Календарне планування НУШ Мистецтво( образотворче мистецтво) 6 клас

Про матеріал
Календарне планування Нова Українська Школа Мистецтво( образотворче мистецтво) 6 клас
Перегляд файлу

тема уроку

клас

дата

6 клас  Вступ. Жанри мистецтва

СММ - сприймання і аналіз - інтерпретація музичного мистецтва   СКМ - сприймання і аналіз - інтерпретація кіномистецтва, відеофрагментів     ХТД - художньо-творча діяльність    П – поняття

1

Вступне заняття. Планування роботи на рік.

Колективна робота Техніка за вибором

А

Б

01.09

01.09

2

Образи народного і професійного мистецтва. Художній образ та його народження. Жанри образотворчого мистецтва. СОМ: Павло Міхеєв «Київ. Вулиця Інститутська», Віра Барінова-Кулеба (натюрморт), Микола Мазур та Богдан Мазур монументально-скульптурна композиція «Віра. Надія. Любов». м. Хмельницький.

ХТД: ілюстрування вірша (художні матеріали та техніка за вибором) «І сотворив Бог небо голубе...» (автор невідомий). Проєкт. «Жанри мистецтва»: (презентація, лепбук, відеоролик тощо).

П: жанр, художній образ.

А

Б

 

3

Образи народного і професійного мистецтва. Декоративне мистецтво. Особливості створення декоративного образу. Роль кольору в декоративному мистецтві. Локальний колір.

СОМ: роботи мисткинь (Марія Приймаченко, Марфа Тимченко, Ольга Машевська, Ольга Бердник-Отнякіна)

ХТД: малювання декоративного образу іграшки-відгадки до однієї із загадок (гуаш) П: Декоративне мистецтво, локальний колір.

А

Б

 

Розділ І. Образи природи в мистецьких жанрах

4

Образи тварин у мистецтві. Анімалістичний жанр у скульптурі. Види скульптури. Різновиди рельєфів.

СОМ: світлини скульптур тварин первісних часів, трипільської культури, скіфської, давньоєгипетської, вавилонської доби, мистецтва народів Америки та Індії.

ХТД: експериментування з різними інструментами та витиснення візерунків на фользі; створення образу слона в рельєфі (тиснення фольги).                                                    П: анімалістичний жанр, контррельєф, барельєф, горельєф.

А

Б

 

5

Образи тварин у мистецтві. Особливості створення скульптурного анімалістичного образу. Ліплення і висікання. Види скульптури за змістом і функціями. СОМ: світлини скульптури Давнього Єгипту.

ХТД: експериментування із стекою та різними підручними інструментами й створення фактури різного хутра тварин. Ліплення кота в один зі способів: витягування з цілого шматка; конструктивний спосіб - з’єднування окремих частин тіла тварини (пластилін або глина чи паперова маса). П: фактура, монументальна скульптура, монументально-декоративна, станкова скульптура, скульптура малих форм.

А

Б

 

6

Образи тварин у мистецтві. Анімалістична графіка. Тон і тональні співвідношення.  СОМ: печерні малюнки із зображенням тварин, Давньокитайський малюнок коня, рисунки котів Леонардо да Вінчі, Альбрехт Дюрер «Заєць».

ХТД: досягнення різного ступеня насиченості штрихуванням, крапкуванням, тушуванням; графічні замальовки котиків, у яких потрібно спробувати передати враження об’ємності форм тіла тварин через тональні співвідношення (графічні матеріали).

П: тон, світлотінь, штрих.

А

Б

 

7

Образи тварин у мистецтві. Монументальний живопис. Фреска. Мозаїка. Основні властивості кольору. Колірний тон. Світлота та насиченість. СОМ: світлини із зразками монументального живопису, розписи, що покривають будівлі Давнього Єгипту, Криту, Помпеїв.

ХТД: утворення колірних тонів способом розбілення та затемнення. П: монументальний живопис, фреска, мозаїка.

А

Б

 

8

Довкілля в художніх образах. Пейзаж як жанр образотворчого мистецтва. Історія появи пейзажу. Різновиди пейзажів. Тоновий розподіл у композиції пейзажу. СОМ: Віктор Гайдук «Річка Ворскла», світлини фресок давньоєгипетської, крито-мікенської, давньоримської культури, Фан Фангу. «Хижка анахорета у високих горах».

ХТД: групова робота малювання пейзажів у вертикальному форматі з деревами в різні пори року в наближеному колориті (пастель або соус чи інший м’який матеріал).  П: пейзаж, пейзажист, фреска.          Тематичне оцінювання.

А

Б

 

9

Довкілля в художніх образах. Друкована графіка. Передача простору засобами лінійної перспективи.

СОМ: Друкована графіка Роба Барнса «Над полями», Тараса Шевченка «У Лихвині», Георгія Нарбута «Архітектурна фантазія», Якова Гніздовського «Безлисте дерево, дереворіз». ХТД: друкування пейзажу за допомогою форми, виготовленої із речей, що були у вжитку (лоток зі спіненого полістиролу (або картон), шпажка).

П: перспектива, лінійна перспектива, сільський пейзаж.

А

Б

 

10

Довкілля в художніх образах. Закони повітряної перспективи. Колорит нічного (вечірнього) пейзажу.

СОМ: Альберт Бірштадт «Долина Йосеміті», Ян Скотт Мессі, роботи проєкту «Місця паломництва», Архип Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі».                                                                                                                 П: повітряна перспектива.

ХТД: малювання пейзажу з використанням законів повітряної перспективи (акварельні фарби).

А

Б

 

11

Довкілля в художніх образах. Вираження характеру пейзажу через колорит та за допомогою авторської манери письма. Як гармонійно поєднати кольори. Особливості техніки скрап.

СОМ: Джованні Фатторі «Буря», Карла Бош «Красиві моменти», Микола Глущенко «Осіннє озеро».

ХТД: експериментування з інструментами, пристроями тощо та утворення скрапу різними способами.

Малювання пейзажу у техніці скрап (фарби, пензель, зубна щітка, гребінець).

П: колорит, гармонія кольорів, скрап.

А

Б

 

12

Мистецтво у звичайних речах. Натюрморт - жанр образотворчого мистецтва, художні образи якого «розповідають» про природу. Як встановлювати пропорції за допомогою олівця. Аналіз форми предметів та розкладання її на геометричні тіла і фігури. СОМ: елементи натюрмортів у монументальному живописі Давнього Єгипту, Давньої Греції та Давнього Риму; Мікеланджело Мерісі да Караваджо «Кошик з фруктами», зразок цифрового живопису кошика з фруктами.                                                                                                                         П: натюрморт, пропорції.

ХТД: малювання тістечка з натури чи світлини. Дослідження на дозвіллі: де у житті мені трапляються натюрморти.

А

Б

 

13

Мистецтво у звичайних речах. Тематичний натюрморт як «розповідь» про людину (автора, власника речей). Розміщення натюрмортної групи. Роль композиції в жанрі натюрморт. СОМ: натюрморти Віктора Вазарелі

ХТД: створення фотонатюрмортів, малювання тематичного натюрморту, який є своєрідною рекламою товарів для сучасних підлітків (кольорові олівці).                                                                                                    СМК: реклама соку.

А

Б

 

14

Мистецтво у звичайних речах. Живописний натюрморт, його інформативність та роль у житті. Рефлекс, його роль та способи відтворення. Світлотіньові відношення предметів. СОМ: Наталія Іванченко «Кераміка Опішні», Микола Кафтан «Різдвяний подарунок», Ірина Гресик «Українські обереги», «Мотанка та жовті квіти», Олег Шупляк «Натюрморт».                                                                                                                                                        П: рефлекс.

ХТД: написання живописного натюрморту з натури (графітний олівець, фарби). Колективний проєкт «Різдвяний арт- ярмарок». Створіть натюрморти на різдвяну тематику.

А

Б

 

15

Мистецтво у звичайних речах. Декоративний натюрморт. Засоби виразовості, що розкривають художній образ: спрощена форма, контраст, колір, площинність зображення, зіставлення кольорів. Використання декоративних натюрмортів у житті. Гармонійні поєднання кольорів. СОМ: Фернандо Ботеро «Натюрморт», Іван Марчук «Золота симфонія», Наталія Бойчук «Різдвяний натюрморт», Радочина «Дідух», Юлія Немировська «Різдвяний натюрморт», Тетяна Зеленченко робота із циклу «Український рік».               П: декоративний натюрморт, колірна гармонія, дідух.

ХТД: Створення декоративного натюрморту із дідухом (ліплення з пластичних матеріалів).

На дозвіллі: добери в інтернеті інформацію та зразки робіт із зображенням дідуха.       ТО. Семестрове оцінювання.

А

Б

 

РОЗДІЛ ІІ. ОБРАЗИ ЛЮДИНИ В МИСТЕЦЬКИХ ЖАНРАХ

16

Кожна людина – неповторна. Відтворення неповторності людини мовою образотворчого мистецтва. Особливості та роль у житті портретного жанру. Види портретів. Основні пропорції голови. СОМ: Анжела Міа де ла Везі, Пол Зіфферт. «Гітарист», Егон Шіле. «Портрет Єви Бенеш», паперові портрети Ельзи Феррейра.

ХТД: аналіз пропорцій голови людини, визначення геометричних гур. Що в основі частин голови; виконання портрету улюбленого кіноперсонажа (техніка аплікації).                                                                              П: портрет.

А

Б

 

17

Кожна людина – неповторна. Відтворення неповторності людини мовою образотворчого мистецтва. Як досягти емоційного відгуку у глядача. Парадний і камерний портрет. Роль міміки та емоцій у портреті, їх пластична передача.                                                                              СКМ: як скульптор ліпить обличчя Міа Халіфи з глини.

СОМ: Жан Батист Симеон Шарден «Хлопчик із дзиґою», Юстус Сустерманс. «Фердинандо де Медічі та його сестра Анна Марія Луїза де Медічі з їхньою гувернанткою», Микола Бодаревський. «Дівчинка з України», Ярослав Ціко «Тато з сином», скульптури Юрги Мартін.

ХТД: порівняння портретів, створених у різних видах образотворчого мистецтва; розгляд обличчя та аналізування, як змінюються риси під впливом різних емоцій; ліплення портрету людини, дотримуючись пропорцій та передаючи певний емоційний стан (пластичні матеріали).                                                   П: парадний портрет, камерний портрет.

А

Б

 

18

Кожна людина – неповторна. Відображення поглядів на власне «я» у автопортреті. Цінність автопортретів. Пропорції фігури людини. СОМ: автопортрети Дмитра Шевчука, Вінсента Ван Гога, Поля Гогена, Тараса Шевченка.

ХТД: дослідження, що про себе «говорять» художники та кого вони бачать у дзеркалі, що «розповіли» автопортрети Тараса Шевченка, створені в різні періоди його життя;

з’ясування пропорцій тіла людини; малювання портрету митця, з посильною передачею свого бачення та ставлення до творчості портретованого / портретованої (техніка і матеріали за вибором).                                       П: автопортрет.

А

Б

 

19

Кожна людина – неповторна. Краса людських стосунків у портретному жанрі. Особливості групового портрету в образотворчому мистецтві та фотомистецтві: роль у житті. Композиція групового портрету та створення враження спільності. СОМ: Френсіс Англійський. «Пам'ятник Ла-Кобла», Гаетана Беллея «Бабуся», Джозеф Боулер «День тата»; світлини з групою людей.

ХТД: порівняння групових портретів у різних видах образотворчого мистецтва та фотомистецтві; аналіз композицій лінійних рисунків групових портретів та визначення засобів, що допомагають розрити особливості стосунків; малю -вання групового портрету «Моя сім’я» або створення групових фотопортретів, які висвітлюють стосунки у класі.

П: груповий портрет.

А

Б

 

20

Герої міфів у мистецтві. Сюжети міфів, легенд, казок - зміст творів міфологічного жанру образотворчого мистецтва. Уявлення давніх єгиптян у творах графіки, живопису, скульптури минувшини. Єгипетський канон. Особливості організації статичної та динамічної композиції.СОМ: світлини давньоєгипетського стінопису.

ХТД: аналіз композицій та визначення, за допомогою яких засобів досягнуто статики (динаміки); створення ілюстрації-фентезі до єгипетського міфу «Ра та Апоп» (воскові олівці, акварель).

П: міфологічний жанр, статична композиція, динамічна композиція, фентезі.

А

Б

 

21

Герої міфів у мистецтві. Чим вирізняється китайський живопис та про що розповідають його художні образи міфологічного жанру. Особливості композиції вертикального та горизонтального сувою. Характерна манера зображення персонажів і тла в аніме. СОМ: світлини давніх китайських сувоїв із зображенням богів (Хань Сян Цзи. Бог- покровитель музикантів і садоводів, Нюйва), ілюстрації Цуйоші Нагано, кадри аніме та фентезі.

ХТД: аналіз побудови композицій, охарактеризування колориту та порівняння художніх образів давньої китайської міфології у творах образотворчого мистецтва давнини і сучасності; малювання аніме міфічних персонажів народів Далекого Сходу.                                                                                                                                            П: сувій, аніме.

А

Б

 

22

Герої міфів у мистецтві. Давня грецька міфологія як основа змісту творів різних видів мистецтва. Її цінність та роль у сучасному мистецтві. Єдність і цілісність композиції. Гармонія. СКМ: «Ви почули істину святу» (Геркулес). «Пригоди Одіссея» (режисер Маріо Камеріні, 1954), «Орфей та Евридіка». СОМ: художні образи Пігмаліона і Галатеї у цифровому мистецтві, живописі, скульптурі; зображення сирен на давньогрецькій вазі та мозаїці в сучасній графіці.

ХТД: аналіз побудови композицій та порівняння художніх образів давньої грецької міфології у творах образотворчого мистецтва давнини і сучасності; створення графічної композиції із сиренами, які співають (графічні матеріали за вибором).                                                                                           П: гармонія цілого, цілісна композиція.

А

Б

 

23

Герої міфів у мистецтві. Уявлення пращурів українців про розуміння створення Всесвіту, мотиви рушників, писанок з образом Світового Яйця. СОМ: Юрій Мацик «Писанки України», Олег Шупляк «Неначе писанка, село», роботи Олесі Вакуленко. СКМ: «Я люблю Україну». ХТД: аналіз композицій робіт Олесі Вакуленко та визначення засобів враження в них руху; створення антистресової розмальовки з теми міфу «Створення Всесвіту». П: антистресова розмальовка.

А

Б

 

24

Історичні сюжети в мистецтві. Зміст творів образотворчого мистецтва історичного жанру. Виробництво коміксу. СОМ: Василь Бородай. «Пам’ятний знак на честь заснування Києва», Антон Лосенко. «Володимир і Рогніда», Данило Нарбут. «Пристань на Дніпрі», мініатюри Радзивіллівського літопису.

ХТД: створення коміксу із української історичної теми.

П: історичний жанр, комікс.

А

Б

 

25

Історичні сюжети в мистецтві. Роль творів образотворчого мистецтва історичного жанру у житті українців. Марки: чим вони цінні, хто і як їх створює. СОМ: Микола Стороженко. «Гонта і Залізняк», Роман Мінін. «Одна дорога», зразки марок з каталогу поштових марок України.                                       СКМ: ТНМК - Історія України за 5 хвилин.

ХТД: робота з медіатекстом «Марки як зброя. Історія українського поштового спротиву», дослідження тем, до яких намагаються привернути увагу людей митці; відгадування героя країни за словесним портретом; аналіз композицій та сполучень кольорів сучасних поштових марок про події в Україні; створення ескізу власної марки на тему історичної спадщини України (художні матеріали та техніка виконання за вибором).                                                                                                                                                                      П: марка.

А

Б

 

26

Історичні сюжети в мистецтві. Роль творів образотворчого мистецтва історичного жанру у житті українців. Марки: чим вони цінні, хто і як їх створює.

ХТД: робота з медіатекстом «Марки як зброя. створення ескізу власної марки на тему історичної спадщини України (художні матеріали та техніка виконання з авибором).                                      П: марка.       Тематичне оцінювання.

 

 

27

Побутові сюжети в мистецтві. Зміст творів образотворчого мистецтва побутового жанру, їх роль та значення в житті. Цифрова графіка, що висвітлює побут українців. СОМ: Пітер Брейгель-старший. «Селянський танець», Олена Кульчицька, Ірина Яскова. СКМ: відео Всеукраїнської школи онлайн «6 клас. Мистецтво. Побутовий жанр і композиція».                                                                                                                                                П: побутовий жанр.

ХТД: створення засобами графіки ескізу авторського стікера «Запрошуємо в Україну!»             (ХМ за вибором).

А

Б

 

28

Побутові сюжети в мистецтві. Зміст творів образотворчого мистецтва побутового жанру, їх роль та значення в житті (подовження). Композиція: форми організації зображень та ритм. СОМ: Інна Руда. «Весела бабуся», Юрій Клапоух. «Діди», Юрій Камишний. «Святії Воїни Землі - ти серед них, мій татко милий», Доріт Левінштейн. «Танцівниці Матісса».

ХТД: аналіз композиції скульптур; створення скульптури танцівників з м’якого дроту та будь-яких матеріалів, що є під руками.                                                                                                             П: побутовий жанр, ритм (повторення).

А

Б

 

29

Образи людини в кіножанрах. Вплив кінематографа на людину. Складові мови кіно. Види кіно. Піктограма як засіб передачі інформації. СОМ: Кадри з фільмів «Мій друг містер Персіваль», «Клара і чарівний дракон», «Марш пінгвінів», «Земля: створити планету».

СКМ: фрагменти фільмів «Мій друг містер Персіваль», «Клара і чарівний дракон», «Марш пінгвінів», «Земля: створити планету».

ХТД: малювання піктограм на тему кіномистецтва (графічні матеріали). П: кінематограф, піктограми,

А

Б

 

30

Образи людини в кіножанрах. Кіножанри, професії у кіно. Особливості організації композиції кадру фільму.

СОМ: кадри фільмів «Отроцтво», «Цирк дю Солей: Казковий світ»», «Моє літо пін- понгу», «Белль і Себастьян».

СКМ: фільми дитячого фестивалю Children Kinofest.

ХТД: створення короткометражного ролика доступними технічними засобами (смартфон, відеокамера, комп’ютер тощо). П: кіножанр.

А

Б

 

31

Єднання в мистецькому колі. Поєднання мотивів різних жанрів у одній картині для відображення різних просторів життя.

СОМ: Богдані Якоб. «Краєвид з екзотичними птахами та двома собаками», роботи Лі Цзіцзянь, Стівена Г арднера, листівки Ольга Г айдамаки.

ХТД: створення колажу про те, якою має бути Україна.

П: колаж.

А

Б

 

32

Єднання в мистецькому колі. Поєднання мотивів різних жанрів у одній картині для відображення різних просторів життя.

СОМ: Богдані Якоб. «Краєвид з екзотичними птахами та двома собаками», роботи Лі Цзіцзянь, Стівена Г арднера, листівки Ольга Г айдамаки.

ХТД: створення колажу про те, якою має бути Україна.

П: колаж.

А

Б

 

33

Єднання в мистецькому колі. Єдність жанрів у творах образотворчого мистецтва різних видів. Відтворення свого погляду на світ художниками- ілюзіоністами. Створення 3Б-малюнка. СОМ: роботи Пере Боррель дель Касу, Роберта Гонсалвеса, Юліана Бівера.

ХТД: виконання 3D-малюнка метелика кольоровими олівцями.

П: картина-ілюзія, 3Б-малюнок.

А

Б

 

34

Презентації мистецьких проектів (індивідуальних, групових, колективних).

Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання. Річне оцінювання.

А

Б

 

35

 

Заключний урок. Підведення підсумків.

Колективна робота

Техніка за вибором

А

Б

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Заїка Наталія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дем'янюк Роман Анатолійович
    По якому підручнику планування?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гречана Ірина Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Дініц Олена Вадимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Коваль Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гарус Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Пов’язані теми
Мистецтво, 6 клас, Планування
Додано
26 червня 2023
Переглядів
15986
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку