Календарно - тематичне планування уроків з образотворчого мистецтва для 4 класу складено відповідно діючої програми. Деякі види робіт можуть бути змінені.
Образотворче мистецтво
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
Художній образ у графіці, живописі та скульптурі |
|||
1
|
Вступ. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Художній образ в образотворчому мистецтві. Поняття про художній образ в мистецтві. Виконання творчої роботи за уявою «Спогади про літо» (матеріали на вибір) |
|
|
2
|
Художній образ у графіці.Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення художнього образу в навчальній графічній роботі « Сосна край лісу» |
|
|
3
|
Графічна техніка як засіб створення художнього образу. Виконання композиції «Природні стихії. Дощ». |
|
|
4
|
Колір як засіб створення образу в живописі. Створення засобами кольору певного за характером образу. Виконання творчої роботи за уявою «Осінній пейзаж «Мелодія осені» |
|
|
5 |
Художня техніка як засіб створення образу в живописі. Виконання навчальної роботи за уявою « Синій туман» |
|
|
6 |
Скульптура та її види. Особливості створення художнього образу в об ємі.Створення колективної творчої роботи « На Казковій галявині. Мешканці казкового міста»
|
|
|
7
|
Незвичайні матеріали художника-скульптора.Створення казкового образу з природних матеріалів «Казкові образи природи. Веселий лісовик»
|
|
|
|
Тема 2. Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні |
|
|
8 |
Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної.Особливості декоративного образу в творах народних майстрів Прикладна діяльність. Виготовлення ляльки- мотанки « Зайчик на пальчик» |
|
|
9 |
Форма, колір, декор у створенні художнього образу. Виконання навчальної роботи у техніці декоративно-прикладного живопису «Диво-птах» |
|
|
10 |
Петриківський розпис:композиційне та колірне рішення. Прикладна діяльність: «Виконання композиції «Казкова квітка Петриківки» |
|
|
11 |
Народне мистецтво витинанки.Значення осі симетрії при виготовленні витинанки.Прикладна діяльність . Створення симетричної вазонної композиції у техніці витинанки «Дерево життя» |
|
|
|
Архітектура як будівельне мистецтво.Образ будівлі, її призначення. Створення образу будиночка для казкового персонажа. |
|
|
13 |
Інтер єр як внутрішній вигляд споруди.Виконання навчальної творчої роботи «Інтер єр української світлиці». |
|
|
14 |
Дизайн та художнє конструювання.Створення художнього образу в техніці паперопластики «Чарівний ліхтарик»
|
|
|
15 |
Шрифт і декор у створенні художнього образу. Опанування навичок виконання шрифтової композиції. Прикладна діяльність. Створення вітальної листівки засобами паперопластики у поєднанні з шрифтовою композицією.
|
|
|
16 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Організація виставки дитячих робіт.
|
|
|
Тема 3. Образи природи, тварин, людей у мистецтві |
|
||
17 |
Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою набризк.Розвиток фантазії учнів та рівня оволодіння художніми засобами виразності під час виконання роботи « Жителі невідомої планети». |
|
|
18
|
Відтворення явищ природи, глибини простору в пейзажному жанрі. Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Виконання пейзажної роботи за уявою «Караван в пустелі». |
|
|
19 |
Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що ідуть в глибину (річка, доріжка то що). Передавання плановосі відкритого простору за допомогою кольору та тону. Створення композиції «Морські фантазії . Захід сонця на морі».
|
|
|
20 |
Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від освітлення (від кольору неба). Виконання пейзажної творчої роботи « Зимовий вечір» |
|
|
21 |
Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу. Створення декоративного образу тварини у вигляді української народної ляльки «Коник- мотанка». |
|
|
22 |
Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. Створення (ліплення) образу фантастичної істоти за мотивами творчості М. Примаченко. |
|
|
23 |
Образи тварин у творах художників-анімалістів. Поняття «пропорції», «динаміка», «статика».Виконання навчальної творчої роботи «Мій чотирилапий друг». |
|
|
24 |
Образи людей у портретному жанрі.Виконання навчальної творчої роботи «Портрет казкового героя. Ілюстрація до казки «Котигорошко». |
|
|
25 |
Зображення людини в русі та в стані спокою(в статичному та динамічному станах).Ознайомлення з графічною технікою штампування.Виготовлення кліше.Виконання композиції «Веселі старти (естамп)». |
|
|
|
Тема 4. Образ рідного краю в мистецтві
|
|
|
26 |
Узагальнення знань про мову образотворчого мистецтва, його види і жанри. Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. Композиція «Український рушничок»
|
|
|
27 |
Архітектурні пам ятки рідного краю. Важливість збереження пам яток архітектури.Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції.Виконання зображення архітектурної пам ятки свого рідного краю.
|
|
|
28 |
Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від освітлення. Краса природи рідного краю.Виконання багатопланової пейзажної роботи «Садки цвітуть». |
|
|
29
|
Зв язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення композиції. Виконання композиції «Святковий день. Свято Івана Купала». |
|
|
30 |
Зв язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення композиції. Виконання композиції «Святковий салют» |
|
|
31 |
Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). Декоративна шпаківня (паперопластика) |
|
|
32 |
Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення квілінгу. Композиція «Диво-дзвіночки» |
|
|
33 |
Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення квілінгу. Композиція «Ажурна брама» |
|
|
34 |
Колективна композиція «Україна – моя Батьківщина» (матеріали на вибір) Узагальнення і систематизація знань учнів. Виставка творчих робіт учнів. Підсумок за рік |
|
|