
52 |
|
Площа паралелограма |
1 |
|
|||||
53 |
|
Площа паралелограма |
1 |
|
|||||
54 |
|
Площа трикутника |
1 |
|
|||||
55 |
|
Площа трикутника |
1 |
|
|||||
56 |
|
Площа трикутника |
1 |
|
|||||
57 |
|
Площа трапеції |
1 |
|
|||||
58 |
|
Площа трапеції |
1 |
|
|||||
59 |
|
Площа трапеції |
1 |
|
|||||
60 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|||||
61 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||||
62 |
|
Контрольна робота № 5 «Многокутники. Площі многокутникі» |
1
|
|
|||||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (8 год) |
|||||||||
63 |
|
АКР. Чотирикутники |
1 |
|
|||||
64 |
|
Чотирикутники |
1 |
|
|||||
65 |
|
Подібність трикутників |
1 |
|
|||||
66 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
1 |
|
|||||
67 |
|
Розв’язування прямокутних трикутників |
1 |
|
|||||
68 |
|
Многокутники. Площі многокутників |
1 |
|
|||||
69 |
|
Підсумкова контрольна робота за рік №6 |
1 |
|
|||||
70 |
|
Підсумковий урок |
1 |
|
|||||